معرفی فیلم نوادگان ظهور رد (Descendants: The Rise of Red)

معرفی فیلم نوادگان ظهور رد (Descendants: The Rise of Red)

فیلم نوادگان ظهور رد (Descendants: The Rise of Red) یک فیلم نوجوانانه در ژانر فانتزی است که داستان همکاری رد، دختر ملکه قلب‌ها، و کلوئی، دختر سیندرلا، برای تغییر گذشته در راستای نجات آینده را روایت می‌کند.

پس از حدود 3 سال انتظار، بالاخره فیلم جدیدی در فرنچایز Descendants منتشر شد. فیلم نوادگان ظهور رد  (Descendants: The Rise of Red) یک فیلم آمریکایی و چهارمین فیلم سینمایی در فرنچایز نوادگان است. کارگردان این اثر جنیفر فانگ (Jennifer Phang) است و آن را براساس فیلمنامه‌ای از دن فری (Dan Frey) و رو سامر (Ru Sommer) کارگردانی کرده است. ژانر فیلم سینمایی نوادگان ظهور رد موزیکال، نوجوانانه، کمدی و فانتزی است. این فیلم اسپین‌آفی برای 3 فیلم قبلی است و داستان آن پس از اتفاقات فیلم تلویزیونی Descendants: The Royal Wedding (2021) روایت می‌شود. تاریخ اکران فیلم نوادگان ظهور رد در پلتفرم دیزنی پلاس 12 جولای 2024 (22 تیر 1403) بود و در 9 آگوست 2024 (19 مرداد 1403) نیز از طریق شبکه Disney Channel در دسترس علاقمندان قرار گرفت. گرچه این فیلم نمرات خوبی دریافت نکرده، اما با 6.7 میلیون بازدید در سه روز اول پخش، رکورد پربازدیدترین نمایش تلویزیونی دیزنی  در روزهای اول را از آن خود کرده است.

بررسی فیلم Descendants: The Rise of Red 2024 موضوع این مقاله از پلازا است. ما در کنار شما هستیم تا داستان فیلم را بفهمیم، با بازیگران آن آشنا شویم و درنهایت نیز مروری بر نمرات و نظرات منتقدین داشته باشیم. اگر از طرفداران ژانر فانتزی هستید، مقاله بهترین فیلم‌های فانتزی دنیا را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی نوادگان ظهور رد

بررسی فیلم Descendants: The Rise of Red 2024 معرفی فیلم نوادگان ظهور رد

در داستان فیلم نوادگان ظهور رد قهرمانان ما رد، دختر ملکه قلب‌ها در داستان آلیس در سرزمین عجایب، و کلوئی، دختر سیندرلا و شاهزاده چارمینگ، هستند. پس از وقایعی که در فیلم نوادگان: عروسی سلطنتی دیدیم، اکنون شرور سابق، اوما، مدیر مدرسه اورادون شده است. اولین کار او باز کردن مرز بین اورادون و واندرلند، و دعوت از رد برای تحصیل در مدرسه است. در اولین روز مدرسه هرج‌ومرج غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد و کلوئی و رد مجبور می‌شوند برای جلوگیری از وقوع یک کودتا، با کمک یک ساعت جیبی به گذشته سفر کنند. آنها در این سفر قصد دارند جلوی رویدادی که سبب سنگ شدن قلب ملکه قلب‌ها شده بود، را بگیرند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم نوادگان ظهور رد

در این فیلم جذاب نوجوانانه، کایلی کانترال و مالیا بیکر بازیگران اصلی هستند. چینا آن مک‌کلین و ملانی پکستون نیز نقش‌های قبلی خود، یعنی اوما و پری مادرخوانده، را بازی می‌کنند. برندی و پائولو مونتالبان نیز ایفاگر نقش‌های خود از نمایش تلویزیونی سیندرلا (1997)، یعنی سیندرلا و شاهزاده چارمینگ، هستند. در ادامه مروری بر بیوگرافی 4 تن از بازیگران اصلی فیلم Descendants: The Rise of Red داریم.

کایلی کانترال در نقش رد

کایلی لورنا کانترال (Kylie Lorena Cantrall) بازیگر، خواننده، ترانه‌نویس و سلبریتی فضای مجازی است. او متولد 25 ژوئن 2005، برابر با 4 تیر 1384، در لس‌آنجلس آمریکا است و نژاد وی به مردم ونزوئلا برمیگ‌ردد. پدر او تهیه‌کننده صنعت موسیقی و مادرش طراح حرکات موزون بود. کایلی فعالیت خود را از یوتیوب و تیک‌تاک، در سال 2014، آغاز کرد. وی بازیگری را از سال 2018 با سریال Bizaardvark آغاز کرد و سال بعد نقش گبی دوران در سریال Gabby Durn & the Unsittables (2019-2021) را از آن خود کرد. وی همچنین ایفاگر نقش دنی در فصل چهارم سریال  High School Musical: The Musical: The Series (2023) و صداپیشه شخصیت ساوانا در انیمیشن Ron’s Gone Wrong (2021) بوده است. کایلی به عنوان خواننده تاکنون 20 تک آهنگ منتشر کرده است.

مالیا بیکر در نقش کلوئی

مالیا بیکر (Malia Baker) بازیگر و خواننده کانادایی، متولد 18 دسامبر 2006 (28 خرداد 1385) است. او فعالیت خود به عنوان بازیگر را از سال 2018 با فیلم Hope at Christmas آغاز کرد. سال بعد در 3 سریال تلویزیونی، هر کدام در یک قسمت، حضور یافت و سرانجام در سال 2020 با نقش مری آن اسپیر در سریال The Baby-Sitter Club (2020-21) و در سال 2021 با نقش گبی لوئیس در سریال Are You Afraid of Dark? به شهرت رسید. مالیا تاکنون در 3 فیلم سینمایی حضور داشته و 4 فیلم سینمایی دیگر وی نیز در حال تولید هستند. او در سال 2022 نامزد جایزه منتخب کودکان در بخش محبوب‌ترین ستاره تلویزیونی، برای سریال The Baby-Sitter Club شد.

روبی رز ترنر در نقش بریجیت (جوانی ملکه قلب‌ها)

روبی رز ترنر (Ruby Rose Turner) بازیگر، خواننده، مدل و اینفلوئنسر آمریکایی، متولد 16 اکتبر 2005 (24 مهر 1384) در لس‌آنجلس است. او یک خواهر بزرگتر به نام نادیا، و دو برادر کوچکتر به نام‌های الک و الفی دارد. روبی بازیگری را از سال 2014 با فیلم Annie آغاز کرد. سپس به مدت 10 سال از حوزه سینما به دور بود و در سال 2024 با فیلم نوادگان ظهور رد به سینما بازگشت. در این 10 سال او را در سریال‌های تلویزیونی نظیر Black-ish (2016)، سریال Fuller House (2016-2017) و سریال Coop & Cami Ask the World (201802020) دیدیم. وی به عنوان خواننده سابقه انتشار 8 تک‌آهنگ را دارد.

همچنین بخوانید :

چینا آن مک‌‌کلین درنقش اوما

چینا آن مک‌کلین (China Anne McClain) بازیگر و خواننده آمریکایی، متولد 25 آگوست 1998، برابر با ،3 شهریور 1377، در ایالت جورجیا است. او بازیگری را از 7 سالگی با نقش الکسی در فیلم The Gospel (2005) آغاز کرد. وی با نقش جزمین پاین در سریال Tyler Prery’s House of Payne (2007- 2012, 2020-2024) و نقش شارلوت در فیلم Grown Ups (2010) شناخته شد. او با نقش چانا پارکز در سریال A. N. T. Farm (2011-2014) و نقش اوما در فرنچایز نوادگان، به شهرت بین‌المللی رسید. چینا خوانندگی را از سال 2005 به عنوان یکی از اعضای گروه 3mcclaingirls، در کنار خواهرانش سیرا و لورین، آغاز کرد. اولین تک‌آهنگ حرفه‌ای او در سال 2010 منتشر شد که در آن با نیک جوناس آهنگ خوانده بود. وی 6 تک‌آهنگ و 3 آلبوم را در کارنامه حرفه‌ای خود به عنوان خواننده دارد.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های نوادگان ظهور قرمز را با هم می‌خوانیم:

  • دارا رنه (Dara Reneé) در نقش اولیانا
  • ریتا اورا (Rita Ora) در نقش ملکه قلب‌ها
  • برندی (Brandy) در نقش سیندرلا
  • مورگان دادلی (Morgan Dudley) در نقش الا
  • جاشوآ کولی (Joshua Colley) در نقش هوک جوان
  • پدر لیندل (Peder Lindell) در نقش مورگی
  • پائولو مونتالبان (Paolo Montalban) در نقش پادشاه چارمینگ
  • تریستان پدیل (Tristan Padil) در نقش جوانی شاهزاده چارمینگ
  • ملانی پکسون (Melanie Paxson) در نقش پری مادرخوانده
  • گریس ناردوچی (Grace Narducci) در نقش جوانی پری مادرخوانده

نقد فیلم Descendants: The Rise of Red

فیلم نوادگان ظهور رد در سه روز اول انتشار در شبکه Disney+، با 6.7 میلیون بار تماشا، تبدیل به پربازدیدترین فیلم دیزنی در این سرویس استریم شد. علیرغم این رکوردشکنی، متاسفانه نمرات فیلم سینمایی نوادگان ظهور قرمز از سوی بینندگان و منتقدین چنگی به دل نمی‌زند. این فیلم امتیاز 4.7 از 10 را در بسایت IMDb دارد و در وبسایت راتن تومیتوز نیز در میان 8 نقد منتقدین، تنها 50% آنها نقد مثبت ارزیابی شده‌اند. در ادامه مرور کوتاهی بر بخشهایی از نظرات منتقدین درباره فیلم Descendants: The Rise of Red داریم.

Minneapolis Star Tribune/ نیل جاستین:

بیشتر آهنگ‌های ملایم فیلم به شدن به اتوتیون وابسته هستند، حتی زمانی که هنرمندان مطرحی مانند برندی و ریتا اورا آنها را می‌خوانند. کات‌های سریع بسیاری نیز در اینجا وجود دارد و مطموئن نیستید که آیا هر بازیگر می‌تواند بیش از 4 ثانیه برای یک صحنه برقصد یا خیر. جوانانی که آماده‌اند تا با شگفتی‌های فیلم های موزیکال آشنا شوند، نباید شاه بلوط این آثار یعنی فیلم Babes in Arms (1939) را از دست بدهند.

Decider/ جان سربا:

من می‌گویم فیلم نوادگان ظهور رد دارای پیام‌های شاد و درخشانی است که اگر همه آن را تماشا کنند، دنیا به یک مدینه فاضله کامل تبدیل خواهد شد. …. طرفداران این فرنچایز با علاقه به تماشای این فیلم جدید می‌‌نشینند، گرچه احتمالا رضایت از این فیلم به اندازه‌های نسخه‌های قبلی نخواهد بود (کاهش بازده یک امر طبیعی در این پروسه است، به خصوص هنگامی که تغییرات جدیدی در موارد قدیمی اعمال می‌شود)، اما این فیلم مطمئنا برای علاقمندان به اندازه کافی خوب هست.

همچنین بخوانید :

Pop Culture Planet/ کریستن مالدونادو:

فیلم Descendants: The Rise of Red یک اثر مخلوط است. من واقعا از گروه بازیگران و موسیقی فیلم لذت بردم، اما فرصت‌های از دست رفته و حفره‌های بسیاری در داستان وجود داشت که مربوط به گروه نویسندگان بود.

Paste Magazine/ آنا گوورت:

در حالی که مطمئنا فیلم همه تلاش خود را کرده، باز هم نمی‌تواند به اوج فیلم‌های قبلی فرنچایز برسد. در عوض فرنچایز یک فیلم چهارمی را ارائه می‌کند که هم در موسیقی و هم در داستان کلی خود، کمرنگ و سطحی است.

Mama’s Geeky/ تسا اسمیت:

فیلم نوادگان ظهور رد با آهنگ‌های جذاب و سکانس‌های رقص حماسی، نسل جدیدی از طرفداران را به اورادون می‌آورد. بچه‌ها عاشق این فیلم خواهند شد.

rogercatlin.com/ راجر کاتلین:

آنچه زمانی جزء افکت‌های فوق‌العاده دیزنی بود، اکنون تبدیل به ناامیدی‌هایی به اندازه کیف پول شده است: ماشین زمان یک ساعت جیبی است و آینه جادویی یک آینه بسیار کوچک است.

Movie Nation/ راجر مور:

در فیلم نوادگان: ظهور قرمز چیزهای کمی برای خاطره‌سازی وجود دارد و هیچ آهنگی از آن ورد زبان مخاطب نمی‌شود، حتی برای بچه‌هایی که بارها و بارها آن را تماشا می‌کنند. همه اینها فقط یک سرگرمی خوب، تمیز و فراموش‌شدنی برای افرادی است که به اندازه کافی جوان هستند تا از تماشای فیلم خوشحال شوند.

سخن پایانی

در مقاله معرفی فیلم نوادگان ظهور رد داستان فیلم را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم، و مروری بر نظرات منتقدین داشتیم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ به نظر شما درخشش کدام بازیگر بیش از همه در یادها می‌ماند؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل