داریل دیکسون در اسپین آف «مردگان متحرک» در فرانسه چه می کند؟

داریل دیکسون در اسپین آف «مردگان متحرک» در فرانسه چه می کند؟

سریال  مردگان متحرک: داریل دیکسون  (The Walking Dead: Daryl Dixon) یکی از سه اسپین آف  مردگان متحرک  است که پس از پایان سریال اصلی منتشر شده و سریال های The Walking Dead: Dead City و The Walking Dead: The Ones Who Live به عنوا دیگر اسپین آف های این فرانچایز، به آن ملحق شده اند.

این درام ترسناک پسا آخرالزمانی که حول محور شخصیت محبوب داریل دیکسون (نورمن ریداس) و برای فصل دوم، کارول پلتیه (ملیسا مک براید) است، فضایی کاملا متفاوت از سریال اورجینال و دیگر اسپین آف ها دارد. این سریال در پاریس، فرانسه، هزاران مایل دورتر از جایی که داریل آخرین بار در مردگان متحرک دیده شد، روایت می شود.

قبل از انتشار اولین فصل سریال در سپتامبر ۲۰۲۳، یک سوال در ذهن هر طرفدار این بود که چگونه داریل به فرانسه رفته است. بدون هواپیما، تنها یک گزینه منطقی وجود دارد: از راه آب. و همانطور که دیدیم قطعاً او از طریق آب خود را به فرانسه رسانده بود، اما سوال بزرگ دیگری که طرفداران دارند این است که چرا داریل دیکسون به فرانسه رفته است؟

سفر داریل از آمریکا به فرانسه

وقتی داریل آخرین بار در سریال مردگان متحرک دیده شد، به میان جوامع بازمانده مختلفی رفت و به عنوان یک بی خانمان زندگی کرد. او برای انجام ماموریت های مختلف به تنهایی بیرون می رفت اما همیشه برمی گشت. وقتی سریال The Walking Dead: Daryl Dixon شروع می شود، او از قبل به فرانسه رسیده است. تماشاگران در ادامه می فهمند که او چطور از دریا به فرانسه رسیده است.

در پایان اپیزود اول ، طرفداران داریل را در قالب یک زندانی در کشتی‌ای می‌بینند که واکرها را از آمریکا می‌برد تا مورد آزمایش قرار گیرند. او موفق می شود شورش راه بیندازد، به مقابله با این نیروها بپردازد، تحقیقات را نابود کرده و فرار کند. این اپیزود توضیح می دهد که چرا آنها در ابتدا به دنبال او بوده اند. او تحت تعقیب قرار گرفته و فرار می کند و در این مسیر به صومعه ای می رسد که آن هم بعداً مورد حمله قرار می گیرد. با این حال، طرفداران هنوز نمی دانند که چرا داریل با زامبی های آزمایشی در آن قایق قرار داشت. تنها چیزی که او به ایزابل (کلمانس پوزی)، راهبه مهربانی که زندگی او را نجات داد و از او مراقبت کرد، می گوید، این است که او پس از “یک سری تصمیمات بد” از فرانسه سر درآورده است.

تنها در اپیزود پنجم است که طرفداران سریال کل ماجرا را بهتر درک می کنند. در یکی از ماموریت های اکتشافی متعدد خود، داریل به منطقه ای در مین، نیوانگلند، می رسد که حدود ۱۳ روز پیاده روی از ویرجینیا، جایی که جماعت های بازمانده دیگری وجود دارد، فاصله دارد. البته طی کردن این مسیر با موتور سیکلت، که معمولاً روش سفر محبوب داریل است، بسیار سریعتر رخ می دهد.

در واقع، داریل با موتور به این منطقه سفر کرده است، زیرا در ادامه دیده می شود که او برای گروهی کار می‌کند که در ازای دریافت سوخت برای بازگشت به خانه، زامبی ها را برایشان به اسارت در می آورد. او برای خبر دادن از وضعیت خود با کارول تماس می گیرد و صدای او از آن طرف رادیو شنیده می شود، اما تماس آنها به یکباره قطع و کوتاه می شود.

داریل شاهد است که مرد قلدری به نام جونو (جان آلس) مرد جوانی را با خونسردی به قتل می رساند و سپس سعی می کند آن را پنهان کند. داریل به آن مرد جوان که فقط سعی داشت نزد خانواده اش بازگردد کمک کرده بود و از این که زندگی این مرد با قتل به پایان رسیده به شدت عصبانی می شود.

با این حال، طغیان داریل، او و جونو را به دردسر می اندازد و آنها مجبور به سوار شدن به یک کشتی به نام Pouvoir (“قدرت”) می‌شوند. این کشتی به سمت مکانی نامعلوم حرکت می کند و داریل راهی برای فرار ندارد. بعد از مدتی سفر در دریا، داریل و جونو تصمیم می‌گیرند تا با هم همکاری کنند تا یک نقشه فرار ترتیب دهند.

داریل وانمود می کند که حالش بد است تا از سلولش بیرون بیاید، سپس نگهبان را خلع سلاح کرده و همه زامبی ها را آزاد می کند. جونو قبل از اینکه بتواند به داریل برسد توسط یک زامبی گاز گرفته می شود و داریل نیز برای جلوگیری از تبدیل شدن به غذای زامبی ها مانند جونو، درست زمانی که بخشی از کشتی منفجر می شود از آن بیرون می پرد. فرض بر این است که او در این نقطه از داستان به اندازه کافی نزدیک به ساحل است که بتواند با شنا خود را به خشکی برساند یا حداقل با کمک یک شناور خود را به ساحل برساند، اتفاقی که به ترتیب رخ می دهد.

آیا داریل هنوز در فرانسه است و آیا همانجا می ماند؟

در پایان فصل اول، داریل در مأموریت خود برای رساندن لورن (لوئیس پوچ سیگلیوززی) به یک منطقه امن به نام The Nest موفق می شود، که مشخص می شود منطقه مونت سنت میچل است، یک جزیره جزر و مدی و جامعه ای در ساحل نرماندی. داریل نیز در این جزیره ساکن شده و رهبر این جامعه از او می خواهد که برای همیشه آنجا بماند. اما در نهایت، دل داریل برای خانه تنگ می شود. به همین خاطر تصمیم می گیرد آنجا را ترک کرده و خداحافظی کند.

در حالی که داریل به سمت آب برمی‌گردد تا با قایق‌ی که دوستان جدیدش برای او فراهم کرده‌اند سفر کند، توقف کوتاهی کرده و با یک قبرستان روبرو می شود، جایی که دیوانه‌وار به جستجو می‌پردازد تا اینکه قبر پدربزرگش را پیدا می‌کند. او احساساتی می شود و داستان هایی را به یاد می آورد که چگونه پدربزرگش برای جنگیدن در جنگ جهانی دوم آن ها را ترک کرد. همچنین داریل از این احساس آزار دهنده که دارد لورن را در شرایطی سخت تنها می‌گذارد در رنج است، درست همان کاری که پدرش با او کرد (و کاری که پدربزرگش با پدرش کرده بود).

درست در حالی که او درگیر این احساسات شدید است، لوران در بالای یک کوه ظاهر می شود. پسر جوان به امید اینکه بتواند دریل را متقاعد کند که آنجا بماند او را دنبال کرده است. در همین حال، گله ای از راهروها نزدیک و نزدیکتر می شوند.

داریل لبخند می زند. در تریلر فصل ۲ مردگان متحرک: داریل دیکسون، تصمیم داریل مشخص می شود: او هنوز با ایزابل، لورن و دیگران زندگی می کند. ایزابل با او صحبت می کند که چگونه مناظر مختلف می تواند به تغییر دیدگاهش در مورد زندگی در آنجا کمک کند، اما داریل به آن ها پیشنهاد می دهد که سه نفری به آمریکا بروند. در این تریلر شنیده می‌شود که داریل می‌گوید: «نمی‌دانم این همانجایی است که قرار است باشم یا نه، به تمام افرادی که پشت سر گذاشتم فکر می‌کنم، و نمی‌دانم که آیا آنها هنوز به من فکر می‌کنند یا نه».

بر اساس صحنه پس از تیتراژ پایانی اپیزود آخر، همزمان با این اتفاق، کارول به مین سفر می کند، آخرین جایی که می دانست داریل آنجا بوده است. از آنجایی که داریل در تمام این مدت از خود خبری به کارول نداده است، او نگرانش می شود. کارول با استفاده از درایت و توان خود در می یابد که داریل سوار یک کشتی به مقصد فرانسه شده است. به نظر می رسد یک شخصیت جدید به کارول کمک می کند تا به جایی که باید باشد برسد.

کارول از او می‌پرسد که آیا حاضر است برای کسی که هرگز شخصاً ملاقات نکرده همه چیزش را رها می‌کند؟ او پاسخ می دهد: «اگر امیدی برای یافتن زنده آن ها باشد، بله.» به نظر می رسد که او به نحوی به یک هواپیما دسترسی پیدا می کند، و همانطور که دیده می شود در جایی که فقط می توان تصور کرد که فرانسه است فرود می آید، در حالی که کارول آماده است هر کسی که سد راهش شود را نابود کند. صحنه پایانی کارول را نشان می دهد که به سمت داریل راه می رود، در حال که پشت داریل به اوست، که به دیدار مجددی شیرین اشاره دارد.

آیا داریل در فرانسه خواهد ماند، حتی اگر متوجه شود که کارول برای پیدا کردن او این همه راه را آمده است؟ یکی از جزئیات کوچک اما حیاتی که باید به آن توجه کرد این است که وقتی داریل در اپیزود پنجم فصل او از طریق بیسیم با کارول تماس می گیرد، شنیده می شود که می گوید شخصی برگشته است. بر اساس جدول‌ زمانی دنیای مردگان متحرک، گمان می‌رود که ممکن است کارول به ریک (اندرو لینکلن) و میشون (دانای گوریرا) اشاره کند، دو نفری که مطمئناً داریل به منظور دیدن آن ها به دنبال سریع ترین راه برای بازگشت به آمریکا خواهد بود.

این موضوع به طرفداران سریال این امیدواری می دهد که پایان فصل دوم، شاید حتی فصل سومی که قبلاً تأیید شده است، بتواند دیدار مجدد بین بهترین دوستانی را که مدت طولانی از هم جدا شده اند نشان دهد. بعد از اینکه فکر کرد ریک مرده است، داریل دیگر هرگز انسان سابق نشد. دانستن اینکه مردی که او را برادر می نامد هنوز زنده است، مسلماً بیشترین احساساتی را که طرفداران تا به امروز از این شخصیت دیده اند، ایجاد خواهد کرد. با توجه به اینکه ریداس پایان فصل دوم The Walking Dead: Daryl Dixon را به عنوان “بهترین یک ساعت مردگان متحرک تاکنون” توصیف کرده است، طرفداران امیدوار هستند که این اتفاق بیفتد.

اما حتی اگر داریل به خانه برگردد، احتمالاً افراد دیگری نیز او را دنبال خواهند کرد. او احتمالاً مدت زیادی نخواهد ماند، اما می فهمد که دوستانش او را دوست دارند و به او فکر می کنند و از اینکه دوستانش، جدید و قدیمی، حالشان خوب است، خوشحال خواهد شد. صرف نظر از اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، چگونگی و چرایی ورود داریل به فرانسه به اندازه آنچه در آنجا برایش اتفاق می‌افتد اهمیت ندارد. فصل دوم مردگان متحرک: داریل دیکسون از ۸ مهر منتشر خواهد شد.

منبع: روزیاتو

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

خروج از نسخه موبایل