نحوه ثبت علامت تجاری: راهنمای گام به گام

نحوه ثبت علامت تجاری: راهنمای گام به گام

این را تصویر کنید: یک نانوایی محلی نان خمیر ترش عالی درست می کند و آن را از طریق سوپرمارکت ها می فروشد. یک رقیب شروع به فروش نان خمیر ترش با نامی بسیار مشابه می کند. به زودی، فروش نانوایی کاهش می یابد زیرا مشتریان سردرگم محصول رقیب را می خرند.

سناریوهایی مانند این اغلب در سراسر جهان آشکار می‌شوند. یک خبر خوب وجود دارد: نانوایی می تواند با ثبت نام خود به عنوان یک علامت تجاری از این سوء استفاده جلوگیری کند، بنابراین رقبا نمی توانند از نام مشابه یا مشابه استفاده کنند.

مانند نانوایی، شما باید از مالکیت معنوی خود با علائم تجاری محافظت کنید، چه کسب و کارتان را برای مدت طولانی اداره کرده اید یا راه اندازی یک شرکت جدید.

علامت تجاری چیست؟

یک علامت تجاری یک دارایی معنوی است – مانند یک کلمه، عبارت، آرم یا طرح – که به نام یک کسب و کار ثبت شده است. علامت تجاری به کسب و کار حقوق انحصاری مالکیت معنوی و حفاظت قانونی در برابر سوء استفاده می دهد.

با ثبت یک علامت تجاری، یک کسب و کار از حقوق و حمایت های قانونی خاصی در رابطه با آن نام برخوردار می شود. برای مثال، آنها تنها نهادی هستند که می توانند از علامت تجاری استفاده کنند. اگر شخص یا کسب و کار دیگری سعی در استفاده از آن داشته باشد، دارنده علامت تجاری حق دارد اقدام قانونی علیه آنها انجام دهد.

برای مثال، عبارت “It’s finger lickin’ goodTM” یک علامت تجاری از لوگوی حلقه سفید و قرمز متحدالمرکز KFC Corp. Target Corp. نمونه دیگری از علامت تجاری است.

چه کسی علائم تجاری را در ایالات متحده تأیید می کند؟

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) برنامه های علامت تجاری را بررسی و تأیید می کند. برای ثبت نام، عبارت، طرح یا صدا به عنوان علامت تجاری، باید درخواستی را در USPTO ثبت کنید.

قالب های علامت تجاری

USPTO برنامه‌های علامت تجاری را برای سه قالب می‌پذیرد:

  1. نویسه‌های استاندارد: نام‌ها و عباراتی که ترکیبی از نویسه‌های ساده هستند. برای مثال، Just Do ItTM علامت تجاری شرکت Nike است. 
  2. فرم خاص: آرم‌ها، نام‌ها و طرح‌ها. به عنوان مثال، کلمه تلطیف شده “Nike” همراه با لوگوی swoosh یا لوگوی swoosh به تنهایی.
  3. علامت صدا: صدای جرنگ جرنگ، آهنگ های بوت آپ و صداهای دیگر.

اگر قالب کاراکترهای استاندارد را انتخاب کنید، وسیع‌ترین محافظت را دریافت خواهید کرد زیرا فونت، سبک یا رنگ را محدود نمی‌کنید. اما اگر فرم خاصی را ثبت کنید، فقط آن فرم خاص علامت تجاری می شود.

بنابراین، چه زمانی باید چیزی را در فرم خاصی ثبت کنید؟

برای محافظت از طرح ها و آرم ها. همچنین، اگر می‌خواهید نام‌ها یا عباراتی را با نویسه‌های غیراستاندارد علامت‌گذاری کنید، باید از فرم خاصی استفاده کنید، مانند:

  • زیرخط
  • مشترک‌ها
  • زیرنویس
  • شکلک ها
  • نمایشگرها

اکنون، بیایید مراحل ثبت علامت تجاری فدرال را بررسی کنیم.

توجه: اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید، برای ثبت درخواست علامت تجاری نیازی به وکیل ندارید. اما یک وکیل علامت تجاری می تواند در مراحل مختلف فرآیند ثبت نام، مانند جستجوی ترخیص، آماده سازی درخواست، و رفع مشکلات، مشاوره حقوقی به شما بدهد. اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده همچنین انتخاب وکیل را توصیه می کند< /a>.

نحوه ثبت نام علامت تجاری

1. یک علامت تجاری برای کسب و کار خود انتخاب کنید

انتخاب نام، عبارت، یا طرح منحصر به فرد برند الف> که نشان دهنده کسب و کار شماست، اولین قدم برای به دست آوردن علامت تجاری است. انتخاب یک نام تجاری یا نشان‌واره متمایز دو مزیت دارد: 

  • افراد به راحتی می توانند آن را با محصولات/خدمات شما مرتبط کنند
  • در صورت استفاده غیرقانونی از علامت تجاری خود، دفاع از علامت تجاری خود آسانتر است

USPTO به کسب‌وکارها توصیه می‌کند یک علامت تجاری از دسته‌های زیر انتخاب کنند.

  • علائم تجاری خیال انگیز: کلمات جدیدی که در فرهنگ لغت وجود ندارند. به عنوان مثال، Rolex®.
  • علائم تجاری خودسرانه: کلمه ای که هیچ ارتباطی با نوع کالایی که می فروشید ندارد. به عنوان مثال، محصولات مراقبت شخصی Dove®.
  • علائم تجاری پیشنهادی: کلماتی که به محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید اشاره می‌کنند. به عنوان مثال، Netflix® برای پخش آنلاین.

بهتر است از انتخاب شرایط عمومی برای ثبت علامت تجاری خودداری کنید. به عنوان مثال، شما نمی توانید کلمه “کافه” را برای کسب و کار قهوه خود علامت تجاری بگذارید.

همچنین، از توصیف کننده های رایج یک محصول یا خدمات خودداری کنید. برای مثال، نمی‌توانید کلمه «ترد» را برای چیپس سیب‌زمینی علامت‌گذاری کنید.

توجه: یک علامت تجاری توصیفی ممکن است تأیید شود اگر سال‌ها از طریق شرکتی که از آن استفاده می‌کند منحصربه‌فرد باشد.

2. جستجو کنید اگر علامت تجاری قبلاً استفاده شده است

قبل از ثبت درخواست علامت تجاری، باید مطمئن شوید که نام یا طرحی که می‌خواهید علامت تجاری داشته باشید مشابه یا مشابه علائم تجاری یا برنامه‌های کاربردی موجود نیست.

USPTO “احتمال سردرگمی را در نظر می گیرد. به عنوان دلیلی برای رد علائم تجاری مشابه.

بنابراین، قبل از اینکه برنامه را ادامه دهید، توصیه می‌شود «جستجوی پاکسازی» را انجام دهید تا مطمئن شوید نام یا طرح شما منحصربه‌فرد است. با جلوگیری از گذراندن مراحل ثبت علامت تجاری فدرال، در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند.

می‌توانید علائم تجاری ثبت‌شده و برنامه‌های کاربردی موجود را در سیستم جستجوی الکترونیکی علائم تجاری (TESS) جستجو کنید. الف>. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • نام‌ها، عبارات و طرح‌های مشابه
  • نام هایی که هنگام گفتن شبیه به هم هستند
  • نام هایی که به یک معنی ترجمه می شوند
  • اشکال جمع و کلمات با آپستروف

USPTO همچنین متقاضیان را تشویق می کند که از منابع دیگری مانند state استفاده کنند. پایگاه داده و تکالیف در وب (AOTW) همچنین می‌توانید یک شرکت متخصص در خدمات جستجوی علامت تجاری استخدام کنید.

اگر قصد دارید فرم خاصی از علامت تجاری را ثبت کنید، باید TESS را با استفاده از کد جستجوی طراحی. این یک کد شش رقمی است که به عناصر طراحی خاص اختصاص داده شده است. برای یافتن کدهای صحیح به کتابچه راهنمای کد جستجوی طراحی مراجعه کنید. .

اگر نام یا طرح شما بیش از حد شبیه یک علامت تجاری موجود است، می‌خواهید به تابلوی طراحی برگردید. یا اگر بخواهید از نام، طرح و غیره خاصی استفاده کنید، ممکن است بتوانید علامت تجاری موجود را بخرید.

3. یک برنامه علامت تجاری آماده کنید

پس از جستجوی ترخیص، می توانید آماده سازی درخواست علامت تجاری خود را شروع کنید. همچنین باید تعیین کنید که در کدام دسته از کالاها و خدمات می خواهید علامت تجاری ثبت کنید.

 موارد زیر را برای تشکیل پرونده آماده نگه دارید: 

  • نام و آدرس مالک کسب و کار
  • طراحی علامت تجاری اگر فرم خاصی باشد (فرمت JPEG) 
  • فایل صوتی اگر علامت صوتی باشد (فرمت WAV)
  • شرح علامت تجاری

می‌توانید نام یا طرحی را که مدت‌ها از آن استفاده کرده‌اید ثبت کنید. در چنین حالتی، باید پایه بایگانی برای علامت تجاری به عنوان “استفاده در تجارت.” با این حال، اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستید و قصد دارید برای اولین بار از آن نام یا طراحی استفاده کنید، اساس را به عنوان «قصد استفاده» نشان دهید.

اگر در حال تشکیل پرونده بر اساس استفاده در تجارت هستید، باید نمونه ای را به عنوان مدرک استفاده فعلی ارائه دهید. برای مثال، باید عکس‌هایی از نحوه استفاده از نام یا طرح خود در برچسب‌ها، بسته‌بندی، بروشورها یا وب‌سایت‌تان ارسال کنید.

4. برنامه علامت تجاری

را بایگانی کنید

می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت USPTO، درخواست علامت تجاری را تشکیل دهید. الف>. همچنین باید هویت خود را تأیید کنید به صورت آفلاین یا آنلاین.

در مرحله بعد، باید فرم درخواست آنلاین را در علامت تجاری پر کنید. سیستم نرم افزار الکترونیکی (TEAS). برای ثبت درخواست خود دو گزینه دارید:

  • TEAS Plus: اگر تمام مواد و اطلاعات را برای شروع تشکیل پرونده آماده دارید از این گزینه استفاده کنید. دسته کالاها یا خدمات شما باید در راهنمای شناسه علامت تجاری باشد. هزینه بایگانی TEAS Plus برای هر کلاس کالا یا خدمات 250 دلار است.
  • TEAS Standard: اگر تمام اطلاعات مورد نیاز برای TEAS Plus را ندارید یا می خواهید برای دسته ای از کالاها یا خدمات پرونده تشکیل دهید از گزینه استاندارد بایگانی استفاده کنید. در راهنمای شناسه علامت تجاری موجود نیست. هزینه ثبت نام برای هر کلاس 350 دلار است.

5. درخواست خود را

دنبال کنید

پس از ارسال درخواست علامت تجاری، USPTO یک وکیل برای بررسی درخواست شما تعیین می کند. اگر وکیل بررسی کننده علائم تجاری یا سایر مسائل متضاد را پیدا نکرد، درخواست را تأیید می کند.

اگر وکیل بررسی کننده مشکلی پیدا کند، برای شما اعلانی ارسال می کند که به عنوان اقدام اداری شناخته می شود. ممکن است لازم باشد به اقدام دفتر پاسخ دهید از طریق یک تماس، ایمیل یا TEAS طبق دستور وکیل.

اگر در مهلت مقرر پاسخ ندهید، USPTO ممکن است درخواست را رد کند. می‌توانید از طریق آزمایش علامت تجاری و هیئت استیناف (TTAB).

طبق USPTO، تکمیل درخواست علامت تجاری جدید ممکن است حدود 14.5 ماه طول بکشد. می توانید از شماره سریال برنامه علامت تجاری خود برای ردیابی پیشرفت استفاده کنید.

6. علامت تجاری تایید شده خود را

حفظ کنید

به دست آوردن ثبت علامت تجاری کافی نیست. شما باید یک اعلامیه ارسال کنید استفاده پنج تا شش سال پس از تایید برای ادامه حفاظت از علامت تجاری. همچنین باید یک برنامه تمدید نه تا 10 سال پس از تأیید علامت تجاری و هر 10 سال پس از آن.

محدودیت های علائم تجاری

دریافت یک علامت تجاری تضمین نمی کند که مالکیت معنوی شما در برابر سوء استفاده در امان باشد. USPTO فقط علائم تجاری صادر می کند. این به شما به عنوان دارنده علامت تجاری بستگی دارد که مراقب تخلفات باشید و در صورت یافتن آنها اقدام قانونی انجام دهید. همچنین حفظ علامت تجاری شما بسیار مهم است.

امیلی پولر، شریک شرکت حقوقی Poler Legal، می‌گوید صاحبان علائم تجاری باید از علائم تجاری خود در برابر استفاده غیرمجاز محافظت کنند «با ارسال نامه‌های توقف و توقف به متخلفان و مخالفت با ثبت علائم مشابه بالقوه».

علائم تجاری برای تمام عمر صادر نمی شوند. همچنین باید با پر کردن فرم‌های مناسب برای حفظ علامت تجاری خود، مدرکی دال بر استفاده از علامت تجاری ارائه دهید.

اکنون که می دانید چگونه یک نام یا طرح را در ایالات متحده علامت تجاری کنید، می توانید اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کرده و جستجوی ترخیص کالا را شروع کنید. روند درخواست ممکن است بیش از یک سال طول بکشد، بنابراین بهتر است این روند را از قبل شروع کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل