بررس داستان و بازیگران فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای شگفت انگیز نو

بررس داستان و بازیگران فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای شگفت انگیز نو

فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای شگفت انگیز نو (Captain America: Brave New World) سی‌وپنجمین فیلم MCU اثری در ژانر ماجراجویی و علمی-تخیلی است. در این فیلم به تماشای چالش‌های کاپیتان آمریکا جدید، یعنی سم ویلسون می‌نشینیم.

طرفداران دنیای سینمایی مارول خبرهای خوبی برای شما داریم. فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای شگفت انگیز نو (Captain America: Brave New World) در راه است. این فیلم دنباله‌ای برای مینی‌سریال فالکون و سرباز زمستان (2021)، چهارمین فیلم در مجموعه فیلم‌‌های کاپیتان آمریکا و سی‌وپنجمین فیلم در MCU است. ژانر فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا 4 ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی و علمی-تخیلی است. کارگردان فیلم جولیوس اونا (Julius Onah) است که برای اولین بار کارگردانی یکی از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را برعهد گرفته است. تاریخ اکران فیلم Captain America: Brave New World در سینماهای آمریکا 14 فوریه 2025 (26 بهمن 1403)، به عنوان یکی از فیلم‌های فاز پنجم مارول، اعلام شده است.

این مقاله از پلازا را به معرفی فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای شگفت انگیز نو اختصاص داده‌ایم تا در کنار هم، اطلاعات خود درباره این فیلم جدید مارول را به اشتراک بگذاریم. داستان فیلم را بخوانیم و با بازیگران آن آشنا شویم. به همه فیلمبازانی که مشغل خواندن این مقاله هستند توصیه می‌کنیم مقاله بهترین فیلم‌های جهان و مقاله بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا 4

خلاصه فیلم سینمایی کاپیتان آمریکا 4 داستان کاپیتان آمریکا ۴

در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (2016) دیدیم که استیو راجرز/ کاپیتان آمریکا این عنوان را کنار گذاشت. سریال فالکون و سرباز زمستان، که در سال 2021 منتشر گشت، نشان داد که چگونه عنوان کاپیتان آمریکا به سم ویلسون رسید. حال که سه‌‌گانه کاپیتان آمریکا با شخصیت استیو راجرز به پایان رسیده، در چهارمین فیلم این مجموعه شاهد چالش‌های سم به عنوان یک کاپیتان آمریکا جدید هستیم. او ناگهان خود را در مرکز یک حادثه بین‌المللی می‌بیند و باید تلاش کند تا دست‌های پشت‌پرده آن را پیداکرده و آنها را متوقف کند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم کاپیتان آمریکا 4

آنتونی مکی در تابستان 2021 قرارداد خود به عنوان بازیگر نقش اول در چهارمین فیلم مجموعه کاپیتان آمریکا را امضا کرد. حدود یک سال بعد نام جولیوس اونا به عنوان کارگردان این فیلم، با عنوان Captain America: New World Order، اعلام شد. با انتخاب بازیگران تا انتهای سال 2022، فیلمبرداری فیلم از اوایل تابستان 2023 آغاز شد. در همین حین نام آن نیز به Captain America: Brave New World تغییر یافت.

در ادامه مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی داریم و سپس با نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های کاپیتان آمریکا ۴ آشنا می‌شویم.

آنتونی مکی در نقش سم ویلسون/ کاپیتان آمریکا

آنتونی دوان مکی (Anthony Dwane Mackie) بازیگر آمریکایی، متولد 23 سپتامبر 1978، برابر با 1 مهر 1357، در ایالت لوئیزیانا است. او فارغ‌التحصیل رشته درام ار مدرسه جولیارد، به عنوان یکی از اعضای گروه 30 که بازیگرانی نظیر تریسی تامز و لی پیس نیز عضو آن بودند، است. او بازیگری را با فیلم 8 Miles (2002) آغاز کرد و با فیلم Brother to Brother (2004) شناخته شد. از دیگر آثار مهم او می‌توانیم فیلم The Hate U Give (2018) و فیلم The Banker (2020) را نام ببریم. وی با نقش سم ویلسون در فیلم‌های سینمایی مارول، که از سال 2014 با فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان آغاز شد، به شهرت بین‌المللی رسید. اخیرا شاهد هنرنمایی او در سریال Twisted Metal (2023-2024) بوده‌ایم.

دنی رامیرز در نقش خواکین تورس/ فالکون

دنی رامیرز (Danny Ramirez) بازیگر آمریکایی، با نژاد کلمبیایی و مکزیکی است. او ابتدا قصد داشت به عنوان یک ورزشکار در رشته فوتبال و فوتبال آمریکایی فعالیت کند، ولی پس از صدمه‌ای که دید تصمیم خود را عوض کرد. دنی بازیگری را با سریال The Affair از سال 2016 آغاز کرد. در سریال The Gifted (2017) و سریال On My Book (2018) نیز حضور داشت ولی درنهایت نقش خواکین تورس در سریال فالکون و سرباز زمستان وی را به شهرت رساند. دنی را در نقش هکتور در سریال Black Mirror (2023) و نقش میکی گارسیا در فیلم Top Gun: Maverick (2022) نیز دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

شیرا هاس در نقش روث بت-سراف

شیرا هاس (Shira Haas) بازیگر اسرائیلی متولد 11 می 1995، برابر با 21 اردیبهشت 1374، در تل‌آویو است. او بازیگری را از سال 2013 با سریال Shtisel آغاز کرد. وی تاکنون در چندین فیلم و سریال اسرائیلی بازی کرده و در میان 9 نامزدی جایزه اوفیر، 2 بار این جایزه را از آن خود کرده است. شیرا با نقش استر شاپیرو در مینی‌سریال Unorthodox (2020) به شهرت بین‌المللی دست یافت، یک نقش‌آفرینی که وی را نامزد جایزه گلدن گلوب و جایزه امی کرده است. اخیرا نیز وی را در نقش آیریس مپلوود در سریال Bodies (2023) دیده‌ایم. نقش‌آفرینی او در نقش ویکا در فیلم Asia (2020) نیز بسیار عالی و قابل‌توجه بود.

همچنین بخوانید :

زوشا راکمور در نقش مامور سرویس امنیتی

زوشا کای راکمور (Xosha Kai Roquemore) بازیگر آمریکایی متولد 11 دسامبر 1984 (20 آذر 1363) در شهر لس‌آنجلس است. وی در 16 سالگی با ثبت‌نام در هنرستان The Amazing Grace بازیگری را آغاز کرد. پس از فارغ‌التحصیلی به نیویورک رفت و از مدرسه هنر تیش وابسته به دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شد. وی اولین بار در سال 2008 برای یک فیلم کوتاه و سریال Viralcom جلوی دوربین رفت. زوشا با نقش جو آن در فیلم Precious (2009) و نقش پرستار تامرا وب در سریال The Mindy Project (2013-2017) به شهرت رسید. او ایفاگر نقش جنتلی جیمز در سریال Cherish the Day (2020) و نقش کری در فیلم Family Switch (2023) بوده است.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیلم Captain America: Brave New World را با هم می‌خوانیم:

  • کارل لوکبلی (Carl Lumbly) در نقش آیزایا بردلی
  • لیو تایلر (Liv Tyler) در نقش بتی راس
  • تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) در نقش ساموئل استرنز/ رهبر
  • هریسون فورد (Harrison Ford) در نقش تادئوس “تاندربولت” راس
  • جانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito)
  • تاکهیرو هیرا (Takehiro Hira) در نقش نخستوزیر اوزاکی
  • سث رولینز (Seth Rollins)
  • رزا سالازار (Rosa Salazar)
  • فونگ کوبکی (Phuong Kubacki)

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی فیلم Captain America: Brave New World 2024 پرداختیم و اطلاعات خود درباره داستان کاپیتان آمریکا ۴ و بازیگران آن را با شما به اشتراک گذاشتیم. با توجه به اینکه تاریخ اکران این فیلم تاکنون 2 بار به تعویق افتاده، بیایید امیدوار باشیم سومین تاریخ اعلام شده پابرجا بماند و بتوانیم در فصل زمستان به تماشای این فیلم ابرقهرمانی جذاب بنشینیم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا از طرفداران دنیای سینمایی مارول هستید؟ به نظر شما فیلم کاپیتان آمریکا: دنیای شگفت انگیز نو می‌تواند یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های 2025 شود؟ آیا شخصیت سم ویلسون موفق خواهد شد دل مخاطبین را برباید و خود را به عنوان یک کاپیتان آمریکاجدید و محبوب معرفی کند؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل