کسب و کار

رشد در مقابل ذهنیت ثابت: نه مزیت و چگونه یکی را توسعه دهیم

رشد در مقابل ذهنیت ثابت: نه مزیت و چگونه یکی را توسعه دهیم

به‌عنوان یک کارآفرین، شما همیشه در مسیر یادگیری هستید و نحوه عملکرد بخش‌های مختلف کسب‌وکارتان، از امور مالی گرفته تا بازاریابی و فروش را دریابید. شما می توانید به نقاط قوت خود پایبند باشید یا برای بهبود دانش خود در همه زمینه ها تلاش کنید – تفاوت بین رشد در مقابل طرز فکر ثابت.

Growth vs. fixed mindset: a man stares into a telescope.

38% از کارآفرینان اعتبار موفقیت آنها را به نظم و انضباط شخصی بدهید، و یک طرز فکر رشد می تواند به شما کمک کند تا در حین رسیدن به اهداف خود به تفنگ خود پایبند باشید. شما یاد می گیرید که انتقاد سازنده را بپذیرید، شکست ها را به عنوان فرصت بپذیرید و خود را برای رشد هر روز به چالش بکشید.

فهرست مطالب:

تفاوت بین رشد و طرز فکر ثابت چیست؟

ذهن رشد به این معنی است که هوش را به عنوان یک کار ثابت در حال پیشرفت در نظر بگیرید. از سوی دیگر، یک ذهنیت ثابت، هوش را ثابت و غیرقابل تغییر می داند. یک کارآفرین با ذهنیت رشد تلاش می کند تا نقاط ضعف خود را بهبود بخشد، در حالی که یک کارآفرین با ذهنیت ثابت به آنچه می داند پایبند است.

طرز فکر رشد چیست؟

ذهن رشد این باور است که شما می توانید با تلاش و صرف زمان، توانایی ها و استعدادهای خود را ارتقا دهید. کارآفرینان با ذهنیت رشد فکر می کنند که می توانند در زمینه هایی که با یادگیری در آنها مشکل دارند، خود را بهتر کنند. این می تواند به شکل زیر باشد:

  • در حال شرکت در کلاس ها
  • تماشای ویدیوهای آموزشی
  • خواندن مقالات آموزشی
  • پیدا کردن یک مربی
  • برنامه ریزی زمان برای یادگیری

به‌عنوان یک کارآفرین، احتمالاً نقاط قوت و ضعف خود را می‌شناسید – و اتخاذ یک طرز فکر رشد به معنای نزدیک شدن به مناطق ضعیف‌تر خود با اطمینان است. این ممکن است به این معنی باشد که اگر با مسائل مالی مشکل دارید، ویدیوهای حسابداری را تماشا کنید، یا اگر اغلب از بازاریابی اجتناب می‌کنید، نحوه کار با Canva را بیابید.

ذهنیت ثابت چیست؟

ذهنیت ثابت این باور است که مجموعه مهارت‌ها و ویژگی‌های شما ثابت است و نمی‌تواند تغییر کند. کسانی که ذهنیت ثابتی دارند نقاط ضعف خود را غیرقابل تغییر می‌دانند و نمی‌توانند خود را در آن زمینه‌ها بهبود بخشند. این ممکن است منجر به کسی شود:

  • چسبیدن به آنچه می دانند
  • امتناع از امتحان چیزهای جدید
  • رد کردن تلاش برای یادگیری به عنوان بی فایده
  • تکیه به نقاط قوت آنها
  • احساس ترس از موفقیت دیگران

یک طرز فکر ثابت می تواند یک کارآفرین را برای شکست آماده کند. به عنوان مثال، شاید جمع آوری و درک داده ها مناسب شما نباشد. اما در نظر گرفتن مجموعه مهارت‌های خود به‌عنوان غیرقابل انعطاف، یادگیری شما را کاهش می‌دهد و از ایجاد نقاط قوت جدید جلوگیری می‌کند.

مزایای طرز فکر رشد

1. شما شکست را به عنوان یک فرصت یادگیری می پذیرید

اکثر استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند — اما حتی زمانی که شرکت شما خوب کار می کند، ممکن است در جذب سرمایه گذار بزرگ، رسیدن به اهداف درآمدی یا استخدام افراد مناسب شکست بخورید. به عبارت دیگر، شکست کارآفرینان را در همه جا دنبال می کند.

دکتر کریستین رابرسون، مربی حرفه‌ای، می‌گوید: «شکست‌ها، اشتباهات، انتقاد سازنده، نقص‌های درک شده یا چالش‌ها به عنوان فرصت‌های یادگیری و نه ویژگی‌های منفی دائمی خود در نظر گرفته می‌شوند.

2. احساس راحتی بیشتری در دریافت بازخورد دارید

یک طرز فکر رشد می‌تواند به شما کمک کند در دریافت انتقاد سازنده از همسالان و کارگران خود احساس راحتی کنید. به جای اتخاذ یک رویکرد ذهنی ثابت – که بازخورد را مفید نمی داند – آن را به عنوان یک چالش برای بهبود خود در نظر می گیرید.

3. شما هوش تجاری خود را افزایش می دهید

فقط 9 درصد از کارآفرینان کسب درآمد داشته اند مدرک لیسانس در تجارت دارند، به این معنی که آنها بیشتر دانش تجاری خود را از کار می آموزند. این بدان معناست که کارآفرینان باید برای یادگیری مهارت‌های حیاتی مانند حسابداری یا بازاریابی، بدون آموزش رسمی وقت بگذارند.

ذهن رشد شما را به یادگیری مهارت‌های پیچیده جدید سوق می‌دهد و هوش تجاری شما را افزایش می‌دهد.

4. احساس مثبت تری دارید

یک طرز فکر مثبت و یک طرز فکر رشد دست به دست هم می دهند. ذهنیت رشد به معنای نگاه مثبت به جنبه های منفی کارآفرینی مانند شکست است. شما برای مقابله با چالش‌ها به جای ترس از غلبه بر آنها، احساس قدرت می‌کنید.

5. شما عزت نفس خود را افزایش می دهید

یک طرز فکر ثابت مستلزم شک در توانایی شما برای یادگیری است که می تواند بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد. طرز فکر رشد، عزت نفس شما را بهبود می بخشد، زیرا شما را تشویق می کند که خود را به عنوان یک اسفنج آماده برای جذب اطلاعات ببینید.

6. شما همکاران و دوستان بهتری را جذب می کنید

افرادی که ذهنیت ثابتی دارند تمایل دارند دوستان و افراد حرفه ای را با باورهای مشابه نگه دارند که این امر توانایی آنها را برای رشد خفه می کند. با اتخاذ یک طرز فکر رشد، می توانید افرادی با دیدگاه های مختلف را جذب کنید که می توانند شما را به چالش بکشند.

7. شما خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهید

از هر چهار کارآفرین، یک نفر در طول زندگی خود نوعی اختلال روانی را تجربه خواهند کرد. تحقیق نشان می دهد که طرز فکر رشد اغلب در برابر اضطراب، استرس و افسردگی محافظت می کند. کسانی که ذهنیت ثابتی دارند، معمولاً مسائل مربوط به سلامت روان را بخشی از هویت خود و در نتیجه دائمی می دانند.

با این حال، افرادی که دارای طرز فکر رشد هستند، علائم را موقتی می‌دانند و اقداماتی را برای رفع آنها انجام می‌دهند.

8. شما انعطاف پذیری خود را بهبود می دهید

با حفظ طرز فکر رشد، تفکر انعطاف پذیر را پرورش می دهید. نگرش شما از شما در برابر منفی بافی محافظت می کند، زیرا طرز فکر شما همه شکست ها را موقتی می داند.

9. شما فرهنگ کسب و کار خود را بهبود می بخشید

به عنوان یک کارآفرین، طرز فکر شما در کسب و کار شما منعکس می شود. وقتی یک طرز فکر رشد را اتخاذ می کنید، آن ارزش ها را در محل کار خود جاسازی می کنید. ممکن است فرصت‌های یادگیری بیشتری برای کارگران ایجاد کنید یا فرهنگی ایجاد کنید که بر یادگیری از اشتباهات تأکید دارد.

چگونه یک ذهنیت رشد ایجاد کنیم

طرز فکر فعلی خود را ارزیابی کنید

برای ایجاد یک طرز فکر رشد، باید وضعیت فعلی ذهن خود را ارزیابی کنید. از خود بپرسید:

  • چگونه با شکست کنار می آیید؟
  • وقتی با چالشی روبرو می شوید چه می کنید؟
  • هنگام مواجهه با مشکلات به چه کسی مراجعه می کنید؟
  • نقاط قوت و ضعف شما چیست؟ چه احساسی نسبت به آنها دارید؟

افکار و احساسات اولیه خود را یادداشت کنید. سپس، حساب کنید و طرز فکر فعلی خود را دریابید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که وقتی مشکلی پیش می‌آید به منفی‌گرایی متمایل می‌شوید، یا به دنبال راه آسان برای خروج از یک چالش هستید. می توانید از این اطلاعات به عنوان نقطه شروع برای شناسایی مواردی که باید روی آن کار کنید استفاده کنید.

به دنبال بازخورد سازنده باشید

بیش از نه نفر از هر 10 کارمند نمایش بازخورد سازنده برای رشد حیاتی است. بنابراین، از کارمندان، سرمایه گذاران و شرکای خود بپرسید که چه کاری می توانید در زمینه هایی مانند رهبری یا مدیریت پروژه انجام دهید. حتی می‌توانید با ارسال نظرسنجی‌های فصلی، فرآیندی رسمی برای جمع‌آوری بازخورد ایجاد کنید.

چالش‌های جدید را انجام دهید

وقت بگذارید و چیزهای جدیدی را در زندگی حرفه ای خود امتحان کنید، که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • راه اندازی یک پروژه جانبی
  • نوشتن و انتشار مقاله در فضای شما
  • مشخص شدن در پادکست

جامعه ای از فراگیران را بیابید

رابرسون می‌گوید: “به همان اندازه که داشتن یک طرز فکر رشد مهم است، به همان اندازه مهم است که اطراف خود را با دیگرانی احاطه کنید که آنها را نیز دارند.”

هنگام ایجاد یک طرز فکر رشد، خود را با افراد همفکر احاطه کنید. آنها بر نحوه عملکرد شما، ارزش‌هایی که اتخاذ می‌کنید و نحوه نگاه شما به زندگی تأثیر می‌گذارند. به غیر از یافتن آنها در سازمان یا شبکه خود، می توانید به انجمن های یادگیری زیر در LinkedIn و Reddit بپیوندید:

اشتباهات را بپذیرید و ادامه دهید

اشتباهات می توانند احساسات منفی را تحریک کنند و باعث شوند احساس ناامنی یا ناتوانی کنید. اما رد کردن اشتباهات برای محافظت از خود مانع یادگیری می شود. در عوض، موارد زیر را برای تمرین پذیرش اشتباهات امتحان کنید:

  1. اعتراف کنید که اشتباه رخ داده است
  2. به خود اجازه دهید که احساس ناراحتی کنید
  3. با خود مهربان باشید
  4. با کسی صحبت کنید که بتواند دیدگاه جدیدی به شما بدهد
  5. بین خود و اشتباه فاصله ایجاد کنید
  6. به اشتباه به طور عینی نگاه کنید و بپرسید چگونه می توانید از آن درس بگیرید

روش های جدید یادگیری را امتحان کنید

شما احتمالاً می دانید که از کدام سبک های یادگیری بیشتر لذت می برید. اما ایجاد یک طرز فکر رشد به معنای باز کردن راه‌های جدید یادگیری است. در هنگام تلاش برای یادگیری، به جای پایبندی به آنچه می دانید، روش های مختلف را امتحان کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تماشای ویدیوها
  • حضور در کلاس
  • خواندن مقاله یا کتاب
  • کار بر روی یک پروژه

نمونه های طرز فکر رشد

ذهن رشد به معنای تغییر نحوه تفکر شما در مورد خود و یادگیری است، و می تواند خود را به روش های مختلف نشان دهد.

کارآفرینی را در نظر بگیرید که در بازاریابی پیشرفت می‌کند، اما همیشه در تلاش است تا سر خود را به مسائل مالی بپیچد. به دلیل طرز فکر رشدشان، با دانستن اینکه می توانند آن را تغییر دهند، احساس اعتماد به نفس می کنند. بنابراین، آن‌ها تصمیم می‌گیرند در یک کلاس ثبت‌نام کنند – خود را در کنار دیگر زبان‌آموزان غوطه‌ور کنند و در عین حال روشی صمیمی‌تر برای یادگیری را امتحان کنند.

طرز فکر رشد همچنین نحوه واکنش فرد به شکست را تغییر می دهد. به عنوان مثال، کسب و کاری را در نظر بگیرید که به دلیل مشکلات اقتصادی افت فروش زیادی را تجربه کرده است. صاحب کسب و کار به جای اینکه روی زیان ها تمرکز کند، تیم را برای یک جلسه گرد هم می آورد. مالک از آن‌ها برای کار سختشان تشکر می‌کند، مشکل را تصدیق می‌کند و راه‌هایی را ارائه می‌کند که می‌توانند فرآیندهای فروش خود را بهبود بخشند. آنها به سرعت از شکست عبور می کنند، اما زمانی را برای استخراج نکات اولیه از آن صرف می کنند.

Subscribe to The Hustle Newsletter

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا