کسب و کار

بهینه سازی سلامت روان در محیط کار

بهینه سازی سلامت روان در محیط کار

موفق ترین سازمان ها فقط بهترین استعدادها را ندارند. آنها همچنین بهزیستی روانی کارمندان خود را در اولویت قرار می دهند – زیرا وقتی کارگران شاد و سالم هستند ، کسب و کارها سود می برند.

importance of mental health in the workplace

متأسفانه، امروزه تمرکز بسیاری از شرکت‌ها بر این موضوع نیست و آنها با کاهش وفاداری و بهره‌وری بهای آن را می‌پردازند. طبق یک نظرسنجی اخیر توسط JobSage، 28 ٪ از کارمندان – بیش از یک نفر از هر چهار – شغل خود را به منظور بهبود و محافظت از سلامت روان خود ترک کرده اند.

اگر می خواهید یک فرهنگ شرکتی ایجاد کنید که استعدادهای برتر بخواهند بخشی از آن باشند، وقت آن رسیده است که سلامت روان را در محل کار خود بهینه کنید.

سلامت روانی کارکنان چیست؟

سلامت روانی کارکنان به وضعیت رفاه عاطفی و اجتماعی یک کارمند و نقش شما به عنوان یک کارفرما در ارتقای این رفاه اشاره دارد. در اصل، مراقبت از کارمندان و رفتار با آنها به عنوان افرادی است که نیاز به حمایت عاطفی دارند. این می تواند از طریق ارائه چک-in های منظم، مزایای مراقبت از سلامت روان، و یک محیط کاری امن از نظر روانی باشد.

اهمیت سلامت روان در محل کار

توجه به سلامت روانی کارگران مانند بررسی موجودی محصول شماست. شما افرادی را حساب می کنید که با کار زیاد و انرژی کم شده اند. یا اگر عوامل خارجی دیگری در استرس یا ناراحتی آنها نقش داشته باشد.

با انجام این کار، می‌توانید مشکلات را زودتر تشخیص دهید و برای رفع آنها اقداماتی انجام دهید.

یک مطالعه توسط Kornferry نشان می‌دهد که استرس تأثیرات منفی بر روابط شخصی برای 76٪ از کارگران و از دست دادن خواب برای 66٪ از کارگران. 16 درصد دیگر پس از تجربه استرس از کار کنار رفتند.

وقتی کارمندان خسته ذهنی دارید، می‌تواند زندگی آن‌ها را زیر و رو کند و کسب‌وکار شما را ویران کند.

به عنوان مثال، می تواند منجر به:

شود

  • کار بی کیفیت
  • کاهش تعامل
  • افزایش غیبت
  • نرخ گردش مالی بالاتر
  • کاهش روحیه کارکنان
  • کاهش نرخ بهره‌وری

کنترل نشدن این مسائل می‌تواند تأثیر مخربی بر موفقیت کسب‌وکار شما داشته باشد. می تواند به توانایی شما برای رسیدن به اهداف، درآمدزایی و مقیاس آسیب برساند. به طور متوسط، افراد تحت تاثیر استرس ناشی از کار 24 روز کار را به دلیل سلامتی ضعیف از دست دادید – نمونه بارز این است که چگونه بی توجهی به سلامت روان در محل کار می تواند به نتیجه کسب و کار شما آسیب برساند.

چه چیزی باعث سلامت روانی ضعیف در محل کار می شود؟

ده ها گزارش نشان می دهد که کارمندان آمریکایی با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنند.

به عنوان مثال، مطالعه Workhuman نشان داد که:

  • 48% کارگران سوخته اند
  • 61٪ از کارگران سطوح استرس بالا را تجربه کردند
  • 32٪ از کارگران در محل کار احساس تنهایی می کردند

چرا کارمندان قادر به مدیریت سلامت روان خود نیستند؟ این تا حدودی به دلیل عدم حمایت است. و در برخی موارد، این محل کار است که شرایطی را ایجاد می کند که باعث سلامت روانی ضعیف می شود.

برای مثال، تقریباً 70٪ از کارگران می گویند مدیران بر سلامت روان آنها تأثیر می گذارند. بنابراین اگر رهبری شما برای حمایت از کارگران خود یا نحوه مدیریت بهترین آنها مجهز نباشد، ممکن است نقش مستقیمی در کار بیش از حد و فرسودگی تیم خود داشته باشد.

دلایل دیگر سلامت روانی ضعیف در محل کار عبارتند از: 

  • عدم استقلال: کارمندان ممکن است احساس کنند که کنترلی بر کار خود ندارند. این نوع محیط می تواند منجر به احساس درماندگی و افسردگی و همچنین کاهش بهره وری شود.
  • بدون شناخت یا بازخورد: وقتی کارمندان برای کارشان به رسمیت شناخته نمی‌شوند، می‌تواند باعث کاهش انگیزه شود. همچنین می‌تواند منجر به این احساس شود که کار آنها ارزشی قائل نمی‌شود، که بیشتر به سلامت روانی ضعیف کمک می‌کند.
  • مدیریت ضعیف: بعضی از رهبران دوست دارند هر حرکت کارکنان خود را مدیریت و کنترل کنند. این می تواند منجر به احساس بی کفایتی و ناتوانی کارکنان شود یا توسط مدیرانشان مورد آزار و اذیت قرار گیرد.
  • فرصت‌های رشد محدود: وقتی کارمندان احساس می‌کنند در بلاتکلیفی گیر کرده‌اند و راهی برای رشد و پیشرفت ندارند، می‌تواند باعث شود که آنها احساس ناکامل و افسردگی کنند.
  • فقدان احساس تعلق: فرهنگ محل کار که سمی و غیر فراگیر است می تواند منجر به احساس طرد شدن و در برخی موارد مورد حمله برخی از کارگران شود. این می تواند منجر به غیبت بیشتر و عدم مشارکت در کار شود.
  • تعادل ضعیف کار و زندگی: وقتی مرزهای بین کار و خانه محو می شود، می تواند به فرسودگی شغلی و به طور کلی نارضایتی شدید از کار و زندگی منجر می شوند. تقریباً 70٪ از کارگران< /a> گزارش داد که حداقل نسبت به تعادل بین کار و زندگی نگران است.
  • کمی یا بدون حمایت از کارگران: اگر سیاست‌ها، برنامه‌ها و مشوق‌هایی برای توانمندسازی کارکنان برای درخواست کمک در صورت نیاز ندارید، آن‌ها به سادگی برنده شدند. ‘t این باعث می‌شود که آنها را برای خود مراقبت کنند، که اغلب یک بازی بازنده است.

خوشبختانه، راه‌هایی برای مبارزه با این موضوع در محل کار شما وجود دارد، اما ابتدا باید علائمی را که باید مراقب آن‌ها باشید، بدانید.

علائم و نشانه های سلامت روان ضعیف در محل کار

نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد 53 درصد کارگران نگرانی روزانه، 15 درصد خشم روزانه و 27 درصد غم و اندوه روزانه دارند. اما چگونه می توانید بفهمید که کارگرانتان از سلامت روانی ضعیفی برخوردار هستند؟

بیشتر برای مسائل مربوط به سلامت روان خود نزد مافوق خود نمی آیند تا از آنها راهنمایی و کمک بخواهند. با این حال، این بدان معنا نیست که تشخیص آن غیرممکن است.

در اینجا چندین پرچم قرمز وجود دارد که ممکن است در کارگرانی که از مشکلات روانی رنج می برند مشاهده کنید:

  • پروژه ها توسط کارمندی که قبلاً همیشه ضرب الاجل خود را به پایان رسانده بود به موقع انجام نمی شود
  • وظایف با کیفیتی پایین تر توسط کارمندی که قبلاً عالی بود تکمیل می شود
  • انزوای اجتماعی یا انزوا از سایر اعضای تیم
  • نوسانات خلقی یا تغییر در رفتار، مانند عدم صمیمیت، پرحرفی یا شاد بودن مثل همیشه
  • افزایش تاخیر یا غیبت
  • افزایش تحریک پذیری و عصبانیت نسبت به همکاران
  • شکایاتی از علائمی مانند سردرد، خستگی یا افسردگی

وقتی کارمندانی را با یک یا چند مورد از این نشانه‌ها می‌بینید، وقت آن است که اقدام کنید.

چگونه از کارکنانی با سلامت روانی ضعیف حمایت کنیم

علائم هشداردهنده را در سرتاسر محل کارتان می‌بینید – در مورد آن چه باید کرد؟ در اینجا چندین نمونه از نحوه حمایت کسب و کارها از کارگران با سلامت روانی ضعیف آورده شده است.

ارتقای اتحاد

Allyship به کارکنان این امکان را می دهد که در محل کار احساس حمایت و ارتباط داشته باشند در حالی که محیطی از اعتماد و شمول ایجاد می کنند. این را می توان از طریق ابتکاراتی انجام داد، مانند: 

  • ایجاد متحدان سلامت روان یا گروه‌های حمایتی همتا به همتا
  • ارائه آموزش در مورد چگونگی متحد بودن و کمک های اولیه بهداشت روان
  • ایجاد یک مرکز منبع سلامت روان ناشناس (آنلاین یا آفلاین)

برای مثال، Deloitte “متفقین سلامت روان، ابتکاری برای تشویق کارمندان به متحد شدن برای کسانی که با چالش های سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند.

توازن کار و زندگی را در اولویت قرار دهید

آموزش کارکنان و مدیران خود در مورد حفظ تعادل بین کار و زندگی برای ایجاد عادات مثبت کاری ضروری است.

گفتگو درباره سلامت روان اولین قدم عالی در ارتقای سلامت روان در میان کارکنان است. اما شرلی بورگ، رئیس منابع انسانی کازینو انرژی، فکر نمی‌کند که این مهم‌ترین قدم باشد.

بورگ می‌گوید: «ما بر ایجاد فرهنگی در محل کار تمرکز می‌کنیم که تعادل بین کار و زندگی و رفاه ذهنی را در اولویت قرار می‌دهد. «این شامل خط‌مشی‌هایی برای ساعات کاری انعطاف‌پذیر، گزینه‌های کار از راه دور، و وقفه‌های بهداشتی مکرر است. . ما همچنین کارکنان خود را تشویق می‌کنیم که در صورت نیاز مرخصی بگیرند و منابع سلامت روان مانند خدمات مشاوره و برنامه‌های تمرکز حواس را ارائه دهند.»

تنوع و شمول را ارتقا دهید

ایجاد یک محل کار متنوع به شرکت شما امکان می دهد نوآورتر و خلاقانه تر باشد. اما حصول اطمینان از تشکیل شبکه کارمندان بدون رهبری و حمایت مناسب امکان پذیر نیست.

داشتن سیاست‌ها و شیوه‌هایی ایده‌آل است که تنوع و شمول را در میان تیم‌ها ترویج می‌کند. به عنوان مثال، میزبانی از مهمانی ها و رویدادهای تیمی برای شناخت یکدیگر فراتر از کار.

اما فقط روی نژاد و پیشینه تمرکز نکنید – تیپ های شخصیتی مختلف نیز یک محل کار رنگارنگ را تشکیل می دهند. در Panzura، یک پلتفرم مدیریت داده چند ابری، همه چیز در مورد خود بودن است.

جیل استلفوکس، مدیر عامل پانزورا، توضیح می‌دهد: «استراتژی «غریب خود را بیاورید» پانزورا تصدیق می‌کند که نوآورترین تیم‌ها تنوع افراد و استعدادها را گرد هم می‌آورند. زمانی که مردم می توانند همان گونه که هستند خودشان باشند، احساس می کنند متعلق به خود هستند و در منطقه آزاداندیشی نوآوری قرار دارند. این در یک محیط راه اندازی با رشد سریع کلیدی است.”

فرهنگی پیرامون حمایت و حمایت ایجاد کنید

دادن ابزارهایی به کارمندان برای کمک گرفتن، موانع را سریع‌تر از بین می‌برد. یا بهتر از آن، می‌توانید به کارشناسان سلامت روان دسترسی داشته باشید تا به کارمندان کمک کنند تا در موقعیت‌های دشوار حرکت کنند.

مایکل رافائل کسب و کار خود، IndeVets، را وقف کمک به دامپزشکان با مشکلات سلامت روان کرد. او معتقد است که شرکت ها باید فرهنگی بسازند حمایت و حمایت برای کاهش مشکلات روانی مداوم.

رافائل می‌گوید: «ما یک مدل کاری انعطاف‌پذیر ایجاد کردیم که به دامپزشکان ما اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را انتخاب کنند. “این به کاهش فرسودگی شغلی کمک می کند و یک فرهنگ در محل کار ایجاد می کند که شامل حمایت و حمایت می شود.”

این شامل موارد زیر است:

  • یک خط مشی استخدام/رفتار “بدون تند” با تاکید بر شایستگی، ارتباطات و همکاری
  • بازپرداخت سالانه 1.5 هزار دلاری “ماجراجویی خودتان را انتخاب کنید” برای درمان سلامت روان، ماساژ، عضویت در باشگاه و غیره.
  • یک تیم رهبری متمرکز بر دامپزشکی برای حفظ تمرکز بر افرادی که IndeVets به آنها خدمت می کند و از کارکنان بیمارستان و محیط تمرین حمایت می کند
  • مرخصی والدین با حقوق
  • PTO سخاوتمند
  • مرخصی با حقوق اضافی برای حفظ الزامات آموزش مداوم
  • پشتیبانی مدیریتی و دسترسی کافی برای بیش از 200 دامپزشک

رافائل ادامه می‌دهد: «ما همچنین با Not One More Vet (NOMV)، تنها سازمان غیرانتفاعی صنعت که به بهبود رفاه حرفه‌ای‌های دامپزشکی اختصاص دارد، همکاری کردیم. “ما حامی انحصاری قایق نجات توسط NOMV هستیم، یک سرویس بحران ناشناس همتا به همتا برای حمایت از دامپزشکان که با چالش های سلامت روان دست و پنجه نرم می کنند.”

IndeVets همچنین یک مددکار اجتماعی دامپزشکی (VSW) را استخدام کرد که با دامپزشکان خود بر روی جنبه های مختلف سلامت روان آنها کار می کند. VSW پشتیبانی برای مسائل کاری یا شخصی، ارجاع به متخصصان بهداشت روان در صورت نیاز، و پشتیبانی در کاهش خستگی شفقت ارائه می کند. (وضعیت خستگی عاطفی که می تواند هنگام مراقبت از دیگران رخ دهد و اغلب منجر به فقدان همدلی و احساس جدایی می شود).

آنها همچنین آموزش مداوم در مورد خستگی شفقت، مراقبت از خود، پیوند انسان و حیوان، و غم و اندوه و از دست دادن ارائه می دهند.

ابتکارات بهداشت روانی را اندازه گیری کنید

هنگامی که ابتکارات و خط مشی های مربوط به سلامت روان خود را به اجرا گذاشتید، زمان آن رسیده است که تأثیر آنها را اندازه گیری کنید.

Verity Gough، روزنامه‌نگار منابع انسانی و مدیر ارتباطات در MyStaffShop، یک پلتفرم پاداش کارکنان، توضیح می‌دهد: «به دلیل ماهیت محرمانه داده‌ها جمع‌آوری معیارهای مربوط به ابتکارات سلامتی بسیار دشوار است. “برای ما، پلتفرم رفاه دیجیتالی ما اپتیک منابع انسانی را در ارقام فعال‌سازی، نرخ استفاده، تعداد درخواست‌ها و مشاوره برای خدماتی مانند مشاوره ارائه می‌دهد.”

داده‌های آن به کانال‌های دسترسی، سن، و جنسیت تقسیم‌بندی شده و به چند مورد تقسیم می‌شوند. این نشان می دهد که آیا افراد آن از ابتکارات شرکت سود می برند یا خیر.

گاف ادامه می‌دهد: «برای سازمان‌های کوچک‌تر، به دلیل تعداد کم کارمندان، جمع‌آوری این داده‌ها سخت‌تر است». “بنابراین، علاوه بر شواهد حکایتی، اجرای نظرسنجی‌های ناشناس پالس را به عنوان یک راه خوب برای کمک به ایجاد بازخورد و دریافت ایده از اثربخشی هر طرحی که تصمیم به انجام آن دارید، پیشنهاد می‌کنم.”

هنگام اجرای برنامه های سلامت روان خود، به آن به عنوان یک فرآیند مداوم نگاه کنید. آن را به عنوان یک کار ماهانه یا سه ماهه تلقی نکنید، در غیر این صورت با خطر از دست دادن شتاب مواجه خواهید شد. یا بدتر از آن، ایجاد این احساس در کارکنان که فقط در هنگام چک‌این ماهانه دیده می‌شوند.

گاف توضیح می‌دهد: «ما یک رویکرد 365 روزه برای رفاه داریم. ما فقط منتظر نیستیم تا یک روز آگاهی در تقویم ظاهر شود. برای ما، این در مورد ادامه گفتگو در مورد اهمیت رفاه است.”

همچنین ایده‌آل است که تیم ارتباطات داخلی شما به کارگران یادآوری کند که از مزایای رفاهی استفاده کنند، بررسی‌های دوره‌ای را انجام دهند و مرتباً بررسی کنند تا از عملکرد خوب کارکنان اطمینان حاصل شود.

با حضور مداوم در آنجا، به کارکنان خود نشان می دهید که در اولویت قرار دادن سلامت روان آنها جدی هستید.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا