سریال و انمیشن

معرفی گوشی ریلمی C61 + تصاویر و مشخصات

معرفی گوشی ریلمی C61 + تصاویر و مشخصات

گوشی ریلمی C61 یکی از موبایل‌های اقتصادی و جدید از سری سی این شرکت است. در این مطلب با مشخصات و قابلیت‌های این گوشی بیشتر آشنا می‌شویم.

کمپانی ریلمی اخیرا از یک محصول جدید با نام گوشی ریلمی C61 رونمایی کرد که ممکن است شما نیز از این گوشی خوشتان آمده باشد. ریلمی با گوشی اقتصادی و ارزان‌قیمت Realme C61 با سخت‌‌افزار معمولی پایین‌رده و برخورداری از قابلیت مقاومت در برابر گرد و غبار، بازار قیمت پایین را هدف گرفته و باید دید که آیا این گوشی موفق خواهد بود یا خیر. به همین دلیل ما نیز قصد داریم تا به معرفی مشخصات گوشی ریلمی C61 بپردازیم، پس بهتر است که در ادامه این مقاله پلازا با بررسی گوشی ریلمی C61 همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به‌دست بیاورید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی ریلمی C61

ویژگی‌ها گوشی ریلمی C61
نمایشگر ۶.۷۸ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰
پردازنده Unisoc Tiger T612
پردازنده گرافیکی Mali-G57
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری Realme UI 5
حافظه داخلی / رم ۶۴ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم
دوربین‌ ۳۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۱۰ وات
قیمت حدود ۹۰ یورو

بررسی ریلمی سی ۶۱

در کنار گوشی‌های پرچمدار و میان رده، گوشی‌های معمولی نیز وجود دارند که امکانات ابتدایی‌تری را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند و می‌توانید با کمک این گوشی‌ها نیاز‌های روزانه خود را به‌راحتی رفع کرده و در کنار این موضوع هزینه کمتری نیز پرداخت کنید.

برای مثال، برخی از ما تنها استفاده‌ای که از تلفن همراه خود داریم، این است که تنها برای زنگ زدن از آن استفاده می‌نماییم. اگر به قیمت گوشی ریلمی C61 نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که این گوشی قیمت پایینی داشته و می‌تواند نیاز‌های روزمره شما عزیزان را تامین نماید.

طراحی گوشی ریلمی C61

طراحی گوشی ریلمی C61

با بررسی گوشی ریلمی C61، بسیاری از افراد معتقد هستند که طراحی این گوشی شباهت بسیار زیادی به سری گوشی‌های آیفون دارد. این موضوع بدین دلیل است که محل قرارگیری ماژول‌های دوربین این گوشی تقریباً شبیه به دوربین‌های آیفون است.

این گوشی در اندازه ۱۶۷.۲۶ در ۷۶.۶۷ در ۷.۸۴ میلی‌متر تولید شده است و گوشی نسبتا بزرگی محسوب نمی‌شود و به‌راحتی در دستان شما عزیزان جای خواهد گرفت و می‌توان از این گوشی به عنوان یک محصول خوش دست یاد کرد که در استفاده‌های طولانی مدت شما را خسته نمی‌کند.

همچنین بخوانید :

قسمت پشتی و فریم این گوشی نیز از پلاستیک ساخته شده است و همین موضوع موجب شده تا وزن آن بیش از اندازه افزایش پیدا نکند. با بررسی مشخصات گوشی ریلمی C61 متوجه شدیم که این گوشی به طور کلی ۱۸۷ گرم وزن خواهد داشت و گوشی نسبتا سبکی محسوب می‌شود. باید اشاره کرد که همانند بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار، قسمت جلوی گوشی نیز از شیشه ساخته شده است که توسط محافظ‌های گوریلاگلس حفاظت می‌شود. این گوشی در دو رنگ مشکی و سبز تولید شده است و می‌توانید به‌راحتی خریداری کرده و استفاده کنید.

صفحه ‌نمایش گوشی ریلمی سی ۶۱

در مشخصات گوشی ریلمی C61 قید شده است که این گوشی از یک صفحه‌ نمایش ۶.۷۸ اینچی استفاده کرده است که پنل آن از نوع IPS LCD است. این صفحه ‌نمایش کیفیت بسیار بالایی ندارد و نباید انتظار خود را از آن بسیار بالا ببرید. اما می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. رزولوشن تصویر در این صفحه‌نمایش ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل خواهد بود و تراکم پیکسلی این گوشی نیز ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ است. نسبت تصویر این گوشی نیز ۲۰:۹ خواهد بود که قابل توجه است. نرخ ثبت لمسی این صفحه‌نمایش نیز ۱۸۰ هرتز است.

نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی ۷۹.۶ درصد است و به همین دلیل لبه‌های آن پهن است که شاید برای خیلی از افراد خوشایند نباشد. زیرا بیشتر افراد به‌دنبال گوشی هستند که لبه‌های نازک‌تری داشته باشد که متاسفانه در این گوشی دیده نمی‌شود. همچنین این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی برخوردار است که کاملا معمولی بوده اما کاملا قابل قبول است؛ زیرا در حال حاضر بیشتر گوشی‌ها حتی مدل‌های گران‌قیمت، از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار هستند. این گوشی می‌تواند در بهترین حالت ممکن ۵۶۰ نیت روشنایی تولید نماید.

همچنین بخوانید :

پردازنده

بهتر است که در بررسی گوشی ریلمی C61 به پردازنده آن نیز اشاره‌ای داشته باشیم. هرچند که این گوشی کاملا معمولی بوده و برای گیم اصلا مناسب نیست. اما نکته قابل توجه این است که پردازنده مورد نظر می‌تواند کار‌های روزمره شما را به‌راحتی انجام دهند. گوشی ریلمی C61 از پردازنده Unisoc Tiger T612 استفاده می‌کند. این پردازنده ۱۲ نانومتری بوده و هشت هسته دارد. در حال حاضر این پردازنده کمی قدیمی شده است و بیشتر گوشی‌های جدید به پردازنده های ۴ نانومتری مجهز شده‌اند که عملکرد بهتری دارند.

از هشت هسته تشکیل‌دهنده این گوشی، دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با کلاک ۱.۸ گیگاهرتز و شش هسته دیگر از نوع Cortex-A55 با کلاک ۱.۸ گیگاهرتز است. هسته‌های A75 برای پردازش‌های سنگین‌تر و شش هسته دیگر برای کار‌های عادی است. باید اشاره کرد که این گوشی از پردازنده‌های گرافیکی نیز برخوردار است. این گوشی از پردازنده‌های گرافیکی Mali-G57 استفاده کرده است که قدرت خیلی بالایی نداشته اما می‌تواند قابل‌قبول باشد و کار‌های روزمره شما را به‌راحتی انجام دهد.

رم و حافظه داخلی

همچنین گوشی ریلمی C61 در بخش رم و حافظه داخلی نیز تنوع بالایی ندارد و ممکن است ناامید کننده باشد. روزبه روز حجم بازی‌ها و برنامه‌ها در حال افزایش است و به همین دلیل ممکن است که این مقدار حافظه برای شما عزیزان به اندازه نباشد. کمپانی ریلمی برای گوشی جدید خود حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را انتخاب کرده است. درست است که این مقدار حافظه پایین است، آما می‌تواند برای استفاده‌های معمولی از جمله گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی کافی بوده و می‌تواند نیاز شما را برطرف نماید.

همچنین بخوانید :

مقدار حافظه رم این گوشی نیز ۴ و ۶ گیگابایت خواهد بود. نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی با رم ۴ و ۶ گیگابایت و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی تنها با رم ۶ گیگابایت عرضه خواهد شد. اگر دوست دارید که گوشی سریعی داشته باشید بهتر است که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را خریداری نمایید. همچنین این گوشی از درگاه حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کند. در‌صورتی‌که حس کردید حافظه داخلی برای شما کافی نبود می‌توانید از یک SD Card برای ذخیره فایل‌های خود استفاده نمایید. این گوشی برای استفاده از حافظه خارجی درگاه اختصاصی دارد.

مشخصات گوشی ریلمی سی 61

دوربین Realme C61

با بررسی مشخصات گوشی ریلمی C۶۱ متوجه شدیم که این گوشی در بخش دوربین نیز عملکرد چندان قابل قبولی نداشته و نمی‌تواند یک پکیج عالی برای عکاسی شما داشته باشد و بهتر است روی آن حساب نکنید. این گوشی می‌تواند عکس‌های معمولی و کیفیت پایینی را برای شما ثبت نماید. به طور کلی این گوشی از دو دوربین استفاده می‌نماید. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید بوده و ۳۲ مگاپیکسلی است. دوربین دوم این گوشی نیز یک دوربین تشخیص عمق خواهد بود. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز ضعیف بوده و لنز آن از نوع واید و ۵ مگاپیکسلی است.

لنز‌های این گوشی نیز از امکانات زیادی برخوردار نیست. تنها امکاناتی که در این گوشی دیده می‌شود، فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز است. باید اشاره کرد که حتی این گوشی از لرزش‌گیر‌ اپتیکال نیز برخوردار نیست و باید حواستان باشد. به لطف پردازنده ضعیفی که در این گوشی به‌کار رفته است، امکان فیلم‌برداری با کیفیت بسیار بالا نیز فراهم نخواهد بود. شما می‌توانید با این دوربین، با حداکثر رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری داشته باشید که چندان امیدوارانه نیست.

همچنین بخوانید :

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی ریلمی C61 برای اولین‌بار در تاریخ ۲۸ ژوئن سال ۲۰۲۴ معرفی گردید و پس چند روز گوشی مورد‌نظر در تاریخ ۲ جولای سال ۲۰۲۴ به بازار هند عرضه گردیده است و احتمالا تا یکی دو ماه آینده، شما می‌توانید این گوشی را به‌راحتی در بازار ایران خریداری و استفاده کنید.

با بررسی قیمت گوشی ریلمی C61 متوجه شدیم این که این گوشی در هنگام عرضه با قیمت تقریبی ۹۰ یورو به بازار عرضه شده است. یک گوشی ارزان قیمت که به‌راحتی می‌تواند نیاز‌های شما را برطرف نماید. اگر شما نیز استفاده چندان زیادی از گوشی ندارید این گوشی ارزان قیمت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته که ممکن است این قیمت در کشور های مختلف متفاوت باشد و نمی‌توان قیمت دقیقی برای این گوشی در نظر گرفت و به همین دلیل ما نیز قیمت گوشی را به صورت تقریبی به شما عزیزان اعلام کردیم.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی ریلمی C61 همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. یک گوشی کاملا معمولی با قیمتی ارزان که می‌تواند گزینه مناسب برای افرادی باشد که استفاده چندان زیادی از گوشی خود ندارند. نظر شما چیست؟ آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ خوشحال می شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا