سریال و انمیشن

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ چطور کار می‌کند؟ آیا میتوان به آن اطمینان کرد؟ آیا فعال کردن آن اصلا فایده ای برای ما خواهد داشت؟ اگر شما هم نگران وضعیت باتری خود هستید، در این مقاله از پلازا، با بررسی کامل اینکه Protect Battery Samsung چیست، همراه ما باشید.

باتری تلفن‌های همراه و خرابی آنها یکی از مهمترین مواردی است که می‌توان ارتباط مستقیمی با بازدهی گوشی، کیفیت کلی کار آن و از آن مهمتر اعصاب ما داشته باشد. پس سلامت نگه داشتن این باتری، به خصوص در گوشی‌های امروزی که نمیتوان به راحتی آن را تعویض کرد، موضوعی بسیار مهم و حساس است. همین موضوع خیلی از برند‌های سازنده موبایل را مجاب کرده است که امکانات مختلفی را برای حفظ سلامت باتری در اختیار کاربران بگذارند. ویژگی Protect Battery Samsung، که در واقع قابلیت محافظت از باتری سامسونگ به شمار می‌رود، وظیفه مراقبت از باتری را در گوشی‌های این شرکت برعهده دارد که در این مقاله می‌خواهیم روش کار آن و همینطور ویژگی‌هایی که می‌تواند داشته باشد را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ چیست؟

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ یکی از ویژگی‌های خوبی است که این سازنده بزرگ تلفن‌های همراه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا باتری سالم تری داشته باشند. همانطور که اشاره کردیم، باتری گوشی یکی از مواردی است که در گوشی‌های امروزه می‌توان اهمیت بسیار بیشتری نسبت به چند سال پیش داشته باشد و بهتر است تمامی تلاش خود را به کار بگیرید که بتوانید این باتری را از دردسر‌هایی که ممکن است برای آن ایجاد شود، دور نگه دارید. البته باید گفت ما هر چقدر هم که به این باتری توجه داشته باشیم باز هم افت آن را شاهد خواهیم بود.

protect battery samsung چیست

دلیل این موضوع مصرفی بودن باتری و تمام شدن عمر آن بعد از دوره ای مشخص از شارژ و دشارژ شدن‌ها می‌ می‌باشد. البته بسته به اینکه باتری تلفن همراه شما از چه نوعی باشد این موضوع می‌تواند متغیر باشد. تولید باتری یکی از مقوله‌هایی است که پیشرفت در آن چندان با سرعت بالایی اتفاق نمی‌افتد و نمی‌توان گفت که این نگهدارنده‌های انرژی مانند سایر قطعات الکترونیکی رشد داشته اند. در حال حاضر بهترین انواع باتری‌هایی که برای موبایل می‌توان به کار گرفت باتری‌های لیتیومی هستند. معمولا انواع این باتری‌ها که برای ساخت گوشی‌های هوشمند به سراغ آنها می‌رویم در این دو دسته اصلی جای می‌گیرند:

  • باتری‌های لیتیوم یونی (Li-ion)
  • باتری‌های پلیمر لیتیومی (LiPo)

هر دوی این باتری‌ها از پیشرفته ترین باتری‌های بازار به شمار می‌روند اما باتری‌های لیتیوم یونی برتری کمی در بحث طول عمر و تعداد دفعات شارژ شدن نسبت به پلیمری‌ها دارند. البته باید گفت که در تعداد زیادی از گوشی‌ها استفاده نمی‌شوند و معمولا می‌توان آنها را در گوشی‌های میان رده به بالا مشاهده کرد. هر چند باتری‌های پلیمر لیتیوم نیز از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با آنها ندارند. باتری گوشی شما هر چه هم که باشد، باز باید از آن مراقبت کنید تا مطمئن شوید برای یک تعویض باتری ساده قرار نیست گوشی عزیز خود را به یک گوشی تعمیری و باز شده بدل کنید.

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ چیست؟

هر کدام از شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه امکانات مختلف خود را برای اینکه باتری را در امان نگه دارند در اختیار کاربران قرار می‌دهند. قابلیت محافظت از باتری سامسونگ که در گوشی‌های این شرکت به کاربران عرضه می‌شود، Samsung Protect Battery نام دارد و با کمک مکانیزم ویژه خود از زیاد شارژ شدن باتری گوشی جلوگیری کرده تا آن را در حالت بهینه قرار دهد. در واقع با فعال کردن ویژگی Protect Battery گوشی شما بیش از ۸۰ درصد شارژ نخواهد شد!

استفاده از عدد ۸۰ در اینجا این است که این درصد از شارژ می‌توان بهترین بازدهی را داشته و طول عمر باتری را به بیشترین حالت خود ارتقا دهد. همینطور در این حالت از آسیبی که به شارژ ماندن باتری پر می‌تواند به سلول‌های باتری شما وارد کند نیز جلوگیری خواهد شد.

همچنین بخوانید :

در اینجا یک سوال برای خیلی از کاربران پیش می‌آید که چرا شرکت‌های تولید کننده از اول باتری را در وضعیت ۸۰ درصدی قرار نمی‌دهند!؟

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ

در پاسخ به این سوال باید گفت که در این شرایط عملا ظرفیت باتری ۲۰ درصد افت داشته و این موضوع باب میل خیلی از شرکت‌هایی که سعی دارند گوشی‌های خود را به‌عنوان گوشی‌هایی با شارژدهی خوب به فروش برسانند، نمی‌باشد. از طرفی این کم کردن تنها بخش کوچکی از مراقبت‌های باتری به شمار می‌رود و تاثیر چندان شگرفی ندارد که بخواهند آن را از دم روی تمامی گوشی‌هایی که تولید می‌کنند اعمال کنند، بلکه به صورت یک ویژگی اختیاری در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که به دنبال مراقبت بیشتر از گوشی خود هستند.

اکنون که دقیقا می‌دانیم قابلیت محافظت از باتری سامسونگ چه کاری راب رای ما انجام می‌دهد، نوبت به این رسیده است که به سراغ آموزش فعال کردن و استفاده از آن برویم و ببینم که برای استفاده از آن چه کار باید انجام دهیم.

آموزش فعالسازی قابلیت محافظت از باتری سامسونگ

همانطور که گفتیم، قابلیت محافظت از باتری سامسونگ از آن ویژگی‌هایی است که به صورت پیش فرض فعال نمی‌شود. برای این منظور می‌توانید از طریق تنظیمات مربوط به باتری به سراغ آن رفته و این ویژگی را برای خود فعال کنید. دستورالعمل زیر می‌توان به صورت مختصر و مفید روش انجام این کار را در اختیار شما قرار دهد:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید؛
  • تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و Battery را پیدا کنید؛
  • در این بخش به دنبال گزینه Battery protection بگردید و روی آن بزنید

تنظیمات باتری گوشی سامسونگ

در این قسمت سه‌گزینه برای مشخص کردن سطح حفاظت از باتری وجود دارد:

  • Basic: با انتخاب این گزینه، شارژ باتری زمانی که به ۱۰۰ درصد برسد متوقف خواهد شد و سپس زمانی که باتری به ۹۵ درصد برسد، فرایند شارژ دوباره شروع می‌شود.
  • Adaptive: گوشی با استفاده از ساعات استفاده شما از گوشی، زمان‌هایی که خواب هستید را شناسایی کرده و باتری را تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند. سپس درست پیش از این که از خواب بیدار شوید، باتری را به ۱۰۰ درصد می‌رساند.
  • Maximum: این گزینه بالاترین سطح حفاظت از باتری را فراهم می‌کند. با انتخاب آن، شارژ گوشی از ۸۰ درصد بیشتر نخواهد شد.

در حالت Maximum، قابلیت محافظت از باتری سامسونگ برای گوشی شما فعال شده است و وقتی که گوشی شما تا مقدار ۸۰ درصد شارژ شود، پیغامی مبنی بر اینکه شارژ به دلیل فعال بودن ویژگی Protect Battery متوقف شده است روی صفحه گوشی به شما نمایش داده خواهد شد.

همچنین بخوانید :

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که قابلیت محافظت از باتری سامسونگ در اختیار شما قرار می‌دهد، ایجاد یک روتین برای فعال کردن و غیر فعال کردن آن است. مثلا در صورتی که شما نگرانم این هستید وقتی شب‌ها می‌ می‌خوابید گوشی شما بیش از حد نیاز به شارژ بماند و به باتری آسیب بزند، می‌توانید کاری کنید که ویژگی Protect Battery تنها از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح برای شما فعال باشد و در طول روز بتوانید باتری را تا ۱۰۰ درصد نیز شارژ کنید. برای این منظور لازم است که از دستیار صوتی گوشی خود یعنی Bixby کمک بگیرید.

تنظیمات باتری گوشی سامسونگ

برای این منظور باید دکمه Bixby را در کنار گوشی نگه داشته و آن را فشار دهید و در این حالت دستورات خود را به آن اعلام کنید. در صورتی که برای گفتن این دستورات به انگلیسی مشکل دارید می‌توانید ابتدا آن را به کمک گوگل ترنسلیت ترجمه کرده و همان متن را برای Bixby بخوانید و یا از یک گوشی دیگر به کمک گوگل ترنسلیت پخش کنید. در صورتی که برای کار کردن با این دستیار صوتی به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از مقاله سامسونگ Bixby کمک بگیرید.

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ تا چه اندازه موثر است؟

آیا اگر ما این تیک را در تنظیمات بزنیم کافی است؟ آیا با چشم پوشی از بخشی از ظرفیت، باتری گوشی ما همیشه سالم خواهد ماند؟ قابلیت قابلیت Samsung Protect Battery تا چه اندازه قابل اعتماد است؟ اینها سوالاتی است که بعد از فعالسازی این ویژگی برای خیلی از افراد پیش خواهد آمد و البته حواب آن‌ها ممکن است کمی دلسرد کننده باشد. هر چند سامسونگ این ویزگی را برای حفاظت از باتری ارائه داده است و فعال کردن ان می‌تواند به طول عمر باتری کمک کند، ولی تنها اقدامی نیست که باید برای داشتن یک باتری سالم انجام دهید.

قابلیت محافظت از باتری سامسونگ تا چه اندازه موثر است!؟

در واقع باید گفت کارهای زیادی هستند که در صورت انجام آنها حتی با فعال کردن قابلیت محافظت از باتری سامسونگ باز هم باتری شما آسیب خواهد دید. پس لازم است برای داشتن یک باتری سرحال و خوب، خودتان دست به کار شده و باید‌ها و نباید‌های مختلفی را برای این منظور رعایت کنید. ده مورد از مهمترین کار‌هایی که می‌توان گفت با انجام آنها، ما ۹۰ درصد از مسیر داشتن یک باتری سالم را طی کرده ایم، این گزینه‌ها هستند:

عدم استفاده در دمای بالا و پایین: دمای زیاد می‌تواند به باتری آسیب برساند. سعی کنید گوشی را در دماهای بسیار بالا یا پایین قرار ندهید.

شارژ نکردن تا ۱۰۰% و خالی نکردن تا ۰%: باتری‌های لیتیوم یونی بهترین عملکرد را در شارژ بین ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد دارند. رد شدن از این مرزها می‌تواند به سلول‌های باتری شما آسیب برساند.

همچنین بخوانید :

استفاده از شارژر اصلی: همیشه از شارژر و کابل اصلی سامسونگ استفاده کنید تا از آسیب به باتری جلوگیری شود. در صورت استفاده از سایر تجهیزات شارژ به میزان خروجی شارژر و همینطور ظرفیت کابل شارژ توجه ویژه ای داشته باشید.

بروزرسانی نرم افزاری: بروزرسانی‌های نرم افزاری معمولاً شامل بهبودهایی در مدیریت انرژی و عمر باتری نیز هستند. با آپدیت نگه داشتن گوشی خود، مقدار مصرف انرژی را در بهترین حالت نگه خواهید داشت.

مدیریت برنامه ها: بستن برنامه‌های فعال در پس زمینه و استفاده از حالت ذخیره انرژی می‌تواند مصرف باتری را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

protect battery samsung چیست

غیر فعال کردن ویژگی‌های غیر ضروری: ویژگی‌هایی مانند GPS، بلوتوث و Wi-Fi را زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش کنید.

کاهش روشنایی صفحه نمایش: صفحه نمایش یکی از اصلی ترین و پرمصرف ترین قطعات گوشی است. روشنایی زیاد صفحه نمایش مصرف باتری را افزایش می‌دهد.

حذف یا غیر فعال کردن برنامه‌هایی که نیاز ندارید: برنامه‌هایی که به ندرت استفاده می‌شوند را حذف یا غیر فعال کنید تا مصرف باتری کاهش یابد.

همچنین بخوانید :

عدم استفاده از گوشی هنگام شارژ: استفاده از گوشی هنگام شارژ باعث افزایش حرارت و کاهش عمر باتری می‌شود.

استفاده از حالت هواپیما: در مواقعی که نیازی به ارتباطات نیست، استفاده از حالت هواپیما می‌تواند مصرف باتری را کاهش دهد. این مورد می‌تواند برای افزایش طول عمر باتری وقتی که به شارژر دسترسی ندارید مفید باشد.

در صورتی که به نکات بیشتری در این رابطه نیاز دارید می‌توانید سری به مقاله بهینه سازی مصرف باتری گوشی بزنید تا با روش‌هایی که در کنار قابلیت محافظت از باتری سامسونگ می‌توانند از باتری گوشی شما محافظت کنند بیشتر آشنا شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی قابلیت محافظت از باتری سامسونگ پرداختیم و دیدیم که Protect Battery در گوشی‌های این برند چه کاری را برای ما انجام می‌دهد. این ویژگی حداکثر میزان شارژ گوشی را روی ۸۰ نگه داشته و با جلوگیری از افزایش آن از سلول‌های باتری شما محافظت می‌کند. شما می‌توانید به سادگی با دستور العمل‌های داده شده از طریق تنظیمات و بخش باتری آن را فعال کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این ویژگی به تنهایی برای حفظ سلامت باتری کافی نیست و سایر نکات نیز باید در نظر گرفته شود. در صورتی که در مورد استفاده از این قابلیت سوالی داشتید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان گذاشته تا بهترین جواب را برای آن پیدا کنیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا