کسب و کار

نحوه تعیین اهداف تجاری (+ نمونه هایی برای الهام گرفتن)

نحوه تعیین اهداف تجاری (+ نمونه هایی برای الهام گرفتن)

شما صاحب کسب و کار هستید – ناخدای کشتی خودتان. اما چگونه مطمئن می شوید که شرکت خود را در مسیر درست هدایت می کنید؟

Business goals: a man looks into a telescope

بدون اهداف مشخص و برنامه ای برای دستیابی به آنها، در خطر قرار دادن بادبان های خود در مسیر کوه های یخ خطرناک هستید.

بهترین راه برای دوری از خرابه ها این است که دقیقاً نقشه ای را مشخص کنید که می خواهید کسب و کارتان به کجا برسد. این همان چیزی است که تعیین اهداف تجاری را بسیار مهم می کند. اگر قبلاً از آنها برای هدایت کشتی خود استفاده نمی کنید، اکنون زمان خوبی برای شروع است.

فهرست مطالب:

اهداف کسب و کار چیست؟

اهداف کسب و کار نتایج مطلوبی هستند که یک سازمان قصد دارد در یک چارچوب زمانی خاص به آنها دست یابد. این اهداف به تعیین هدف و جهت شرکت، هدایت تصمیم گیری و تخصیص منابع کمک می کند. آنها می توانند کوتاه مدت یا اهداف بلند مدت باشند. ، مطابق با ماموریت و چشم انداز شرکت.

چرا اهداف تجاری مهم هستند

راه اندازی یک کسب و کار با استفاده از روحیه و احساسات خود فقط شما را به این نتیجه می رساند. اگر به دنبال ایجاد یک شرکت پایدار هستید، باید از قبل اهدافی را تعیین کنید و آنها را دنبال کنید.

در اینجا هدف گذاری می تواند برای موفقیت کسب و کار شما انجام دهد:

  • به کسب و کار خود جهت دهید. اهداف کسب و کار همه را در جهت یک هدف مشترک تراز می کند و اطمینان حاصل می کند که تمام تلاش ها و منابع به سمت دستیابی به نتایج خاص هدایت می شوند.
  • همه را برای ادامه دادن به جلو انگیزه نگه دارید. اهداف به کارکنان احساس هدف و انگیزه می دهند. طبق تحقیقات BiWorldwide، تعیین هدف باعث می‌شود کارمندان 14.2 برابر بیشتر الهام گرفته شده در محل کار و 3.6 برابر بیشتر احتمال دارد به سازمان متعهد باشد.
  • معیارهایی برای کار در جهت (و بالاتر) ایجاد کنید. اهداف مبنایی برای اندازه گیری و ارزیابی عملکرد سازمان فراهم می کنند. آنها به عنوان معیاری برای ارزیابی پیشرفت، شناسایی زمینه های بهبود، و تصمیم گیری آگاهانه در مورد تخصیص منابع و عمل می کنند. تنظیمات استراتژی.
  • فعالیت ها را اولویت بندی کنید و منابع را به طور موثر تخصیص دهید. اهداف به شما کمک می کند تا مهم ترین ابتکارات را شناسایی کنید و اطمینان حاصل کنید که زمان، پول و تلاش در فعالیت هایی سرمایه گذاری می شود که با کلیات همخوانی دارند. اهداف.
  • بهبودهای سازمانی مداوم را انجام دهید. اهداف با تعیین اهداف رشد و پیشرفت باعث بهبود مستمر می شوند. آن‌ها کسب‌وکارها را تشویق می‌کنند که دائماً عملکرد خود را ارزیابی کنند، زمینه‌هایی را برای اصلاح شناسایی کنند، و استراتژی‌هایی را برای افزایش کارایی و اثربخشی اجرا کنند.

هیچ چیز مانند اهداف مشترک بین تیم ها و بخش ها همبستگی ایجاد نمی کند. بنابراین مطمئن شوید که همه را برای تقویت رفاقت درگیر کنید.

نحوه تعیین اهداف تجاری

تعیین اهداف تجاری مستلزم بررسی و برنامه ریزی دقیق است. با تعریف اهداف خاص و قابل اندازه‌گیری، می‌توانید پیشرفت را دنبال کرده و تنظیمات لازم را در طول مسیر انجام دهید.

در اینجا مراحلی برای تعیین مؤثر اهداف تجاری وجود دارد.

مرحله 1: حوزه های کلیدی برای بهبود کسب و کار خود را شناسایی کنید

با ارزیابی وضعیت فعلی سازمان خود شروع کنید. مناطقی که نیاز به بهبود یا رشد دارند را شناسایی کنید. این می تواند شامل افزایش درآمد، گسترش پایگاه مشتری شما، بهبود رضایت کارکنان یا افزایش پیشنهادات محصول باشد.

مرحله 2: اهداف مشخص و قابل اندازه گیری

را انتخاب کنید

تعیین اهداف واضح و مشخص ضروری است. از چارچوب هدف SMART استفاده کنید برای اطمینان از اینکه اهداف شما خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. به عنوان مثال، به جای تعیین یک هدف مبهم مانند «افزایش درآمد»، یک هدف خاص مانند «افزایش درآمد 15 درصد در سه ماهه آینده» تعیین کنید.

مرحله 3: اولویت بندی کنید که با چه اهدافی باید ابتدا با آنها مقابله کنید

همه اهداف به یک اندازه مهم یا فوری نیستند. تأثیر و امکان سنجی هر هدف را ارزیابی کنید و بر اساس آن آنها را اولویت بندی کنید. با رتبه بندی اهداف خود، می توانید تلاش ها و منابع خود را بر روی حیاتی ترین اهداف متمرکز کنید.

مرحله 4: اهداف خود را به نقاط عطف کوچکتر تقسیم کنید

تجزیه هر هدف به وظایف کوچکتر و قابل مدیریت، آنها را دست یافتنی تر می کند. مسئولیت ها را تعیین کنید و برای هر مرحله ضرب الاجل تعیین کنید. این رویکرد به پیگیری پیشرفت و تضمین مسئولیت پذیری کمک می کند.

مرحله 5: تصمیم بگیرید که شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) شما چه خواهند بود

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) معیارهایی هستند که برای اندازه‌گیری پیشرفت به سمت اهداف شما استفاده می‌شوند. KPIهای واقع بینانه و مرتبط با اهداف شما تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش جذب مشتری است، یک KPI مرتبط می تواند تعداد مشتریان جدیدی باشد که در هر ماه به دست می آیند.

نکاتی برای دستیابی به اهداف تجاری

اکنون که اهداف کسب و کار خود را تعیین کرده اید، زمان آن رسیده است که دست به کار شوید و برای دستیابی به آنها تلاش کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید:

1. برنامه اقدام خود را بنویسید

برای هر هدف یک برنامه عملیات دقیق تهیه کنید. منابع، استراتژی ها و نقاط عطف لازم برای دستیابی به آنها را شناسایی کنید. یک برنامه اقدام به خوبی تعریف شده، نقشه راه موفقیت را فراهم می کند.

2. فرهنگ هدف گرا را پرورش دهید

کارمندان خود را تشویق کنید تا اهداف شما را بپذیرند و به آنها کمک کنند. فرهنگی را پرورش دهید که برای هدف گذاری و دستیابی ارزش قائل است. افراد یا تیم هایی را که پیشرفت قابل توجهی در جهت اهداف دارند، بشناسید و به آنها پاداش دهید.

3. به طور منظم پیشرفت را ردیابی و ارزیابی کنید

پیشرفت به سمت هر هدف را زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید. از ابزارها یا نرم افزارهای مدیریت پروژه برای ردیابی و تجسم پیشرفت استفاده کنید. به طور منظم عملکرد خود را بررسی و ارزیابی کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی هستید.

4. به دنبال بازخورد باشید و سازگار شوید

بازخورد کارمندان، مشتریان و سهامداران را جمع آوری کنید. بینش آنها می تواند دیدگاه های ارزشمندی را ارائه دهد و به شما کمک کند اهداف و استراتژی های خود را اصلاح کنید. رویکرد خود را بر اساس بازخورد تطبیق دهید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

5. متمرکز و با انگیزه بمانید (حتی وقتی شکست می خورید)

انگیزه ماندن برای رسیدن به اهداف دشوار است، به خصوص زمانی که کوتاه بیایید یا شکست بخورید. اما اجازه ندهید این شما را به عقب براند. به پیشبرد اهداف خود ادامه دهید یا در صورت نیاز جهت را دوباره تنظیم کنید. سپس هر کاری که می توانید انجام دهید تا از حواس پرتی جلوگیری کنید تا به برنامه اقدام خود متعهد بمانید.

همچنین، به یاد داشته باشید که برای حفظ انگیزه و مشارکت تیم خود، پیروزی‌ها و نقاط عطف کوچک را جشن بگیرید.

مثال اهداف کسب و کار

برای ارائه الهام، در اینجا چند نمونه از اهداف تجاری رایج آورده شده است:

1. رشد درآمد

رشد درآمد یک هدف تجاری است که بر افزایش درآمد کلی تولید شده توسط شرکت تمرکز دارد. تعیین یک درصد هدف مشخص افزایش درآمد می تواند یک هدف قابل اندازه گیری ایجاد کند.

راهبردهای دستیابی به رشد درآمد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گسترش پایگاه مشتری از طریق کمپین های بازاریابی هدفمند
  • بهبود حفظ و وفاداری مشتری
  • افزایش یا فروش متقابل به مشتریان فعلی
  • افزایش میانگین ارزش سفارش با ارائه محصولات یا خدمات ممتاز

مثال: یک شرکت خرده‌فروشی هدفی تعیین می‌کند که در سال مالی آینده درآمد خود را تا 10 درصد افزایش دهد. برای دستیابی به این هدف، چندین استراتژی از جمله راه‌اندازی کمپین بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتریان جدید، ارائه تخفیف‌ها و تبلیغات شخصی‌شده برای تشویق خریدهای تکراری، و معرفی یک خط محصول ممتاز برای افزایش میانگین ارزش سفارش، اجرا می‌کند.

2. جذب مشتری

جذب مشتری بر گسترش پایگاه مشتری از طریق جذب مشتریان جدید به کسب و کار متمرکز است. تعیین یک هدف خاص برای تعداد مشتریان جدید به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پیشرفت خود را پیگیری کرده و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنند.

راهبردهای جذب مشتری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • اجرای کمپین های تبلیغاتی هدفمند
  • اجرای برنامه های ارجاع برای تشویق مشتریان فعلی به معرفی مشتریان جدید
  • تشکیل شراکت استراتژیک با کسب و کارهای مکمل برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر

مثال: یک شرکت نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) قصد دارد 1000 مشتری جدید در سه‌ماهه آینده به دست آورد. برای دستیابی به این هدف، یک کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را راه‌اندازی می‌کند که نمایه مشتری ایده‌آل خود را هدف قرار می‌دهد، یک برنامه ارجاع ارائه می‌کند که در آن مشتریان فعلی برای ارجاع مشتریان جدید تخفیف دریافت می‌کنند، و برای تبلیغ محصول خود با تأثیرگذاران صنعت همکاری می‌کند.

3. توسعه کارکنان

اهداف توسعه کارکنان بر تقویت مهارت ها و دانش کارکنان برای بهبود عملکرد آنها و کمک به رشد سازمان تمرکز دارد. با تعیین اهداف برای آموزش کارکنان و توسعه مهارت، کسب‌وکارها می‌توانند فرهنگ یادگیری مستمر ایجاد کنند و فرصت‌هایی را برای پیشرفت شغلی فراهم کنند.

راهبردهای توسعه کارکنان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ارائه برنامه های آموزشی
  • ارائه راهنمایی فرصت ها
  • حمایت از گواهینامه های حرفه ای
  • ایجاد برنامه توسعه شغلی برای هر کارمند

مثال: هدف یک شرکت فناوری این است که 80٪ از کارکنان خود حداقل یک گواهینامه حرفه ای را در سال آینده تکمیل کنند. برای دستیابی به این هدف، پشتیبانی مالی و مواد مطالعه را برای کارمندانی که علاقه مند به دریافت گواهینامه هستند ارائه می دهد، زمان مطالعه اختصاصی را در طول ساعات کاری فراهم می کند، و از دستاوردهای کارمندان پس از اتمام گواهینامه تجلیل می کند.

4. توسعه محصول

اهداف توسعه محصول بر ایجاد و بهبود محصولات یا خدمات برای برآوردن نیازهای مشتری و رقابتی ماندن در بازار تمرکز دارد. تعیین اهداف برای توسعه محصول می تواند تلاش های شما را در اولویت قرار دهد و بنابراین می توانید منابع را به طور موثر تخصیص دهید.

راهبردهای توسعه محصول ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • انجام تحقیقات بازار برای شناسایی ترجیحات و روندهای مشتری
  • جمع آوری بازخورد مشتری از طریق نظرسنجی یا گروه های متمرکز
  • سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای ایجاد محصولات جدید یا بهبود محصولات موجود
  • همکاری با مشتریان یا کارشناسان صنعت برای ایجاد مشترک راه حل های نوآورانه

مثال: یک شرکت الکترونیکی هدف خود را برای راه‌اندازی سه خط محصول جدید در سال آینده تعیین می‌کند. برای دستیابی به این هدف، تحقیقات بازار را برای شناسایی گرایش‌های نوظهور و خواسته‌های مشتری انجام می‌دهد، بازخورد مخاطبان هدف خود را از طریق نظرسنجی‌ها و آزمایش‌های قابلیت استفاده جمع‌آوری می‌کند، منابعی را به تیم‌های تحقیق و توسعه برای نوآوری محصول اختصاص می‌دهد، و با آژانس‌های طراحی خارجی برای ایجاد جذابیت بصری همکاری می‌کند. محصولات کاربر پسند.

5. مسئولیت اجتماعی

اهداف مسئولیت اجتماعی بر ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه یا محیط زیست متمرکز است. این اهداف فراتر از موفقیت مالی است و بر اهمیت شیوه های تجاری اخلاقی و پایدار تأکید دارد. تعیین اهداف برای مسئولیت اجتماعی به کسب و کارها این امکان را می دهد که ارزش های خود را با اقدامات خود هماهنگ کنند و در عللی که با ذینفعان آنها طنین انداز می شود مشارکت کنند.

راهبردهای مسئولیت اجتماعی ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

  • اجرای شیوه های پایدار برای کاهش اثرات زیست محیطی
  • اهدای درصدی از سود به موسسات خیریه
  • حمایت از جوامع محلی از طریق برنامه های داوطلبانه
  • ترویج تنوع و شمول در سازمان

مثال: یک خرده‌فروش لباس قصد دارد تا 20 درصد ردپای کربن خود را در دو سال آینده کاهش دهد. برای رسیدن به این هدف، شیوه‌های پایداری مانند استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، بهینه‌سازی بسته‌بندی برای به حداقل رساندن ضایعات و مشارکت با تولیدکنندگان اخلاقی را اجرا می‌کند. همچنین درصدی از سود خود را به یک سازمان حفاظت از محیط زیست اهدا می کند.

تنظیم و دستیابی به اهداف چیزی است که برای موفقیت در تجارت لازم است. با پیروی از مراحل ذکر شده در این مقاله و ترکیب نکات ارائه شده، می توانید به طور موثر اهداف خود را تعیین کرده و در راستای آن تلاش کنید. به یاد داشته باشید که به طور مرتب پیشرفت را ارزیابی کنید، در صورت لزوم سازگار شوید، و نقاط عطف در طول مسیر را جشن بگیرید.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا