بهترین سریال‌های «روانشناختی» کره‌ای که ذهن شما را به بازی می‌گیرند

بهترین سریال‌های «روانشناختی» کره‌ای که ذهن شما را به بازی می‌گیرند

فرادید| سریال‌های کره‌ای فقط عاشقانه، کمدی یا فانتزی نیستند بلکه برخی از مهیج‌ترین، پیچیده‌ترین و چندلایه‌ترین روایت‌ها را نیز می‌توانید در بین این سریال‌ها پیدا کنید؛ سریال‌هایی که علاوه بر به چالش کشیدن ذهن شما، گاهی هیجان تعقیب و گریز یا هراس از ناشناخته‌ها را نیز به همراه دارند.

به گزارش فرادید؛ در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های مهیج و روانشناختی کره‌ای را معرفی کرده‌ایم؛ این‌ها سریال‌هایی هستند که با پیش رفتن داستان و عمیق‌تر شدن شخصیت‌ها، لایه‌های تازه‌ای از معما را برای شما آشکار می‌کنند و پیچش‌های داستانی لذتبخشی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

1. هدیه خدا: ۱۴ روز؛ God’s Gift: 14 Days  (۲۰۱۴)

بازیگران: لی بو یونگ، چو سونگ وو، کیم ته وو، جونگ گیو وون، کیم یو بین

داستان سریال درباره نویسنده تلویزیونی، کیم سو هیون (با بازی لی بو یونگ) است که با یک فاجعه روبه‌رو می‌شود. وقتی دختر او به نام ست بیول (با بازی کیم یو بین) ربوده و کشته می‌شود، او متوجه می‌شود که می‌تواند به ۱۴ روز قبل از قتل دخترش برگردد. سو هیون در این فرصت تمام تلاش خود را می‌کند تا عامل این جنایت را پیدا کند و از وقوع آن جلوگیری کند. او در این مسیر از کی دونگ چان (با بازی چو سونگ وو)، یک کارآگاه خصوصی، کمک می‌گیرد. اما با پیشرفت تحقیقات، آن‌ها متوجه می‌شوند که موضوع بزرگ‌تری در حال رخ دادن است. آیا آن‌ها می‌توانند قبل از پایان زمان همه چیز را حل کنند؟

2. بازی دروغ؛ Liar Game (۲۰۱۴)

بازیگران: کیم سو اون، لی سانگ یون، شین سونگ روک

این تریلر معمایی نگاهی عمیق به روان انسان‌ها و همچنین چشم‌اندازی دربارۀ جامعه است. داستان سریال درباره نام دا جونگ (با بازی کیم سو اون) است که به دلیل بدهی‌های زیاد، تصمیم می‌گیرد در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «بازی دروغ» شرکت کند. شرکت‌کنندگان باید با فریب یکدیگر، به عنوان آخرین نفر باقی بمانند تا ۱۰ میلیارد وون جایزه بگیرند. اما برای بقا، نام دا جونگ به کمک بیشتری نیاز دارد و از ها وو جین (با بازی لی سانگ یون)، یک استاد روان‌شناسی سابق که اکنون یک مجرم است کمک می‌گیرد.

3. نجاتم بده؛ Save Me (۲۰۱۷)

بازیگران: اوک تک‌‎یون، سئو یه‌جی، جو سونگ‌ها، وو دو‌هوان

پس از مرگ یکی از فرزندانشان، والدین ایم سانگ‌می (با بازی سئو یه‌جی) توسط یک شخص کاریزماتیک فریب خورده و به یک فرقه خطرناک مذهبی ملحق می‌شوند. سانگ‌می هم مجبور می‌شود به این فرقه بپیوندد و رنج بکشد. سه سال بعد، او با هان سانگ‌‎هوان (با بازی اوک تک‌‎یون)، پسر یک سیاستمدار و همکلاسی سابقش، ملاقات می‌کند. هنگامی که او درخواست کمک می‌کند، سانگ‌‎هوان و دوستانش تصمیم می‌گیرند به درون فرقه نفوذ کنند و او را نجات دهند. اما پیچش‌های تاریک و تودرتوی داستان، آن‌ها را در هر قدم تعقیب می‌کنند.

4. فرزندان هیچ‌کس؛ Children Of Nobody (۲۰۱۸)

بازیگران: کیم سون آ، لی یی کیونگ، نام گیو ری، چا هاک یون

این سریال پرمخاطب داستانی متفاوت از هر چیزی که تاکنون دیده‌اید را به نمایش می‌گذارد. کیم سون آ، در این سریال در نقش چا وو کیونگ ظاهر می‌شود؛ یک روان‌شناس کودک با گذشته‌ای مرموز که به طور ناخواسته درگیر یک سری از قتل‌های مربوط به کودک‌آزاری می‌شود و سرنخ‌ها همگی به او منتهی می‌شوند.

5. تله؛ Trap (۲۰۱۹)

بازیگران: لی سئو جین، سونگ دونگ ایل، لیم هوا یونگ

این از آن سریال‌هایی است که از همان ابتدا با عناصر بصری خود، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این درام داستان پیچیده‌ای درباره یک گوینده محبوب به نام کانگ وو هیون (با بازی لی سئو جین) است که به همراه خانواده‌اش به کوهستان می‌رود. اما تعطیلات آن‌ها به یک فاجعه تبدیل می‌شود و آن‌ها طعمه یک شکارچی دیوانه می‌شوند.

6. بیگانگان از جهنم؛ Strangers From Hell (۲۰۱۹)

بازیگران: ایم شی وان، لی دونگ ووک، لی جونگ اون

این از آن سریال‌هایی است که باعث می‌شود شب‌ها به سختی بخوابید! داستان سریال درباره پسری به اسم یون جونگ وو (با بازی سی وان) است؛ جوانی روستایی که برای یک دوره کارآموزی به سئول نقل مکان می‌کند. او به دلیل فقر تصمیم می‌گیرد در یک خوابگاه مشکوک اما ارزان به نام استودیو ادن اقامت کند؛ جایی که همسایه‌های عجیب و غریبش باعث اذیت و آزار او می‌شوند. یکی از آنها سو مون جو (با بازی دونگ ووک) است؛ دندان‌پزشکی خوش‌چهره که در مقایسه با بقیه همسایه‌ها عادی به نظر می‌رسد. اپس از اینکه اتفاقات عجیبی در استودیو ادن رخ می‌دهد، جونگ وو نگران می‌شود اما تصمیم می‌گیرد که به تحقیق در این باره بپردازد.

7. سال را تکرار کن؛ Repeat the Year (۲۰۲۰)

بازیگران: لی جون هیوک، نام جی هیون

چه می‌کنید اگر بتوانید به گذشته برگردید و سال گذشته را دوباره تجربه کنید؟ در این سریال، ۱۰ نفر که روزگار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، فرصت گران‌بهایی برای بازگشت به گذشته و تغییر زندگی‌شان به دست می‌آورند. اما آنچه در نهایت به دست می‌آورند، تراژدی دیگری است؛ چرا که آن‌ها یکی پس از دیگری شروع به مردن می‌کنند. کارآگاه جی هیونگ جو (با بازی لی جون هیوک) با استفاده از مهارت‌هایش تلاش می‌کند تا معما را حل کرده و جان آن‌ها را نجات دهد.

8. بازی مرکب؛ Squid Game (۲۰۲۱)

بازیگران: لی جونگ جائه، پارک هه سو

۴۶۵ نفر که شانس‌های خود را در زندگی از دست داده‌اند، به «بازی مرکب» دعوت می‌شوند؛ یک مسابقه بقا که در آن آخرین فرد باقی‌مانده ۴۵.۶ میلیارد وون برنده می‌شود. تنها کاری که باید بکنند این است که چند بازی کودکانه انجام دهند. آسان به نظر می‌رسد، نه؟ اما آنچه که ماجرا را پیچیده و هولناک می‌کند این است که عواقب باخت در این بازی‌ها به معنی واقعی کلمه مرگبار است. کی هون (با بازی لی جونگ جائه)، یک قمارباز که بدهی سنگینی دارد، در این مسابقه شرکت می‌کند. او ابتدا فکر می‌کند که بازی مرکب قرار است تمام مشکلاتش را حل کند، اما به زودی متوجه می‌شود که بازی واقعی این است که یا بکشید یا کشته شوید.

9. گل شیطان؛ Flower of Evil (۲۰۲۰)

بازیگران: لی جون گی، مون چه وون

بائک هی سونگ (با بازی لی جون گی) مردی است که گذشته‌ای بی‌رحمانه و مرموز را از همسرش پنهان می‌کند. همسرش، چا جی وون (با بازی مون چه وون) که یک کارآگاه است، شروع به تحقیق در مورد یک سری قتل‌های بی‌پاسخ و حل‌نشده می‌کند. اما او نمی‌داند که شوهر ظاهراً کاملش ممکن است همان مجرم اصلی باشد. این زوج والدین یک دختر شش ساله‌ی دوست‌داشتنی هستند و زندگی زناشویی‌شان به نظر می‌رسد که بی‌نقص است. اما آن‌ها با واقعیتی روبرو خواهند شد که باید بین عشق و عدالت یکی را انتخاب کنند.

10. فوق برنامه؛ Extracurricular (۲۰۲۰)

بازیگران: کیم دونگ هی، پارک جو هیون

سریال «فوق برنامه» درباره چند دانش‌آموز دبیرستانی است که در تلاشند با وضعیت مالی خود و انتظارات بالای والدینشان کنار بیایند. اوه جی سو (با بازی کیم دونگ هی) دانش‌آموزی با نمرات خوب است که به طور تصادفی وارد یک کسب و کار غیرقانونی آنلاین می‌شود. به نظر می‌رسد که این کارش هزینه تحصیل و سایر هزینه‌های زندگی‌اش را تأمین می‌کند. اما داستان زمانی پیچیده  می‌شود که همکلاسی‌هایش نیز درگیر این کار غیرقانونی می‌شوند.

11. صدا؛ Voice (۲۰۱۷)

بازیگران: لی ها نا، جانگ هیوک

سریال «صدا» حول محور دو کارآگاه می‌چرخد که در تلاشند قاتل زنجیره‌ای مسئول مرگ عزیزانشان را پیدا کنند. مو جین هیوک (با بازی جانگ هیوک) یک کارآگاه غمگین است که هنوز از مرگ همسرش رهایی نیافته است. او در حالی که به پایین‌ترین نقطه زندگی خود رسیده است، تصمیم می‌گیرد قاتل واقعی را به صورت مخفیانه شکار کند و به مجازات برساند. از سوی دیگر، کانگ کوون جو یک بازرس حرفه‌ای است که او نیز خاطره تلخی از مرگ پدرش دارد. پدر او که یک پلیس سابق بود، در جریان یک تحقیق کشته شد. وقتی معلوم می‌شود که پرونده‌های مربوط به عزیزان این دو کارآگاه با هم ارتباط دارند، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که با هم به شکار قاتل زنجیره‌ای بروند.

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

خروج از نسخه موبایل