کسب و کار

توسعه کارکنان: بهترین روش ها برای صاحبان مشاغل

توسعه کارکنان: بهترین روش ها برای صاحبان مشاغل

ایجاد یک شرکت موفق مستلزم داشتن افراد مناسب با مهارت های مناسب است. اما مهار کردن استعدادهای برتر که می تواند شرکت شما را به سطح بعدی برساند، همیشه آسان نیست.

employee development

یک راه حل: سرمایه گذاری در توسعه کارکنان.

اگر از قبل زمان و منابعی برای کمک به موفقیت تیم خود ایجاد نمی کنید، اکنون زمان شروع است.

توسعه کارکنان چیست؟

توسعه کارکنان فرآیند کمک به کارکنان برای بهبود مهارت‌ها، ویژگی‌ها و دانش خود برای بهبود توانایی‌های خود در نقش‌هایشان است. هدف از توسعه کارکنان کمک به کارگران در موقعیت های خود و کمک به رشد شرکت ها است.

در برخی موارد، می‌تواند به فرصت‌های ارتقاء منجر شود.

مزایای توسعه کارکنان

توسعه کارکنان یک موقعیت برد-برد برای کارگران و سازمانها است. این به افراد قدرت می دهد تا مهارت های خود را افزایش دهند و شغل خود را پیش ببرند و در عین حال به موفقیت شرکت خود کمک کنند.

مزایای توسعه کارکنان عبارتند از:

  • درگیری کارکنان را افزایش می‌دهد: کارمندان زمانی احساس ارزشمندی می‌کنند که فرصت‌هایی برای رشد و توسعه برایشان فراهم شود. این می تواند منجر به تلاش بیشتر آنها و جستجوی فرصت هایی برای بالا رفتن از نردبان شود.
  • استعدادها را جذب می‌کند: شرکت‌هایی که توسعه کارکنان را ارائه می‌دهند، کارگرانی را که می‌خواهند یاد بگیرند جذب می‌کنند. گزارش SHRM بیش از 80٪ از مدیران معتقدند که به جذب استعدادها کمک می کند – و تقریباً نیمی از کارمندان معتقدند که این عاملی در انتخاب کارفرما است.
  • استعدادها را حفظ می کند: حفظ استعدادهای برتر شما باعث صرفه جویی در هزینه و زمان از استخدام و آموزش نامزدهای جدید می شود. یک مطالعه LinkedIn نشان می‌دهد 94٪ از کارگران می گویند که در شرکتی می مانند که در یادگیری و توسعه آنها سرمایه گذاری کرده است.
  • عملکرد شغلی را بهبود می بخشد: کارکنانی که به ابزارها، آموزش ها و منابع مناسب دسترسی دارند، توانایی بیشتری برای موفقیت در نقش خود دارند.
  • نوآوری را افزایش می‌دهد: کارکنانی که فرصت یادگیری مهارت‌ها و فن‌آوری‌های جدید را دارند، خلاق‌تر، مبتکرتر و حلال‌کننده‌های بهتر مشکل می‌شوند.

ولادیمیر جندلمن، بنیانگذار Company Folders Inc.، یک سرویس چاپ پوشه سفارشی، می‌گوید: «من روی توسعه کارمندانم سرمایه‌گذاری می‌کنم زیرا کارمندان موفق و کسب‌وکاری موفق ایجاد می‌کند. “من شاهد افزایش مشارکت و رضایت کارکنان بودم زیرا نشان دادم که برای رشد شخصی و حرفه ای آنها ارزش قائل هستم.”

حفظ کارکنان نیز در شرکت جندلمن زیاد است، زیرا او مسیر روشنی را برای تحرک صعودی در شرکت ایجاد کرده است.

“بیش از 10 سال است که اکثر کارمندان ما در شرکت بوده اند و من نقش مهمی در پرداختن به برنامه های توسعه خود می دانم.”

انواع توسعه کارکنان

راه های مختلفی وجود دارد که سازمان ها می توانند رشد و موفقیت کارکنان را تشویق کنند. در اینجا نگاهی به برخی از روش‌هایی که می‌توانید استفاده کنید آورده شده است: 

  1. آموزش حین کار: شامل یادگیری مهارت های جدید در حین انجام وظایف شغلی است. به عنوان مثال، یک کارمند جدید در یک رستوران ممکن است در حین کار در مورد نحوه استفاده از صندوق و سفارش گرفتن آموزش ببیند.
  2. مروری: شامل جفت کردن یک کارمند با تجربه با یک کارمند کم تجربه برای ارائه راهنمایی و پشتیبانی است. به عنوان مثال، یک مهندس نرم افزار ارشد ممکن است یک مهندس نرم افزار جوان را در مورد بهترین شیوه ها برای کدنویسی راهنمایی کند.
  3. کوچینگ: شامل ارائه بازخورد و راهنمایی برای کمک به کارکنان برای بهبود عملکردشان است. به عنوان مثال، یک مدیر فروش ممکن است یک نماینده فروش را راهنمایی کند که چگونه تکنیک های بسته شدن خود را بهبود بخشد.
  4. آموزش کلاسی: شامل شرکت در جلسات آموزشی رسمی یا کارگاه های آموزشی برای یادگیری مهارت ها یا دانش های جدید است. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است در کارگاه مهارت های ارتباطی موثر شرکت کند.
  5. یادگیری الکترونیکی: شامل استفاده از منابع و دوره های آنلاین برای یادگیری مهارت ها یا دانش جدید است. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است یک دوره آنلاین در زمینه کدنویسی در پایتون را تکمیل کند.
  6. سایه کاری: شامل مشاهده اینکه کارمند دیگری وظایف شغلی خود را انجام می دهد تا بینشی نسبت به نقش و یادگیری مهارت های جدید کسب کند. به عنوان مثال، یک دستیار بازاریابی ممکن است مدیر بازاریابی را تحت الشعاع قرار دهد تا در مورد برنامه ریزی استراتژیک بیاموزد.
  7. آموزش متقابل: شامل یادگیری نحوه انجام وظایف خارج از وظایف شغلی اولیه برای افزایش تطبیق پذیری و انعطاف پذیری در محل کار است. به عنوان مثال، یک دستیار اداری ممکن است آموزش های متقابلی را در زمینه خدمات مشتری دریافت کند تا به تماس های تلفنی در طول دوره های شلوغ کمک کند.

    زمینه هایی که کارکنان می توانند بهبود یابند شامل مهارت های سختی مانند مدیریت پروژه، تکنیک های فروش، و بازاریابی است. یا مهارت های نرم، مانند رهبری، کار گروهی، و مدیریت زمان.

بهترین شیوه‌ها برای ایجاد برنامه‌های توسعه کارکنان 

  1. اهداف و مقاصد را مشخص کنید: قبل از طراحی برنامه توسعه کارکنان، اهداف و مقاصدی را که می خواهید به آنها برسید مشخص کنید. برای مثال، اگر هدف شما بهبود حفظ کارکنان است، ممکن است بخواهید بر برنامه‌های توسعه رهبری تمرکز کنید.
  2. نیازهای کارکنان را ارزیابی کنید: برای شناسایی مهارت‌ها و شکاف‌های دانشی که در سازمان شما وجود دارد، نیازسنجی انجام دهید. این را می توان از طریق نظرسنجی، مصاحبه یا گروه های متمرکز انجام داد. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بسیاری از کارمندان در یک ابزار نرم افزاری خاص مهارت ندارند، ممکن است بخواهید در آن زمینه آموزش ارائه دهید.
  3. یک برنامه ایجاد کنید: بر اساس اهداف و نیازسنجی خود، برنامه ای ایجاد کنید که فعالیت ها و منابع خاص مورد نیاز برای دستیابی به اهداف شما را مشخص کند. این باید شامل جدول زمانی، بودجه و معیارهای سنجش موفقیت باشد.
  4. فرصت‌های یادگیری مختلف را ارائه دهید: مجموعه‌ای از برنامه‌ها مانند آموزش کلاس درس، ماژول‌های آموزش الکترونیکی، مربیگری، سایه‌زنی شغلی و آموزش در حین کار را ارائه دهید. این مهم است زیرا افراد سبک های یادگیری متفاوتی دارند.
  5. تشویق مشارکت: با مرتبط و جذاب کردن برنامه ها مشارکت را افزایش دهید. این را می توان با همسو کردن برنامه با اهداف شغلی کارگران یا ارائه مشوق هایی برای تکمیل انجام داد.
  6. ارائه پشتیبانی مداوم: به طور مستمر بر پیشرفت نظارت داشته باشید و پشتیبانی بیشتری ارائه دهید، که می تواند شامل جلسات مربیگری، دسترسی به منابع و بررسی منظم با مدیران باشد.
  7. میزان موفقیت: ردیابی معیارهایی مانند رضایت کارکنان، حفظ، بهره وری و افزایش مهارت برای بهبود برنامه شما و برآورده کردن الزامات سازمان. همچنین می توانید از نظرسنجی ها برای جمع آوری بازخورد برای بهبود ابتکارات خود استفاده کنید.

نمونه هایی از توسعه کارکنان در محل کار

توسعه کارکنان در سازمان شما چگونه خواهد بود؟ در اینجا مثالی از نحوه عملکرد آن برای ایجاد رهبران در شرکت شما آمده است.

بگویید هدف بلندمدت شما توسعه مهارت های رهبری کارکنان و افزایش رضایت شغلی کلی آنهاست. بنابراین شما برنامه هایی را ایجاد می کنید که بر ارائه جلسات آموزشی در زمینه مهارت های رهبری و ارتباط متمرکز است.

در طول یک سال چگونه ممکن است به نظر برسد:

  1. برگزاری سمینارهای آموزشی ماهانه در مورد مهارت های رهبری و ارتباط، توسط مدیران مجرب یا مربیان خارجی.
  2. پس از یک ماه، نظرسنجی هایی را برای ارزیابی رضایت کارکنان از سمینارها و جمع آوری بازخورد در مورد آنچه که دوست دارند در جلسات آینده ببینند، انجام دهید.
  3. فرصت هایی را برای کارمندان فراهم کنید تا مهارت های رهبری خود را با اختصاص دادن آنها به رهبری پروژه ها یا تیم های کوچک تمرین کنند.
  4. پس از شش ماه، برای ارزیابی پیشرفت کارکنان در توسعه مهارت‌های رهبری و جمع‌آوری بازخورد از مدیران و همکاران، بررسی‌های عملکردی را انجام دهید.
  5. برنامه‌های راهنمایی ارائه دهید که در آن مدیران با تجربه می‌توانند راهنمایی و پشتیبانی از کارکنانی که علاقه‌مند به پیشرفت شغلی خود هستند ارائه دهند.
  6. بعد از یک سال، ارزیابی جامعی از اثربخشی برنامه، از جمله میزان حفظ کارکنان، سطوح رضایت شغلی و عملکرد کلی انجام دهید. از این داده ها برای ایجاد بهبود در برنامه در صورت نیاز استفاده کنید.

“پس از آزمایش، یادگیری ناهار را یک استراتژی موثر و جذاب برای به کارمندان کمک کنید تا پیشرفت کنند و یاد بگیرند.» می گوید Gendelman.

اینها جلسات غیررسمی هستند که برای تقویت راهنمایی همتا به همتا طراحی شده اند، که باعث ایجاد رفاقت و افزایش اشتراک دانش می شود. در طول هر جلسه، یک کارمند برنامه ای برای همتایان خود ایجاد می کند که شامل:

است

  • ارائه
  • بحث
  • فعالیت عملی که می تواند شامل معرفی ابزارها یا فناوری های جدید باشد
  • روندهای صنعت
  • بهترین شیوه ها
  • راه حل مشکلات رایج
  • تکنیک هایی برای تقویت تعادل بین کار و زندگی و موارد دیگر

BizReport، یک نشریه مالی و تجاری، انگیزه یادگیری خودگردان را فراهم می کند. به کارکنانی که تعهد خود را نسبت به یادگیری و بهبود مهارت های خود نشان می دهند، پاداش ها و فرصت های رشد ارائه می دهد.

یانگ فام، یکی از بنیانگذاران BizReport، می‌گوید: «ما به کارمندان برای شرکت در کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی توسعه مهارت‌ها مرخصی می‌دهیم تا زمانی که نشان دهند این رویدادها به آنها کمک می‌کند برای سازمان ارزشمندتر شوند.

نتیجه تا کنون یک جهش مثبت در تجربه کارکنان، با بهبود انگیزه و افزایش بهره‌وری بوده است.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا