معرفی بهترین برنامه های روت کردن گوشی های اندروید

معرفی بهترین برنامه های روت کردن گوشی های اندروید

قویترین نرم افزار های روت کردن، برنامه‌هایی هستند که دسترسی به تمامی قابلیت‌های اندروید را فراهم می‌کنند. با پلازا همراه باشید تا با بهترین برنامه روت گوشی که می‌توانید دانلود کنید، آشنا شویم.

خیلی‌ها علاقه‌ای به گوشی روت شده ندارند و شاید هم حق با آن‌ها باشد. روت کردن گوشی ریسک‌ها و خطرات خاص خود را دارد ولی از طرف دیگر با این کار می‌توانید دسترسی تمام و کمال به اندروید داشته و کنترل بیشتری روی آن داشته باشید. بهترین برنامه روت گوشی می‌تواند به سادگی و بدون دردسر زیاد، گوشی شما را روت کند.

فهرست مطالب

بهترین برنامه روت گوشی

اگر به دنبال برنامه‌های روت گوشی هستید که امکان دسترسی به ویژگی‌های متعددی را فراهم می‌آورند، توصیه می‌شود که ادامه این مقاله را دنبال کنید. ما در اینجا برنامه‌های مفیدی را در این زمینه معرفی کرده‌ایم. در ادامه، چندین نرم‌افزار برای روت کردن سریع گوشی به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. اپلیکیشن Magisk

برنامه روت گوشی

بهترین برنامه روت كردن گوشي سامسونگ را می‌توانیم برنامه Magisk بدانیم. یک برنامه متن‌باز که انتخاب اول اکثر کاربران برای روت کردن دستگاه‌های اندرویدی است. با این اپلیکیشن شما می‌توانید اکثر گوشی‌های اندرویدی را با پشت سر گذاشتن فرایند نسبتا ساده‌ای، روت کنید. البته مراحل روت کردن دستگاه با این برنامه بستگی به مدل گوشی دارد. می‌توانید با مراجعه به این صفحه اطلاعات بیشتری از نحوه روت کردن دستگاه بدست بیاورید.

۲. اپلیکیشن KingoRoot

این برنامه روت قوی بدون نیاز به کامپیوتر از تمام دستگاه‌های اندروید و سیستم عامل‌های اندروید پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن KingoRoot یکی از بهترین نرم افزارهای روت کننده اندروید است که رابط کاربری ساده و خوبی را برای آزادسازی فضا در رم ارائه می‌دهد. این برنامه از انواع گوشی‌ها پشتیبانی می‌کند. البته این برنامه با توجه به این که متن‌باز نیست، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است ریسک‌های امنیتی برای دستگاه شما ایجاد کند.

همچنین بخوانید :

۳. برنامه FramaRoot

گزینه دیگری که برای دانلود برنامه روت اندروید ۱۱ یا دیگر نسخه‌ها می‌توانید مدنظر قرار دهید FramaRoot است. این برنامه هم نیازی به کامپیوتر ندارد و از تمام گوشی‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. البته بیشتر با گوشی‌هایی که دارای پردازنده مدیاتک هستند سازگار است. کافی است Install Superuser را انتخاب و سپس روی Exploit مدنظرتان بزنید.

۴. CF Auto Root

اگر به‌دنبال دانلود برنامه روت گوشی سامسونگ هستید، CF Auto Root می‌تواند انتخاب بسیار عالی باشد. برنامه نیاز به کامپیوتر ندارد ولی می‌توانید آن را از طریق نرم‌افزار Odin هم در گوشی سامسونگ خود فلش کنید. برای دانلود آن ابتدا باید به این صفحه رفته و در کادر اول گوشی خود را انتخاب و به صفحه فریمور آن بروید تا به فایل APK برنامه دسترسی پیدا کنید.

همچنین بخوانید :

۵. برنامه KingRoot

KingRoot یک برنامه متفاوت از KingoRoot است که در بالا معرفی کردیم. این برنامه هم قادر است تقریبا هر گوشی را به راحتی روت کند و یکی از ابزارهای شناخته شده و محبوب برای این کار به‌حساب می‌رود.

۶. برنامه Root Master

گزینه بعدی در لیست برنامه های روت کردن گوشی، Root Master است. یکی از برنامه‌های قدیمی که می‌توانید برای روت کردن گوشی از آن استفاده کنید. به خصوص اگر برنامه‌های دیگر این فهرست در انجام این کار موفق نشدند. این برنامه اولین اپلیکیشن انگلیسی زبان بود که توانست با موفقیت یک گوشی را روت کند و هنوز هم آپدیت و به روزرسانی می‌شود.

۷. برامه iRoot

یکی از برترین نرم افزار های روت کردن گوشی iRoot است. یک برنامه که تنها برای روت کردن ساخته شده و دارای ابزارهای اضافی مثل پاک کننده و لانچر اختصاصی هم هست. پس از اتمام فرایند روت گوشی هم چندین برنامه اضافی برای استفاده بهتر از گوشی روت شده به شما پیشنهاد خواهد کرد. این برنامه برای روت نیاز به اتصال به اینترنت دارد.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

۱. اپلیکیشن روت کردن اندروید چیست؟

اپلیکیشن‌های روت کردن اندروید برنامه‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بر گوشی یا تبلت اندروید خود به طور کامل کنترل داشته باشید، سرعت گوشی را بالا ببرید و عمر شارژ باتری را طولانی‌تر بکنید. این برنامه‌ها تبلیغات اپ‌ها را هم مسدود می‌کنند.

۲. بهترین نرم افزارهای روت کننده اندروید کدام هستند؟

Magisk و KingoRoot از بهترین برنامه های روت گوشی هستند.

۳. چطور اندروید ۱۰ را روت کنیم؟

با استفاده از برنامه‌های معرفی شده می‌توانید گوشی اندروید ۱۰ را روت بکنید.

۴. آیا تمام گوشی‌های اندروید قابل روت هستند؟

از لحاظ تئوری شما می‌توانید هر گوشی اندرویدی را روت کنید؛ با این حال فرایند انجام این کار بسته به سازنده گوشی متفاوت است. برای مثال روت کردن گوشی‌های سامسونگ معمولا کار آسانی نیست و نیاز به دانش کافی دارد.

۵. از کجا می‌توان برنامه‌هایی که نیاز به دسترسی روت را دارند دانلود کرد؟

این برنامه‌ها در صورتی که ناقض قوانین گوگل‌پلی نباشند، در این فروشگاه قابل دسترسی هستند. همچنین شما می‌توانید از طریق دیگر منابع از جمله گیت‌هاب، برنامه‌های روت را دانلود و نصب کنید.

۶. آیا می‌توان روی یک اندروید روت شده iOS نصب کرد؟

تا به‌حال چندین بار تلاش شده تا iOS روی یک گوشی اندروید نصب شود ولی تا به امروز این تلاش‌ها موفقیت آمیز نبوده است.

۷. چرا باید یک گوشی اندروید را روت کنیم؟

روت کردن گوشی مزایا خاص خود را دارد. از جمله این مزایا می‌توان به دسترسی کامل به سیستم‌عامل، حذف نرم‌افزارهای سیستمی، نصب و اجرای برنامه‌های خاص، بهبود عملکرد و عمر باتری، نصب کاستوم رام (Custom ROM) و همچنین کنترل بیشتر روی پردازش‌ها اشاره کرد.

۸. آیا گوشی با روت کردن آسیب می‌بیند؟

استفاده از یک برنامه روت قوی و روت کردن گوشی، ریسک‌هایی هم دارد که باید از قبل آن‌ها را در نظر داشته باشید. ریسک خراب شدن یا بریک شدن گوشی هم یکی از این ریسک‌ها است. اگر فرآیند روت کردن به درستی انجام نشود، ممکن است گوشی شما غیرقابل استفاده شود. همچنین ایجاد دسترسی روت می‌تواند گوشی شما را در برابر بدافزارها و تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیرتر کند. در نهایت با روت کردن، گارانتی گوشی هم باطل خواهد شد.

۹. آیا گوشی روت شده امن است؟

به‌طور کلی گوشی‌های روت شده امنیت کمتری نسبت به دیگر گوشی‌ها دارند. البته امنیت دستگاه بیشتر به نحوه استفاده شما بر می‌گردد. اگر یک بدافزار یا یک کاستوم رام با امنیت پایین روی گوشی نصب کنید، امنیت دستگاه به خطر خواهد افتاد و با توجه به دسترسی روت، ممکن است مشکلات زیادی برایتان پیش بیاید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کلی تعدادی از بهترین برنامه های روت گوشی معرفی شدند. با استفاده از این برنامه‌ها به راحتی می‌توانید گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روت بکنید و سرعت و عملکرد دستگاه را بهتر کنید. از نظر شما قویترین برنامه روت گوشی کدام است؟ اگر شما هم برنامه خوبی برای روت کردن گوشی اندروید می‌شناسید می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های پلازا معرفی کنید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل