کسب و کار

به گفته مدیر فروش Coursedog، هوش مصنوعی فروش را تغییر می دهد: 5 ویژگی کلیدی که برای ادامه دادن باید داشته باشید

به گفته مدیر فروش Coursedog، هوش مصنوعی فروش را تغییر می دهد: 5 ویژگی کلیدی که برای ادامه دادن باید داشته باشید

به “The Pipeline” خوش آمدید — یک ستون هفتگی از HubSpot، حاوی توصیه های عملی و بینش رهبران واقعی فروش

d8a8d987 daafd981d8aad987 d985d8afdb8cd8b1 d981d8b1d988d8b4 coursedogd88c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d981d8b1d988d8b4 d8b1d8a7 66453df999860

صرف نظر از احساس شما در مورد اخلاقیات یا پیامدهای بلندمدت آن، نفوذ هوش مصنوعی تقریباً در هر زمینه‌ای به واقعیتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است – و فروش نیز از این قاعده مستثنی نیست

هوش مصنوعی به‌عنوان یک عمل در حال تغییر اساسی عناصر کلیدی فروش است و متخصصان فروش باید این تغییرات را در نظر بگیرند. بنابراین اگر می‌خواهید در چشم‌انداز فروش متأثر از هوش مصنوعی در حال تغییر پیشرفت کنید، برخی از ویژگی‌ها و توانایی‌های کلیدی را نشان خواهید داد.

برای کمک به شما، فهرستی از پنج مورد از آن ویژگی‌های حیاتی را با زمینه‌ای در مورد «چرا» و «چگونه» پشت هر کدام جمع آوری کرده‌ام. بیایید نگاهی بیندازیم.

Download Now: The State of AI in Sales [2023 Report]

5 ویژگی کلیدی که فروشندگان به آن نیاز دارند، زیرا هوش مصنوعی چشم انداز فروش را تغییر می دهد

1. حضور ذهن برای ماندن در صدر منابع هوش مصنوعی در حال ظهور

هوش مصنوعی می‌تواند تلاش‌های فروش روان‌تر و کارآمدتر را به صورت روزانه شکل دهد – و فروشندگان باید آن را بپذیرند و با آن سازگار شوند. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند به ساده‌سازی فعالیت‌های اداری عادی، مانند به‌روزرسانی داده‌های CRM و پاسخ به درخواست‌های پیشنهادی کمک کنند.

اما تأثیر آن به تکرارهای فردی محدود نمی‌شود – پیشرفت هوش مصنوعی همچنین منجر به ایجاد و پذیرش منابع پیچیده‌تر برای تیم‌های فروش گسترده‌تر، مانند نرم‌افزار هوشمند مکالمه بهبودیافته و راه‌حل‌های پیش‌بینی دقیق‌تر می‌شود.

خلاصه، فروشندگان به یک حوزه قوی و پیشرفته از منابع مرتبط با هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت – و اگر می‌خواهید تا حد امکان موفق باشید، باید حواستان به نوآوری باشد.

در بالای آن راه حل های نوظهور و نحوه استفاده از آنها به نفع خود بمانید – و مایل باشید و آماده باشید تا راه حل های جدیدتر را در حین افزایش قدرت کشف کنید.

2. توانایی حفظ عنصر انسانی فروش

اگرچه هوش مصنوعی اساساً آینده فروش را شکل خواهد داد، فروشندگان باید از “تکیل” بیش از حد به آن اجتناب کنند. فروش اساساً یک عمل انسانی است و موفقیت پایدار در آن به توانایی شما در درک و عمل بر روی آن بستگی دارد.

از بسیاری جهات، فروش فرآیند ایجاد اعتماد در یک سکه است، و این به درجه‌ای از شخصی‌سازی و همدلی نیاز دارد – دو موردی که هوش مصنوعی نمی‌تواند کاملاً تکرار کند. در حالی که فروشندگان می توانند از هوش مصنوعی برای کمک به تلاش های خود استفاده کنند، نباید از استفاده از آن برای دیکته کردنشان استفاده کنند.

به عنوان مثال، می‌توانید از هوش مصنوعی مولد برای ساختار ایمیل‌های فروش خود استفاده کنید – اما همچنان باید برای اطمینان از اینکه ارتباط شما با مشتریان احتمالی و مشتریان شخصی، متفکرانه و صحیح است، زمان بگذارید.

وظیفه شما این است که به عنوان یک منبع قابل اعتماد، معتبر و مشاوره ای برای مشتریان احتمالی خود عمل کنید – و این همیشه نیاز به یک تماس انسانی دارد.

3. تمایل به استفاده از ابزارهای پیچیده در پشته فناوری آنها

این نقطه به نوعی شبیه به نقطه شماره یک است. شما به‌عنوان یک متخصص فروش، باید تمایل داشته باشید که فناوری‌هایی را که سازمان فروش شما در اختیار شما قرار می‌دهد، بیاموزید و از آن استفاده کنید. سرسخت بودن یا ناآگاهی بیش از حد برای اتخاذ راه حل های در اختیار شما می تواند کارایی شما را تضعیف کند و به طور بالقوه شما را از همان صفحه باقی تیمتان دور نگه دارد.

اقداماتی مانند بررسی تماس‌ها از نرم‌افزار هوشمند مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی یا استفاده از هوش مصنوعی برای ثبت داده‌هایی که می‌توانند پیش‌بینی دقیق‌تری را ارائه دهند، می‌توانند هم کارایی شخصی بهبود یافته و هم انسجام تیمی گسترده‌تر را فراهم کنند.

به راحتی می‌توانید در راه خود گیر کنید و از فناوری‌هایی که سازمانتان به شما ارائه می‌کند استقبال نکنید، اما این را درک کنید: شرکت شما به دلایلی روی آن راه‌حل‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

حداقل مایل باشید منابع جدیدی را که سازمان شما به شما ارائه می دهد را در تلاش جمع کنید. با توجه به اینکه امروزه فناوری فروش پیچیده است، این محصولات پتانسیل فوق العاده ای برای موثرتر کردن تلاش های فروش شما دارند.

4. آمادگی برای آماده‌سازی برای خریداران آگاه تا کنون

حتی در روزهای درست قبل از ورود هوش مصنوعی مولد، خریداران با داشتن دانش گسترده محصول وارد تعاملات فروش می شدند. اکنون که هوش مصنوعی مولد به عنوان منبعی برای تحقیق در حال ظهور است، فروشندگان ممکن است مجبور شوند برای نشان دادن اینکه چگونه راه‌حل‌های آن‌ها مزایا و نتایج قانع‌کننده‌ای ارائه می‌دهند، بیشتر متمایل شوند.

بدیهی است که این عناصر همیشه مبنایی برای تلاش‌های فروش مؤثر بوده‌اند – اما هوش مصنوعی مولد اجازه می‌دهد تا درجه‌ای از تحقیقات گسترده و فوق‌شخصی‌شده را انجام دهد که می‌تواند بینش ویژه‌ای درباره محصول به مشتریان بالقوه ارائه دهد.

این می‌تواند اطلاعات بسیار عمیق و خاص را به آنها بدهد — دانشی که جستجوهای معمولی Google نمی‌توانند ایجاد کنند. این پتانسیل را دارد که به درک روشن تری از آنچه مشتریان بالقوه در حال ورود به آن هستند، آگاه کند، بنابراین ایجاد حس روشن به همان اندازه از آنچه که آنها می توانند در نتیجه اعمال نفوذ راه حل شما به دست بیاورند، خواهد بود. حتی حیاتی تر باشد.

در ادامه، احتمال خوبی وجود دارد که با خریدارانی سروکار داشته باشید که سطح بالایی از پیشینه شخصی‌سازی شده را در پیشنهاد شما به ارمغان می‌آورند – بنابراین آماده باشید که یک «چرا» به‌ویژه قانع‌کننده ارائه دهید تا این بینش را به سمت معامله راهنمایی کنید.< /p>

5. توانایی درک و آگاه ماندن از ایرادات و محدودیت های هوش مصنوعی مولد

هرچقدر هم که هوش مصنوعی مولد پیشرفته و مفید باشد، بی عیب و نقص نیست – نمی‌توانید اطلاعات و بینشی که تولید می‌کند بدون تردید دقیق باشد. برنامه هایی مانند ChatGTP همیشه پاسخ های صوتی ارائه نمی دهند.

رویکردن با هوش مصنوعی در فروش به صورت انتقادی و با دقت در استفاده از این فناوری تا حد امکان موثر خواهد بود. اگر از منبعی مانند ChatGPT استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که اعلان‌هایی را که به خوبی ساخته شده‌اند ساختار می‌دهید و سؤالات متوالی می‌پرسید تا پاسخ‌های خاص و دقیقی ارائه دهید.

همه آنچه را که به شما می‌گوید به صورت اسمی نگیرید. اگر چیزی مشکوک ایجاد کرد یا دوبار پرسیدن یک سوال دو پاسخ متفاوت ایجاد کرد، مطمئن شوید که این شکاف ها را در نظر گرفته اید.

دوباره، هوش مصنوعی زمانی در فروش مؤثرتر است که با آن به عنوان یک کمک در نظر گرفته شود، نه جایگزینی واقعی برای عناصر کلیدی انسانی این عمل. از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنید – نه عصا.

خیلی راحت نباشید.

هوش مصنوعی چندین عنصر اساسی فروش را به عنوان یک عمل شکل می دهد – چه خوب یا بد. نفوذ روزافزون آن ترکیبی از راحتی و عوارض را ایجاد می کند. برای هر فعالیت روزانه ای که هوش مصنوعی را ساده می کند، چالش جدیدی را ایجاد می کند که فروشندگان باید آن را در نظر بگیرند.

اگر در هر نقطه از این لیست یک موضوع مرکزی وجود دارد، آن این است: آماده سازگاری باشید. چشم انداز فروش به همان سرعتی که همیشه در حال تغییر است – و بدترین چیزی که می توانید باشید راکد بودن است.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا