سریال و انمیشن

(تصاویر) استایل شما شبیه کدام‌یک از شخصیت‌های سریال فرندز است؟

(تصاویر) استایل شما شبیه کدام‌یک از شخصیت‌های سریال فرندز است؟

حتما شما هم متوجه شده‌اید که در سال‌های اخیر، ترندهای دهه‌ی ۹۰ میلادی (با اصطلاح Y2K) دوباره به عرصه‌ی مد و فشن و البته خیابان‌ها، کافه‌ها و دورهمی‌ها بازگشته است. آیتم‌هایی که در این استایل‌ها زیاد دیده می‌شوند بلوزهای کوتاه و چسبان، شلوارهای بگ، دامن‌های طرح‌دار و کفش‌های نوک‌تیز و لژدار است.

همان‌طور که بسیاری از ما با سریال محبوب و پرطرفدار فرندز آشنا هستیم، عاشق شخصیت‌های سریال فرندز هستیم و دوران نوجوانی و جوانی خود را با آن‌ گذراندیم تصمیم گرفتیم که نگاهی به استایل و تیپ شخصیت‌های این سریال جذاب داشته باشیم. چرا که این مجموعه علاوه بر اینکه در دهه‌ی ۹۰ میلادی ساخته شده و بیانگر استایل‌های مد روز آن زمان است، می‌تواند الهام‌بخش ما برای ساخت تیپ‌های جذاب Y2K باشد.

سریال فرندز مانند کپسول زمان است که شخصیت‌های آن، ادبیات و اصطلاحاتی که استفاده می‌شود، مسائل و دغدغه‌هایی که هرکدام از شخصیت‌ها دارند و به‌ویژه لباس‌هایشان، انگار دچار تغییر چندانی نشده و دیدن آن هنوز می‌تواند باعث شود تا قاه‌قاه بخندیم و یا حتی به پهنای صورت اشک بریزیم.

این تصویر نوستالژیک دهه‌ی ۹۰ میلادی برای خیلی از ما آشنا است. جین‌های راسته و پاچه‌گشاد، طرح‌های چهارخانه، سوتشرت‌های بزرگ و کلاه‌های بیسبال که رو به عقب گذاشته می‌شوند، همه و همه از ترندهای شاخص آن دهه و البته این سریال محبوب است. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید تا استایل هر یک از شخصیت‌های دوست‌داشتنی این سریال پرطرفدار را باهم بررسی کنیم. شاید دوست داشتید در این روزها که ترندهای دهه‌ی ۹۰ میلادی به کمد لباس‌هایمان بازگشته‌ است دوباره از شخصیت‌ موردعلاقه‌تان الگوبرداری کرده و استایلی زیبا و چشم‌نواز بسازید.

مونیکا، ریچل و فیبی

این سه کارکتر زن با تیپ‌های شخصیتی متفاوت و گاه متضاد، جزو استایل‌های شاخص این سریال محبوب هستند. از آن‌جایی که هر کدام استایل خاص خود را دارند و با وجود موقعیت‌های مشابه، همیشه استایل خود را حفظ کرده و خوش‌پوش و زیبا هستند، عجیب نیست که زنان و دختران بسیاری در دنیا هنوز از این شخصیت‌های سریال فرندز الگوبرداری کرده و آیتم‌هایی را با الهام از تیپ آن‌ها به کمد لباس خود اضافه می‌کنند.

استایل مونیکا

مونیکا را می‌توان به عنوان پرسروصداترین و محکم‌ترین شخصیت در بین باقی شخصیت‌های سریال فرندز دانست. او با این‌که گاهی با کنترل‌گری‌ها و کمال‌گرایی‌های خود حرص بیننده را درمی‌آورد اما شخصیت گرم و دعوت‌کننده‌ش باعث می‌شود که طرفداران خودش را داشته باشد و برای استایل بسیاری از زنان و دختران الهام‌بخش باشد. مونیکا به طور معمول شومیزی اورسایز می‌پوشد که در قسمت بالایی دکمه‌هایش را باز می‌گذارد.

او برای زیر شومیز، تاپ ظریف ساده و یا تی‌شرت سفید را انتخاب می‌کند. او این بالاتنه را با یک شلوار جین راسته، کمربند چرم و کفش‌های کتانی استایل می‌کند. از آن‌جایی که مونیکا وسواس تمیزی دارد و باید هر کاری را به نحو احسن انجام بدهد، نوع لباس پوشیدنش نیز همین حس را به مخاطب منتقل می‌کند.

مونیکا لباس‌هایی را انتخاب می‌کند و می‌پوشد که خطوط افقی و عمودی تمیز داشته باشند. این آیتم‌ها عموما تک‌رنگ بوده و کمترین طرح را دارند. مونیکا گاهی دامن‌ و پیراهن‌ نیز می‌پوشد اما استایلی که بیشتر از همه او را در ذهن‌ها نگه داشته تی‌شرت‌های ساده و البته یقه‌اسکی‌های تک‌رنگ است که با شلوار جین‌های کلاسیک ست می‌شوند.

75

 

استایل ریچل

در مقابل مونیکا که عموما استایلی مینیمال و کلاسیک دارد، استایل ریچل زنانه‌تر و چشم‌گیرتر است. از آن‌جایی که شخصیت ریچل طنازی و عشوه‌گری بیشتری داشته و علاقه دارد تا توجه افراد بیشتری را به خود جذب کند، این نوع استایل انگار برای خود او ساخته شده‌است.

ریچل عاشق مد و فشن، خرید لباس و البته استایل کردن آن‌ها است. حتما خاطرتان هست که در اواخر سریال، ریچل فشن استایلیست شده بود و برای برندهای مهم آن زمان کار می‌کرد. پس جای تعجب نیست که بهترین استایل‌های این سریال به او تعلق بگیرد و زنان زیادی در سرتاسر دنیا او را الهام‌بخش استایل‌های روزانه و شبانه‌ی خود بکنند. ریچل آن چنان خوش‌تیپ است که می‌تواند با دامن چهارخانه‌ی دختر مدرسه‌ای و ژاکت کوتاه کشمیر نگاه‌ها را به سمت خود برگرداند. او حد وسط ندارد؛ یا پیراهن‌های بلند و ماکسی می‌پوشد یا شلوارک‌ها و دامن‌های کوتاه و چسبان.

ریچل با تی‌شرتی کوتاه و تنگ و شلوار جینی راسته و کلاسیک می‌تواند خوش‌استایل‌ترین فرد اکیپ باشد. لایه لایه پوشیدن از تخصص‌های این شخصیت عشوه‌گر و جذاب است؛ چه تی‌شرت روی آستین بلند، چه تاپ روی تی‌شرت. حتما آن اپیزودی که ریچل لباس ورزشی (شامل دامن کوتاه و تی‌شرت چسبان) پوشیده بود را یادتان هست.

ترکیب آن آیتم‌ها با جوراب حوله‌ای و کفش ورزشی به یکی از محبوب‌ترین استایل‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی و بین دختران جوان تبدیل شد. یکی دیگر از جذاب‌ترین ترندهایی که شخصیت ریچل روانه‌ی بازار کرد جلیقه‌های کوتاه و ظریف بود. این جلیقه‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌های متفاوت آن‌قدر جذاب بودند که در کنار آیتم‌های دیگری مانند شلوار، دامن و شلوارک استایل می‌شدند و بیننده‌ها را مجذوب خود می‌کردند.

76

فیبی تکمیل‌کننده‌ی اکیپ سه نفره‌ی دخترانه در فرندز است؛ نه مانند مونیکا کمال‌گرا و نه به اندازه‌ی ریچل عشوه‌گر و طناز است. این دختر واقع‌بین و شاد که از گذشته‌ای تلخ و ناراحت‌کننده جان سالم به در برده بود با نگاهی طنزآلود و گاهی خشن، استایل خاص خودش را دارد. شاید بتوان گفت که فیبی پیرو جنبش هیپی‌ها و استایل‌ بوهو بود. لباس‌های طرح‌دار، اکسسوری‌های زیاد (تقریبا بیشتر اوقات همه‌ی انگشتان فیبی با انگشترها پوشیده شده‌اند)، کفش‌ها و پوتین‌های لژدار و چانکی، همه و همه نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی لطیف، یاغی‌گری و در عین حال قوی این دختر جوان است.

فیبی از پوشیدن یک کت بلند روی پیراهنی ماکسی، پیراهن جین روی بلوز ‌آستین بلند یا جلیقه‌ای با نخ‌های آویزان که چندان با تناسبات زیبایی‌شناختی جور درنمی‌آیند، نمی‌ترسد. او می‌تواند همه چیز را باهم استایل کند و باز هم در نظر بیننده جذاب و خوش‌پوش باشد. از آن‌جایی که یکی از رنگ‌هایی که در استایل‌های بوهو و هیپی استفاده می‌شود رنگ‌های گرم (به خصوص خانواده‌ی قهوه‌ای) است، این رنگ‌ها در لباس‌های فیبی جای بسزایی دارند. البته فیبی بسیاری از اوقات این رنگ‌ها را با جین و رنگ‌های آبی یا سبز ست می‌کند تا از یکنواختی و بی‌حالی استایل خود جلوگیری کند.

77

 

راس، جویی و چندلر

شاید بتوان گفت لباس‌های مردان سریال فرندز می‌توانست کمتر خسته‌کننده‌ و کسل‌کننده‌ باشد. ترکیب شومیزهایی که دکمه‌هایشان تا بالا بسته شده، شلوارهای مردانه‌ که در کنار شومیزها بی‌روح‌تر به نظر می‌رسند و ژاکت‌های بدون آستین از بدترین استایل‌هایی بود که سریال‌های تلویزیونی به خود دیده‌اند.

شاید با خود فکر کنید که این استایل و این آیتم‌ها هنوز توسط مردان و در سرتاسر دنیا پوشیده می‌شوند. بله درست است و این چیزی از بی‌سلیقگی و کسالت‌آوری آن‌ها کم نمی‌کند. با این‌که در دهه‌ی ۹۰ میلادی استایل‌های بسیار جذابی برای پسرها و آقایان وجود داشت، هیچ‌کدام از آن‌ها آن‌قدر در کمد لباس شخصیت‌های مرد مجموعه‌ی فرندز جایی نداشتند.

استایل راس

راس استاد دانشگاه است و شخصیتی درونگرا، محافظه‌کار و منطقی دارد. شاید به همین دلایل، طراح لباس این سریال تا جایی که می‌توانست، کت و شلوار بر تن او کرده است. راس در موقعیت‌های غیررسمی شلوار کتان و تی‌شرت می‌پوشد که با شومیزی مردانه (بدون بستن دکمه‌ها) تکمیل می‌شود. او همیشه همه‌ی سعیش را می‌کند تا از موقعیت‌های پیچیده و پرتنش دوری کند که البته زندگی به طرز شیطنت‌آمیزی او را بیشتر اوقات در این نوع موقعیت‌ها قرار می‌دهد.

یکی از اپیزودهایی که قطعا در خاطر بسیاری از ما مانده آن‌جایی است که راس تصمیم می‌گیرد در سال نو کارهای جدید امتحان کند و در ادامه برای قرار عاشقانه‌اش شلوار چرمی می‌پوشد تا با استایلی جدید و متفاوت به سر قرار برود که متاسفانه نتیجه‌بخش نبود و باعث خنده‌ی بسیاری از ما شد. از آن‌جایی که ریچل شریک عاطفی راس بود جای تعجب است که هیچ تاثیری در لباس پوشیدن راس در طول سریال ایجاد نشد.

78

استایل چندلر

چندلر با آن پیچیدگی شخصیتی و طنز بی‌مثالش یکی از محبوب‌ترین کارکترهای سریال فرندز است. همه‌ی ما همیشه در گروه دوستانمان، دوستی را داریم که چندلر بینگ اکیپ است. این شخصیت دوست‌داشتنی که بنا به گذشته‌ی خانوادگی، فردی بدبین و طعنه‌گو است یکی از بدلباس‌ترین افراد این سریال است. او هم مانند راس اغلب اوقات کت و شلوار می‌پوشد و نقطه عطف لباس‌هایش، آن ژاکت بدون آستین است که روی شومیز مردانه به تن می‌کند.

در یکی از اپیزودها وقتی در خانه‌ی مونیکا مهمانی بالماسکه برقرار است، جویی انتخاب کرده بود که چندلر باشد و زشت‌ترین لباس‌های خود را پوشید که مایه‌ی خنده‌ی مهمان‌ها شد. طیف رنگی لباس‌های چندلر عموما روشن و شارپ نیست که شاید به واسطه‌ی بدبینی و روحیه‌ی طعنه‌آمیزش نسبت به مسائل زندگی انتخاب شده‌است.

79

 

جویی در این مجموعه نقش پسری را دارد که بازیگر است و شخصیتی برونگرا، خونگرم و مهربان دارد. او بسیار اجتماعی است و از هر فرصتی برای صحبت کردن با خانم‌ها استفاده می‌کند. با این‌که برای چنین شخصیتی می‌توان به راحتی استایلی جذاب و چشم‌گیر ساخت اما باز هم شاهد لباس‌های بسیار ساده و معمولی هستیم. شلوار جین‌های کلاسیک، تی‌شرت‌های اورسایز و پوتین‌های بزرگ، آیتم‌های اصلی استایل جویی هستند. شاید تنها در برخی از اپیزودها (آن‌جایی که تی‌شرت تنگ، شلوار جین راسته و کت چرم پوشیده است) استایل جویی هماهنگ با شخصیتی بود که برایش تعریف شده بود.

80

 

کلام آخر

سریال فرندز یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی است که الهام‌بخش بسیاری از افراد برای داشتن استایل‌هایی به روز و جذاب در آن دوره بوده‌است. مونیکا، ریچل و فیبی، هر کدام با توجه به شخصیت و روحیه‌ای که دارند استایل مخصوص به خود را دارند اما استایل مردهای این سریال چندان منحصربفرد نیست. اگر دوست دارید تا مانند شخصیت‌های این سریال لباس بپوشید سری به ترندهای دهه‌ی ۹۰ بزنید.

بسیاری از این ترندها اکنون دوباره مد شده‌اند. پس نگران این نباشید که ظاهری قدیمی و دمده داشته باشید. استایل محبوب خود را انتخاب کنید، آیتم‌های موردنظر را در کنار لباس‌هایی که دارید قرار دهید و برای موقعیت‌های مختلف استفاده کنید.

منبع: خبرآنلاین

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا