سریال و انمیشن

معرفی انیمه سوزومی؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

معرفی انیمه سوزومی؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه سوزومه جدیدترین اثر ماکوتو شینکای، با ترکیبی از زیبایی بصری و داستانی درام و احساسی، مخاطبان را به سفری بین واقعیت و فراواقعیت می‌برد. این انیمه داستانی زیبا از مواجهه با تراژدی و یافتن امید در دل تاریکی‌ها را روایت می‌کند. شینکای که به‌خاطر استفاده از نمادهای فرهنگی ژاپن و توانایی در خلق داستان‌های تاثیرگذار مشهور است، بار دیگر با انیمه Suzume اثری به‌یادماندنی خلق کرده است که نه تنها چشم‌نواز است، بلکه مخاطبان را با موضوعات عمیقی چون عشق، از دست دادن و بازگشت به زندگی روبه‌رو می‌کند. این انیمه به خوبی توانسته واقعیت‌های تلخ تاریخ، مانند زلزله‌های ویرانگر ژاپن، را با عناصر فانتزی تلفیق کند و یک اثر منحصر به فرد و دوست داشتنی پدید آورد. اگر دوست دارید یک انیمه خاص و دوست داشتنی تماشا کنید، در معرفی انیمه سوزومه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

داستان انیمه سوزومی نو توجیماری

انیمه سوزومی

داستان این انیمه در مورد دختری 17 ساله به نام سوزومه ایواتو می‌باشد که در شهری کوچک و آرام در کیوشو زندگی می‌کند. یک روز سوزومه در حالی که در راه مدرسه خود بود با مرد جوانی به نام سوتا موناکاتا آشنا می‌شود. سوزومه این مرد جوان را تا یک مکان متروکه تعقیب می‌کند. او از روی کنجکاوری تصمیم می‌گیرد تا در این مکان سروگوشی به آب دهد. سوزومه در این مکان دری عجیب و غریب پیدا می‌کند و احساس می‌کند که نیرویی نامرئی او را به سمت در می‌کشد. او بی‌اختیار در را باز می‌کند و سپس با سنگی عجیب روبه‌رو می‌شود که پس از مدتی به موجودی گربه‌مانند تبدیل می‌شود. سوزومه که حسابی ترسیده است، در را به حال خود رها می‌کند و پا به فرار می‌گذارد.

سوزومه در ابتدا متوجه نیست که این کار او و بازگذاشتن در، عواقبی را در پی خواهد داشت. این کار او موجب آزادشدن کی‌استون می‌شود. با آزادشدن کی‌استون، شیطان دنیای دیگر، اکنون می‌تواند آزادانه در سراسر دنیا جولان دهد و دست به ویرانی‌های گسترده در کشور بزند.

سوزومه که از اشتباه خود آگاه شده است، تصمیم می‌گیرد تا به سوتا موناکاتا بپیوندد. این دو در کنار هم سعی دارند تا تک‌تک درهای بازشده به سوی جهان دیگر را قبل از اینکه در سراسر کشور خرابی و ویرانی به بار بیاید، ببندند و دنیا را از نابودی نجات دهند و باری دیگر آرامش را به ارمغان بیاوردند. به نظر شما سوزومه و سوتا موفق به نجات دنیا از شر شیطان خواهند شد؟!

همچنین بخوانید :

شخصیت‌های انیمه سوزومی و معرفی صداپیشگان

انیمه زیبای سوزومه همانند سایر انیمه‌های ماجراجویی بر روی دو شخصیت اصلی متمرکز است. سایر شخصیت‌ها نقش کوتاهی دارند و چندان پیشرفت نمی‌کنند. با این حال، همه آن‌ها در کنار هم سبب پیشبرد بهتر داستان و جذاب‌تر شدنش می‌شوند. کاراکترهای انیمه سوزومه به شرح زیر هستند.

سوزومه ایواتا

انیمه سوزومی نو توجیماری

سوزومه ایواتا (Suzume Iwato) یکی از دو کاراکتر اصلی انیمه سوزومی می‌باشد. او دختری 17 ساله است که در کیوشو زندگی می‌کند. سوزومه بر حسب تصادف و از روی کنجکاوی دری را به سوی جهانی دیگر باز می‌کند. در اثر این اتفاق او شیطانی را به سوی جهان خود آزاد می‌کند. سپس او با سوتا می‌پیوندد تا جلوی نابودی سراسر کشور توسط این شیطان را بگیرد و همه‌ی درهای بازشده به سوی جهان‌شان را ببندد.

سوتا موناکاتا

انیمه Suzume no Tojimari 2022

سوتا موناکاتا (Souta Munakata) نیز دیگر شخصیت اصلی انیمه سوزومی می‌باشد. مرد جوانی که در جست‌وجوی درهای مرموز است. این درها به سوی جهانی دیگر باز می‌شود و شیطانی را آزاد می‌کند. این شیطان باعث هرج و مرج و نابودی در دنیا می‌شود. به همین دلیل سوتا به همراه سوزومه به دنبال درهایی از جهان دیگر هستند که باز شده‌اند. این دو می‌خواهند با بستن درهای مرموز، ژاپن را از نابودی نجات دهند.

هوکوتا ماتسومورا (Hokuto Matsumura) خواننده و بازیگر جوان ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. ماتسومورا انیمه‌های زیادی را دوبله نکرده اما برای شنیدن صدای زیبایش می‌توانید آهنگ‌های او را بشنوید!

چیکا آمابه

معرفی انیمه Suzume no Tojimari 2022

او دختری ۱۷ ساله و همسن سوزومه است که در استان اهیمه زندگی می‌کند. خانواده چیکا صاحب یک مهمان‌خانه محلی هستند و او به همراه برادر کوچکش به والدین خود در اداره این مهمان‌خانه کمک می‌کند. سوزومه در راه بستن درها به او بر‌میخورد و چیکا به او و سوتا کمک می‌کند.

دایجین

بررسی انیمه سوزومی نو توجیماری

دایجین، در قالب یک گربه سفید کوچک و دوست‌داشتنی ظاهر می‌شود. در نگاه اول، دایجین ممکن است به نظر یک موجود بی‌آزار و حتی دوست‌داشتنی بیاید، اما این موجود اسرارآمیز چیزی بیش از یک گربه عادی است. او در واقع نوعی خدای باستانی است که به عنوان سنگ کلید عمل می‌کند، و وظیفه‌اش جلوگیری از فاجعه‌هایی است که از جهان‌های دیگر به زمین نفوذ می‌کنند.

همچنین بخوانید :

تاماکی ایواتو (Tamaki Iwato)

تاماکی خاله سوزومه است که در سن 40 سالگی است. او بعد از مرگ خواهرش، مسئولیت بزرگ کردن سوزومه را برعهده گرفته است. او زنی مستقل و قوی است که در شرایط سخت زندگی، همیشه تلاش کرده تا محیطی امن و مطمئن برای سوزومه فراهم کند. تاماکی همانند یک مادر نگران سوزومه بوده و بهترین روزهای عمرش را صرف بزرگ کردن او کرده است.

نقد انیمه سوزومی نو توجیماری

زمان پخش انیمه سوزومی

انیمه سوزومه یکی از آثار برجسته کارگردان معروف ماکوتو شینکای است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. این انیمه که توسط استودیوی CoMix Wave Films ساخته شده، در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱) در ژاپن به اکران درآمد. شینکای که پیش از این با آثار محبوبی همچون نام تو و هواشناسی با تو شناخته شده بود، بار دیگر توانسته با این فیلم طرفداران زیادی را به خود جذب کند. از دیگر اعضای برجسته تیم تولید می‌توان به ماسایوشی تاناکا (طراح شخصیت)، کن‌ایچی تسوچیا (کارگردان انیمیشن) و تاکومی تانجی (کارگردان هنری) اشاره کرد.

سوزومه یک مانگا به‌خصوص ندارد که مستقیما از روی آن ساخته شده باشد، بلکه داستان و فیلمنامه این اثر کاملا به قلم خود شینکای نوشته شده است. شینکای که خود نیز نویسنده‌ این داستان است، بارها به تاثیرات شخصی و اجتماعی زلزله‌ی بزرگ توهوکو در سال ۲۰۱۱ بر روی ایده‌هایش اشاره کرده است. او در مصاحبه‌ای عنوان کرده که این انیمه نوعی یادآوری از خاطرات تلخ آن رویداد برای نسل‌های جوان‌تر است که ممکن است تجربه‌ی مستقیمی از این فاجعه نداشته باشند.

یکی از نکات جالب درباره این انیمه، شباهت آن با آثار استودیو جیبلی است، به‌ویژه با فیلم نجوای قلب که در یکی از صحنه‌های سوزومه به آن اشاره می‌شود. همچنین، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این انیمه، استفاده‌ خلاقانه از درها به‌عنوان نمادی از گذرگاه بین دنیاها و رنج‌های گذشته است. در حالی که شینکای در آثار قبلی‌اش بیشتر از استعاره‌ها برای پرداختن به مسائل محیط‌زیستی و بلایای طبیعی استفاده می‌کرد، در سوزومه او مستقیما به بازنمایی فاجعه‌ی زلزله پرداخته است.

انیمه سوزومه سومین اثر مدرن ماکوتو شینکای پس از نام تو و هواشناسی با تو است؛ اثری که بسیاری از مخاطبین بر این باورند که داستان آن تکراری از دو اثر قبلی است. هرچند که این دیدگاه تا حدی قابل قبول است، اما اگر به همین دلیل این فیلم را نادیده بگیرید، بی‌شک دچار اشتباهی بزرگ خواهید شد. اگر از دیگر آثار مدرن شینکای لذت برده‌اید، بی‌تردید این فیلم نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سوزومه در واقع فرصتی برای شینکای است تا بار دیگر به واکاوی موضوعاتی بپردازد که در آثار قدیمی‌ترش نظیر مکانی که در روزهای اولیه به ما وعده داده شد، ۵ سانتی‌متر در ثانیه و باغی از کلمات مطرح شده‌اند. بدون آن‌که به جزئیات داستان بپردازیم، این فیلم‌ها عمیقا بر مبارزه با احساس رکود و افسردگی افرادی که عزیزانشان را از دست داده‌اند، تمرکز دارند. یکی از نقدهای رایج به آثار قدیمی‌تر شینکای این بود که داستان‌ها ناتمام به نظر می‌رسیدند و جنبه‌های احساسی آن‌ها به حدی نبود که با مخاطب ارتباط برقرار کند.

در عمق خود، سوزومه به پذیرش تصادفی بودن مرگ و اهمیت دوست داشتن افرادی که در کنارمان هستند، می‌پردازد. هرگز نمی‌دانیم که چه زمانی ممکن است این افراد را از دست بدهیم، پس باید از زمانی که داریم به بهترین نحو استفاده کنیم. این پیام‌های احساسی جهانی در قالب داستانی ساده اما ژرف درباره‌ی رشد و بلوغ به مخاطب منتقل می‌شود. شینکای با این اثر می‌خواهد به ما بفهماند که تا زمانی که زنده‌ایم، همه‌چیزی که نیاز داریم را در اختیار داریم. این فیلم در واقع ادای احترامی به قربانیان زلزله‌ توهوکو در سال ۲۰۱۱ است.

برای آن‌هایی که از آثار قدیمی‌تر شینکای لذت می‌برند، سوزومه نمادی از تکامل و بلوغ دیدگاه‌های او درباره‌ی فقدان است. در حالی که فیلم‌های قبلی شینکای بیشتر بر غم و فاصله تمرکز داشتند، سوزومه با ارائه‌ی حس رهایی و قدردانی، دیدگاهی متفاوت را به تصویر می‌کشد. شینکای در مصاحبه‌ای گفته که سوزومه اوج کارنامه‌ی حرفه‌ای او تا به امروز است.

اگر هنوز در تماشای این فیلم تردید دارید، به خود لطفی کنید و آن را ببینید. درواقع، کسانی که بر انیمه سوزومه برچسب تکراری یا کلیشه‌ای می‌زنند، متاسفانه نتوانستند عمق داستان و درام بی‌نظیر نهفته در آن را درک کنند.

کلام آخر

داستان انیمه سوزومی نو توجیماری

انیمه سوزومی به دلیل داستان ماجراجویانه و اکشن خود طرفداران زیادی را جذب خود کرد. همچنین تم فانتزی این انیمه نیز در محبوبیت بالای آن بی‌تاثیر نبود. کسانی که عاشق داستان و مانگاهای فانتزی هستند، بی‌شک از تماشای این انیمه نهایت لذت را خواهند برد. اگر شما نیز هنوز انیمه سوزومی نو توجیماری را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود انیمه Suzume no Tojimari 2022 اقدام کنید تا از تماشای این انیمه مهیج ژاپنی جا نمانید!

ممنون که در طول این مقاله ما را همراهی کردید. لطفاً نظرات و نقدهای خود در خصوص انیمه سوزومی را در قسمت دیدگاه‌ها با دیگر اعضای خانواده پلازا در میان بگذارید تا به تکمیل هرچه بهتر این متن کمک کرده باشید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا