معرفی سریال سلسله مراتب ؛ آیا مرگ یک دانش آموز دیگر نشانه‌ای برای فصل 2 است؟

معرفی سریال سلسله مراتب ؛ آیا مرگ یک دانش آموز دیگر نشانه‌ای برای فصل 2 است؟

سریال سلسله مراتب درامی دبیرستانی محصول نتفلیکس است که با ترکیب ژانر عاشقانه، معمایی و انتقامی، ماجرایی جذاب را با تیمی از بازیگران جوان به تصویر می‌کشد. با معرفی سریال Hierarchy 2024 همراه ما باشید.

پس از انتشار قسمت نهایی سریال سلسله مراتب با کارگردانی بائه هیون جین (Bae Hyeon-jin)، طرفداران از اینکه چگونه تمامی این اتفاقات به طرز ناباورانه‌ای رخ داد، متحیر شدند و با سؤالات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی غوغا به پا کردند. آیا طرح عشق بین کانگ ها (لی چه مین) و جه یی (رو جونگ ای) واقعاً به خوبی توسعه یافته بود؟ بعد از اینکه قاتل فصل اول فاش شد و پس از آن یک جسد جدید کشف شد، چه اتفاقی برای مدرسه خواهد افتاد؟ آیا واقعا قرار است تا فصل 2 سریال Hierarchy وجود داشته باشد؟ در ادامه، هرآنچه باید درباره این درام بدانید را آورده‌ایم. با بررسی سریال کره ای سلسله مراتب همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

داستان سریال سلسله مراتب

معرفی سریال سلسله مراتب ؛ آیا مرگ یک دانش آموز دیگر نشانه‌ای برای فصل 2 است؟

داستان این نمایش با قتل یک دانش‌آموز بورسیه در دبیرستانی معروف به نام جوشین آغاز می‌شود. چند ماه بعد، جای خالی او به دانش‌آموز دیگری به نام کانگ ها (لی چه مین) داده می‌شود که به سرعت با هم‌کلاسی های ثروتمندش درگیر می‌شود.

جونگ جه یی (رو جونگ ای)، دختر صاحب یکی از بزرگترین شرکت‌ها، به تازگی پس از یک مرخصی از آمریکا بازگشته است. او با کیم ری آن (کیم جه وون)، پسر صاحب گروه صنعتی جوشین قرار می‌گذارد و این دو نفر به ملکه و پادشاه دبیرستان جوشین معروف هستند. به نظر می‌رسد دانش آموزان دبیرستان جوشین یک قلعه اجتماعی غیرقابل نفوذ را تشکیل می‌دهند که بچه‌های بورسیه جایی در آن ندارند. همانطور که کانگ ها زمان بیشتری را در مدرسه می‌گذراند، مشخص می شود که او از ایستادن در مقابل هیچ‌کسی در این مدرسه نمی‌ترسد و از حضور در جوشین قصد دیگری دارد.

بازیگران سریال سلسله مراتب

بیایید با هنرپیشه های سریال سریال Hierarchy آشنا شویم.

رو جونگ یی در نقش جونگ جه یی

رو جونگ یی متولد 31 جولای 2001 است. این بازیگر در آثاری مانند سریال “Dear. M 2022″، سریال “Our Beloved Summer 2021” و سریال “The Great Show 2019” بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

لی چه مین در نقش کانگ ها در سریال سلسله مراتب

لی چه مین متولد 15 سپتامبر 2000 است. چه مین را می‌توانید در سریال “See You in My 19th Life 2023” و سریال “Love All Play 2022” دنبال کنید.

همچنین بخوانید :

کیم جه وون در نقش کیم ری آن در سریال Hierarchy

کیم جه وون متولد 9 فوریه 2001 است. این هنرمند در سریال “Stealer: The Treasure Keeper 2023″، سریال “Fall for You 2022” و سریال “Dream Maker 2022” نیز حضور دارد.

بررسی و نقد سریال Hierarchy

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه سریال کره ای سلسله مراتب گفتیم، این نمایش به دنبال ورود کانگ ها به مدرسه جوشین به عنوان یک دانش آموز بورسیه آغاز می‌شود که با تبعیض و نادیده گرفته شدن شدید توسط دانش آموزان دیگر مواجه می‌شود و سلسله مراتب شدیدی را بین آن‌ها به نمایش می‌گذارد. او به دنبال حقیقت پشت قتل برادر دوقلوی خود کانگ اینهان و انتقام گرفتن از کسی است که مدرسه بدون هیچ سر و صدایی از او محافظت کرد و پرونده مرگ اینهان را در سکوت کامل خبری بست. تحولات ناشی از ورود یک دانش‌آموز انتقالی جدید که نظم اجتماعی سفت و سختی را که توسط 0.01 درصد برتر حمایت می‌شود، مختل می‌کند، موضوعی کلاسیک است که نمی‌توانیم در برابر آن مقاومت کنیم.

تنش‌ها با رویارویی کانگ ها با ری آن، دانش آموز برتر و وارث گروه جوشین افزایش می‌یابد. اخطار ری آن ‌به کانگ ها و تهدیداتش، زمینه را برای درگیری این دو نفر فراهم می‌کند و زمانی که کانگ ها به طور تحریک آمیزی به دوست دختر ری آن، جونگ جه یی نزدیک می‌شود آشفتگی را به اوج خود می‌رساند.

علی‌رغم تمام درگیری های ساخته شده تا پایان، بینندگان همچنان مملو از کنجکاوی و نظرات متفاوت درباره مفهوم سلسله مراتب واقعی جامعه کره هستند. در قسمت آخر می‌بینیم که برادر کانگ ها یعنی کانگ این هان به طور تصادفی با معلمش خانم هان برخورد کرده بود که با یکی از دانش آموزان مدرسه وو جین (لی وون جونگ) رابطه داشت و متوجه چیزی می‌شود که نباید می‌شد. خانم هان برای پنهان کردن همه چیز، این هان را با ماشین تعقیب می‌کند و در حین تلاش برای متوقف کردن او، او را زیر می‌گیرد و متاسفانه در عرض چند ثانیه می‌میرد.

به همین راحتی یک فرد بی‌گناه که تحت قلدری شدید هر روز در مدرسه شکنجه میشد، جانش را از دست می‌دهد. هرچند درام سعی می‌کند پایان خوشی به نام «عدالت برقرار می‌شود» را ارائه کند، و خانم هان در نهایت به خاطر جرمش دستگیر می‌شود، اما رفتارهای او در تمام طول سریال انقدر غیرقابل بخشش است که حتی دستگیر شدندش باعث احساس رضایت بیننده نمی‌شود!

قسمت آخر سریال سلسله مراتب همچنین سعی می‌کند نشان دهد که قلدرها (که خودساخته نیستند، اما به دلیل شخصیت‌ها و تمایلات ظالمانه سلسله مراتبی پرخاشگرانه والدینشان به قلدری سوق داده می‌شوند) تغییر رویه می‌دهند، یا بهتر است بگوییم، درسی می‌گیرند و تلاش می‌کنند انسان‌های بهتری باشند. به‌طور مثال احساس مسئولیت جه یی، ری آن را متقاعد می‌کند که برای قلدری بی رحمانه خود عذرخواهی کند و رابطه‌اش با کانگ ها را درست کند.

اگرچه او عذرخواهی می‌کند، اما خیلی دیرتر اتفاق می‌افتد. سریال Hierarchy به ما یادآوری می کند که ثروتمندان، به ویژه در کره، هنوز هم می‌توانند سعی کنند صادق باشند اما هیچ عواقبی را متحمل نشوند و سکانس عذرخواهی ری آن قصد دارد عدم درک او را در مورد عواقب کارش برجسته کند. به نظر می‌رسد هیچ همدلی واقعی با مرگ اینهان وجود ندارد و کانگ ها نیز به او یادآوری می‌کند که قلدری آن‌ها باعث مرگ او شده است و گفتن متاسفم نمی‌تواند واقعیت را درست کند. سایر قلدرها نیز پس از دستگیری مجازات می‌شوند، اما به زودی به زندگی روزمره خود باز می‌گردند. باز هم، والدین ثروتمند که بچه‌هایشان را از هر موقعیتی بیرون می‌کشند، بینندگان را پر از خشم نسبت به سلسله مراتب‌های غیرقابل تغییر در کره می‌کنند.

علاوه بر این، مادر ری آن به حفظ قدرت و نشان دادن کنترل خود در مدرسه ادامه می‌دهد. او مدیر را اخراج می‌کند و با قرار داردن مدیری جدید قصد ایجاد تغییراتی به نفع خودش را دارد. در میان تمام شخصیت‌های سریال Hierarchy مادر ری آن تصویری واضح از ثروتمند و قدرتمند بودن در جامعه امروزی کره است. شهرت، قدرت، ثروت، دستکاری در حقیقت، از دست دادن اخلاق و بسیاری موارد دیگر همه برای حفظ وضعیت موجود و تکرار کردن این جمله به ری آن که تمام این کارها برای تو، آینده تو و به ارث بردن این امپراطوری است، همه چیز را تلخ‌تر می‌کند.

همچنین بخوانید :

در انتها برخی از شخصیت‌ها با پایان‌های خوب و شایسته مواجه می‌شوند. چه لیاقتش را داشته باشند یا نه. وو جین بخاطر هه را، حقیقت پشت سفر جه یی به آمریکا را به پدرش می‌گوید! و این کار را به عنوان انگیزه ای برای کمک به هه را انجام می‌دهد بدون اینکه متوجه پیوند عمیق بین این دو دوست شود. جه یی آخرین قرار ملاقات را با ری آن می‌گذارد و به او می‌گوید که امیدوار است که بتواند زندگی شادی داشته باشد و در حالی که همه به این باور می‌رسند که جه یی همچنان عاشق ری آن است، در سکانس‌های پایانی کانگ ها نزد جه یی می‌آید و به او اعتراف می‌کند که دوستش دارد و جه یی نیز پاسخی مبنی بر دوست داشتن کانگ ها را به او می‌دهد!

با وجود تنش‌های فراوان میان جه یی و پدر مستبدش، می‌بینیم که این دختر به نیویورک نقل مکان نمی‌کند، بلکه در عوض زندگی خودش را خواهد داشت. شخصیت جه یی از یک عروسک خیمه شب بازی که با ساز پدرش می‌رقصید به کسی تبدیل می‌شود که آزادی را از میان نخ‌های درهم تنیده یک جامعه نجیب و با پشت سر گذاشتن ترس برای توسعه استقلال خود کشف می‌کند. در پایان، می‌توانیم او را ببینیم که به یک خانه دورافتاده جزیره‌ای می‌رود و با خوشحالی توسط مادرش استقبال می‌شود.

یکی از چیزهایی که به نظر می‌رسد طرفداران را ناامید می‌کند این است که درام با یک شکست واقعی رضایت‌بخش یا موفقیت‌آمیز از جامعه ثروتمند به پایان نمی‌رسد. در عوض، قلدرها قلدر باقی می‌مانند و افرادی مانند مادر ری آن به استثمار دیگران برای منافع شخصی و بالاتر رفتن در دنیایی که طبقات تحت سلطه است، ادامه خواهد داد. همانطور که پوستر تریلر می‌گوید: «آن را قبول کن یا آن را تحقیر کن».

در انتها، به همان جایی که همه چیز شروع شد بر می‌گردیم. در شوک حوادث رخ داده در قسمت انتهایی، هه را جسدی را در مدرسه پیدا می‌کند. همه بازیگران قبلی ظاهر می‌شوند و از این حادثه شوکه شده‌اند. در حالی که هویت جسد فاش نمی‌شود، مکاشفه حیرت‌انگیز اصلی این است که کانگ ها را می‌بینیم که از خود راضی و با اعتماد به نفس به سمت جسد راه می‌رود و به ری آن پیام می‌دهد: «تعجب کردی؟» و ما قبل از پخش تیتراژ پایانی، چهره زیبا اما نگران ری ان را داریم که به دوربین خیره شده است و نوید ساخته شدن فصل 2 را می‌دهد.

دقیقاً چه انتظاری از فصل 2 سریال سلسله مراتب (اگر وجود داشته باشد) داریم؟ ما هنوز نمی‌دانیم دانش آموز مرده کیست و تغییر ناگهانی شخصیت در کانگ ها بینندگان را دچار ناباوری می‌کند. آیا سیستم اجتماعی ثروتمندان کانگ ها را تغییر می‌دهد و او شاگرد نظام جدید می‌شود که آماده به دست آوردن قدرت و سرنگونی خانواده ری آن است؟ یک مهره شطرنج برای انجام همان بازی آماده؟ آیا جه یی از بهشت ​​بیرون کشیده خواهد شد؟ آیا شخصیت‌های جدید وارد عمل می‌شوند و نشان می‌دهند که مسائل اجتماعی، فشار و وضعیت موجود کره چقدر می‌تواند پیچیده‌تر باشد؟ محتوای کافی برای ساخت یک داستان جذاب وجود دارد، اما فقط می‌توان امیدوار بود که اگر فصل دوم وجود داشته باشد، روایت می‌تواند کامل‌تر و عالی‌تر به نظر برسد. سریال Hierarchy یک نمایش سرگرم کننده برای تماشا است و شاید با ادامه دادن ماجراهایش بتواند رضایت بینندگان را جلب کند.

زمان پخش سریال سلسله مراتب 7 جون 2024 بود و تمام قسمت‎های آن در نتفلیکس منتشر شد. ژانر سریال کره ای سلسله مراتب هیجان انگیز، معمایی و عاشقانه است. تعداد قسمت های سریال سلسله مراتب 7 اپیزود 65 دقیقه ای است. همچنین اگر در مورد نمرات سریال Hierarchy کنجکاو هستید، این درام از سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.1 از 10 و از سایت مای دراما لیست نمره 7.1 از 10 را کسب کرده است.

سخن آخر

با معرفی و نقد سریال سلسله مراتب همراهتان بودیم. نظر شما درباره سریال Hierarchy چیست؟ آیا از تماشای این درام راضی بودید؟ فکر می‌کنید با وجود تمام نارضایتی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای پیش‌روی و پایان این درام وجود داشت، امکان ساختن فصل دوم سریال سلسله مراتب وجود دارد؟ فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر همراهان پلازا به اشتراک بگذارید. ممنون که با مقاله‌ای دیگر همراه ما بودید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل