سریال و انمیشن

بیوگرافی ریما رامین فر، زندگی شخصی و کارنامه کاری

بیوگرافی ریما رامین فر، زندگی شخصی و کارنامه کاری

ریما رامین‌فر از بازیگران شناخته شده و مستعد در سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان محسوب می‌شود که فعالیت هنری خود را در سال 1375 آغاز نمود. در وب‌سایت پلازا با بیوگرافی ریما رامین فر همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

ریما رامین‌فر با ایفای نقش هما سعادت در مجموعه سریال پایتخت کاری از سیروس مقدم به شهرت بالایی رسید. وی همسر امیر جعفری بازیگر با استعداد کشورمان است که تا کنون در آثار زیادی با هم همبازی بوده‌اند. ریما در کارنامه هنری خود تجربه همکاری با کارگردانی بزرگی چون کیانوش عیاری، رخشان بنی‌اعتماد، رضا میرکریمی و زنده‌یاد عباس کیارستمی را دارد. این بازیگر تا کنون افتخارات زیادی را در عرصه بازیگری تئاتر و سینما به دست آورده است. چنانچه مایلید تا بیشتر با ابعاد زندگی ریما رامین فر و کارنامه هنری وی آشنا شوید، در ادامه مقاله پلازا با بیوگرافی ریما رامین فر همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی ریما رامین فر

در ادامه توجه شما را به اطلاعات شخصی این درباره بازیگر جلب می‌نماییم که می‌توان به یکی از سوالات مهم در ذهن شما نظیر ریما رامین فر چند سال دارد؟ پاسخ داده شود.

  • نام و نام خانوادگی: ریما رامین‌فر (Rima Raminfar)
  • تاریخ تولد: 5 فروردین 1349
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر
  • شروع فعالیت: 1375 تئاتر
  • تحصیلات: کارشناسی نمایش و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر
  • دوره هنری: دوره بازیگری در آکادمی آزاد مرحوم استاد حمید سمندریان 1373
  • سن ریما رامین فر: 54 سال
  • قد ریما رامین فر: 174 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • نام همسر ریما رامین فر: امیر جعفری (بازیگر)
  • خویشاوندان: دکتر ابوالحسن رامین فر (پدر) بنیان‌گذار شرکت تولیدی صنعتی آرملات – علیرضا جعفری برادرزاده شوهر (بازیگر)
  • تعداد فرزند: 1 پسر به نام آیین جعفری متولد 1386
  • صفحه اینستاگرام ریما رامین فر: ندارد.

زندگی خصوصی ریما رامین فر

در این بخش از مقاله بیوگرافی ریما رامین فر با زندگی شخصی از زمان تولد تا ازدواج و روابط کاری‌ این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

زندگی خصوصی ریما رامین فر

خانم رامین‌فر در پنجمین روز از ماه فروردین سال 1349 و در اول فصل زیبای بهار این سال در تهران به دنیا آمد. وی در یک خانواده شش نفره، همراه با سه خواهر و یک بردار بزرگ شد. ریما در سال 1367 دیپلم گرفت با رشته گرافیک وارد دانشگاه شد، اما پس از یک‌سال تصمیم گرفت تا برای تحصیل به کشور آلمان مهاجرت نماید. ریما پس از گذشت 3 الی 4 سال از حضورش در آلمان و حتی تحصیل در دانشگاه آن کشور، بنا به دلایلی به کشور بازگشت. او سرانجام موفق شد در رشته کارشناسی نمایش وارد دانشگاه شود و همزمان فعالیت هنری خود در حوزه تئاتر را آغاز نمود.

همچنین بخوانید :

پدر ریما رامین فر

دکتر ابوالحسن رامین فر

پدرش دکتر ابوالحسن رامین فر از بنیان‌گذاران شرکت تولیدی صنعتی آرملات، اولین و مبتکر تولید پوشش‌های صنعتی کف در ایران محسوب می‌شود که متولد روستایی در 84 کیلومتری استان اصفهان است.

ازدواج با امیر جعفری

در ادامه بیوگرافی ریما رامین فر می‌خوانیم که او برای اولین‌بار با نمایش دو جلاد و کلاس‌های بازیگری زنده یاد حمید سمندریان در سال 1373 با امیر جعفری آشنا شد که پس از یازده ساله با یکدیگر ازدواج کردند. ثمره ازدواج این زوج هنرمند یک پسر به نام آیین جعفری متولد سال 1386 است. در ادامه با عکسی از ریما رامین فر در کنار همسر و پسرش به بررسی کارنامه هنری این بازیگر می‌پردازیم.

ازدواج با میر جعفری

زندگی شغلی ریما رامین فر

در این بخش با زندگی حرفه‌ای این بازیگر همراه شما هستیم.

آغاز فعالیت هنری

ریما رامین فر فعالیت هنری خود را با نگارش نمایشنامه پس تا فردا آغاز نمود که در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را از آن خود کرد. در نمایش پس تا فردا ریما علاوه بر نویسندگی به عنوان بازیگر نیز حضور داشت.

ریما رامین‌فر در سال 1380 به خاطر بازی در نمایش یک دقیقه سکوت برنده جایزه دوم بازیگری را در جشنواره تئاتر فجر بدست آورد. اولین کار حرفه‌ای ریما در مقام بازیگر پس از ورودش به دانشگاه با نمایش شب بخیر مادر نوشته مارشا ‌نورمن به کارگردانی حامد محمدطاهر رقم خورد که سال 1375 در تئاتر شهر به اجرا درآمد.

بازی در نقش هما سعادت

همان‌طور که اشاره شد، ریما رامین فر فعالیت هنری خود به صورت حرفه‌ای را از سال 1375 آغاز نمود. وی پس از آن در آثار فیلم‌هایی چون نان، عشق و موتور 1000، شیرین و سریال‌های مانند من یک مستاجرم به ایفای نقش پرداخت. اما ایفای نقش هما سعادت در سریال پایتخت نقش بسزایی در شهرت این بازیگر داشت. مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم برای اولین بار در نوروز 1390 از شبکه 1 سیما پخش شد. پایتخت پس از پخش با استقبال بسیار بالایی از سوی مخاطبان مواجه گردید، طوری در سال‌های این سریال در فصل‌های دیگر هم ساخته شد.

بازی در نقش هما سعادت

از دیگر بازیگران اصلی این مجوعه تلویزیونی می‌توان به محسن تنابنده، احمد مهرانفر، مهران احمدی، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، سارا فرقانی‌اصل، نیکا فرقانی‌اصل و علیرضا خمسه اشاره کرد.

آغاز فعالیت در سینما

در ادامه بیوگرافی ریما رامین فر باید بگوییم او بازیگری در حوزه سینما را با نقشی فرعی در فیلم نان، عشق و موتور 1000 کاری از ابوالحسن داوودی آغاز نمود. این اثر سینمایی در سال 1380 ساخته شد که در آن با نخستین تجربه بازیگری امیر جعفری نیز در عرصه سینما بود.

رامین فر در سال 1390 برای نقش اعظم یکی از کارکترهای اصلی فیلم یک حبه قند به کارگردانی رضا میرکریمی انتخاب شد. در این فیلم بازیگرانی چون رضا کیانیان، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، پریوش نظریه، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل‌اللهی، نگار عابدی، امیرحسین آرمان و سعید پورصمیمی به ایفای نقش پرداختند. این اثر سینمایی پس از اکران فروش بالایی را در گیشه تجربه نمود.

فیلم های ریما رامین فر

همکاری با سعید روستایی در ابد و یک روز

ریما رامین فر در سال 1394 نقش شهناز یکی از کارکترهای اصلی فیلم ابد و یک روز به کارگردانی سعید روستایی را برعهده داشت. این فیلم در اکران بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت و نه سیمرغ بلورین منجمله جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از آن خود کرد. در واقع ابد و یک روز نخستین فیلم بلند سعید روستایی به عنوان کارگردان بود که بسیار خوش درخشید. از دیگر بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به پیمان معادی، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی، شیرین یزدان‌بخش، مهدی قربانی، معصومه رحمانی و نوید محمدزاده اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

همکاری با سعید روستایی در ابد و یک روز

فعالیت های اخیر خانم رامین فر

ریما رامین فر در سال 1402 در دو فیلم سینمایی هتل و ویلای ساحلی به عنوان بازیگر اصلی حضور پیدا کرد و توانست به خوبی دیده شود. در همین بین او در سال 1403 با ایفای نقش سیمین در سریال شبکه نمایش خانگی جنگل آسفالت توانست دیده شود. او یک فیلم سینمایی در انتظار اکران به نام برهوت نیز دارد.

در سال 1403 اخبار ساخت فصل هفتم سریال پایتخت پخش شده است و به گفته عوامل سازنده، باری دیگر خانم رامین‌ فر قرار است در نقش هما سعادت ظاهر شود.

فیلم های ریما رامین فر

در این بخش از مقاله زندگی نامه ریما رامین‌ فر به معرفی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه سینما می‌پردازیم. جدیدترین فیلم‌های این بازیگر فیلم ویلای ساحلی و فیلم هتل هستند. این آثار در سینما با استقبال زیادی روبه‌رو شدند و بسیار مورد توجه قرار گرفتند. همچنین فیلم برهوت نیز جدیدترین فیلم ساخته شده اوست که هنوز اکران نشده است. در این فیلم امیر جعفری، نفس بازغی، ستاره پسیانی، علی باقری، علیرضا استادی، نگار عابدی و… نیز قرار دارند.

سال نام فیلم کارگردان نقش
1380 نان، عشق و موتور 1000 ابوالحسن داوودی آویشن
1386 رفیق بد عباس احمدی مطلق فرح
1387 شیرین زنده‌یاد عباس کیارستمی تماشاگر
1390 یه حبه قند رضا میرکریمی اعظم
1390 قصه‌ها رخشان بنی‌اعتماد خانم منشی زاده
1391 سیزده هومن سیدی مهری
1393 مرگ ماهی روح‌الله حجازی رعنا
1394 فصل نرگس نگار آذربایجانی گیسو رحمانی
1394 زاپاس برزو نیک‌نژاد زری
1394 ابد و یک روز سعید روستایی شهناز
1395 سوفی و دیوانه مهدی کرم‌پور سارا (فقط صدا)
1396 چهل و هفت احمد اطراقچی، علیرضا عطاالله تبریزی
1397 زیر نظر مجید صالحی مهشید (فقط صدا)
1397 1397 گلدن تایم پوریا کاکاوند
1400 ملاقات خصوصی امید شمس فریبا
1401 ویلای ساحلی کیانوش عیاری
1402 هتل مسعود اطیابی عمه سهیلا
برهوت منصور وثوقی

در ادامه با عکسی از ریما رامین فر کنار پژمان جمشیدی و رضا عطاران در فیلم ویلای ساحلی این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

همچنین بخوانید :

بیوگرافی ریما رامین فر

سریال های ریما رامین فر

ریما رامین فر در سال 1380 با حضور در تیم نویسندگان بدون شرح به کارگردانی مهدی مظلومی، همکاری خود با تلویزیون را آغاز نمود. جالب اینجاست که امیر جعفری هم با بازی در این سریال برای نخستین بار در حوزه تلویزیون به ایفای نقش پرداخت.

ریما سال 1383 با بازی در موجوعه تلویزیونی من یک مستأجرم به کارگردانی پریسا بخت‌آور بازیگری در قاب تلویزیون را تجربه نمود. این سریال طنز پس از پخش با استقبال بالایی از سوس مخاطبان مواجه شد.  در این سریال طنز تلویزیونی بازیگرانی مانند کتایون امیرابراهیمی، امیر جعفری، سعید آقاخانی، نگار فروزنده، سپند امیرسلیمانی، بهاره رهنما، الهام چرخنده، زهرا داوودنژاد، آرش مجیدی، نیما تارخ، مرحوم محسن قاضی مرادی، مرحوم سروش خلیلی، مجید شهریاری، نورا هاشمی، جواد عزتی، فرشید نوابی، رضا بنفشه‌خواه به ایفای نقش پرداختند.

سریال های ریما رامین فر

سال نام سریال کارگردان سمت و نقش
1381 بدون شرح مهدی مظلومی (فقط جز گروه نویسندگان)
1383 کمربندها را ببندیم مهدی مظلومی (فقط جز گروه نویسندگان)
1383 من یک مستاجرم پریسا بخت‌آور نیره
1386 چارخونه سروش صحت (فقط جز گروه نویسندگان)
1390 پایتخت 1 سیروس مقدم هما سعادت
1391 چک برگشتی سیروس مقدم اکرم
1392 پایتخت 2 سیروس مقدم هما سعادت
1393 پایتخت 3 سیروس مقدم هما سعادت
1394 پایتخت 4 سیروس مقدم هما سعادت
1397 پایتخت 5 سیروس مقدم هما سعادت
1399-1400 پایتخت 6 سیروس مقدم هما سعادت
1401 مهمونی ایرج طهماسب میهمان برنامه

بیوگرافی ریما رامین فر

سریال های شبکه نمایش خانگی خانم رامین فر

سال نام سریال کارگردان سمت
1403 جنگل آسفالت پژمان تیمورتاش سیمین

تئاترهای ریما رامین فر

همان‌طور که در بیوگرافی ریما رامین فر اشاره شد، ریما نخستین فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر در عرصه تئاتر را با نمایش شب بخیر مادر نوشته مارشا ‌نورمن به کارگردانی حامد محمدطاهر در سال 1375 تجربه نمود. نخستین نمایشنامه‌ای ریما به نگارش درآورد پس تا فردا بود که در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را برای این هنرمند به ارمغان آورد. وی در نمایش پس تا فردا علاوه بر نویسندگی، به عنوان بازیگر هم حضور داشت.

سال نام نمایش کارگردان
1375 شب بخیر مادر حامد محمدطاهر
1376 شب بخیر مادر محمد یعقوبی
1377 زمستان 66 محمد یعقوبی
1378 رقص کاغذ پاره‌ها محمد یعقوبی
1379  پس تا فردا محمد یعقوبی
1379 یک دقیقه سکوت محمد یعقوبی
1379 دل سگ محمد یعقوبی
1380 همان همیشگی به کارگردانی خود
1381 می‌رم روزنامه بخرم رحیم نوروزی
1381 زمزمه مردگان سیامک احصائی
1387 کابوس‌های پیرود بازنشسته خائن ترسو نادر برهان مرند
1388 غریبه‌ای در خانه دل‌آرا نوشین
1388 رومولوس کبیر نادر برهان مرند
1391 ترن نیما ‌دهقان
1392 اینجا کجاست شیوا مسعودی
1395 فیلم تئاتر رقص کاغذ پاره ها محمد یعقوبی
1396-1397 آن سوی آینه علی سرابی
همچنین بخوانید :

تئاترهای ریما رامین فر

فیلم های تلویزیونی ریما رامین فر

ریما رامین فر در سال 1390 برای تله فیلم آخرین روز ماه به کارگردانی منوچهر هادی نقش آفرینی نمود. در این اثر بازیگرانی چون امیر جعفری، سینا رزانی، شبنم فرشادجو، مازیار لرستانی، مرحوم محمود بنفشه‌خواه، علی کاظمی، شراره درشتی و محمدرضا داوود نژاد به ایفای نقش پرداختند.

سال نام تله فیلم کارگردان
1390 آخرین روز ماه منوچهر هادی
1392 چند روز بیشتر پریسا گرگین

با عکسی از این بازیگر کنار سحر دولتشاهی در تله فیلم چند روز بیشتر به انتهای این بخش از مقاله می‌رسیم.

تله فیلم ریما رامین فر

جوایز و افتخارات ریما رامین فر

رامین فر تا کنون توانسته افتخارات متعددی بدست بیاورد و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر مستعد و اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده نمایید.

سال عنوان جشنواره
1380 برنده جایزه دوم بازیگری تئاتر برای نمایش ک دقیقه سکوت جشنواره تئاتر فجرجشنواره تئاتر فجر
1389 نامزد تندیس شایستگی بهترین بازیگر مکمل زن (یه حپه قند) پانزدهمین جشن سینمای ایران
1389 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن فجر (یک حپه قند) بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر
1390 برنده تندیس جشنواره بهترین بازیگر مکمل زن (یک حپه قند) پنجمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
1394 برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیون (پایتخت 3) پانزدهمین جشن حافظ
1397 برنده تندیس جشنواره بهترین بازیگر زن (پایتخت) جشنواره نوروزی صداوسیما

جوایز و افتخارات ریما رامین فر

شایعات و حواشی ریما رامین فر

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که بازیگری مانند ریما رامین فر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شایعه طلاق

از داغ‌ترین شایعات درباره این بازیگر می‌توان به تیتر رسانه‌های زرد در مورد طلاق ریما رامین فر از امیر جعفری اشاره کرد که خبری کذب است. این زوج بازیگر زندگی عاشقانه‌ای کنار هم دارند و همواره با حضور در برنامه‌های مختلف از یکدیگر تعریف و تمید می‌نمایند.

مهاجرت ریما رامین فر

علاوه بر این چندی پیش عکسی از امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر، چمدان به دست در فضای مجازی منتشر گردید، که باعث شایعه مهاجرت آن‌ها شد. با عکسی عاشقانه از این زوج بازیگر به ادامه مقاله می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

شایعات و حواشی ریما رامین فر

ماجرای سفر به ترکیه

ریما رامین فر برای اجرای یک تئاتر در کانادا باید همراه امیر حسین رستمی و مهران احمدی ابتدا برای انگشت نگاری به ترکیه می‌رفت. اما ماجرا‌ی عجیبی در این سفر یک روزه رخ داد. ریما متوجه گم شدن کیفش شد و مهران احمدی و امیرحسین رستمی تا پیدا شدن کیف از طریق راننده تاکسی کنارش ماندند. این سه بازیگر در لحظات آخر، به پرواز رسیدند و موقعی که هواپیما از باند فرودگاه خارج گردید یک انفجار در فرودگاه ترکیه توسط گروه داعش اتفاق افتاد.

حواشی بوسه در سریال

حواشی امیر جعفری

یکی از حواشی پیرامون این بازیگر و البته همسرش امیر جعفری، سکانس بوسه آنها در سریال جنگل آسفالت است. این زوج بازیگر در اقدامی سنت شکنانه یک سکانس بوسه در سریال داشتند. البته بوسه از جانب کاراکتر ایرج (امیر جعفری) بر روی پیشانی کاراکتر سیمین (ریما رامین فر) بود. این مسئله حواشی زیادی به وجود آورد اما از سریال حذف نشد و این اتفاقی جدید بود.

ریما رامین فر از بازیگران مستعد در سینما، تئاتر و تلویزیون است که تا کنون در کارنامه هنری خود نقش‌های متفاوتی دارد. وی با بازی در نقش هما سعادت در سریال پایتخت به شهرت بسیار بالایی رسد. ریما در سال 1381 با امیر جعفری ازدواج نمود، که ثمره این وصلت یک پسر به نام آیین است. در این مقاله از پلازا به زندگی نامه ریما رامین‌فر و بررسی کارنامه هنری این بازیگر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی ریما رامین فر برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر دوست داشتنی و مستعد با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا