سریال و انمیشن

گلکسی A25 و گلکسی A34 سامسونگ چه تفاوتی دارند؟

گلکسی A25 و گلکسی A34 سامسونگ چه تفاوتی دارند؟

در این مقاله به بررسی و مقایسه دو مدل محبوب از گوشی‌های هوشمند سامسونگ، یعنی گلکسی A25 و گلکسی A34، خواهیم پرداخت. با توجه به مشخصات فنی و قابلیت‌های این دو دستگاه، سعی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری بین این دو مدل داشته باشید.

وقتی که شروع به جست‌وجو در بازار گوشی‌های میان‌رده می‌کنیم، بدون شک گوشی‌های ساخت سامسونگ از جمله گزینه‌های اصلی ما برای خرید خواهد بود. در حال حاضر دو گوشی گلکسی A25 و گلکسی A34 از جمله گوشی‌های ارزشمند و خوش‌ساختی هستند که می‌توان خریداری کرد. اما باید فهمید که بین دو گزینه کدام بهتر خواهد بود. به همین دلیل ما در این مقاله به مقایسه Galaxy A25 و Galaxy A34 خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی A25 و گلکسی A34

مشخصات گوشی گلکسی A25 گوشی گلکسی A34
ابعاد ۱۶۱x۷۶.۵x۸.۳ میلی‌متر ۱۶۱.۳x۷۸.۱x۸.۲ میلی‌متر
وزن ۱۹۷ گرم ۱۹۹ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۵ اینچ ۶.۶ اینچ
نوع صفحه نمایش سوپر امولد سوپر امولد
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ دیمنسیتی ۱۰۸۰
دوربین‌های پشتی ۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل ۵ + ۸ + ۴۸ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل
میزان رم ۴/۶/۸ گیگابایت ۴/۶/۸ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
قیمت
از ۱۰ میلیون تومان از ۱۴ میلیون تومان

مقایسه گلکسی A25 و گلکسی A34

در حال حاضر سامسونگ توانسته است بازار موبایل جهانی را به‌دست بیاورد و در گوشی‌های میان‌رده عملکرد خوبی داشته و افراد مختلف زیادی در سراسر جهان از جمله ایران از محصولات سامسونگ استفاده می‌کنند که این نشان از کیفیت بالای گوشی‌ها است. اما نکته قابل توجه این است که تنوع این کمپانی در زمینه گوشی‌های میان‌رده بالا است و همین موضوع انتخاب را برای افراد مختلف سخت خواهد کرد. بدون شک دو عضو جدید خانواده A می‌توانند گزینه مناسبی باشند و ما نیز با مقایسه گلکسی A25 با گلکسی A34 همراه شما عزیزان هستیم.

با توجه به نام‌گذاری گوشی‌های سامسونگ، باید در نظر داشته باشید که در دسته گوشی‌های سامسونگ گلکسی A، گوشی‌های سری 2x از 1x و گوشی‌های سری 3x نیز از 2x در رده‌ و مشخصات بالاتری تولید می‌شوند. عدد دوم هر سری نیز نشان‌دهنده مدل جدیدتر و قدیمی‌تر این گوشی‌هاست.

به‌عنوان مثال گلکسی A25 در سال ۲۰۲۴، گوشی گلکسی A24 در سال ۲۰۲۳ و گلکسی A23 نیز در سال ۲۰۲۲ میلادی تولید شده‌اند. بنابراین، مقایسه میان گلکسی A25 با گلکسی A34 در واقع مقایسه یک گوشی از رده بالاتر با گوشی جدیدتر از رده‌ی پایین‌تر است. این موضوع مشخص می‌کند که A34 احتمالا سخت‌افزار قدرتمندتری دارد؛ در حالی‌که A25 کمی به‌روزتر است.

فرق گلکسی A25 و گلکسی A34

طراحی

بهتر است که در مرحله اول از مقایسه گلکسی A25 با گلکسی A34، به طراحی این دو گوشی اشاره کنیم. وقتی که به طراحی نگاهی می‌اندازیم، دو گوشی از نظر طراحی شباهت زیادی به نسخه A23 سامسونگ دارند و برای طراحی از این گوشی الهام گرفته شده است. اگر بخواهیم به‌صورت‌کلی به طراحی نگاهی داشته باشیم A34 طراحی بهتری خواهد داشت. قسمت پشتی این گوشی و همچنین فریم آن نیز از پلاستیک مقاوم ساخته شده است، اما مقاومت بالایی در برابر ضربه‌های سنگین نخواهد داشت و باید مراقب باشید.

هر دو گوشی از نظر اندازه ساخت و ابعاد در یک سطح خواهند بود و تفاوت آنچنانی دیده نمیشود. همین موضوع و شباهت‌ها موجب شده است تا از نظر وزنی نیز هر دو گوشی کاملا نزدیک به هم باشند و هر دو از جمله گوشی‌های سبک وزن بازار محسوب می‌شوند.

همچنین بخوانید :

قسمت پشتی گوشی A25 نیز از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. در طراحی قسمت پشتی از چهارخانه‌های ریز استفاده شده است و ساده نیست و در کنار آن، رنگ‌های گرادیانتی جذاب جلوه ویژه‌ای را به قسمت پشتی داده است که دل هر مصرف‌کننده‌ای را به‌راحتی به دست می‌آورد. در مقایسه گلکسی A25 با گلکسی A34 متوجه شدیم که A34 دارای گواهی IP67 است و در عمق یک متری به مدت سی دقیقه ضد آب خواهد بود. همچنین این گوشی لبه‌های نازک‌تری دارد و اگر به دنبال یک گوشی لبه نازک‌تر هستید این گوشی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

مقایسه صفحه ‌نمایش گلکسیA25 و گلکسی A34

در این قسمت از مقایسه گلکسی A25 و گلکسی A34، بهتر است که به صفحه ‌نمایش نیز اشاره‌ای داشته باشیم. به‌طور ‌کلی با توجه به رنج قیمتی که این دو گوشی دارند هر دو صفحه‌ نمایش از کیفیت بالایی برخوردار بوده و نسبت به قیمت امکانات زیادی را در اختیار شما قرار خواهند داد. گوشی گلکسی A25 از یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی استفاده می‌کند که پنل آن نیز از نوع سوپر امولد خواهد بود. این پنل رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

مقایسه صفحه ‌نمایش گلکسیA25  و گلکسی A34

گلکسی A34 نیز با یک تفاوت کوچک، از یک صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی استفاده کرده، اما نوع پنل و دیگر مشخصات تفاوتی با A25 نداشته و تنها کمی بزرگ‌تر است و اگر دوست دارید صفحه‌نمایش گوشی شما بزرگ‌تر باشد، می‌توانید این گوشی را انتخاب کنید. هر دو گوشی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار هستند و با انتخاب هر دو گوشی، لگ و افت فریم با شما غریبه خواهد بود و می‌توانید تصاویر را کاملا روان و راحت دریافت کنید. حداکثر روشنایی تولید شده توسط هر دو گوشی نیز ۱۰۰۰ نیت خواهد بود و مشکلی برای استفاده در زیر نور خورشید نخواهد بود.

پردازنده

در مقایسه گلکسی A25 با گلکسی A34 پردازنده‌های این دو گوشی را نیز با هم بررسی کردیم و به جمع‌بندی کاملی داشت پیدا کردیم. به هر حال اطلاعات پردازنده گوشی بسیار مهم بوده و می‌تواند کارایی گوشی را تحت‌تاثیر قرار دهد و مهم است.

با بررسی تفاوت گلکسی A25 با گلکسی A34 متوجه شدیم که نسخه A34 از پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده می‌کند که این پردازنده توسط خود سامسونگ ساخته شده است. این پردازنده هشت هسته‌ای بوده و برای استفاده‌های روزانه کاملا مناسب است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Mali-G68 است.

گوشی تراشه گیک‌بنچ ۶ (تک‌هسته‌ای/چند هسته‌ای) Wild Life Extreme (offscreen) AnTuTu v10
گلکسی A34 دیمنسیتی ۱۰۸۰ ۲۵۱۸/۱۰۳۴ ۸۰۸ ۵۸۹۴۴۸
گلکسی A25 اگزینوس ۱۲۸۰ ۲۰۹۸/۹۷۱ ۶۴۳ ۴۸۰۷۷۱

در طرف مقابل گلکسی A34 از پردازنده دیمنسیتی ۱۰۸۰ کمپانی مدیاتک استفاده کرده است که برای استفاده‌های روزمره عالی خواهد بود. این تراشه نیز هست هسته‌ای بوده و از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 استفاده می‌کند. این تراشه کمی از تراشه ساخته شده سامسونگ قدیمی‌تر است.

همچنین بخوانید :

باید اشاره کرد که فرق گلکسی A25 و گلکسی A34 در بخش پردازنده چندان محسوس نیست. هر دو گوشی در بخش گیمینگ عملکرد چندان خوبی نداشته و معمولی محسوب می‌شوند. البته که پردازنده دیمنسیتی عملکرد بهتری دارد اما در استفاده‌های روزانه چندان محسوس نیست.

رم و حافظه داخلی

اگر به‌دنبال تفاوت گلکسی A25 با گلکسی A34 هستید، بهتر است که در بخش رم و حافظه داخلی سراغ این موضوع نروید؛ زیرا که این دو گوشی در این بخش هیچ تفاوتی نداشته و هر دو از یک نوع کانفیگ یکسان استفاده می‌کنند و با انتخاب هر گوشی چیزی را از دست نخواهید داد. گوشی سامسونگ گلکسی A34 از حافظه‌های داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار است که به‌راحتی می‌تواند نیاز‌های شما برای نصب انواع برنامه‌ها و ذخیره فیلم‌ها را فراهم نماید. حافظه رم این گوشی نیز ۶ و ۸ گیگابایتی خواهد بود و برای کار‌های روزمره کافی و سریع است.

تفاوت گلکسی A25 و گلکسی A34

گوشی سامسونگ گلکسی A25 نیز با همین کانفیگ به بازار عرضه شده است و هیچ تفاوتی ندارد.نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این دو گوشی با حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت به بازار عرضه شده است. همچنین میزان حافظه رم نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گوشی نیز فقط ۸ گیگابایت خواهد بود. باید اشاره داشت که هر دو گوشی از حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کنند. اگر حس می‌کنید این مقدار حافظه کافی نیست، می‌توانید یک SD Card مجزا خریداری کرده و استفاده کنید. البته که درگاه حافظه خارجی این گوشی با اسلات دوم سیم کارت یکسان است.

همچنین بخوانید :

مقایسه گلکسی A25 و گلکسی A34 از نظر دوربین

در مقایسه گلکسی A25 با گلکسی A34، به‌سراغ تفاوت گلکسی A25 و گلکسی A34 در بخش دوربین نیز رفتیم و این تفاوت‌ها را شناسایی کردیم. به هر حال دوربین‌ها در دنیای امروزی اهمیت فراوانی دارند و مردم از گوشی استقبال می‌کنند که دوربین کارآمدتری داشته باشد. گوشی سامسونگ گلکسی A34 از پکیج دوربین‌های سه تایی استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید و ۴۸ مگاپیکسلی است. دوربین دوم این گوشی از نوع اولترا واید بوده و ۸ مگاپیکسلی است. دوربین سوم نیز از نوع ماکرو خواهد بود که ۵ مگاپیکسلی است. این گوشی از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است. در گالری زیر می‌توانید نمونه تصاویر گلکسی A34 را ببینید:

 

گوشی سامسونگ گلکسی A25 نیز از پکیج‌های دوربین سه گانه استفاده می‌نماید. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید و ۵۰ مگاپیکسلی است و دوربین دوم آن از نوع اولتراواید و ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی دوربین ماکرو نیز دارد که ۲ مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی است. در گالری زیر نیز می‌توانید نمونه تصاویر گلکسی A25 را مشاهده کنید:

به‌ طور‌ کلی تفاوت آن چنانی در قسمت دوربین دیده نمی‌شود، اما با توجه به امکاناتی که هر گوشی در اختیار قرار می‌دهد، می‌توان گفت که دوربین گلکسی A34 بهتر بوده و می‌تواند عکس‌های با‌کیفیت‌تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا استفاده نمایید.

باتری

در مقایسه گلکسی A25 با گلکسی A34 متوجه شدیم که فرق گلکسی A25 و گلکسی A34 در بخش باتری نیز نخواهد بود و این دو عملکرد مشابهی دارند. هر دو گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند که ظرفیت بالایی داشته و به‌راحتی خالی نمی‌شود. همچنین این دو گوشی از شارژر ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند. در استفاده های بسیار معمولی این دو گوشی می‌توانند تا دو روز شارژ نگه دارند اما در فرایند شارژدهی، گوشی A34 عملکرد بهتری خواهد داشت.

گوشی سامسونگ آ ۲۵

جمع‌بندی

در نهایت با مقایسه گلکسی A25 با گلکسی A34 همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. هر دو گوشی از جمله محصولات میان‌رده عالی بازار به‌حساب می‌آیند و می‌توانند گزینه خوبی برای کار‌های روزمره باشند. هر دو گوشی در وضعیت عرضه شده قرار گرفته اند و شما به راحتی می توانید خریداری نمایید و خیلی راحت از امکانات این تو گوشی استفاده کرده و نیاز های خود را برطرف کنید. نظر شما چیست؟ بنظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما نیز به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا