کسب و کار

20 سوال مصاحبه دستیار اجرایی

20 سوال مصاحبه دستیار اجرایی

چگونه برای آزمون آماده می‌شوید وقتی نمی‌دانید چه سؤالاتی می‌پرسند؟ آماده شدن برای مصاحبه شغلی تا حدودی یک بازی حدس زدن است. خوشبختانه، اکثر مدیران استخدام به بسیاری از سؤالات و موضوعات مصاحبه دستیار اجرایی مشابه پایبند هستند.

executive assistant prepares for an interview

دستیار اجرایی (EA) ذاتاً یک شغل شخصی است که تناسب اندام ضروری است – می دانم زیرا این اولین شغل خارج از کالج من بود.

رئیس من قبلاً هرگز EA استخدام نکرده بود، و من هرگز قبلاً استخدام نکرده بودم. در مصاحبه من، یکی از اولین سؤالات او این بود: “در مورد این [اشاره دادن به پشت میز او پوشیده از کاغذ] چه احساسی دارید؟” من کار را گرفتم (و مقالات را سازماندهی کردم)، اما مطمئناً هر دوی ما می توانستیم از سوالات مصاحبه بهتر برای ایجاد انتظارات زودتر بهره مند شویم.

این سوالات را بررسی کنید تا خود را برای مصاحبه بعدی دستیار اجرایی آماده کنید.

Download Now: Free Sales Interview & Hiring Templates

فهرست محتوا

یک دستیار اجرایی خوب چیست؟

بهترین EA ها مدبر هستند و به طور مستقل برای ایجاد راه حل کار می کنند. آنها باید فرآیند گرا، دارای سواد دیجیتالی و تدارکات راحت باشند. EA باید دیپلماتیک با ارتباطات خوب باشد و در عین حال دروازه بان محکم و قاطعی برای قوه مجریه باقی بماند.

علی شوانکه، مدیر عامل مشاوره HubSpot Simple Strat، چندین دستیار مجازی را برای کمک به او استخدام کرده است. با وظایفی از تحقیق در مورد تعاملات سخنرانی گرفته تا مدیریت صندوق پستی او و ارسال پست در رسانه های اجتماعی. با گذشت زمان، او متوجه شد که به فردی با مهارت های نرم افزار دیجیتال نیاز دارد که بتواند به سرعت بدون راهنمایی زیاد وارد عمل شود.

او پیشنهاد می‌کند: «پیدا کردن کسی که بتواند به شناسایی فرصت‌ها برای من کمک کند، مهم است. “این برای من مفید بود زیرا دستیارم درباره زندگی و عادات من بیشتر می‌آموزد و می‌تواند چیزهایی را پیشنهاد کند که زندگی من را آسان‌تر می‌کند.”

سوالات مصاحبه دستیار اجرایی چیست؟

سوالات مصاحبه دستیار اجرایی سوالاتی هستند که مصاحبه کننده ممکن است در طول مصاحبه EA از نامزد بپرسد. جویندگان کار می توانند از این لیست برای آماده شدن برای مصاحبه شغلی استفاده کنند، حتی اگر سوالات دقیق متفاوت باشد. مدیران استخدام می توانند از سوالات مصاحبه EA برای طراحی فرآیند مصاحبه بهتر و یافتن بهترین مناسب برای کار با آنها استفاده کنند.

20 پرسش و پاسخ مصاحبه برای یک دستیار اجرایی

ما فهرستی از برترین سوالاتی که مصاحبه‌کنندگان در طول مصاحبه‌های EA می‌پرسند را گردآوری کرده‌ایم، به علاوه اینکه چرا آنها مهم هستند و چگونه باید به آنها پاسخ دهید. سوالات مصاحبه به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • سوالاتی در مورد مهارت های سخت در مورد تجربه شما از استفاده از ابزارهای مختلف و نسبتاً ساده هستند.
  • سوالات در مورد مهارت های نرم مانند ارتباط یا برنامه ریزی رویداد کمی پیچیده تر هستند. مهارت‌های نرم خود را با گذراندن آن‌ها در فرآیند تفکر خود برای یک موقعیت یا به اشتراک گذاشتن یک دستاورد به نمایش بگذارید.
  • سوالات رفتاری پیچیده ترین نوع سوال مصاحبه هستند و اغلب با “درباره یک زمان به من بگویید…” یا “چگونه با … برخورد می کنید” شروع می شود. کاندیداها باید سه تا پنج حکایت در مورد یک دستاورد یا موقعیت دشواری که طی کرده‌اند آماده کنند تا بتوانند با هر سؤال رفتاری سازگار شوند.

چه برای یک دستیار مجازی درخواست دهید یا یک نقش دستیار اجرایی سنتی، می‌توانید در فرآیند استخدام خود منتظر 20 سؤال زیر باشید.Executive Assistant Interview Questions. Tell me about yourself. Why do you want to work here? Why are you a fit for this job? Why are you considering leaving your current position? What is an accomplishment you’re proud of? How do you keep organized? Are you willing to work overtime? How would you handle several assignments from multiple managers? Tell me about a mistake you made at work. How do you handle conflict in the workplace?

1. از خودتان بگویید.

چرا مهم است: این سوال اغلب اولین سوالی است که پرسیده می شود و می تواند نامزدها را از بین ببرد. اممم… آیا داستان زندگی من را می خواهید؟ این مهم است زیرا این اولین فرصت شما برای صحبت کردن و ایجاد تأثیر خوب است.

سوگیری برداشت اول واقعی است : بسیاری از افراد در اولین دقیقه مصاحبه قضاوتی می کنند که می تواند بر بقیه مراحل استخدام تاثیر بگذارد.

نحوه پاسخ دادن: این سوال بیشتر یخ شکن است، بنابراین آن را با لحن شادی آور خلاصه کنید. خود معرفی شما باید حداکثر 20 ثانیه باشد و باید نکات برجسته رزومه و نامه پوششی شما را به اشتراک بگذارد.

به عنوان مثال، “سلام، من ____ هستم. من یک ____ حرفه ای با __ سال سابقه کار در صنایع ____ و _____ هستم.”

می‌توانید یک جزئیات شخصی سریع مانند جایی که بزرگ شده‌اید یا جایی که به مدرسه رفته‌اید اضافه کنید، اما نه بیشتر از آن. مهمتر از همه، سر و صدا نکنید!

2. چرا می خواهید برای این شرکت کار کنید؟

چرا مهم است: شرکت‌ها با این سوال به دنبال یک چیز هستند: آنها می‌خواهند بدانند که شما برای تحقیق در مورد آنچه شرکت انجام می‌دهد وقت گذاشته‌اید.

برای یک EA، این نشان می‌دهد که شما ابتکار عمل را برای آماده شدن برای مصاحبه انجام داده‌اید و می‌توانید اطلاعات اولیه را به صورت آنلاین پیدا و تجزیه و تحلیل کنید.

نحوه پاسخ دادن: هیچ پاسخ درست و دقیقی برای این سوال وجود ندارد، زیرا برای هر فردی متفاوت است. به اتاق خبر شرکت نگاهی بیندازید تا ببینید آیا نوآوری‌های هیجان‌انگیزی وجود دارد که می‌توانید به آنها اشاره کنید یا مأموریت آنها در صورتی که کار برای یک سازمان مبتنی بر مأموریت برای شما مهم است.

اگر فردی را می‌شناسید که در آنجا کار می‌کند و مثلاً او را به‌عنوان کارفرما توصیه می‌کند، به شهرت خوب یک شرکت اشاره کنید.

3. چرا فکر می کنید برای این شغل مناسب هستید؟

چرا مهم است: این سؤال دیگری است که مصاحبه‌کننده‌ها از آن استفاده می‌کنند تا ببینند آیا شما تحقیق خود را انجام داده‌اید و شرح شغل را از نزدیک مطالعه کرده‌اید. این همچنین یک سؤال راه‌اندازی عالی برای توضیح دادن به آسانسور شما است که چرا مهارت‌های شما با شغل EA مطابقت دارد.

نحوه پاسخ دادن: شرح شغل را تجزیه و تحلیل کنید و دو یا سه مهارت یا ویژگی اصلی را که به آنها ارجاع می دهند شناسایی کنید. برای نحوه به کارگیری این مهارت ها در نقش های گذشته، صحبت کوتاهی آماده کنید.

به عنوان مثال: «شما گفتید که به دنبال مهارت های ارتباطی نوشتاری قوی هستید. به‌عنوان دستیار مدیر عامل، یادداشت‌های کارمندان و مکاتبات ایمیلی از طرف او نوشتم و پیش‌نویس‌های مطبوعاتی را تهیه کردم که برای چندین هزار سهامدار ارسال شد.»

4. چرا به ترک موقعیت فعلی خود فکر می کنید؟

چرا مهم است: همه مدیران استخدام می‌خواهند «چرا» را که در پشت نامزدی که کارفرمای قبلی خود را ترک می‌کند، بدانند. این سؤال دشوار است زیرا همیشه نمی‌توانید دلیل واقعی را به طور کامل بیان کنید (مانند جستجوی دستمزد بهتر).

وقتی به خوبی پاسخ داده می‌شود، می‌تواند شما را باهوش و جاه‌طلب معرفی کند. وقتی پاسخ ضعیفی به شما داده می‌شود، می‌توانید خود را به عنوان یک قیف کاری یا فردی که کار کردن با او دشوار است نشان دهید.

نحوه پاسخ دادن: پاسخ خود را تا حد امکان صادقانه نگه دارید و در عین حال درایت را حفظ کنید. اگر شغل قبلی شما یک محیط کاری مسموم با یک رئیس وحشتناک بود، بگویید: “من به دنبال کارفرمایی با محیط کاری مثبت هستم که در آن واقعاً به عنوان بخشی از یک تیم مشارکت داشته باشم.”

همیشه به جای نگاه کردن به گذشته، بر اهداف مثبت و آینده نگر تأکید کنید. همچنین خوب است در مورد مهارت‌های مختلفی که می‌خواهید آن‌ها را در شغل قبلی خود پرورش دهید صحبت کنید – این نشان می‌دهد که می‌خواهید به عنوان یک حرفه‌ای به رشد خود ادامه دهید.

مطمئن شوید که در دام زباله انداختن کارفرمای سابق خود نیفتید. محرمانه بودن برای EA بسیار مهم است و این معمولاً یک پرچم قرمز بزرگ برای استخدام مدیران است.

5. دستاوردی که به آن افتخار می کنید چیست؟

چرا مهم است: این سوال به شما امکان می‌دهد درباره خودتان لاف بزنید! پاسخ شما نشان می دهد که برای چه چیزی ارزش قائل هستید و همچنین نحوه سنجش موفقیت را نشان می دهد.

نحوه پاسخ دادن: باز هم، پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد. سعی کنید به چیزی فکر کنید که ویژگی های قوی EA را نشان می دهد، مانند تدبیر و سازماندهی. هر دستاوردی را که انتخاب کردید، از روش STAR استفاده کنید تا فرآیند و نحوه سنجش آن به عنوان موفقیت.

اگر در این حرفه تازه کار هستید، می‌توانید موفقیتی را در خارج از محل کار انتخاب کنید، مانند جمع‌آوری پول برای یک موسسه خیریه یا راه‌اندازی یک باشگاه در کالج.

6. چگونه زمان و وظایف خود را سازماندهی می کنید؟

چرا مهم است: بیشتر مدیران زمانی نیاز به استخدام دستیار دارند که سازمان نقطه قوت آنها نیست یا زمانی که حجم چیزهایی که باید سازماندهی شوند از حجمی که می توانند از عهده آنها برآیند فراتر رود. آنها می خواهند بدانند که شما می توانید همه چیز را بدون انداختن توپ مدیریت کنید.

نحوه پاسخ دادن: می‌توانید نحوه استفاده از فناوری‌هایی مانند Google Docs، Excel، یا نرم افزار مدیریت پروژه برای سازماندهی وظایف و اطلاعات. اگر فرآیند مدیریت زمان اثبات شده ای دارید، توضیح دهید که چیست و چگونه آن را اجرا می کنید.

نکته حرفه ای: نکات مدیریت زمان را بررسی کنید از EA خود HubSpot.

7. آیا مایل به اضافه کاری هستید؟

چرا مهم است: هر شرکتی متفاوت است، اما معمول است که EA ها گاهی اوقات خارج از ساعات کاری کار می کنند تا نیازهای یک رهبر سریع را برآورده کنند. ایجاد این انتظار در ابتدا می تواند تعیین کند که آیا برای هر دو طرف مناسب است یا خیر.

نحوه پاسخ دادن: به مصاحبه‌گر اجازه دهید تا بداند آیا انعطاف‌پذیر هستید، اما این را با تعیین حد و مرزهای اولیه متعادل کنید. این زمان خوبی است که سؤال را با چند نفر از خود تغییر دهید.

  • آیا ساعات اضافه کاری برای کسی که در این موقعیت قرار دارد یک استثنا است یا عادی؟
  • چگونه انتظاری برای چک کردن ایمیل در خارج از ساعات کاری وجود دارد؟
  • ساعت‌های معمول ثبت‌شده برای شخصی در این موقعیت چقدر است؟

8. چگونه چندین تکلیف مهم از چندین مدیر را انجام می دهید که همه آنها باید تا پایان روز تکمیل شوند؟

چرا مهم است: معمولاً EA ها از بیش از یک مدیر پشتیبانی می کنند، بنابراین این وضعیت ممکن است به طور مرتب رخ دهد. حتی با وجود تنها یک مدیر، ممکن است در یک روز درخواست های زیادی داشته باشید و آنها بخواهند بدانند که چگونه با آنها رسیدگی می کنید.

نحوه پاسخ دادن: مدیران اجرایی می‌خواهند بدانند که می‌توانید چند کار را انجام دهید و فشار اولویت‌های رقیب را تحمل کنید. آنها همچنین به دنبال مهارت های ارتباطی هستند. اگر متوجه شوید که همه چیزهایی که به شما اختصاص داده شده است نمی‌توانند تکمیل شوند، چگونه آن را به همه افراد درگیر در جریان می‌گذارید؟

9. در مورد اشتباهی که در محل کار مرتکب شده اید بگویید. چگونه آن را برطرف کردید؟

چرا مهم است: هیچ مدیری از شما انتظار ندارد که کامل باشید. این سوال نشان می‌دهد که چگونه وقتی اولین بار کاری را درست انجام نمی‌دهید، مشکل را حل می‌کنید و مسئولیت می‌پذیرید.

نحوه پاسخ دادن: صادق باشید. زمانی را در نظر بگیرید که برای اولین بار کاری را انجام می دادید تا نشان دهید چگونه می توانید با تجربه یاد بگیرید و رشد کنید. با این حال، زیاده روی نکنید: به مثال هایی با عواقب جزئی و نه عمده برای رئیس خود پایبند باشید.

10. چگونه درگیری در محل کار را مدیریت می کنید؟

چرا مهم است: این یک سوال خوب برای هر کسی است، به خصوص EA، زیرا آنها باید با افراد زیادی در سراسر یک شرکت کار کنند. کارفرمایان می خواهند بدانند که شما می توانید با طیف وسیعی از شخصیت ها کار کنید.

نحوه پاسخ دادن: مثالی مرتبط و مشخص از اقداماتی که در صورت درگیری با همکارتان انجام می‌دهید، ارائه دهید. این می تواند خاص یا فرضی باشد.

به عنوان مثال، “اگر از نحوه صحبت همکار با من در یک جلسه ناامید می شدم، به طور خصوصی به آنها نزدیک می شدم و به آنها می گفتم که کلمات آنها چه احساسی در من ایجاد می کند. من به صحبت های آنها گوش می دهم تا بفهمم که آیا چیزی را از دیدگاه آنها گم کرده ام یا نه، سپس برنامه ای برای حرکت به جلو می گذارم.”

11. نمونه ای از کاری که برای بهبود فرآیندها انجام داده اید چیست؟

چرا مهم است: ایجاد و حفظ فرآیندها برای EA بسیار مهم است. این نمونه ای از نحوه تفکر شما است و می توانید ابتکار عمل خود را نشان دهید.

نحوه پاسخ دادن: آیا سیستم سازمانی جدیدی برای چیزی مانند کدگذاری رنگ یا پوشه‌های موجود در صندوق ورودی ایجاد کرده‌اید؟ آیا سیستم ناکارآمدی را بهبود بخشیده اید یا نرم افزار جدیدی را پیاده سازی کرده اید؟ هر یک از اینها نمونه های عالی برای مصاحبه EA هستند.

12. درباره تجربه قبلی خود در مورد برنامه ریزی رویداد/مدیریت تقویم/مدیریت صندوق ورودی به من بگویید.

چرا مهم است: بسیاری از مدیران به دنبال تجربه مستقیم در زمینه‌ای هستند که برایشان مهم است، زیرا زمان کافی برای انجام آموزش‌های زیاد را ندارند – به همین دلیل به یک دستیار نیاز دارند. نمونه‌های رایج این مورد عبارتند از برنامه‌ریزی رویداد، برنامه‌ریزی سفر، مدیریت رسانه‌های اجتماعی و مدیریت صندوق‌های ورودی آنها.

مدیرعامل علی شنکه به اشتراک گذاشت که او به دستیارانی با تجربه مستقیم قبلی در مهارت‌های نرم مربوطه ارزش می‌دهد، زیرا آنها می‌توانستند خیلی سریع‌تر به زمین بخورند: «من دستیارانی داشتم که قبلاً دستیار بودند، و این بسیار موفق‌تر از تلاش برای استخدام فردی که دستیار اجرایی یک رهبر سریع السیر نبوده است.»

نحوه پاسخ دادن: اگر این تجربه را دارید، سطح مهارت خود و چند نمونه از کارهایی را که در آن زمینه انجام داده اید (مانند برنامه ریزی برای یک کنفرانس) به اشتراک بگذارید.

اگر تجربه کاری در منطقه مورد نظر ندارید، می‌توانید هر تجربه‌ای را از خارج از محل کار به اشتراک بگذارید (مانند نحوه برنامه‌ریزی یک رویداد برای یک باشگاه مدرسه)، یا می‌توانید نحوه انجام آن را بیان کنید. به چالش نزدیک شوید.

به عنوان مثال، “من قبلاً برای یک رویداد بزرگ برنامه ریزی نکرده ام، اما در اینجا نحوه انجام آن وجود دارد…”

13. تجربه شما از Microsoft Excel/Word/Powerpoint/Zoom چیست؟

چرا مهم است: همانطور که توضیح دادیم، مدیران وقت ندارند بنشینند و به EA خود آموزش دهند که چگونه کار خود را مرحله به مرحله انجام دهند.

نحوه پاسخ دادن: اگر با ابزار مورد نظر تجربه دارید، نحوه استفاده از آن و سطح تخصص خود را به اشتراک بگذارید. مانند سوال بالا، نداشتن تجربه با یک نرم افزار خاص به این معنی نیست که شما آن کار را نخواهید داشت.

در عوض، نحوه استفاده سریع از پلتفرم‌های نرم‌افزار را یاد بگیرید و چگونه مهارت جدیدی را به خود آموخته‌اید، به اشتراک بگذارید.

14. اهداف شغلی شما در پنج سال آینده چیست؟

چرا این موضوع مهم است: سرپرست شما می‌خواهد ببیند که شما این موقعیت را جدی می‌گیرید و ظرف چند ماه پس از استخدام، ارسال نمی‌کنید. این سؤال می‌تواند مشکل باشد، زیرا در حالی که یک کارفرمای نادر می‌خواهد جاه‌طلبی ببیند، اکثر آنها می‌خواهند تعهد به طول عمر را ببینند.

نحوه پاسخ دادن: کلید پاسخ به این سوال این است که پاسخ خود را مبهم نگه دارید. اگر پنج سال دیگر خود را در آن موقعیت یا شرکت نمی‌بینید، با تمرکز بر مهارت‌هایی که می‌خواهید در آن مهارت داشته باشید، پاسخ دهید.

به عنوان مثال، “طی دو سال آینده، من می خواهم در تسلط بر تمام جنبه های این موقعیت و ایجاد روابط در سراسر شرکت غرق شوم. در دو تا سه سال آینده، می‌خواهم مهارت‌های ارتباطات داخلی و روابط عمومی‌ام را تقویت کنم تا بتوانم بیشتر در عملکرد اجرایی شرکت کنم.»

15. چگونه با یک مشتری عصبانی که سعی می کند به سرپرست شما دسترسی پیدا کند، برخورد می کنید؟

چرا مهم است: برای فروشندگان، مشتریان و هر کس دیگری که فکرش را بکنید معمول است که سعی کنند با مدیران تماس بگیرند تا شکایات خود را اعلام کنند یا چیزی به آنها ارائه دهند.

نحوه پاسخ دادن: مدیر استخدام خود را طی مراحلی که برای آرام کردن این شخص انجام می دهید و پیامی دریافت می کنید یا او را به بخش دیگری هدایت می کنید، مانند خدمات مشتری، راهنمایی کنید.

مدیران استخدام می‌خواهند ببینند که شما می‌توانید تحت فشار آرام و زیرک باشید و در عین حال از وقت رئیس خود محافظت کنید.

16. چگونه می‌خواهید به کسی که از شما بزرگ‌تر است «نه» بگویید؟

چرا مهم است: مانند سوال بالا، گاهی اوقات لازم است افراد را به صورت داخلی مدیریت کنید تا از منافع رئیس خود محافظت کنید. به عنوان مثال، ممکن است شخصی بخواهد در آن روز با رئیس شما ملاقاتی داشته باشد، اما برنامه او آن را برآورده نمی کند.

نحوه پاسخ دادن: مجدداً توضیح دهید که چگونه به کسی درایت نشان می‌دهید و در صورت عدم امکان درخواست، راه‌های دیگری برای پاسخگویی به او پیدا می‌کنید. از عباراتی مانند “من نمی توانم X را انجام دهم، اما کاری که می توانم انجام دهم این است…”

استفاده کنید

17. درباره زمانی که برای پروژه ای فراتر رفتید به من بگویید.

چرا مهم است: همانطور که توضیح دادیم، EAs باید بتوانند بدون نظارت زیاد کار کنند و برای کمک به رئیس خود در صرفه جویی در زمان و سردرد، مایل بیشتری را طی کنند.

نحوه پاسخ دادن: زمانی که کاری را انجام دادید که از شما خواسته نشده بود به مثالی فکر کنید. با مشاهده نیاز شروع کنید، سپس چه اقدامی انجام دادید و چه نتیجه ای داشتید. از آنجایی که EA بودن یک شغل شخصی است، فراتر رفتن همیشه برای وظایف کاری صدق نمی کند.

یک بار، وقتی همسر رئیسم را از پارکینگ دزدیدند، رفتم تا همسر رئیسم را از ورزشگاه ببرم، و رئیسم را در جلسات بسته بودند. زمانی که او آن جلسات مهم مشتری را به پایان رساند، مشکل از قبل حل شده بود.

18. آیا می‌توانید در مورد تکلیفی به من بگویید که در آن باید خارج از چارچوب فکر کنید؟

چرا مهم است: مدیران استخدامی، فراتر از پیروی از دستورالعمل‌ها و تلاش بیشتر، می‌خواهند بدانند که می‌توانید با تفکر خلاقانه مشکل را حل کنید. هیچ دو روزی برای یک EA شبیه هم نیست، و هرگز نمی دانید با چه چالش هایی روبرو خواهید شد.

نحوه پاسخ دادن: از روش STAR برای گفتن داستانی درباره زمانی استفاده کنید که مشکلی غیرعادی داشتید و از یک راه حل غیرمعمول برای انجام آن استفاده کردید. در نمایش نتفلیکس “Call My Agent!”، اپیزودی وجود دارد که در آن یک مامور به طور تصادفی یکی از بازیگرانش را دوبار کتاب می کند.

برای جلوگیری از شکستن قرارداد، EA Noémie با مهارت‌های برنامه‌ریزی استاد خود وارد عمل می‌شود و یک برنامه تولید را ترسیم می‌کند تا او را بین دو فیلمبرداری به عقب و جلو ببرد.

19. تحمل شما برای ابهام چیست؟

چرا مهم است: کارفرمایان می‌خواهند ببینند که یک EA می‌تواند اطلاعات را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند و حتی زمانی که تمام قطعات پازل را ندارد، قضاوت کند. یک راه پنهان تر برای پرسیدن این سوال ممکن است این باشد که “در چه نوع محیطی بهتر کار می کنید؟” آن‌ها می‌خواهند ببینند که شما می‌توانید در محیطی پیشرفت کنید که همه چیز با دستورالعمل‌های خاص برای شما مشخص نشده باشد.

نحوه پاسخ دادن: مثالی از نحوه جمع آوری اطلاعات بیشتر در صورت نامشخص بودن تکلیف ارائه دهید. اگر حکایتی از یک موقعیت کاری واقعی به اشتراک می‌گذارید، در مورد اینکه چگونه انعطاف‌پذیر بوده‌اید یا از اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید درس گرفته‌اید، صحبت کنید.

20. می‌توانید درباره بهترین رئیسی که داشته‌اید و چرا به من بگویید؟

چرا مهم است: این سوال در مورد تناسب تحقیق است. مدیر استخدام شما می‌خواهد تعیین کند که به چه نوع سبک مدیریتی پاسخ می‌دهید، و آیا با آنها مطابقت دارد یا خیر.

نحوه پاسخ دادن: ویژگی‌های بهترین رئیسی را که با او کار کرده‌اید، چیزهایی که از او آموخته‌اید یا اینکه چرا از کار با او لذت می‌برید، به اشتراک بگذارید.

Executive Assistant Interview Questions When have you improved existing processes? Tell me about your experience managing inboxes. What is your experience with Microsoft? What are your career goals in the next five years? How would you go about saying “no” to someone more senior than you? Tell me about when you went beyond for a project. Can you tell me about an assignment where you had to think outside of the box? What is your tolerance for ambiguity? Can you tell me about the best boss you’ve had and why? How would you handle an angry client?

پاداش: سوالات مصاحبه غیرقانونی

در ایالات متحده (و بسیاری از کشورهای دیگر)، پرسیدن سؤال در مورد وضعیت تأهل، فرزندان، مذهب، و وضعیت شهروندی یا مهاجرت نامزد غیرقانونی است. متأسفانه، طبق Glassdoor، این سوالات هنوز در برخی شرکت ها وجود دارد.

اگر از شما سؤال غیرقانونی مانند این پرسیده شد، می توانید از پاسخ دادن خودداری کنید. سپس با به اشتراک گذاشتن اینکه چگونه برای انجام وظایف شغلی واجد شرایط هستید، سؤال را دوباره طرح کنید.

آماده شدن

هنگام درخواست برای موقعیت دستیار اجرایی، یافتن نقشی که مناسب باشد ضروری است. سوالات بالا را مرور کنید و تمرین کنید که صادقانه به آنها پاسخ دهید. از آنجا، می توانید مدیری را پیدا کنید که با سبک کاری شما مطابقت داشته باشد و نقش را ایمن کنید.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا