میوت کردن افراد در اینستاگرام چیست و چگونه انجام می‌شود؟

میوت کردن افراد در اینستاگرام چیست و چگونه انجام می‌شود؟

میوت کردن اکانت اینستاگرام افراد مختلف کاری بسیار ساده و راحت است، شما حتی بدون نیاز به ابزار خاصی و تنها با انجام برخی تنظیمات داخل این پلتفرم می‌توانید اکانت‌های مورد نظرتان را میوت کنید.

آیا دغدغه میوت کردن اکانت اینستاگرام را دارید؟ آیا می‌خواهید دیگر پست‌ها و استوری‌های برخی افراد خاص در بین فالورهایتان برای شما نمایش داده نشود؟! قابلیت Mute کردن یکی از ویژگی‌های کاربردی پلتفرم محبوب اینستاگرام است که به کمک آن افراد می‌توانند به راحتی نمایش پست‌ها و استوری‌های افراد مختلف در این شبکه را برای خود غیر فعال کنند. با پلازا همراه باشید تا با نحوه استفاده از این قابلیت آشنا شویم.

فهرست مطالب 

ضرورت و اهمیت میوت کردن افراد در اینستاگرام!

بدون شک حداقل یکبار برای شما پیش آمده که دیگر دوست نداشته باشید محتوای افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را مشاهده کنید! در چنین شرایطی احتمالا قبل از خواندن این مقاله، این قبیل از افراد را آنفالو می‌کردید! اما از این به بعد تنها با فعال کردن قابلیت میوت (Mute) می‌توانید به راحتی از شر پست‌ها و استوری‌های اینستاگرامی این دسته از افراد خلاص شوید.

راهنمای کامل میوت کردن اکانت اینستاگرام

منظور از میوت کردن چیست؟

قبل از اینکه در مورد نحوه میوت کردن اکانت اینستاگرام افراد صحبت کنیم، ابتدا باید به شما بگوییم که اصلا منظور از Mute چیست؟ معنای اصلی واژه Mute به فارسی در واقع همان بی‌صدا کردن است! البته در لغات انگلیسی این واژه معانی و تعابیر دیگری هم دارد. اما در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام منظور از میوت کردن فرایندی است که در آن شخص مقابل و کسی که میوت شده دیگر پست‌ها و محتواهای پیج آن با شما به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

البته علاوه بر قابلیت Mute کردن پست و استوری، شما می‌توانید حتی نوتیفیکیشن‌های پیام در قسمت دایرکت اینستاگرام را هم میوت کنید!

آموزش Mute کردن پست و استوری در اینستاگرام

وقتی صحبت از میوت کردن اکانت اینستاگرام افراد می‌شود، در اولین مرحله شما با خود فکر می‌کنید که چگونه پست یا استوری‌های شخص مورد نظرتان را غیر فعال و بی‌صدا کنید؟ برای میوت کردن استوری اینستاگرام و همچنین پست در این پلتفرم، شما از ۳ روش مختلف می‌توانید به دلخواه استفاده کنید.

  • میوت کردن از طریق صفحه پروفایل شخص مورد نظر
  • میوت کردناز طریق هر یک از پست‌ها
  • میوت کردن از طریق استوری‌های شخص مقابل
همچنین بخوانید :

۱. بی‌صدا کردن اکانت افراد از طریق پروفایل شخصی

ساده‌ترین و متداول‌ترین روش برای میوت کردن افراد در اینستاگرام، مراجعه به صفحه پیج آن‌ها است. در این روش شما باید به پروفایل و صفحه اصلی طرف مورد نظر مراجعه کرده و سپس روی پاپ آپ یا همان گزینه Following ضربه بزنید. با کلیک روی این گزینه یک پنجره کوچکی برای شما باز خواهد شد. در این پنجره گزینه Mute را مشاهده خواهید کرد. البته آپشن دیگری که در این روش وجود دارد، این است که شما با انتخاب گزینه Mute می‌توانید به دلخواه پست یا استوری و هر دوی این موردها را میوت کنید.

پس مراحل کلی میوت کردن اکانت اینستاگرام از طریق صفحه اصلی به ترتیب زیر است:

  • ورود به پروفایل مخاطب
  • کلیک روی گزینه Following
  • انتخاب گزینه Mute و سپس تعیین میوت شدن پست یا استوری یا هردو
میوت کردن اکانت اینستاگرام از طریق پروفایل شخصی

۲. میوت کردن افراد در اینستاگرام از طریق پست‌ها

برای اینکه بتوانید به جز روش گفته شده، از راهکار سریع و راحت دیگری برای میوت کردن اکانت اینستاگرام افراد استفاده کنید، بهتر است روش میوت کردن از طریق پست را هم در نظر بگیرید. در این روش شما تنها با مراجعه به یکی از پست‌های شخص مورد نظر خود می‌توانید به راحتی تمامی پست‌های جدیدی که قرار است به اشتراک بگذارد را در حالت بی‌صدال یا همان میوت قرار دهید.

برای انجام این کار، روی سه‌نقطه بالای سمت راست پست زده و گزینه Hide را انتخاب کنید.

سپس روی گزینه Mute زده و برای میوت کردن پست‌های آن کاربر، گزینه Mute Posts را انتخاب کنید.

همچنین برای این که پست‌ها و استوری‌ها را با هم Mute کنید، باید گزینه Mute Posts and Story را انتخاب نمائید.

همچنین بخوانید :

۳. میوت کردن افراد از طریق استوری

اخرین و البته بهترین روش برای میوت کردن اکانت در اینستاگرام، استفاده از روش استوری است. در این روش شما به سادگی تنها با مراجعه به استوری شخص موردنظر می‌توانید به کل استوری‌های او را میوت یا بی‌صدا کنید. برای این کار ابتدا باید به استوری مراجعه کرده و سپس انگشت خود را روی استوری نگه دارید، در ادامه پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که در آن گزینه Mute وجود دارد.

با انتخاب این گزینه، دو گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد:

  • Mute Story
  • Mute Story and Posts

شما با انتخاب گزینه اولی، می‌توانید از نمایش مجدد استوری مورد نظر شخص جلوگیری کنید. اما با انتخاب گزینه دوم، تمامی استوری و پست‌های شخص موردنظرتان در حالت میوت قرار خواهند گرفت.

نحوه Unmute کردن در اینستاگرام

حالا که دانستید چگونه از طریق روش‌های ساده و مختلف افراد مورد نظرتان را در حالت میوت قرار دهید، بهتر است بدانید که نحوه آن میوت کردن چگونه است. حتی در صورتی که به اشتباه یکی از پیج‌ها را میوت کرده‌اید با این روشی که در ادامه خواهیم گفت می‌توانید به راحتی آن پیج را از حالت بی‌صدا خارج کنید.

همچنین بخوانید :

برای آن میوت کردن کافی هست تا تمامی مراحل گفته شده در مطالب بالا را به صورت آخر به اول انجام دهید. یعنی با انجام دادن برعکس مراحل گفته شده شما می‌توانید به راحتی پیج میوت شده را از این حالت خارج کنید.

آموزش میوت کردن نوتیف‌های اینستاگرام

بحث میوت کردن اکانت اینستاگرام شده و شما هم می‌خواهید حتی از نحوه بی‌صدا کردن نوتیف‌ها هم اطلاعات جمع‌آوری کنید. برای بی‌صدا کردن کلیه نوتیفیکیشن‌های دریافتی از بخش دایرکت اینستاگرام شما کافی هست تا به پروفایل خود مراجعه کرده و بعد از آن روی سه نقطه در سمت راست کلیک کنید. در لیست تنظیمات باید گزینه Push Notifications را پیدا کنید و سپس آن را در حالت OFF قرار دهید.

بهترین روش برای MUTE کردن کلیه نوتیف های اینستاگرام

چگونه بفهمیم در اینستاگرام توسط شخصی میوت شده‌ایم؟

یکی از سوالات بسیار رایج و پرکاربرد در رابطه با میوت کردن اکانت در اینستاگرام، این است که چگونه می‌توان فهمید که توسط شخصی ما هم میوت شده‌ایم؟ اگر به تازگی به این مشکوک شده‌اید که یک شخص خاص در اینستاگرام شما را میوت کرده بهتر است با استفاده از این راهکار مطمعن شوید. همیشه به این توجه داشته باشید که نام کاربری و پیج شخص مورد نظر در لیست و اسامی بازدیدکنندگان پست و استوری‌های شما باشد. در غیر این صورت ممکن است آن شخص شما را میوت کرده باشد!

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمام آنچه که نیاز است در مورد میوت کردن اکانت اینستاگرام بدانید را به همراه جزئیات و نکات آموزشی در اختیارتان قرار دهیم. با مطالعه این مقاله تا انتها می‌توانید از طریق چندین راهکار مختلف و ساده افراد مورد نظرتان را میوت کرده و یا آن میوت کنید.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل