بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای اندروید و iOS

بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی برای اندروید و iOS

بسیاری از کاربران به دنبال نرم افزارهایی هستند که به آن‌ها امکان ساخت ویدیوهای آموزشی جذاب و کاربردی را بدهد. نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی با گوشی به کاربران امکان می‌دهند با استفاده از امکاناتی نظیر ویرایش حرفه‌ای، اضافه کردن متن، افکت‌های تصویری و صوتی، و حتی ضبط صفحه نمایش، کلیپ‌های آموزشی با کیفیت بالا تهیه کنند.

ساخت ویدیو آموزشی یکی از موثرترین شیوه‌های آموزش تصویری است. ایده ساخت ویدیو آموزشی، بسیار خوب و کارآمد است که می‌تواند به صورت موقت، جایگزین آموزش‌های حضوری شود. تاکنون نیز نرم‌افزارهای ساخت کلیپ آموزشی بسیاری طراحی شده‌اند که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید ویدئوهای آموزشی ضبط کنید. در ادامه این مقاله از پلازا با معرفی نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی با گوشی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب

نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی با گوشی

بسته به برنامه‌ای که برای ساخت کلیپ درسی با گوشی انتخاب می‌کنید، می‌توانید به امکانات و قابلیت‌های متنوعی مثل امکان برش ویدیو، اضافه کردن صدا و موسیقی، ترکیب چند کلیپ در یک کلیپ و یا استفاده از فیلترها و افکت‌های مختلف دسترسی داشته باشید. اما کدام نرم افزار انتخاب بهتری است؟

۱. برنامه CapCut

برنامه ساخت کلیپ درسی با گوشی

CapCut – Video Editor
تعداد دانلود بیش از ۱ میلیارد
امتیاز ۴.۲ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲ شهریور ۱۴۰۳

نقاط قوت: بیشتر امکانات در نسخه رایگان در دسترس است، امکانات فراوان و پیشرفته

نقاط ضعف: نیاز به دسترسی به تمام عکس‌های گالری دارد

می‌توان گفت بهترین نرم افزار ساخت فیلم آموزشی برای اندروید و آیفون، اپلیکیشن کپ‌کات است. برنامه‌ای که در مدت کوتاهی توانست به محبوب‌ترین برنامه ادیت ویدیو برای گوشی تبدیل شود. این اپلیکیشن دارای امکانات فراوانی است که بیشتر آن‌ها نیز در نسخه رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرند. امکاناتی از جمله برش، کنترل سرعت ویدیو، ترنزیشن‌های داینامیک و پشتیبانی از کی‌فریم‌ها. از لحاظ امکانات، این برنامه بیشتر از هر اپلیکیشن دیگری امکانات دارد و مهمتر از همه بیشتر این امکانات نیز احتیاج به خرید اشتراک ندارند.

۲. برنامه KineMaster

KineMaster-Video Editor&Maker
تعداد دانلود بیش از ۱۰۰ میلیون
امتیاز ۴.۲ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۸ تیر ۱۴۰۳

نقاط قوت: امکانات کاربردی، راحتی استفاده، بیشتر امکانات در نسخه رایگان قابل استفاده هستند

نقاط ضعف:

گزینه دیگری که برای دانلود یک نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی با گوشی می‌توانید مدنظر داشته باشید، KineMaster است. این اپلیکیشن یکی از رقبای اصلی کپ‌کات به‌حساب می‌آید و بسیاری از امکانات آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کاین‌مستر می‌توانید به امکانات زیادی مانند برش ویدیو، اضافه کردن المان‌های سه‌بعدی، ایجاد افکت‌های ترنزیشن و اضافه کردن موسیقی دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید ویدیوهای کوتاه آموزشی با افکت‌های صوتی و ویدیویی بسازید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

۳. برنامه Magisto

Magisto – Video Editor & Music
تعداد دانلود بیش از ۵۰ میلیون
امتیاز ۴.۵ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۷ تیر ۱۴۰۳

نقاط قوت: رابط کاربری نسبتا ساده، امکانات کاربردی زیاد

نقاط ضعف: محدودیت در ساخت ویدیوهای طولانی، بیشتر امکانات نیاز به اشتراک دارند

این نرم افزار ساخت فیلم آموزشی با آیفون و اندروید دارای چندین ویژگی عالی است. اپلیکیشن Magisto امکان ساخت اسلایدشو همراه با موسیقی و ساخت کلاژ ویدیویی را دارا است و ابزارهای زیادی نیز برای شخصی‌سازی کلیپ‌ها ارائه می‌کند. کافی است یک ویدیو یا چند تصویر را از گالری انتخاب کرده و ادیت را شروع کنید. برنامه همچنین دارای مجموعه گسترده‌ای از انواع ترک‌های موسیقی است که می‌توانید در کلیپ از آن‌ها استفاده کنید. از دیگر امکانات برنامه Magisto می‌توانیم به پایدارسازی ویدیو، فیلترها، تشخیص اشیا، اضافه کردن متن، ترکیب چند کلیپ و موارد دیگر اشاره کرد. البته در نسخه رایگان ویدیوهای شما همراه با واترمارک ذخیره خواهند شد.

۴. برنامه Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush: Video
تعداد دانلود بیش از ۵ میلیون
امتیاز ۳.۴ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۲ تیر ۱۴۰۳

نقاط قوت: رابط کاربری ساده، امکان همگام‌سازی در دستگاه‌های مختلف

نقاط ضعف: افکت‌های ویدیویی محدود، نیاز به اشتراک ادوبی دارد، قیمت بالای اشتراک، سرعت رندر پایین

اگر به‌دنبال یک نرم افزار ساخت فیلم آموزشی ریاضی اندروید یا آیفون هستید، پریمیر راش می‌تواند یک گزینه قابل قبول باشد. برنامه یک ابزار ویرایش ویدیو تقریبا کامل است که هر آنچه نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد. برنامه همچنین دارای یک نمایاب دوربین است که با استفاده از آن می‌توانید از داخل خود برنامه ویدیو ضبط کرده و بلافاصله کار ویرایش را شروع کنید. همچنین می‌توانید موسیقی و صدا، افکت‌های ویدیویی و یا استیکر و لایه‌های مختلف به ویدیو اضافه کنید. Premiere Rush همچنین از گرافیک‌های متحرک نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید :

۵. برنامه InShot

Video Editor & Maker – InShot
تعداد دانلود بیش از ۵۰۰ میلیون
امتیاز ۴.۸ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۱ شهریور ۱۴۰۳

نقاط قوت: رابط کاربری، ابزارهای فراوان، راحتی استفاده

نقاط ضعف: دسترسی‌های اضافی نیاز دارد

اینشات یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های ادیت ویدیو است. از دید خیلی از کاربران می‌توان آن را به‌عنوان بهترین برنامه برای ساخت کلیپ آموزشی حرفه ای نیز به‌حساب آورد. این برنامه امکانات کاملی برای ویرایش ویدیو دارد و ویژگی‌های اضافی مثل امکان استخراج صدا از ویدیو، افکت‌های صوتی و تصویری، اضافه کردن موسیقی دلخواه و برش و ترکیب ویدیوها را نیز ارائه می‌کند. شما همچنین می‌توانید متن‌های متحرک بسازید و از استیکرها در ویدیو خود استفاده کنید.

۶. برنامه Video Editor از WeVideo

Video Editor
تعداد دانلود بیش از ۱۰ میلیون
امتیاز ۳.۶ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

نقاط قوت: امکان برش و اضافه کردن متن و صدا به ویدیوها

نقاط ضعف: برنامه باگ‌های زیادی دارد، کار با آن برای کاربران مبتدی راحت نیست

برنامه WeVideo گزینه دیگری است که می‌توانید برای دانلود نرم افزار ساخت پکیج آموزشی برای ایفون یا اندروید مدنظر قرار دهید. با استفاده از آن می‌توانید انواع ویدیوهای آموزشی بسازید. برنامه دارای چندین قالب ویدیویی از پیش ساخته شده است و در عین حال امکان ساخت ویدیو با ساختاری که خودتان می‌خواهید را هم دارد. اپلیکیشن WeVideo مانند دیگر رقبا از امکاناتی مثل برش، اضافه کردن متن، عنوان و کپشن، فیلتر و اضافه کردن صدا بهره می‌برد و قابلیت تار کردن پس‌زمینه ویدیو را هم دارد.

همچنین بخوانید :

۷. اپلیکیشن VivaVideo

VivaVideo – Video Editor&Maker
تعداد دانلود بیش از ۵۰۰ میلیون
امتیاز ۴.۴ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

نقاط قوت: سرعت بالا، قالب‌های آماده فراوان

نقاط ضعف: نسخه رایگان امکانات کمی دارد، در نسخه رایگان امکان ادیت ۵ دقیقه ویدیو وجود دارد، به ویدیوها واترمارک اضافه می‌کند

VivaVideo یک برنامه ساخت کلیپ آموزشی iOS و اندروید است که توانسته توجه کاربران زیادی را هم به خود جلب کند. برنامه دارای تعداد بسیار زیادی ابزار مختلف برای ویرایش ویدیو است و مجموعه تحسین‌برانگیزی از قالب‌های ویدیویی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن VivaVideo می‌توانید ویدیوها را برش دهید، ترنزیشن‌های جذاب برایشان اضافه کنید، به ویدیو موسیقی اضافه کنید و یا صدای خودتان را به کلیپ اضافه کنید. با توجه به امکانات قابل توجهی که این برنامه دارد، به‌راحتی می‌توان آن را جزو برترین اپلیکیشن های ضبط ویدیو آموزشی اندروید و آیفون به‌حساب آورد.

۸. نرم افزار PowerDirector

PowerDirector – Video Editor
تعداد دانلود بیش از ۱۰۰ میلیون
امتیاز ۴.۴ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

نقاط قوت: راحتی استفاده، گزینه‌های کاربردی برای ترنزیشن

نقاط ضعف: استفاده از برخی امکانات برنامه آسان نیست

گزینه بعدی که می‌تواند بهترین نرم افزار برای ضبط فیلم آموزشی به‌حساب بیاید، اپلیکیشن PowerDirector است. این برنامه دارای چندین ابزار ویرایش ویدیو مختلف است که به‌شما این امکان را می‌دهند تا ویدیوهای خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن بسازید. از امکانات برنامه می‌توان به امکان اضافه کردن ترنزیشن، فیلتر و افکت، افکت پرده سبز، پایدارسازی ویدیو و موسیقی و صدا اشاره کرد. در نسخه پریمیوم برنامه نیز می‌توانید به ویژگی‌های اضافی مثل فیلترهای رنگی، محتوای استوک و دسترسی نامحدود به کتابخانه محتوای بدون کپی‌رایت دسترسی پیدا کنید.

همچنین بخوانید :

۹. اپلیکیشن Videoshop

Videoshop – Video Editor
تعداد دانلود بیش از ۱۰ میلیون
امتیاز ۴.۷ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقاط قوت: امکانات فراوان، برنامه منظم آپدیت می‌شود، راحتی استفاده

نقاط ضعف: نسخه رایگان تنها ۱۴ روز اعتبار دارد، برخی باگ‌ها

برای ساختن فیلم آموزشی با گوشی می‌توانید از برنامه Videoshop هم استفاده کنید. این برنامه درست کردن کلیپ درسی با گوشی امکان برش لحظات ناخواسته یا اضافه کردن موسیقی روی ویدیو را هم فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید به آن متن اضافه بکنید و صدای خود را روی ویدیو ضبط بکنید یا اسلاید شو بسازید. از امکانات دیگر این برنامه می‌توان به ترکیب کلیپ‌ها، اضافه کردن افکت اسلوموشن و موسیقی و همچنین فیلترها اشاره کرد.

۱۰. برنامه VideoShow

Video Editor & Maker VideoShow
تعداد دانلود بیش از ۱۰۰ میلیون
امتیاز ۴.۵ از ۵
تاریخ آخرین به‌روزرسانی ۸ شهریور ۱۴۰۳

نقاط قوت: رابط کاربری ساده، ابزارهای پیشرفته ادیت، نسخه رایگان دارد

نقاط ضعف: تبلیغات آزاردهنده در نسخه رایگان، بیشتر امکانات در نسخه پولی قابل دسترسی هستند

VideoShow یکی دیگر از برنامه های درست کردن ویدیو آموزشی بوده که در این بخش ابزارهای بسیاری برای شما درنظر گرفته شده است. برنامه Video Editor & Maker VideoShow در گوگل پلی بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است که از این عدد توانسته امتیاز ۴.۶ از ۵ را بدست آورد که محبوبیت بسیاری را در میان کاربران جهانی کسب نموده است. پشتیبانی از ویدیو های ۴K به شما این امکان را میدهد تا بدون داشتن دغدغه ای بتوانید روی ویدیو های باکیفیت فعالیت کنید و در بخش خروجی بدون افت کیفیت آنها را دریافت کنید. پشتیبانی از تنظیمات نوردهی و کنتراست میتواند به شما این امکان را بدهد تا بتوانید روی اجزای مختلفی از ویدیو فعالیت داشته باشید. رابط کاربری ساده در کنار پشتیبانی از فایل های صوتی از دیگر ویژگی های این برنامه بوده است.

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع ساخت ویدیو کلیپ‌های آموزشی با گوشی، لازم است مراحل مشخصی را طی کنید. هر یک از این مراحل نقش مهمی در کیفیت نهایی ویدیوی شما دارد. اولین و مهم‌ترین مرحله در ساخت هر ویدیوی آموزشی، برنامه‌ریزی دقیق است. باید به این فکر کنید که هدف ویدیو چیست و چه پیامی را می‌خواهید به مخاطبان منتقل کنید. موضوع ویدیوی خود را مشخص کنید و به ترتیب مطالبی که قرار است پوشش دهید، یک طرح کلی یا سناریو تهیه کنید. برنامه‌ریزی دقیق باعث می‌شود که در مراحل بعدی تولید، روند کار بسیار سریع‌تر و منظم‌تر پیش برود.

پس از آماده‌سازی محتوا، باید از بین نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی با گوشی، یک گزینه مناسب را انتخاب کنید. نرم‌افزارهایی مانند کاین‌مستر، اینشات و کپ‌کات گزینه‌های خوبی برای این کار هستند. این ابزارها به شما اجازه می‌دهند تا ویدیو را ضبط کرده، بخش‌های مختلف را ویرایش، متن و افکت‌های صوتی یا تصویری اضافه و در نهایت، ویدیوی خود را با کیفیت بالا ذخیره کنید. مرحله بعدی ضبط و ویرایش ویدیو است. برای ضبط ویدیو، سعی کنید از یک محیط با نور مناسب استفاده کنید و گوشی خود را در حالت افقی قرار دهید تا ویدیوی شما با استانداردهای پلتفرم‌های مختلف سازگار باشد. اگر قرار است صدای خود را ضبط کنید، اطمینان حاصل کنید که محیط اطراف آرام است و از میکروفون با کیفیت استفاده کنید. پس از ضبط ویدیو، با استفاده از نرم‌افزار ویرایش می‌توانید قسمت‌های اضافی را برش دهید، بخش‌های مختلف را ترکیب و متن‌ها و توضیحات لازم را اضافه کنید.

سوالات متداول

۱. بهترین نرم افزار ساده برای ساخت فیلم آموزشی با کامپیوتر کدام برنامه ها هستند؟

نرم افزار Ezvid، BlueBerry، و CamStudio از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی هستند.

۲. بهترین برنامه ساختن فیلم آموزشی با گوشی کدام است؟

برنامه‌های Magisto Video Editor and Maker، WeeVideo video editor و VivaVideo بهترین برنامه درست کردن کلیپ درسی با گوشی هستند.

جمع بندی

ما در این مقاله بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی با گوشی را معرفی کردیم. ساخت فیلم آموزشی یکی از موثرترین شیوه‌های آموزش تصویری است که با استفاده از نرم افزارهای ساخت کلیپ آموزشی انجام می‌شود. خوشبختانه برنامه‌های کاربردی بسیاری برای ساخت ویدیو آموزشی طراحی شده‌اند که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید ویدئوهای آموزشی ضبط کنید. از نظر شما بهترین برنامه کدام گزینه است؟ اگر با نرم افزار اموزش ساخت کلیپ درسی دیگری برای ایفون یا اندروید آشنا هستید، آن در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل