20 جایزه فروش که باید برای فعال کردن تیم فروش خود بدهید

20 جایزه فروش که باید برای فعال کردن تیم فروش خود بدهید

تیم فروش شما به افزایش درآمد و رشد شرکت شما کمک می کند. برای نشان دادن شناخت، اجرای جوایز فروش می تواند به بهبود روحیه تیم و افزایش تعامل قوی در بین نمایندگان فروش شما کمک کند.

جوایز فروش را می‌توان به دلایل مختلفی اعطا کرد، چه به دلیل افزایش عملکرد یا رقابت‌های فروش به موقع مانند «فروش تابستانی فوق‌العاده». اما چه جوایزی باید شامل شود؟ در این پست، چرایی اهمیت جوایز فروش را پوشش می‌دهیم، به شما ایده‌هایی برای اهدای جوایز می‌دهیم، و ایده‌هایی را ارائه می‌کنیم که فراتر از یک جایزه هستند. بیایید شروع کنیم.

چرا جوایز فروش مهم است

جوایز فروش مهم هستند زیرا به تجلیل از اعضای تیم شما کمک می کنند و آنها را تشویق می کنند تا فروش خود را بهبود بخشند. با شناخت تیم فروش خود، انگیزه آنها را افزایش می دهید و کسب و کار خود را توسعه می دهید.

جوایز فروش همچنین می تواند وفاداری کارکنان و فرهنگ شرکت شما را بهبود بخشد.

نظرسنجی توسط O.C. Tanner نشان می‌دهد که «وقتی رهبران مربی هستند، فعالانه از توسعه کارکنان دفاع می‌کنند و به طور فعالانه کارکنان خود را با فرصت‌های معنادار مرتبط می‌کنند، کارمندان و رهبران احساس موفقیت بیشتری می‌کنند، عمیق‌تر با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند و به فرهنگ محیط کار قوی‌تر کمک می‌کنند. “

و هنگامی که جوایز فروش دارید، مدیران فروش شما با تیم‌های خود کار می‌کنند تا مهارت‌های خود را توسعه دهند و به آن‌ها کمک کنند تا نرخ‌های نگه‌داری یا بستن نرخ‌های خود را بهبود بخشند. این یک برد-برد است. بنابراین از چه جوایزی باید استفاده کنید؟ بیایید به چند ایده در زیر بپردازیم.

1. جایزه فروش عملکرد برتر

جایزه فروش برتر عملکرد به عضو تیمی که بیشترین فروش را برای یک دوره معین داشته باشد، تعلق می گیرد. این نوع جایزه به این دلیل مفید است که عملکرد برتر شما را شناسایی می‌کند و به نمایندگان فروش رقابتی انگیزه می‌دهد.

آنچه ما دوست داریم: این جایزه به نمایندگان فروش انگیزه می‌دهد تا هر چه بیشتر بفروشند و تا حد امکان درآمد کسب کنند. رقابت سالم همیشه برای یک تیم فروش قوی مفید است.

2. جایزه رشد

به نمایندگان فروش که بیشترین پیشرفت را نشان می دهند جایزه رشد داده می شود. می توان آن را «جایزه رشد» یا چیزی شبیه «بهبودترین فروش» نامید. این به اعضای تیم فروش شما کمک می کند که همیشه بهترین اعداد را وارد نمی کنند.

آنچه ما دوست داریم: ما این جایزه را دوست داریم زیرا اعضای تیم شما را که متعهد به بهبود فروش خود هستند، قدردانی می کند، حتی اگر آنها بهترین عملکرد شما نباشند. این تکرارها به اندازه فروشندگان دائمی شما مهم هستند.

3. جایزه رهبری

جایزه رهبری به بهترین مدیران فروش شما تعلق می گیرد. آنهایی که دارای بالاترین عملکرد تیم هستند یا به توسعه بهترین تیم های خود کمک می کنند. نمایندگان فروش شما حتی می توانند در این مورد رای دهند.

آنچه ما دوست داریم: این جایزه ایده خوبی برای اجراست زیرا مدیران و نمایندگان شما را به رسمیت می شناسد. و به مدیران فروش شما انگیزه می دهد تا تیم خود را توسعه دهند و به آنها کمک کند تا به بهترین تعداد خود برسند.

4. جایزه دستاورد

جایزه دستاورد می تواند مبتنی بر هدف یا شغل باشد، مانند “جایزه یک عمر دستاورد”. یک جایزه مبتنی بر هدف مانند «فروشنده ای که همه شاخص های کلیدی عملکرد خود را ملاقات کرد» یا چیزی شبیه به آن است. و یک جایزه یک عمر دستاورد مربوط به نمایندگان فروش رسمی شما است که بیشترین درآمد کلی را برای شرکت شما داشته اند.

چیزی که دوست داریم: ما این جایزه را دوست داریم زیرا کسانی که اهداف خود را تعیین می کنند و به آنها دست می یابند و کسانی که اعضای قدیمی تیم شما هستند را به رسمیت می شناسد.

5. جایزه برتر نزدیکتر

اگر در زمینه فروش هستید، می دانید که بستن یک فروش مهم ترین چیز در مورد شغل شما است. “جایزه برتر نزدیکتر” نماینده فروش را که بهترین نرخ بسته شدن را دارد به رسمیت می شناسد.

چیزی که دوست داریم: ما این جایزه را دوست داریم زیرا نماینده فروش که بیشترین فروش را بسته است را شناسایی می کند. این ممکن است بهترین عملکرد شما نباشد، اما کسی است که می داند چه فروش هایی را دنبال کند و چگونه به طور موثر به آن مشتریان بفروشد.

6. جایزه استثنایی فروشندگی

این جایزه به فردی در تیم شما داده می‌شود که از استراتژی‌های فروش نوآورانه استفاده می‌کند و بهترین روابط را با مشتریان احتمالی و مشتریان خود دارد.

آنچه ما دوست داریم: این جایزه مهم است زیرا نمایندگان فروش را که همیشه استراتژی‌های جدید را امتحان می‌کنند و روی روابط خود با مشتریان کار می‌کنند، می‌شناسد.

7. جایزه بهترین بازیکن تیم

جایزه بازیکن تیمی به نماینده فروش که همیشه به سایر اعضای تیم شما کمک می کند تعلق می گیرد. آنها کسانی هستند که داوطلب می شوند تا به آموزش نمایندگان فروش دیگر کمک کنند یا نمایندگانی را که بیمار تماس می گیرند، پوشش می دهند.

چیزی که دوست داریم: ما این جایزه را دوست داریم زیرا مهم است که اعضای تیم را که به طور فعال در تیم شما مشارکت دارند به رسمیت بشناسید. این به مشارکت قوی پاداش می دهد، که تنها به تشویق نمایندگان برای مشارکت و کمک به یکدیگر کمک می کند.

8. جایزه روحیه تیم

روحیه تیم در فروش بسیار مهم است. همانطور که در بالا گفتیم، به فرهنگ کلی محل کار شما کمک می کند، که برای یک تیم فروش حیاتی است.

«جایزه روحیه تیم» به فردی در تیم شما که انرژی مثبت و حالات خوش بینانه را به دفتر شما می آورد، پاداش می دهد. این شخص همیشه دیگران را تشویق می‌کند، شوخی می‌کند، و باعث می‌شود همه احساس خوش‌آمدگویی کنند – و مثل اینکه در کارشان اوقات خوبی را سپری می‌کنند.

آنچه ما دوست داریم: این جایزه به عضوی از تیم قدردانی می‌کند که به شما اطمینان می‌دهد فرهنگ محیط کار مثبتی دارید. برای اعضای تیم شما مهم است که زمانی که در محل کار هستند اوقات خوبی داشته باشند، و این عضو تیم به تحقق آن کمک می کند.

9. جایزه بهترین حفظ مشتری

«جایزه حفظ بهترین مشتری» به عضو تیمی که بیشترین فروش را انجام می دهد پاداش می دهد. مشتریان آنها هر ماه خرید می کنند و معمولاً به نماینده فروش خود وفادار هستند.

چیزی که ما دوست داریم: این یک جایزه عالی است زیرا اعضای تیم را که روابط محکمی با مشتریان احتمالی و مشتریان خود ایجاد کرده است، که در فروش بسیار مهم است، قدردانی می کند.

10. جوایز مبتنی بر سرعت یا مسابقه

شما همچنین می توانید یک جایزه مبتنی بر سرعت یا یک جایزه مبتنی بر مسابقه را اجرا کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما یک مسابقه دوی سه ماهه داشته باشید و سپس هر سه ماه یک جایزه به کسانی بدهید که در آن دوره بهترین عملکرد را دارند. یا می‌توانید تیم فروش خود را در مسابقه‌ای برای کسانی که می‌توانند در طول «فروش فلش» یا «فروش تابستانی فوق‌العاده» بیشترین فروش را انجام دهند کار کنند.

آنچه ما دوست داریم: این جایزه بر یک زمان خاص تمرکز دارد و رقابت سالم را بین اعضای تیم شما ترویج می‌کند.

جوایز فروش شما لازم نیست فقط جوایز یا لوح‌ها و گواهینامه‌ها باشد. همچنین می توانید جوایز مبتنی بر انگیزه دیگری را نیز در نظر بگیرید. در زیر، چند ایده برای جوایز فروش که فراتر از یک جایزه هستند را بررسی خواهیم کرد.

فراتر از جام

1. جوایز نقدی

مشوق‌های پولی احتمالاً ساده‌ترین جایزه‌ای است که می‌توانید برای شکل دادن به نمایندگان فروش خود ارائه دهید. پاسخگویی خوب به پاداش‌های نقدی یک امر ثابت تقریباً جهانی در میان نمایندگان فروش است. تلاش‌های فروش موفق اغلب بر انگیزه پول استوار است – بیش از هر چیز دیگری – بنابراین، طبیعتاً در مورد ارزش استفاده از پول به‌عنوان یک انگیزه، چیزی می‌توان گفت.

2. ابزارک های جدید

بیشتر مصرف‌کنندگان ابزارهای جدید پر زرق و برق را دوست دارند – به همین دلیل است که مردم برای هر محصول جدیدی که عرضه می‌کند، خارج از فروشگاه‌های اپل اردو می‌زنند. مردم فناوری جدید را هیجان انگیز می دانند و نمایندگان فروش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. جدیدترین آیفون، یک لپ‌تاپ جدید، یا هر کالای الکترونیکی تازه دیگری می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای بهره‌گیری بیشتر از تیم شما باشد.

3. فرصت های توسعه حرفه ای

این یکی هم برای سازمان فروش شما و هم برای نمایندگانی که برنده رقابت شما هستند، یک برد-برد است. بسیاری از نمایندگان به دنبال فرصت هایی هستند تا مهارت های فروش خود را تقویت کنند و خود را برای پیشرفت حرفه ای روان تر آماده کنند.

فرض کنید مشوق های نمونه خود را به فروشندگان خود ارائه می دهید، مانند بلیط سمینارهای فروش یا بازپرداخت شهریه برای کلاس های آموزش مداوم مربوطه. در آن صورت، می‌توانید تلاش جدی تیم خود را انجام دهید.

4. مشوق های توسعه شخصی

فرض کنید مشوق‌های نمونه‌ای را به فروشندگان خود ارائه می‌دهید، مانند بلیط سمینارهای فروش یا بازپرداخت شهریه برای کلاس‌های آموزش مداوم مرتبط. در آن صورت، می‌توانید تلاش جدی تیم خود را انجام دهید.

5. تعطیلات

تعطیلات تحت پوشش شرکت یکی از سنتی ترین جوایز برای فروشندگان استثنایی است. مردم دوست دارند مدتی را برای خود یا خانواده‌شان مرخصی بگیرند، و انجام این کار با دلار شرکت، آن را بسیار شیرین‌تر و ارزش تلاش بیشتر را دارد.

6. زمان تعطیلات اضافی

اگر نمی توانید یک تعطیلات کامل را برای نمایندگان فروش خود که با بالاترین عملکرد انجام می دهند آماده کنید، می توانید با دادن کمی PTO اضافی به آنها کمک کنید. به فروشندگانی که سخت‌ترین کار را انجام می‌دهند، باید وقت بیشتری برای استراحت دریافت کنند.

به‌علاوه، برای امکان‌پذیر کردن این مورد نیازی به خرج کردن بیش از حد ندارید.

7. بلیط های سرگرمی

آیا به زودی کنسرت بزرگی به شهر خواهد آمد؟ یا فیلم پرفروشی که قرار است وارد سینما شود؟ مردم به چنین تجربیاتی پاسخ می‌دهند، بنابراین ارائه بلیت یا مجوز برای دیدن آنها می‌تواند راهی مؤثر برای جلب توجه نمایندگان شما باشد.

8. شام جشن

تشویق دادن به تکرارها با غذای خوب می‌تواند راهی موثر برای تقویت عملکرد جمعی سازمان شما باشد. همه از یک وعده غذایی خوب با تمام لوازم لذت می برند. تمایل به انجام استثنایی ترین تکرارها می تواند کل تیم را بسیار سخت تر کند.

9. یک جای پارک اصلی

این یکی می‌تواند انگیزه‌ای برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر با دفاتر بزرگ‌تر باشد. اگر برای رسیدن از گاراژ شرکت شما به خود ساختمان – به خصوص بدون فضاهای رزرو شده – یک مسیر طولانی طول می کشد – یک نقطه تضمین شده در جلو می تواند انگیزه ای قدرتمند باشد.

10. “باشگاه رئیس جمهور”

سفر “باشگاه رئیس جمهور” انگیزه جالبی است. این یک گسترش گروه محور از نقطه “تعطیلات” در این لیست است – سفری برای پایگاه وسیع تری از بالاترین عملکرد شما.

همچنین دارای سطح خاصی از اعتبار است که سایر نقاط این لیست ندارند. ساختن “باشگاه رئیس” سازمان شما می تواند یک تقویت کننده رزومه چشمگیر برای نمایندگان برتر شما باشد و گرفتن یک جایزه یا لوح می تواند یک چشم انداز فریبنده برای تیم شما باشد.

پاداش دادن به تیم شما

نمایندگان فروش با بهترین عملکرد شما سزاوار شناسایی و نشانه های قدردانی شما هستند. ارائه جوایز می تواند این کار را انجام دهد. چه جوایز واقعی باشند و چه انتزاعی‌تر و مبتنی بر اعتبار، ارائه این نوع مشوق‌ها راه بهتری برای دریافت تلاش و فداکاری بیشتر از تیم شما است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل