(تصاویر) فهرست بهترین فیلم های کمدی ایرانی

(تصاویر) فهرست بهترین فیلم های کمدی ایرانی

خیلی سال است که تنها چیزی که مردم را به سینماها می‌کشاند، فیلم‌های کمدی است که هر سال در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌وشند اما کیفیت‌ها روز به روز در حال افت کردند است و ناگزیر روی می‌آوریم به سمت فیلم‌های کمدی که در گذشته با کیفیت به شدت خوبی ساخته شدند و هم حس نوستالژی ما را تحریک می‌کنند. 

مارمولک

فیلم، داستان رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک، یک دزد سابقه‌دار است که پس از دستگیری‌های فراوان در آخرین جرم‌ش که سرقت مسلحانه است به زندان می‌افتد. او که در زندان گیر زندابانی سختگیر افتاده و تمام تلاشش را می‌کند که از زندان فرار کند.

 

او که در بیمارستان لباس یک روحانی را می‌بیند، راهی برای آزادی پیدا می‌کند و خود را جای روحانی جا می‌زند و داستانش شروع می‌شود. فیلم مارمولک یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌هایی است که ساخته شده.

فیلم بر اساس ما فرشته نیستیم و زائر اثر چاپلین شکل گرفته که بسیار خوب ایرانیزه شده و معضلات جامعه ایرانی را به تصویر کشیده. با قدرت می‌توان گفت که مارمولک یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی ساخته شده تا به امروز است.

کارگردان کمال تبریزی
بازیگران پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان ، رضا سعیدی
سال پخش ۱۳۸۲
امتیاز Imdb ۸٫۴

ورود آقایان ممنوع

داستان در مورد یک دبیرستان خصوصی دخترانه است که مدیر آن با ورود مردان شدیدا مخالف است. اما زمانی که معلم شیمی دانش‌آموزان المپیادی به دلیل بارداری برای شش ماه مرخصی می‌گیرد ناچار به استخدام معلم می‌شوند. از آنجایی که در پیدا کردن معلم زن موفق نمی‌شوند ناچار به استخدام معلم مرد می‌شوند تا از رقابت المپیاد جا نمانند.

معلم مجرد و بی دست و پایی که باعث اتفاقاتی می‌شود که آن را به یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی تبدیل می‌کند. فیلم ورود آقایان ممنوع، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کمدی ایرانی است که توانست جایزه‌های خارجی کسب کند و دومین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۰ شد.

کارگردان رامبد جوان
بازیگران رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی
سال پخش ۱۳۹۰
امتیاز Imdb ۶٫۷

مهمان مامان

به مادر خانواده خبر می‌رسد که خواهرزاده و نو عروس‌اش قرار است که مهمان خانه‌شان شود. خانواده که در یک خانه‌ای در محله‌های پایین شهر که چندین اتاق دارد که در هر کدام آن خانواده و آدمای مختلفی در آن ساکن‌اند، زندگی می‌کنند.

مادر خانواده با بازی گلاب آدینه تمام تلاش‌ش را می‌کند که مهمانانش را بهترین حالت ممکن میزبانی کند‌ و همه‌چیز دست به دست هم می‌دهد که لحظات بامزه‌ای اتفاق بیوفتد. فیلم درعین اینکه لحظات کمدی می‌سازد، لحظه‌های مختلف زندگی این قشر از مردم را به تصویر می‌کشد که هر کدام به نوعی نمایی از فرهنگ‌های مختلف را کنار هم نشان می‌دهد. فیلم که بر اساس کتاب مهمان مامان نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شده، بهترین فیلم بیست و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

کارگردان داریوش مهرجویی
بازیگران گلاب آدینه، حسن پور شیرازی، پارسا پیروزفر، امین حیایی، نسرین مقانلو
سال پخش ۱۳۸۲
امتیازImdb ۷٫۱

هزار پا

داستان در مورد دو کیف قاپ به اسم رضا با بازی رضا عطاران و دوستش منصور با بازی جواد عزتی است. رضا از طریق مادرش متوجه می‌شود که دختر صاحب کارش نذر کرده تا با یک جانباز جنگ ازدواج کند. رضا که یکی از پاهایش را در تصادف از دست داده، از این فرصت استفاده می‌کند تا به دختر نزدیک شود و با او ازدواج کند.

فیلم هزار پا که یکی از بهترین فیلم‌های کمدی چند سال اخیرسینمای کمدی ایران است، توانست  با ۳۸ میلیارد فروش، پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در سال ۱۳۹۷ شود. همچنین فیلم از پر بیننده‌ترین فیلم‌های دهه نود نام گرفت.

کارگردان ابوالحسن داوودی
بازیگران رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی
سال پخش ۱۳۹۷
امتیاز Imdb ۵٫۹

اجاره‌نشین‌ها

قصه فیلم درباره یک ساختمان کلنگی در حاشیه شهر را روایت می‌کند که صاحب اصلی آن می‌میرد و بدون وارث می‌ماند. در این بین ساختمان در حال تخریب شدن است و نیاز شدیدی به تعمیرات دارد با این حال مباشر سابق مالک، عباس آقا با بازی عزت الله انتظامی اجازه تعمیرات نمی‌دهد. در این بین تمام ساکنین ساختمان در حال به کرسی نشاندن حرف خود هستن و هیچ اثری از تفاهم دیده نمی‌شود.

این فیلم که در زیر متن کمدی خود به معضلات اجتماعی و سیاسی مهمی می‌پردازد که هنوز هم بعضی اتفاقاتش در وضعیت امروز صدق می‌کند. به نوعی هر شخصیتی جانب‌دار یک تیپ شخصیتی در جامعه بود. این فیلم بین سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۴ در سینماهای ایران اکران شد و با جذب بیش از ۵ میلیون مخاطب، یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در طی سال‌های اکران خود در سالن‌های سینماست.

کارگردان داریوش مهرجویی
بازیگران عزت‌الله انتظامی، اکبر عبدی، حسین سرشار، حمیده خیر آبادی، رضا رویگری
سال پخش ۱۳۶۶
امتیاز Imdb ۷٫۷

دایره زنگی

داستان فیلم در مورد یک دختر و پسری است که برای راه اندازی ماهواره وارد یک ساختمان در شمال شهر می‌شوند اما اتفاقاتی حول نصب ماهواره در ساختمان پیش می‌آید که با داستان اعضای ساختمان همراه می‌شویم.

در این ساختمان هر کسی نماینده یک قشر از جامعه است که در مواجهه با ماهواره برخورد شخصی خود را دارند. نویسنده فیلمنامه اصغر فرهادی است که فیلم توسط همسر او پریسا بخت‌آور ساخته شده است و بیشتر بافت اجتماعی جامعه را به تصویر می‌کشد. فیلم دایره زنگی، پرفروش‌ترین فیلم فروردین ۱۳۸۷ بود.

کارگردان پریسا بخت‌آور
بازیگران مهران مدیری، امید روحانی، امین حیایی، صابر ابر، باران کوثری
سال پخش ۱۳۸۷
امتیاز Imdb ۶٫۹

زیر درخت هلو

بزرگ خاندان عارف پور طبق سنت قدیمی خانوادگی خود زیر درخت هلوی خانوادگی‌شان می‌خوابد می‌میرد. او قبل از مرگ‌ش به پسرش می‌سپارد که قبل از گشوندن صندوق و وصیت‌نامه وارثین باید صفا خدمتکار خانه ازدواج کند.

در این بین درگیری بین وارثین و ماجراهایی پیدا کردن همسر برای صفا اتفاق می‌افتد که لحظه‌های به شیرین و دراماتیکی از این خانواده عجیب می‌سازد. این فیلم یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌ها از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی است.

کارگردان ایرج طهماسب
بازیگران ایرج طهماسب، حمید جبلی، فاطمه معتمد آریا، مازیار لرستانی
سال پخش ۱۳۸۴
امتیاز Imdb ۵٫۸

لیلی با من است

فیلم لیلی با من است که فیلمی کمدی جنگ‌ست که داستان صادق مشکینی با بازی پرویز پرستویی، فیلمبردار تلویزیونی را دنبال می‌کند که برای گرفتن وام صندوق تلویزیون برای تکمیل خانه نیمه‌کارش باید برای فیلمبرداری مستندی از اسرای عراقی به جنگ می‌رود.

او که به شدت از جنگ وحش دارد، تمام تلاش‌ش را می‌کند که به جنگ اعزام نشود اما همه ‌چیز طبق برنامه‌هایش پیش نمی‌رود. کمال تبریزی در کنار کارگردانی، تدوین و نویسندگی کار را برعهده گرفته است. فیلم لیلی با من است یک از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی است به خوبی در ژانر جنگی هم ماندگار شده.

کارگردان کمال تبریزی
بازیگران پرویز پرستویی، محمود عزیزی، مازیار لرستانی
سال پخش ۱۳۷۴ 
امتیاز Imdb ۷٫۵

اسب حیوان نجیبی است

فیلم «اسب حیوان نجیبی است»، داستان مردی است که بیست و چهار ساعت از زندان مرخصی گرفته است و در این زمان کوتاه با پوشیدن لباس مبدل پلیس شروع به تلکه کردن مردم می‌کند که در این بین اتفاقات با آدماهایی که با آن‌ها روبرو می‌شود، پیش می‌آید. رضا عطاران که در این فیلم به عنوان نقش اصلی ایفای نقش می‌کند، یکی از متفاوت‌ترین و بهترین نقش‌آفرینیش را به نمایش درآورده.

کارن همایونفر هم که یکی از موسیقیدان‌های به نام است در این فیلم به خوبی بازی کرده است. این فیلم پر از بازیگران نام آشنا است که بعضا لحظه کوچکی در سکانس‌ها دارند. فیلم که یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ایرانی است که در موضوع داستان‌های اجتماعی هم بسیار عمیق است.

کارگردان عبدالرضا کاهانی
بازیگران رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، کارن همایونفر، مهتاب کرامتی، باران کوثری
سال پخش  ۱۳۸۹
امتیاز Imdb ۶٫۶

نهنگ عنبر

داستان درباره ارژنگ پنجاه ساله‌ای است که شروع به مرور عشقی را می‌کند که از کودکی شروع شده و هر فصل از زندگی او تا جوانی را پر کرده است. عشقی که تا امروز با او همراه بوده و هر دفعه اتفاقی مانع وصال آن می‌شود.

این عشق که در دهه شصت می‌گذرد و تصویری خاطره‌انگیز و همینطور دردناک را از جوان ایرانی به تصویر می‌کشد. فیلم در سال اکران بعد فیلم محمد رسول الله، با حواشی پیش آمده برای فیلم، دومین فیلم پرفروش سال شد.

کارگردان سامان مقدم
بازیگران رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، سام نوری
سال پخش ۱۳۹۴
امتیاز Imdb ۶٫۳

کلام پایانی درباره بهترین فیلم‌های کمدی ایران

فیلم‌هایی که کنار هم گذاشته‌ایم هر کدام کیفیت و ویژگی‌های منحصر به فردی از کمدی ایرانی را نشان می‌دهند که حرفی برای گفتن دارند. هر کدام از این فیلم‌ها می‌تواند انتخاب جذابی برای تماشا کنار دوستان و خانواده باشد.

منبع: ویجیاتو

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

خروج از نسخه موبایل