سریال و انمیشن

معرفی سریال ترکی ماراشلی (Maraşlı)؛ معرفی داستان و بازیگران

معرفی سریال ترکی ماراشلی (Maraşlı)؛ معرفی داستان و بازیگران

سریال ترکی ماراشلی (Marasli) اثری در ژانر اکشن با بازی دنیز بوراک و آلینا بوز است که در سال 2021 از شبکه ATV ترکیه منتشر و با استقبال خیلی خوبی از سوی بینندگان روبرو گشت.

اگر از طرفداران سریال های ترکی اکشن باشید، احتمالا نام سریال ماراشلی (Marasli) را شنیده‌اید. این سریال جذاب به کارگردانی آردا ساریگون (Arda Sarigun) محصولی از کمپانی TIMS & B Productions است.  ژانر سریال ترکی ماراشلی درام و اکشن است و در آن به زبان ترکیه‎ای صحبت می‌شود. فیلمنامه این سریال کاری از اتهم اوزیشیک (Ethem Özışık)، هاکان بونومو (Hakan Bonomo) و ارجان اوغور (Ercan Uğur) است. بوراک دنیز و آلینا بوز نیز دو بازیگر اصلی این سریال ترکی هستند. سریال ماراشلی کلا یک فصل است و با همین محدودیت موفق شده توجه بینندگان را به خود جلب کرده و در جشنواره‌ها نیز خیلی خوب ظاهر شود.

این مقاله از پلازا را به معرفی سریال Marasli 2021 اختصاص داده‌ایم تا در کنار هم داستان آن را بخوانیم، تعداد قسمت‌های سریال و زمان پخش آن را بدانیم، با بازیگران سریال آشنا شویم و در نهایت نیز نگاهی به نمرات سریال Marasli داشته باشیم. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سریال‌های ترکی 2024 را هم حتما مطالعه بفرمایید.

فهرست مطالب

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال ماراشلی

خلاصه سریال ترکی ماراشلی تعداد قسمت های سریال ماراشلی

اگر شما هم سوالی درباره زمان پخش سریال ماراشلی دارید، باید بگوییم که این سریال در سال 2021 از طریق شبکه ATV منتشر شد. این سریال در مجموع یک فصل، شامل 26 قسمت دارد. قسمت اول سریال در 11 ژانویه 2021 (22 دی 1399) به روی آنتن رفت. دوشنبه هر هفته قسمت جدید سریال منتشر می‌شد تا اینکه در 12 جولای 2021 (21 تیر 1400) قسمت پایانی سریال منتشر گشت.

خلاصه سریال ترکی ماراشلی

داستان سریال ماراشلی ، همانطور که از نام آن پیداست، درباره سرباز بازنشسته‌ای به نام ماراشلی است. ماراشلی اکنون یک کتابفروشی دارد ولی زندگی برای او، پس از حادثه تیراندازی به دخترش، هیچگاه مثل قبل نشد. روزی از روزها خانم جوانی به نام ماهور، که عکاس و فرزند یکی از تجار ثروتمند است، وارد کتابفروشی می‌شود. ماهور خیلی ناخواسته و به صورت تصادفی درگیر یک ماجرای مافیایی می‌شود. ماراشلی جان او را نجات می‌دهد و از آن به بعد سرنوشت این دو بهم گره می‌خورد.

بازیگران سریال ماراشلی

در سریال ترکی ماراشلی شاهد نقش‌آفرینی زیبا و به یادماندنی بوراک دنیز و آلینا بوز هستیم که به ترتیب نقش ماراشلی و ماهور را دارند. این دو در کنار یک تیم بازیگری عالی، اثری به یادماندنی را خلق کرده‌اند. در ادامه مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی داریم و سپس با نام و نقش دیگر بازیگران سریال ترکی Marasli آشنا می‌شویم.

بوراک دنیز در نقش ماراشلی

زمان پخش سریال ماراشلی بازیگران سریال ماراشلی

دنیز بوراک (Deniz Burak) متولد 17 فوریه 1991، برابر با 28 بهمن 1369، در استانبول است. او بزرگ‌شده شهر ازمیت و فارغ‌التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه چاناک قلعه است. دنیز در دوران دبیرستان در یک کارگاه بازیگری شرکت جست و استعدادش در آن زمان توسط گوکچه دوروک ارتن کشف شد. او بازیگری را از سال 2011 با سریال Kolej Günlüğü آغاز کرد. نام وی با نقش مراد در سریال عشق حرف حالیش نمیشه (2017-2016) بر سر زبان‌ها افتاد و دو سال بعد نیز با سریال حکایت ما (2019) بر شهرت خود افزود. دنیز شهرت بین‌المللی خود را مرهون بازی در نقش ماران در سریال Sahmaran (2023) و نقش سمی در سریال Kal (2022) است. وی برای بازی در سریال شخص دیگر (2022) افتخاراتی چون 2 نامزدی جایزه پروانه طلایی را کسب کرده است.

آلینا بوز در نقش ماهور تورل

هنرپیشه های ماراشلی نقد سریال ترکی ماراشلی

آلینا بوز (Alina Boz) بازیگر ترکی-روسی، متولد 14 ژوئن 1998 (24 خرداد 1377) در شهر مسکو، روسیه، است. مادر وی روس و پدرش از مهاجرین بلغاری به ترکیه است. در 7 سالگی آلینا و خانواده‌اش برای زندگی به ترکیه نقل مکان کردند. وی به زبان‌های روسی، ترکی و انگلیسی مسلط است و پیش از آغاز کارش در بازیگری، که از سال 2013 آغاز شد، به عنوان مدل در تبلیغات و مجلات حضور می‌یافت. آلینا بازیگری را با نقش کانان در سریال Cesur Hemşire آغاز کرد. نقش ادا در سریال Love 101 (2020-2021) و نقش ماهور در سریال ماراشلی سبب به شهرت رسیدن وی شدند. در میان جدیدترین کارهای او نیز می‌توانیم سریال Bir Peri Masalı (2022) را نام ببریم. آلینا در سال 2023 با اوموت اویرگن ازدواج کرد.

همچنین بخوانید :

سرهات کیلیچ در نقش نکتی تورل

ژانر سریال ترکی ماراشلی نمرات سریال Marasli

سرهات مصطفی کیلیچ (Serhat Mustafa Kılıç) بازیگر، کارگردان و مجری رادیو و تلویزیون در ترکیه است. او متولد 8 جولای 1975، برابر با ، در شهر آنکارا است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1992 آغاز کرده است. سرهات بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و در این عرصه علاوه بر بازیگری، تجربه کارگردانی دو تئاتر را نیز دارد. در سال‌های 2000 و 2008، به ترتیب با سریال Saksıdaki Ağaç و فیلم Nokta : Derviş Zaim قدم به تلویزیون و سینما گذاشت. وی تاکنون در 15 سریال تلویزیونی، 20 نمایش تئاتر و 1 فیلم کوتاه به عنوان بازیگر حضور داشته است. وی مجری 8 برنامه تلویزیونی و 3 برنامه رادیویی نیز بوده است.

روژا دمیرر در نقش فیروزان تورل

داستان سریال ماراشلی

روژا دمیرر (Rojda Demirer) بازیگر ترکیه‌ای، متولد 12 آگوست 1980، برابر با 21 مرداد 1359، در شهر آنکارا ترکیه است. والدین وی اصالتا کرد هستند و پدرش هنگامی که روژا 7 سال داشت بر اثر سرطان فوت کرد. روژا در سن 8 سالگی در یک برنامه رادویی کودکانه حضور یافت. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در رشته درام، فعالیت خود به عنوان بازیگر را از سال 2003 آغاز کرد. وی بین سال‌های 2003 تا 2006 در 6 سریال تلویزیونی حضور داشت که در همه آنها نقش اصلی سریال بر عهده او بود. روژا را در سریال ترکی تصادف (2018-2019) در نقش بلما دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

اکنون که بیوگرافی کوتاهی از 4 بازیگر را خواندیم، در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های ماراشلی را با هم مرور می‌کنیم.

  • کرم آتابی اوغلو (Kerem Atabeyoğlu) در نقش عزیز تورل
  • سایگین سویسال (Saygın Soysal) در نقش ساواس ییلدریم
  • جمیل بویوکدوگرلی (Cemil Büyükdöğerli) در نقش ایلهان تورل
  • ملیس ایسیتن (Melis İşiten) در نقش دیلسد تورل
  • هاکان آلتینر (Hakan Altıner) در نقش مدیر
  • جهان ینیچی (Cihan Yenici) در نقش اوزان
  • چنگیز سزگین (Cengiz Sezgin) در نقش صادق
  • نسرین یلماز (Nesrin Yılmaz) در نقش نوران
  • تورکو سو دمیرل (Türkü Su Demirel) در نقش بهیه
  • محمد عبدالله (Muhammad Abdullah) در نقش علی
  • بدریه رزا چلیک (Bedriye Rosa Çelik) در نقش زلیش

نقد سریال ترکی ماراشلی

سریال ماراشلی در زمان پخش سریال محبوب بود و حتی امروزه نیز طرفداران خاص خودش را دارد. این سریال اکشن که رگه‌هایی از ژانر عاشقانه را نیز دارد، با هنرنمایی چشم‌نواز دنیز بوراک و آلینا بوز و رابطه جذاب بین این دو، به راحتی شما را با خود همراه می‌کند. بینندگان استقبال خوبی از این سریال داشته و در وبسایت IMDb امتیاز 7.6 از 10 را نصیب آن کرده‌اند.

گرچه ما به نقدهای منتقدین درباره سریال دسترسی نداریم، اما از جوایز کسب‌‌شده توسط سریال ترکی ماراشلی مشخص است که منتقدین نیز دید مثبتی به این سریال داشته‌اند. این سریال در جشنواره Turkey Brand Awards، در سال 2021، جایزه بهترین بازیگر زن سال را نصیب آلینا بوز کرد. جایزه پرودو (Produ Awards) نیز در 3 بخش به این سریال تعلق گرفت: برنده بهترین تله‌نوولا خارجی، برنده عنوان بهترین بازیگر زن خارجی برای آلینا بوز، و نامزد عنوان بهترین بازیگر مرد خارجی برای دنیز بوراک.

سریال ماراشلی سریال ترکی ماراشلی

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به بررسی سریال ترکی ماراشلی پرداختیم. تعداد قسمت‌ها و زمان پخش آن را دانستیم، داستان سریال را خواندیم و با بازیگران آن آشنا شدیم. نظر شما درباره سریال ماراشلی چیست؟ آیا از طرفداران سریال‌های ترکی و ژانر اکشن هستید؟ به نظر شما ساخت فصل دوم و یا اسپین‌آفی برای این سریال می‌تواند با استقبال بینندگان روبرو شود؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا