بهترین سریال‌های کره‌ای که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند

بهترین سریال‌های کره‌ای که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند

فرادید| برخی از محبوب‌ترین سریال‌های کره‌ای که تا به حال دیده‌ایم، اگرچه عناصر دراماتیک و تخیلی کم نداشته‌اند، اما در اصل بر اساس شخصیت‌های تاریخی و برخی رویدادهای واقعی ساخته شده بودند؛ سریال‌هایی مثل «جواهری در قصر»، «دونگ‌یی» و حتی «جومونگ» از همین جنس بودند.

به گزارش فرادید؛ بنابراین شاید بد نباشد که با چند سریال دیگر کره‌ای نیز که بر اساس وقایع تاریخی و حوادث واقعی ساخته شده‌اند آشنا شویم؛ سریال‌هایی در ژانرهای گوناگون که ماجراها و وقایعی از دوران باستان تا دوران مدرن را با شیوه‌ای جذاب و تماشایی روایت می‌کنند.

1. نقل مکان به بهشت (Move To Heaven)

سال انتشار: 2021

امتیاز: 8.5 از 10

این سریال کره‌ای سال بر اساس یک مقاله غیر داستانی به نام «چیزهای جا مانده» از کیم سائه بیول ساخته شده است. واضح است که هم مقاله و هم داستان سریال بر اساس اتفاقات دردناک واقعی ساخته شده‌اند. داستان درباره یک زندانی سابق است که پس از آزادی از زندان شروع به مراقبت از برادرزاده اوتیسمی خود می‌کند و برای این منظور مجبور به کار در یک شرکت «تمیزکاری صحنه‌های مرگ» می‌شود؛ کار این افراد انتقال اجساد و تمیز کردن محل در صحنه‌های تصادف، خودکشی، جنایت و غیره است. خیلی زود شخصیت‌ اصلی داستان متوجه می‌شود که این شغل چه دشواری‌های خاصی به دنبال دارد.

2. سقوط آزاد عشق (Crash Landing On You)

سال انتشار: 2019

امتیاز: 8.7 از 10

این سریال محبوب نتفلیکس به تصویر دقیق زندگی در کره شمالی می‌پردازد. نویسنده سریال، پارک جی اون، فاش کرد که داستان سریال بر اساس یک حادثه قایق تفریحی که در سال 2008 برای بازیگری به نام جونگ یانگ اتفاق افتاد ساخته شده است. این حادثه الهام‌بخش پارک جی اون برای نوشتن داستان «سقوط آزاد عشق» شد. این سریال داستان یون سه‌ری را روایت می‌کند؛ یک میلیاردر زن که پس از یک حادثه پاراگلایدر به طور اتفاقی در کره شمالی فرود می‌آید.

3. سیگنال (Signal)

سال انتشار: 2016

امتیاز: 8.5 از 10

«سیگنال» با اینکه جنبۀ تخیلی زیادی دارد، اما در عین حال یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای بر اساس داستان‌های واقعی است. گفته می‌شود که این سریال هیجان‌انگیز با برداشت آزادی از داستان واقعی یک پرونده آدم‌ربایی و همچنین یک پرونده قتل‌های سریالی در استان گیونگ‌گی ساخته شده است. ماجرای این سریال درباره یک ستوان پلیس و یک بازرس جنایی خبره است که در دو زمان متفاوت زندگی می‌کنند اما می‌توانند از طریق یک دستگاه رادیویی مرموز با هم ارتباط برقرار کنند.

4. مبارزه برای راهم (Fight For My Way)

سال انتشار: 2017

امتیاز: 8.1 از 10

نویسنده این سریال گفته است که داستان سریال را با برداشتی آزاد از زندگی چو سونگ هون، یک مبارز هنرهای رزمی ترکیبی و همسرش یانو شیهو نوشته است. شایعه شده است که وقتی او شاهد گریه شیهی در طول مسابقه همسرش بود، تصمیم گرفت درباره مبارزان حرفه‌ای و فراز و نشیب‌های زندگی آن‌ها بنویسد. این سریال داستان عاشقانه دلپذیر کو دونگ مان، یک بازیکن سابق تکواندو که اکنون یک مبارز MMA است و چو آئه را، یک کارمند فروشگاه بزرگ که رویای گوینده شدن دارد را دنبال می‌کند.

5. پاسخ 1988 (Reply 1988)

سال انتشار: 2015

امتیاز: 9.2 از 10

اگر از داستان‌های الهام‌گرفته از رویدادهای ورزشی واقعی لذت می‌برید، این سریال برای شما مناسب است. «پاسخ 1988» به دلیل نمایش بسیار دقیق بازی‌های المپیک 88 کره مورد تحسین قرار گرفته است. این سریال داستان شخصیتی به اسم چویی تاک را دنبال می‌کند که در واقع الهام‌گرفته از یک بازیکن بادوک به نام لی چانگ هو است. لی به دلیل مهارت‌های استثنایی خود در سن 13 سالگی به یک چهرۀ شناخته شده در بادوک تبدیل می‌شود.

6. هوارانگ (Hwarang)

سال انتشار: 2016

امتیاز: 8 از 10

هوارانگ یکی دیگر از سریال‌های کره‌ای پرطرفدار بر اساس داستان‌های واقعی است. این سریال با بازی پارک سو جون، گو آرا و پارک هیونگ شیک بر اساس زندگی واقعی یک طبقۀ تاثیرگذار جامعه در دورۀ حکومت شیلا ساخته شده است. این طبقه با عنوان «هوارانگ» شناخته می‌شد و شامل مردان جوان نخبه بود که انواع مختلف آموزش‌ها را دریافت می‌کردند تا برای تبدیل شدن به سیاستمداران و مدیران موفق آماده شوند.

7. شش اژدهای پرنده (Six Flying Dragons)

سال انتشار: 2015

امتیاز: 8.9 از 10

شش اژدهای پرنده سریالی است که شامل شخصیت‌های تاریخی واقعی و همینطور شخصیت‌های تخیلی و ساختگی است. این سریال محبوب کره‌ای داستان‌هایی درباره شش شخصیت در پایان سلسله گوریو در اواخر قرن چهاردهم میلادی را روایت می‌کند. گفته می‌شود که لی بانگ وون (با بازی یو آه این)، جونگ دو جون (با بازی کیم مینگ مین) و لی سونگ گیه (با بازی چون هو جین) شخصیت‌هایی هستند که بر اساس افراد واقعی آن دوره زمانی ساخته شده‌اند.

8. ملکه کی (The Empress Ki)

سال انتشار: 2013

امتیاز: 8.4 از 10

این سریال تاریخی و عاشقانه داستان زنی کره‌ای به نام کی سونگ نیون را روایت می‌کند که به اجبار به چین فرستاده می‌شود و در نهایت در آنجا به امپراتریس قدرتمند سلسله یوان تبدیل می‌شود. سریال پر است از صحنه‌های جنگ، سیاست، خیانت و عشق. گفته می‌شود که داستان سریال بر اساس زندگی واقعی زنی از خانواده‌های اشراف کره در دوران حکومت گوریو ساخته شده است که به چین فرستاده شد و در آنجا به حکومت رسید.

9. ملکۀ هفت روزه (Queen For Seven Days)

سال انتشار: 2017

امتیاز: 7.7 از 10

این درام تاریخی و عاشقانه داستان ملکه دانگ یونگ را روایت می‌کند که تنها به مدت هفت روز بر تخت پادشاهی سلسله جوسون نشست و حکمرانی کرد. سریال بر اساس وقایع واقعی زندگی این ملکه ساخته شده است و داستان چالش‌ها و دسیسه‌های دربار را در آن دوران به تصویر می‌کشد.

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

خروج از نسخه موبایل