بسته های رومینگ ایرانسل، همراه اول و رایتل برای اربعین ۱۴۰۳

بسته های رومینگ ایرانسل، همراه اول و رایتل برای اربعین ۱۴۰۳

اینترنت اربعین ۱۴۰۳ چطور تامین خواهد شد؟ اپراتور ها برای این مدت چه برنامه ای دارند؟ بهترین بسته اربعین ایرانسل ۱۴۰۳ کدام است؟ برای خرید بسته اینترنت اربعین همراه اول ۱۴۰۳ چقدر باید هزینه پرداخت کنیم؟ در این مقاله از پلازا قرار است پاسخ تمامی این سوال ها را بررسی کنیم.

راهپیمایی اربعین چند سالی است که به صورت پرشور در حال برگزاری است و اپراتورها نیز در این مدت خدمات متنوعی در اختیار زائرین قرار می‌دهند. با افزایش قیمت اینترنت و همینطور نرخ پیامک در سال جاری، این سوال برای خیلی از زائران پیش می آید که شرایط سرویس دهی در این میان چطور خواهد بود و هر یک از اپراتور های ایرانی با چه قیمتی این خدمات را برای کاربران فراهم می کنند؟ در این خصوص باید گفت که خیلی از اپراتور ها قیمت های خود را برای این مدت پایین آورده و تخفیفات خوبی را برای زائران در نظر گرفته اند. همینطور تعداد سرویس دهنده ها و گزینه هایی که در اختیار کاربران است بیشتر شده است. برای بررسی دقیق شرایط اینترنت اربعین ۱۴۰۳، در ادامه این سرویس دهنده ها را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

اپراتور های سرویس دهنده اینترنت اربعین ۱۴۰۳

امسال، استفاده از اینترنت و بسته های مکالمه و پیامک برای زائران کار ساده ای بوده و باید گفت که خیلی از اپراتور ها در این خصوص اقدام کرده اند. مراسم پیاده روی اربعین در سال ۱۴۰۳ در نیمه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد و عمدتا طرح ها و بسته هایی که برای کاربران ارائه شده است، مدت ۷ روز اعتبار دارد که می تواند برای زائران کافی باشد. در میان سرویس دهندگانی که برای این مراسم داوطلب شده و خدمات ویژه ای را در نظر گرفته اند، می توانیم شرکت مخابرات ایران، اپراتور ایرانسل، اپراتور همراه اول و همینطور اپراتور رایتل را مشاهده کنیم.

نکته مهم: دقت داشته باشید ارائه سرویس اینترنت اربعین ۱۴۰۳ توسط این اپراتور ها به این معنی نیست که شما می توانید از بسته فعلی خود که در داخل ایران از آن استفاده می کنید، در کشور عراق نیز استفاده کنید.

اپراتور های سرویس دهنده اینترنت اربعین ۱۴۰۳

هر چند این اپراتورها به اندازه کافی معروف بوده و نیاز به توضیح اضافی ندارند اما باید گفت حوزه کاری هر کدام مختلف بوده و عمدتا طرح های متفاوتی را برای ارائه به زائرین در نظر گرفته اند. شرکت مخابرات ایران، این بار کار را با ارائه اینترنت رایگان در عراق دنبال می کند که به صورت بستر های وای فای در اختیار عموم قرار می گیرد. اپراتور های همراه اول و ایرانسل نیز بسته های ترکیبی خود را آماده کرده اند که می توانند نیاز های کاربران را برطرف کنند.

شرکت رایتل نیز سیاست مجزایی را دنبال می کند و سیم کارت های ویژه ای را برای استفاده در کشور عراق در اختیار کاربران قرار می دهد. این سیم کارت ها، که صرفا می توانند در عراق و با استفاده از شبکه مخابراتی این کشور راه اندازی شوند، تعرفه هایی پایین تر از سایر اپراتور ها داشته ولی شماره شما نیز تغییر خواهد کرد. در ادامه در مورد اینکه تعرفه این شرکت ها و اپراتور ها چیست و چطور می توان از خدمات آنها استفاده کرد صحبت می کنیم.

خدمات رایگان مخابرات برای اینترنت اربعین ۱۴۰۳

یکی از خدمات جذاب امسال که زائران اربعین می توانند از آن استفاده کنند، اینترنت رایگانی است که مخابرات برای آنها فراهم کرده است. در این سرویس، هر زائر می تواند روزانه یک گیگابایت از پایانه های وای فای مستقر در مسیر پیاده روی، مکان های عمومی، موکب ها و محل اسکان های در نظر گرفته شده برای زائران، استفاده نماید. این سرویس به صورت وای فای عمومی (Public Wi-Fi) ارائه می شود و تنها کاری که زائران باید انجام دهند اتصال به این شبکه ها و وارد کردن یوزرنیم و پسورد خود است. برای دریافت این اطلاعات لازم است که از تاریخ ۱۶ مرداد تا ۱۵ شهریور، به سایت hotspot.tci.ir رفته و در آن ثبت نام کنند.

استفاده از این سرویس اینترنت اربعین ۱۴۰۳ که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد، می تواند به راحتی انجام شده و پیچیدگی خاصی ندارد. برای این منظور لازم است که زائران یک بار در سایت ثبت نام کرده تا رمز عبور برای آنها ارسال شود. البته باید دقت داشت که این رمز صرفا از طریق سرشماره Mokhberat پیامک شده و نباید به سایر رمز ها و یا لینک های ارسالی از شماره های دیگر توجه کنید. همینطور اگر شما قبلا سرویس هایی مانند اینترنت ADSL ،VDSL و یا FTTH را از مخابرات دریافت کرده باشید، نیازی به ثبت نام مجدد ندارید و می توانید با همان یوزر نیم و پسوردی که مخابرات در اختیار شما می گذارد از اینترنت اربعین ۱۴۰۳ استفاده کنید.

تعرفه و فعال کردن بسته اربعین ایرانسل ۱۴۰۳

شرکت ایرانسل نیز بسته ها و تعرفه های مختلفی را برای زائران ارائه داده است تا بتوانند بدون مشکل با داخل کشور و یا همسفر های خود در عراق ارتباط برقرار کنند. برای این منظور، مشترکین می توانند با فعال سازی رومینگ اپراتور ایرانسل، به تمامی سرویس ها دسترسی داشته باشند. البته در حالتی که زائرین بسته خاصی را خریداری نکرده باشند، قیمت این خدمات به صورت تعرفه آزاد محاسبه می شود که با در نظر گرفتن تخفیفات اربعین باز هم می توان گفت قیمت نسبتا بالایی دارد.

این اپراتور سرویس های آزاد خود را با نرخ ۱۸ هزار تومان برای مکالمه با کشور عراق، ۱۸ هزار تومان برای تماس با خطوط ایران، ۱۵ هزار تومان به ازای هر دقیقه تماس دریافتی، ۳ هزار تومان به ازای هر پیامک و ۳۰۰ تومان به ازای هر مگابایت اینترنت مصرفی آزاد در اختیار زائران قرار داده است. البته باید گفت که برای استفاده از بسته اربعین ایرانسل ۱۴۰۳ با قیمت های بهتر، کاربران می توانند از بسته هایی که این اپراتور ارائه می دهد استفاده کنند. ایرانسل برای این منظور ۷ بسته مختلف در نظر گرفته است که می توانید در جدول زیر آنها را مشاهده نمایید:

حجم بسته مدت اعتبار قیمت
۱۵۰ مگابایت ۷ روزه ۲۵ هزار تومان
۳۰۰ مگابایت ۷ روزه ۴۵ هزار تومان
۱ گیگابایت ۷ روزه ۱۰۰ هزار تومان
بسته ۴۵ پیامک و ۱۵ دقیقه مکالمه با داخل ایران ۷ روزه ۱۲۰ هزار تومان
۲۰ پیامک، ۲۰ دقیقه مکالمه با داخل ایران و ۲ گیگابایت اینترنت ۱۴ روزه ۲۹۰ هزار تومان
۵ گیگابایت ۱۴ روزه ۳۹۰ هزار تومان
۷ گیگابایت اینترنت، ۱۸ دقیقه مکالمه با ایران ۱۴ روزه ۴۶۰ هزار تومان

زائران برای استفاده از اینترنت اربعین ۱۴۰۳ ایرانسل می توانند با سیم کارت خود به اپراتور های عراقی آسیاسل (Asiacell) و همینطور زین (Zain) متصل شوند. فعال‌سازی این بسته‌ها از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و یا شماره گیری کد دستوری #۴*۱۱۱۱*، امکان‌پذیر است.

تعرفه و فعال کردن بسته اینترنت اربعین همراه اول ۱۴۰۳

همراه اول یکی دیگر از اپراتور های فعالی است که در ارائه اینترنت اربعین ۱۴۰۳ نقش اساسی دارد. این اپراتور، پیشتر کمپینی با نام عرفه تا اربعین داست که با رنج قیمتی بالاتری همین خدمات را برای کاربران ارائه می داد. اما با شروع پیاده روی اربعین، قیمت ها و تعرفه های آزاد این اپراتور کاهش داشته اند. اپراتور همراه اول تعرفه های جدیدی را برای خدمات رومینگ آزاد در کشور عراق اعلام کرده است. این تعرفه ها شامل مکالمه خروجی، مکالمه دریافتی، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت همراه می شود. تعرفه هر دقیقه مکالمه خروجی ۱۸ هزار تومان و هر دقیقه مکالمه دریافتی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. همچنین، ارسال هر عدد پیامک به شماره های ایرانی ۳ هزار تومان و هر مگابایت استفاده از اینترنت همراه ۳۰۰ تومان محاسبه می شود.

این تعرفه های آزاد دقیقا با تعرفه های ارائه شده توسط ایرانسل برابری می کند و از این نظر این دو اپراتور در ارائه اینترنت اربعین ۱۴۰۳ عملکردی مشابه داشته اند. اما باید گفت عموما بسته هایی که این اپراتور ارائه داده است، تفاوت هایی را با ایرانسل دارد. جدول زیر می تواند این بسته ها را به شما معرفی کند:

بسته اینترنت اربعین ۱۴۰۳ مدت اعتبار هزینه اینترنت اربعین ۱۴۰۳
۳۰۰ مگابایت ۷ روزه ۴۵ هزار تومان
۱ گیگابایت ۷ روزه ۱۰۰ هزار تومان
۱۵ دقیقه مکالمه، ۴۵ پیامک هدیه ۷ روزه ۱۲۰ هزار تومان
۲۰ دقیقه مکالمه، ۲۰ پیامک، ۲ گیگابایت اینترنت ۱۴ روزه ۲۹۰ هزار تومان
اینترنت نامحدود، ۱۵ دقیقه مکالمه هدیه ۷ روزه ۴۹۰ هزار تومان

دقت داشته باشید بهترین زمان برای خرید بسته ها، روز خروج از کشور و قبل از عبور از گیت خروجی است؛ زیرا این بسته ها در زمان رومینگ داخلی قابل استفاده نیستند. همچنین، مشترکین می توانند به طور همزمان چندین بسته غیر یکسان را خریداری کنند، اما بسته های رومینگ قابلیت تمدید خودکار ندارند؛ بنابراین پس از اتمام بسته، می توانید از هدیه های مکالمه و پیامک استفاده کنید. برای فعالسازی رومینگ نیز می توانید از برنامه همراه من، فروشگاه همراه اول استفاه و یا کد #*۴۰*۱۰* را شماره‌گیری کنید.

فعال سازی سرویس رومینگ همزمان با خرید بسته انجام می شود. با استفاده از هدیه مکالمه، می توانید با شماره های ایران یا شماره های همان کشور تماس بگیرید و به تماس های ورودی از ایران و همان کشور پاسخ دهید. همینطور ارسال پیامک به شماره های ایرانی با استفاده از پیامک های هدیه امکان پذیر است. این بسته های رومینگ برای کلیه سیم کارت های دائمی، اعتباری، حقیقی و حقوقی قابل فعال سازی هستند.

همچنین بخوانید :

دقت داشته باشید که که قیمت بسته ها شامل مالیات و ارزش افزوده می شود و در زمان پرداخت قیمت آن اضافه می شود. همینطور در بسته اینترنت رومینگ نامحدود ۷ روزه دارای حد مصرف منصفانه ۳ گیگابایت است. به این معنی که پس از مصرف ۳ گیگابایت اینترنت با سرعت بالا، سرعت مصرف به ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه کاهش خواهد یافت؛ پس بهتر است به نامحدود بودن آن دل خوش نکنید و بسته خود را مدیریت کنید.

تعرفه اینترنت اربعین ۱۴۰۳ از رایتل

در خصوص تعرفه های رایتل باید گفت که این اپراتور نیز تخفیفات خوب و قابل قبولی برای اینترنت اربعین ۱۴۰۳ در اختیار زائرین قرار می دهد. کاربرانی که سیم‌کارت رایتل ندارند، می توانند نسبت به خرید سیم کارت های ویژه اربعین اقدام کنند که در واقع سیم کارت های شبکه Zain عراق می باشد و به این اپراتور عراقی متصل می شود. برای خرید این سیم‌کارت‌ها می‌توانید به فروشگاه رایتل یا مراکز امور مشتریان این اپراتور مراجعه کنید.

نرخ تعرفه استفاده آزاد از خدمات رومینگ رایتل برای تماس‌های داخل عراق هر دقیقه ۱۵۰ و برای تماس با ایران ۱۵۷ تومان است. همینطور اینترنت آزاد با قیمت هر مگابایت ۳۰۰ تومان ارائه می شود، اما نرخ پیامک به میزان ۳۵ تومان محاسبه خواهد شد.

همچنین بخوانید :

بسته هایی که رایتل برای اینترنت اربعین ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است نیز به این صورت می باشد:

بسته های اینترنت اربعین ۱۴۰۳ رایتل مدت اعتبار قیمت بسته اینترنت اربعین ۱۴۰۳
۳۵۰ مگابایت ۷ روزه ۴۲ هزار تومان
۷۰۰ مگابایت ۷ روزه ۷۸ هزار تومان
۱.۵ گیگابایت ۷ روزه ۱۵۰ هزار تومان
۵ گیگابایت ۱۴ روزه ۵۴۹ هزار تومان

همانطور که مشاهده می کنید، بسته های کم حجم در این اپراتور هزینه ای به صرفه و پایین تر را داشته اما بسته های طولانی مدت و حجم بالای آن از سایر اپراتور ها گران تر خواهد بود. برای استفاده از این بسته ها می‌توانید از اپلیکیشن رایتل من، سایت رایتل و یا کد دستوری #۲۲۸* استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد اینکه زائران چطور می توانند از اینترنت اربعین ۱۴۰۳ استفاده کنند صحبت کردیم. در این خصوص باید گفت اینترنت رایگان ارائه شده توسط مخابرات می تواند ارزان ترین گزینه باشد که البته دسترسی به آن در همه جا امکان پذیر نیست. بسته هایی که اپراتور های موبایل ارائه می دهند نیز می تواند برای صرفه خوبی در هزینه های شما مناسب باشد. در این خصوص بسته های کم حجم رایتل، بسته های محدود ایرانسل و بسته های نامحدود و با مصرف منصفانه همراه اول بهترین گزینه ها برای شما هستند. همینطور از نظر پوشش شبکه و آنتن دهی، به ترتیب اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل می توانند بهترین سرویس را ارائه دهند. در صورتی که در این باره سوالی داشتید، خوشحال می شویم بتوانیم در پیدا کردن پاسخ به شما کمک کنیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل