هر آنچه باید از گوشی ریلمی 13 4G بدانید

هر آنچه باید از گوشی ریلمی 13 4G بدانید

ریلمی از جمله کمپانی‌هایی است که محصولات میان رده خوبی را تولید کرده و روانه بازار می‌کند. اکنون شاهد جدید‌ترین میان رده این کمپانی، یعنی گوشی ریلمی 13 4G هستیم که می‌تواند یک گوشی عالی و باکیفیت برای شما عزیزان باشد. این گوشی نسبت به نسل‌های پیشین خود پیشرفت‌هایی داشته و بهتر شده است. Realme 13 4G با اینکه یک گوشی میان‌رده‌ی ارزان قیمت است، اما طراحی بسیار جذاب و مشخصات نسبتا خوبی دارد. اگر شما نیز می خواهید تا بیشتر درباره این گوشی اطلاعات بدست بیاورید، بهتر است که در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی ریلمی 13 4G

ویژگی‌ها گوشی Realme 13 4G
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰
پردازنده اسنپدراگون ۶۸۵
پردازنده گرافیکی Adreno 610
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری Realme UI 5.0
حافظه/رم ۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
دوربین‌ ۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۶۷ واتی
قیمت کانفیگ پایه از ۱۷۰ یورو

بررسی گوشی ریلمی 13 4G

گوشی ریلمی 13 4G از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که تنها از نسل چهار اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند. یا توجه به همه گیر شدن نسل پنجم اینترنت حال بیشتر گوشی‌ها از تکنولوژی پشتیبانی از 5G برخوردار هستند که در این گوشی دیده نمی‌شود. البته که در نمونه‌های پرو و پرو پلاس این گوشی، امکان پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم فراهم شده است. به طور کلی این گوشی در بخش‌های مختلف شاهد پیشرفت بوده و نسبت به برادران بزرگتر خود عملکرد بهتری دارد.

گوشی ریلمی 13 4G

طراحی گوشی ریلمی 13 4G

گوشی ریلمی 13 4G در ابعاد ۱۶۳ در ۷۵.۵ در ۷.۹ میلی‌متر ساخته شده است. بدون شک این گوشی اندازه چندان بزرگی نداشته و به‌راحتی در دستان شما عزیزان جای خواهد گرفت و با وزن ۱۸۷ گرمی که دارد گوشی کاملا خوش‌دست محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های این گوشی نسبت به نسل‌های پیشین خود گواهی IP64 است. نوع طراحی این گوشی موجب شده است تا مقاومت بیشتری در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت داشته باشد و از این طریق در موقعیت‌های مختلف کمتر آسیب می‌بیند و سالم می‌ماند. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از این گوشی، ریلمی ۱۳ در دو رنگ سبز و آبی تولید شده و به بازار جهانی عرضه گردیده است. رنگ قسمت پشتی این گوشی حالت گرادیانتی داشته که جلوه ویژه‌ای را به گوشی مورد نظر داده است که مسلما توجه شما را جلب خواهد نمود.

همچنین بخوانید :

نمایشگر

گوشی ریلمی 13 4G به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی مجهز شده است که پنل آن از نوع AMOLED با کیفیت است و می‌تواند تصاویر زنده و عالی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد که بدون شک تجربه تماشای فیلم و بازی‌های مختلف را برای شما دلنشین‌تر می‌کند. رزولوشن تصویر این صفحه‌نمایش نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ خواهد بود که نشان‌دهنده کیفیت نسبتا خوب این صفحه‌نمایش است. همچنین باید اشاره داشت که تراکم پیکسلی این گوشی نیز ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ خواهد بود.

بد نیست که به رفرش ریت 120 هرتزی این صفحه‌نمایش نیز اشاره‌ای داشته باشیم که موجب شده تا در مواقع مختلف با افت فریم و لگ تصویر مواجه نشوید. این گوشی در بیشترین حالت ممکن و در حالت HDR، می‌تواند تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند و در حالت عادی این میزان روشنایی به ۶۰۰ نیت خواهد رسید. همچنین نسبت بدنه به نمایشگر نیز ۸۷.۳ درصد است و این گوشی لبه‌های نسبتا پهنی دارد.

همچنین بخوانید :

پردازنده

کمپانی ریلمی برای ساخت گوشی ریلمی 13 4G از پردازنده‌ اسنپدراگون ۶۸۵ استفاده کرده است. اگرچه رقبا از پردازنده‌های قدرتمند‌تری استفاده می‌کنند، اما این پردازنده نیز عملکرد خوب و قابل قبولی داشته و نمی‌توان از آن غافل شد. این پردازنده ۶ نانومتری بوده و هشت هسته‌ای است. همانطور که مشاهده کردید این پردازنده کمی قدیمی‌تر بوده و نمی‌توان انتظار بالایی از آن داشت، اما هم‌چنان کار راه انداز بوده و می‌تواند نیازهای روزانه شما را به‌راحتی برطرف نماید و شما را راضی نگه دارد.

از هشت هسته تشکیل‌دهنده این پردازنده ۴ هسته آن از نوع Cortex-A73 با قدرت پردازش ۲.۸ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A53 با قدرت پردازش ۱.۹ گیگاهرتز است. چهار هسته اول مخصوص پردازش‌های سنگین‌تر و چهار هسته دیگر مخصوص پردازش‌های روزمره خواهد بود. این گوشی از پردازنده گرافیکی Aderno 610 بهره برده است که توسط کمپانی کوالکام ساخته شده است و می‌تواند عملکرد تراشه مرکزی را در پردازش‌های گرافیکی بهبود ببخشد.

رم و حافظه داخلی

گوشی ریلمی 13 4G در بخش رم و حافظه داخلی تنوع بسیار بالایی ندارد و حق انتخاب شما در این زمینه کمتر خواهد بود. همچنین در صورتی که با خاطر شغل خود به فضای ذخیره سازی بالایی نیاز دارید بهتر است که خیلی روی این گوشی حساب باز نکنید. گوشی میان رده ریلمی از حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار است که با توجه به افزایش حجم برنامه‌های مورد نیاز و عکس‌های ذخیره شده، می‌تواند شما را با چالش کاهش فضای ذخیره‌سازی مواجه کند. البته اگر استفاده معمولی از گوشی دارید، این میزان حافظه برای شما کافی خواهد بود.

همچنین بخوانید :

همچنین این گوشی تنها از حافظه رم ۸ گیگابایتی برخوردار است. البته در حال حاضر با هشت گیگابایت رم می‌توان هر نوع بازی و برنامه را تجربه نمود و مشکلی در این بابت نیست. اما هرچه میزان رم بالاتر باشد سرعت گوشی نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. باید اشاره کنیم که این گوشی از حافظه خارجی یا SD Card نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید حافظه خارجی با حجم حداکثر یک ترابایت را داخل گوشی قرار دهید و استفاده کنید. البته که اسلات دوم سیم کارت این گوشی با محل قرارگیری SD Card یکسان است.

دوربین گوشی ریلمی 13 4G

این گوشی در بخش دوربین نیز عملکرد نسبتا مناسبی داشته و می‌تواند عکس‌های با کیفیت مناسبی را ثبت نماید. البته که نباید انتظار بسیار بالایی از این دوربین داشته باشید و نمی‌تواند جزییات بسیار بالایی را برای شما عزیزان ثبت نماید، اما کار شما را راه می‌اندازد.

این گوشی از ترکیب دو تایی دوربین استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید بوده و 50 مگاپیکسلی است و دوربین دوم آن نیز دوربین تشخیص عمق خواهد بود که 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع واید و 16 مگاپیکسلی است. یکی از مشخصات دوربین این گوشی این است که دوربین اصلی این گوشی از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار است که می‌تواند در عکس گرفتن به شما کمک زیادی کند و سوژه‌های خود را با کیفیت بیشتری عکس‌برداری نمایید. همچنین این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال نیز برخوردار است.

همچنین بخوانید :

کیفیت فیلم‌برداری این گوشی با توجه به دوربین و تراشه‌ای که استفاده می‌کند چندان بالا نیست. این گوشی در بالاترین کیفیت ممکن می‌تواند تا 1080p فیلم‌برداری کند که نرخ فریم آن نیز ۳۰ فریم بر ثانیه است. کیفیت فیلم گرفتن دوربین سلفی با دوربین اصلی نیز یکسان خواهد بود.

باتری گوشی ریلمی 13 4G

گوشی ریلمی 13 4G از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که در شارژ‌دهی عملکرد مناسبی داشته و به این زودی شارژ آن خالی نخواهد شد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع برخوردار بوده ولی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. درون جعبه این گوشی یک شارژر ۶۷ واتی نیز وجود دارد که با سرعت قابل‌قبولی گوشی شما را شارژ خواهد کرد. این گوشی برای اینکه شارژ آن به پنجاه درصد برسد، تنها به ۱۹ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت و تنها در ۴۷ دقیقه شارژ آن صد درصد پر خواهد شد.

همچنین بخوانید :

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی ریلمی 13 4G برای اولین‌بار در تاریخ ۷ آگوست سال ۲۰۲۴ در مراسمی مخصوص معرفی گردید و یک روز بعد در تاریخ ۸ آگوست سال ۲۰۲۴ نیز به بازار جهانی عرضه گردید و هم‌اکنون امکان خرید این گوشی میان رده جذاب فراهم است و می‌توانید خریداری نمایید. کمپانی ریلمی گوشی ریلمی 13 4G را حدودا ۱۷۰ یورو قیمت‌گذاری کرده است و این گوشی قیمت معقول و خوبی دارد. شما به‌راحتی می توانید این گوشی را با قیمتی مناسب از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و استفاده نمایید.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی ریلمی 13 4G همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید اگر به‌دنبال یک گوشی میان رده با امکانات مناسب هستید که کار‌های روزمره شما را به‌راحتی انجام دهد این گوشی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. نظر شما چیست؟ آیا بنظر شما این گوشی ارزش خرید و استفاده را دارد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل