15 مزیت کلیدی که سیستم های CRM برای یک کسب و کار فراهم می کنند

15 مزیت کلیدی که سیستم های CRM برای یک کسب و کار فراهم می کنند

اگرچه برخی از فناوری‌ها ثابت کرده‌اند که مفیدتر از سایرین هستند، اما یکی از فناوری‌های فروش و بازاریابی که می‌تواند باقی بماند، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).

داشتن یک سیستم CRM به درستی مستقر شده مزایای زیادی دارد. تمام تعاملات و ارتباطاتی که نمایندگان شما با مشتریان بالقوه و مشتریان دارند را ردیابی و مدیریت می کند. همچنین به پرچم‌گذاری فرصت‌هایی کمک می‌کند که ممکن است نیاز به پرورش یا پیگیری بیشتری داشته باشند (در میان بسیاری موارد دیگر).

CRM چیست؟

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به شما اجازه می دهد کسب و کار برای جمع آوری، ذخیره و مدیریت داده های مشتریان خود. می‌توانید این داده‌ها را برای اطلاعات بینش استخراج کنید، از آن برای پیش‌بینی فروش آینده استفاده کنید، و فرآیندهای بازاریابی و فروش خود را خودکار کنید.

وقتی CRM مناسب را برای صنعت خود انتخاب می‌کنید، نوع کسب و کار، نمایندگان و مشتریان، به راحتی می توانید از مزایای این نرم افزار بهره مند شوید.

در این راهنما، مزایای عمده‌ای را که می‌توانید با استفاده از یک CRM برای سازمان فروش خود به ارمغان بیاورید، مرور خواهیم کرد.

مزایای CRM

1. شما یک پایگاه داده متمرکز در سراسر سازمان خود نگهداری خواهید کرد.

CRMها به کل سازمان شما این امکان را می دهند که تمام اطلاعات مربوط به مشتری را – در هر مدت زمان – در یک پایگاه داده مرکزی نگه دارد. این امکان دسترسی سریع بین تیمی و همچنین امکان مدیریت آسان تمام اطلاعات از طریق یک مکان مشترک را فراهم می کند.

آنچه دوست داریم: نمایندگان فروش لازم نیست برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود در مورد مشتریان احتمالی برای پیگیری و بستن قراردادها، زمانی را صرف جستجوی فایل‌ها و سوابق کنند.

2. شما مشتریان خود را بهتر می‌شناسید.

یک سیستم CRM به شما دیدی جامع از هر مشتری می دهد زیرا تمام اطلاعات مشتری را در یک مکان ذخیره می کند. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • نام کامل.
  • آدرس ایمیل.
  • شماره تلفن.
  • وب سایت.
  • تولد.
  • عنوان شغلی.
  • حساب‌های رسانه‌های اجتماعی.

آنچه ما دوست داریم: داشتن این اطلاعات، ارتباطات خود را با هر مخاطب شخصی کنید.

3. شما می توانید تمام ارتباطات و تعاملات با مشتریان بالقوه را مدیریت کنید.

همه ارتباطات، هم داخلی (rep to rep) و هم خارجی (rep to aspect) را می توان از طریق CRM مدیریت کرد.

به عنوان مثال، CRM شما به نماینده کمک می‌کند تا تعیین کند که آیا و چه زمانی باید به مشتری خاصی مراجعه کند یا خیر. همچنین به نمایندگان شما کمک می کند تا به خاطر بسپارند که آیا قبلاً منابعی را که درخواست کرده اند برای مشتری ارسال کرده اند یا خیر.

چیزی که ما دوست داریم: این به نمایندگان فروش اجازه می‌دهد تمام بخش‌های سفر خریدار، شامل هر تعامل، ایمیل، تماس تلفنی و موارد دیگر.

4. می‌توانید ورود داده‌ها را خودکار کنید.

با یک CRM، تیم شما هرگز نیازی به صرف زمان برای ثبت ایمیل‌ها، تماس‌ها، جلسات و تعاملات نخواهد داشت – همه این اطلاعات به‌طور خودکار در سیستم جمع‌آوری و جمع‌آوری می‌شوند.

به‌علاوه، یک CRM به نمایندگان اجازه می‌دهد تا همه معاملات را بر اساس مرحله‌ای که در آن هستند به‌روزرسانی کنند – سپس، سیستم به‌طور خودکار بقیه موارد (مانند وزن‌سازی، جمع‌بندی، تجسم) را انجام می‌دهد و این فرآیند را تا حد امکان برای همه افراد درگیر کارآمد نگه می‌دارد. .

5. به شما یادآوری می‌شود که با مشتریان احتمالی پیگیری کنید.

یک CRM تمام فعالیت های مشتری احتمالی شما را ردیابی می کند، که به نمایندگان شما کمک می کند بدانند چه زمانی نیاز به پیگیری مشتریان بالقوه دارند. هنگامی که به نمایندگان در مورد پیگیری های خاص یادآوری می شود، آنها می توانند زمانی که پشتیبانی آنها برای مشتری بالقوه بسیار مفید است، تماس خود را برنامه ریزی کنند.

چیزی که ما دوست داریم: این یادآوری‌های بعدی به تکرارها کمک می‌کند شانس خود را برای تبدیل سرنخ‌های بیشتر به مشتری افزایش دهند.

6. می توانید داده های تماس را بهتر سازماندهی کنید.

CRMها به تیم شما این امکان را می‌دهند که به راحتی هر مخاطب (و داده‌های مربوط به آن‌ها) را بدون توجه به مرحله سفر خریدار، پیگیری کنند. در واقع، نمایندگان می توانند ببینند که آیا یک مخاطب از وب سایت شرکت شما بازدید کرده، محتوای سایت را دانلود کرده است یا قبلا با یکی دیگر از اعضای تیم فروش شما صحبت کرده است.

نمایندگان همچنین می‌توانند یادداشت‌های تماس‌ها یا تعاملات ایمیلی با مخاطبین و سرنخ‌های خود را ثبت کنند. بهترین قسمت؟ همه این اطلاعات همیشه در CRM قابل جستجو هستند.

چیزی که ما دوست داریم: CRMها اطلاعات همه مخاطبین و سرنخ‌های شما را نگه می‌دارند — یافتن، ذخیره و سازماندهی آن را آسان می‌کنند.

7. می توانید مشتریان خود را تقسیم بندی کنید.

آیا شما یا نمایندگان شما تا به حال خواسته اید لیستی از مخاطبین ایجاد کنید تا بر اساس معیارهای خاصی با آنها ارتباط برقرار کنید؟ CRM به شما امکان می دهد مخاطبین را بر اساس داده هایی که در طول زمان جمع آوری کرده اید مرتب کنید.

برای مثال، یک نماینده ممکن است مخاطبین را بر اساس مکان، اندازه شرکت یا مرحله معامله فیلتر کند. به این ترتیب، اعضای تیم شما همیشه ایده روشنی درباره نحوه موقعیت‌یابی برای هر بخش دارند و احتمال تبدیل را افزایش می‌دهند.

8. می توانید گزارش های فروش ایجاد کنید.

CRMها به تیم شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از ویژگی‌های گزارش‌دهی مانند داشبورد فروش، داده‌های مربوط به مشتریان بالقوه و معاملات را جمع‌آوری و سازماندهی کند. اینها به نمایندگان اجازه می‌دهد خطوط لوله، معاملات و مخاطبین خود را بهتر خودکار کرده و مدیریت کنند. آنها همچنین می توانند عملکرد شخصی خود را ارزیابی کنند، اهداف خود را پیگیری کنند، و برای رسیدن به سهمیه خود تلاش کنند.

مدیران فروش می‌توانند از این گزارش‌های فروش استفاده کنند. برای اینکه ببینند تیم آنها چگونه برای دستیابی به سهمیه پیگیری می کند و تعداد معاملات بسته را بررسی کند. معاونان و سایر رهبران سازمان نیز می توانند با استفاده از CRM بر میزان درآمد ایجاد شده نظارت کنند.

9. پیش‌بینی عملکرد فروش خود را خودکار خواهید کرد.

کلید هر سازمان فروش موفق، توانایی برنامه ریزی استراتژیک و تصمیم گیری آگاهانه است. با گزارش‌های CRM که من به آن اشاره کردم، می‌توانید معیارهای کلیدی مانند درآمدهای تکرارشونده ماهانه (MRR) و رشد سال به سال (YOY) را به کار بگیرید، که شناسایی روندها و توسعه پیش‌بینی‌های مربوط به عملکرد را برای رهبران فروش آسان‌تر می‌کند.< /p>

به‌علاوه، CRMها به نمایندگان و مدیران فروش اجازه می‌دهند ببینند کدام فعالیت‌ها و منابع سودآورترین تولیدکنندگان سرنخ برای نمایندگان هستند.

چیزی که ما دوست داریم: این داده‌ها به رهبران تیم کمک می‌کند تا پیش‌بینی‌های فروش را برای ماه‌های آینده ایجاد کنند و برآوردهای خط لوله را در صورت لزوم تنظیم کنند.

10. فرآیندهای فروش خود را در طول زمان مقیاس‌بندی خواهید کرد.

همانطور که ذکر شد، یک CRM مکانی را برای تیم فروش شما فراهم می‌کند که در آن بتوانند سرنخ‌ها، مشتریان بالقوه و مشتریان را در هر مدت زمان پیگیری کنند. CRM همچنین به شما امکان می‌دهد فعالیت‌های خاصی مانند ایمیل‌ها، تماس‌ها و جلسات رزرو شده را مرور کنید.

آنچه ما دوست داریم: مدیران فروش می توانند از این داده ها برای شناسایی الگوها استفاده کنند و ببینند کدام فرایندهای فروش برای تیم آنها کار می‌کنند و کدام یک می‌توانند بهبود یابند – به این ترتیب تیم فروش شما می‌تواند از اطلاعات ذخیره‌شده در CRM برای مقیاس‌بندی فرآیندهای شما با رشد کسب‌وکارتان استفاده کند.< /p>

11. می توانید اطمینان حاصل کنید که ارتباطات تیمی تسهیل شده است.

CRM به ارتباطات تیمی موثر در هر سازمان کمک می کند. این ارتباط برای حفظ تصویر برند مثبت در بین تمامی نمایندگانی که در حال تعامل با مشتریان احتمالی هستند و همچنین اطمینان از اینکه نمایندگان از یکدیگر یاد می‌گیرند و برای رسیدن به سهمیه خود با هم کار می‌کنند، حیاتی است.

با یک CRM، تیم شما می‌تواند این کار را با برچسب‌گذاری اعضای مدیران و نمایندگان در معاملات خاصی که می‌خواهند آنها را انجام دهند، انجام دهد. رهبران و نمایندگان فروش همچنین می توانند از سیستم برای تخصیص مجدد سرنخ های خاص با کلیک یک دکمه استفاده کنند. در نهایت، لازم نیست که نمایندگان برای نوشتن و ارسال ایمیل به اعضای تیم برای انجام این بحث‌ها، سیستم را ترک کنند – در عوض، همه ارتباطات را می‌توان به راحتی از داخل CRM تسهیل کرد.

12. شما می توانید همان نرم افزار را با رشد شرکت خود نگه دارید.

همانطور که شرکت شما رشد می کند، یک CRM با شما رشد خواهد کرد – زیبایی این نوع نرم افزار در همین است. CRMها چه ردیابی سرنخ های بیشتر، سازماندهی اطلاعات تماس بیشتر، یا ثبت تعداد بیشتری از تعاملات با مشتریان احتمالی باشد، قرار است در کنار کسب و کار شما رشد کنند.

و این فقط برای سازمان‌های فروش و بازاریابی صدق نمی‌کند – CRM می‌تواند به تیم‌های دیگر درون سازمان شما نیز در حین رشد شما کمک کند. به عنوان مثال می‌توان به خدمات و عملیات مشتری اشاره کرد – این تیم‌ها می‌توانند از اطلاعات مشتریان احتمالی شما استفاده کنند تا با آنها تماس بگیرند، محتوا را برای آنها شخصی‌سازی کنند، CTAها و جزئیات محصول را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند، و موارد دیگر.

13. حفظ مشتری بالاتری خواهید دید.

دستیابی به مشتریان جدید گران است.

برای پایین نگه داشتن هزینه های خود، باید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و یک CRM به شما کمک می کند. یک CRM به شما کمک می‌کند مشتریانتان را راضی نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که آنها را دنبال می‌کنید، کسانی را که مدتی پیش محصول شما را خریده‌اند پیدا می‌کنید و در مورد رفاه عمومی آنها سؤال می‌کنید.

چیزی که ما دوست داریم: این به شما کمک می کند تا علاقه مشتریان خود را به محصول خود حفظ کنید، وفاداری آنها را به نام تجاری خود افزایش دهید و فروش ایجاد کنید.

14. می توانید از داده های مشتریان خود محافظت کنید

اگر اطلاعات مشتریان را از مکان‌هایی مانند اتحادیه اروپا جمع‌آوری می‌کنید، از نظر قانونی ملزم به رعایت الزامات GDPR هستید. انجام این کار به صورت دستی کار است، اما با استفاده از نرم افزار CRM که GDPR- است. آماده زندگی شما را آسان تر می کند.

یک نرم افزار CRM آماده GDPR می تواند به شما کمک کند:

  • رضایت مخاطبین خود را برای ذخیره و استفاده از اطلاعات شخصی آنها دریافت و مستند کنید.
  • به طور خودکار به مخاطبین جدید خود اطلاع دهید که داده های آنها را ذخیره خواهید کرد.
  • اشتراک مشتریان خود را در تنظیمات برگزیده ارتباط ایمیلی مدیریت کنید.

آنچه ما دوست داریم: با یک CRM آماده GDPR، در مورد GDPR مرتکب اشتباه نمی شوید و از قانون تبعیت می کنید.

15. CRM ها وظایف اداری را کارآمد می کنند.

همه وظایف اداری شما – مانند وارد کردن دستی داده ها، جستجوی زنجیره های ایمیل، ضبط مکالمات، و ذخیره اطلاعات تماس – با اجرای یک CRM ساده می شوند.

در واقع، یک CRM بسیاری از این وظایف را خودکار می کند تا تیم شما بتواند زمان و منابع خود را برای کارهای تاثیرگذارتر صرف کند. حتی اگر کارهای اداری ممکن است مستقیماً بر درآمد تأثیر نگذارند، بر برنامه‌های اعضای تیم شما تأثیر می‌گذارند و زمانی را که می‌توانند برای سرنخ‌ها و مشتریان بالقوه صرف کنند، کاهش می‌دهند.

با نرم افزار CRM رشد بهتری داشته باشید

استفاده از سیستم CRM باعث افزایش بهره‌وری در بین نمایندگان می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به مشتریان بالقوه را در یک مکان مرکزی نگه می‌دارد، به تیم شما کمک می‌کند معاملات بیشتری را ببندد، و روابط تجاری مهمی را تقویت می‌کند.

به این فکر کنید که چگونه می‌توانید درک نرم‌افزار CRM را در بین نمایندگان خود بهبود بخشید و سیستمی را پیاده‌سازی کنید تا به شما کمک کند تا تبدیل‌ها را افزایش دهید و تأثیر مثبتی بر نتیجه شما داشته باشید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در مارس 2016 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل