سریال و انمیشن

معرفی انیمه اسرافیل پایانی؛ داستان، شخصیت‌ها و امتیازات

معرفی انیمه اسرافیل پایانی؛ داستان، شخصیت‌ها و امتیازات

در میان انیمه های خون آشامی که تاکنون ساخته شده‌اند، انیمه اسرافیل پایانی چیز دیگری است. انیمه Seraph of the End، تلفیق زیبایی از اکشن و علمی تخیلی است که در دنیایی بسیار مخوف اتفاق می‌افتد. در معرفی انیمه اسرافیل پایانی با پلازا همراه باشید.

انیمه های خون آشامی و شیطانی جذابی تاکنون ساخته شده‌اند که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. انیمه اسرافیل پایانی نیز یکی از این انیمه‌ها است که با داستان جذاب و زیبای خود توانسته بسیاری از اوتاکوها را شیفته خود کند. اگر مدت زیادی است که انیمه خون آشامی جذاب ندیده‌اید، انیمه Seraph of the End می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

فهرست مطالب

داستان انیمه اسرافیل پایانی

معرفی انیمه اسرافیل پایانی

ژانر انیمه Seraph of the End ماوراطبیعی، خون آشامی، درام و فانتزی است. به همین دلیل، باید انتظار داستانی پیچیده و جذاب را از آن داشته باشیم. در سال 2012، جهان با یک ویروس ساخته شده به دست بشر آلوده شده و تقریبا به انتهای بقای خود نزدیک می‌شود. به طوری که بیشتر جمعیت زمین نابود می‌شوند. تنها کسانی که می‌توانند جان سالم به در ببرند، کودکان زیر 13 سال هستند.

خون آشا‌م‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند و از تاریکی بیرون می‌آیند. آن‌ها به دنبال تحت سلطه درآوردن انسان‌ها و ایجاد رعب و وحشتی هستند که آرزویش را دارند.

خون آشامان ادعا می‌کنند که می‌توانند از انسان‌ها محافظت کنند. تنها به شرط این که خون خود را در اختیار آنان قرار دهند. به این ترتیب، خون آشام‌ها عمارت‌هایی می‌سازند و کودکان را در آن‌جا گرد هم می‌آورند. کودکان نیز به خاطر در امان ماندن مجبورند همانند حیوانات اهلی در کنار خون آشام‌ها زندگی کرده و خون خود را در اختیار آنان قرار دهند.

همچنین بخوانید :

در سن دوازده سالگی، یویچیرو و دوستش میکائلا به همراه چند کودک دیگر در یکی از این عمارت‌ها زندگی می‌کنند. میکائلا یکی از کودکان مورد علاقه خون آشامان سلطه‌گر این عمارت است. آن‌ها در کنار هم زندگی سختی را می‌گذرانند تا این که یک روز طاقت آن‌ها به سر می‌رسد.

یویچیرو، میکائلا و دوستان دیگرشان نقشه‌ای برای فرار می‌کشند. همه چیز به خوبی پیش می‌رود تا این که هنگام خروج از در عمارت، آن‌ها با فرید، یکی از خون آشامان اصیل و نجیب‌زاده عمارت، روبرو می‌شود. فرید کودکان را سلاخی می‌کند. هنگامی که نوبت به میکائلا و یویچیرو رسید، میکائلا خود را قربانی کرد تا یوچیرو فرار کند. با خروج یویچیرو از عمارت، او توسط اعضای شرکت شیطان ماه، یک واحد نابودی ارتش شیاطین امپراتوری ژاپن، نجات می‌یابد.

چهار سال بعد، یوچیرو زندگی خود را وقف یادگرفتن مبارزه و نابودی خون آشام‌ها می‌کند. او تمام تلاش خود را می‌کند تا تحت تعلیم گورن ایچینوسه به یک جنگجوی قوی تبدیل شود تا بتواند انتقام خون خانواده‌اش را بگیرد. در همان زمان، مشخص می‌شود که میکائلا زنده مانده و قصد دارد یوچیرو را پیدا کند. دانلود انیمه Seraph of the End و تماشای آن به شما کمک می‌کند تا به داستان درام و جذاب این دو برادر پی ببرید.

شخصیت های انیمه اسرافیل پایانی

انیمه Seraph of the End دارای دو گروه شخصیت است؛ انسان‌ها و خون آشامان. با این حال، نمی‌توانید به طور قطع بگویید که تمام انسان‌ها خوب و خون آشامان بد هستند. روابط بسیار پیچیده‌ای بین شخصیت‌ها وجود دارد و ممکن است هر کدام در هر موقعیت واکنش خاصی از خود نشان دهند. کاراکترهای انیمه اسرافیل پایانی به شرح زیر هستند:

یویچیرو هایکویا (Yuichiro Hyakuya)

بررسی انیمه Seraph of the End

یویچیرو که با نام یو شناخته می‌شود، پسری است که تا 12 سالگی در اسارت خون آشامان بوده و پس از آن می‌گریزد. او کینه عمیقی نسبت به خون آشامان دارد و می‌خواهد تا آن‌جا که می‌تواند قوی شود و انتقام خون دوستانش را بگیرد. تنها خانواده‌ای که اکنون برایش مانده، میکائلا است. یو پس از پی بردن به زنده بودن میکائلا، هر چه در توانش است را به کار می‌گیرد تا او را بازگرداند.

در ابتدای ورود یو به ارتش شیاطین امپراتوری، او یک سلاح نفرین شده را در اختیار می‌گیرد. سلاح شیطانی او به شکل کاتانا یک نوع شمشیر ژاپنی است. او دارای قدرت مرموزی است که باعث تبدیل شدن او به یک موجود شدیدا قدرتمند می‌شود. او در این حالت سعی می‌کند به همه کسانی که آن‌ها را «گناهکار» می‌نامند، حمله کند. این قدرت او را بعدها «اسرافیل پایانی» می‌نامند. یکی از ویژگی‌های بارز یویچیرو ارزش قائل بودن او برای دوستی و خانواده‌اش است. او تلاش می‌کند از آن‌ها در هر شرایطی محافظت کند.

میو ایرینو (Miyu Irino) صداپیشگی او را برعهده دارد. این صداپیشه در انیمه شهر اشباح به جای شخصیت هاکو (Haku)، در انیمه صدای خاموش به جای شخصیت شویا ایشیدا (Shoya Ishida) و در انیمه پلاتینیوم پایانی به جای شخصیت میرای کاکه‌هاشی (Mirai Kakehashi) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

میکائلا هیاکویا (Mikaela Hyakuya)

شخصیت های انیمه اسرافیل پایانی

میکائلا یا میکا، دوست دوران کودکی یویچیرو است که 4 سال از او دور بوده است. در ابتدا، یو فکر می‌کرد میکا مرده است اما بعدها متوجه شد او زنده است و تمام تلاش خود را کرد که او را برگرداند. میکا متوجه می‌شود که در گذشته روی او، یو و دیگر کودکان آزمایشاتی صورت گرفته است. به همین دلیل، از انسان‌ها و خون آشامان متنفر شد.

تنها دلیلی که باعث می‌شود او به جنگیدن ادامه دهد، این است که یو را ملاقات کرده و او را از دست انسان‌هایی که روی او آزمایش می‌کنند و خون‌آشام‌هایی که می‌خواهند انسان‌ها را به بردگی بگیرند، نجات دهد. میکا خون انسان‌ها را نمی‌نوشد، به همین دلیل یک خون آشام ناقص است. او عمیقا به یو اهمیت می‌دهد و برای او هر کاری می‌کند.

ویس اکتور این شخصیت کنشو اونو (Kensho Ono) است. او در انیمه بسکتبال کوروکو به جای شخصیت کوروکو تتسویا (Kuroko Tetsuya) و در انیمه سگ‌ های ولگرد بانگو به جای شخصیت ریونوسوکه آکوتاگاوا (Ryūnosuke Akutagawa) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

گورن ایچینوسه (Guren Ichinose)

کاراکترهای انیمه اسرافیل پایانی

گورن سرهنگ دوم، کاپیتان جوخه گورن و رهبر گروه شیاطین ماه است. گورن، عضو یک خانواده پایین مرتبه است. به همین دلیل توسط دیگر خاندان‌ها، به خصوص خاندان هیراگی، مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌گیرد. با این حال گورن مخفیانه برنامه‌هایی برای خلع آن‌ها از سلطنت دارد. شمشیر او در واقع معشوقه سابقش بوده که به یک روح شیطانی تبدیل شده است.

گورن شخصیتی بسیار جالب دارد. تا انتهای انیمه نمی‌توانید متوجه شوید او شخصیت خوبی دارد یا بد. با این حال، گورن به یو بسیار اهمیت می‌دهد و مدام از او مراقبت می‌کند. یو نیز گورن را همانند برادر بزرگ‌ترش دوست دارد.

صدا پیشه معروف و محبوب یویچی ناکامورا (Yuichi Nakamura)، به جای این شخصیت صحبت کرده است. یویچی ناکامورا یکی از پرطرفدارترین ویس اکتورهای ژاپن بوده و در انیمه‌های بی شماری حضور داشته است. از بین نقش‌های او می‌توان به گوجو ساتورو (Gojo Saturo) در انیمه جوجوتسو کایسن و شخصیت رنجی یومو (Renji Yomo) در انیمه توکیو غول اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

یویچی سائوتومه (Yoichi Saotome)

انیمه اسرافیل پایانی

پسر کوچک و ضعیفی است که اولین و بهترین دوست واقعی یوئیچیرو است. یویچی شخصیتی مهربان و ملایم دارد، اما تصمیم می‌گیرد به ارتش بپیوندد تا انتقام خواهر بزرگترش را که در تلاش برای محافظت از او توسط یک خون‌آشام کشته شد، بگیرد. بعد از اینکه به یوئیچیرو کمک کرد تا خون‌آشامی که به مدرسه‌شان حمله کرده بود را شکست دهند، هر دو به شرکت شیطان ماه پیوستند. یویچی مقاومت روانی بالایی دارد، اما از لحاظ فیزیکی بسیار ضعیف است. سلاح نفرین شده‌ی یویچی، گککویین، یک سلاح شیطانی از نوع تجلی است که به شکل یک کمان بزرگ در می‌آید.

ویس اکتور خوش صدا و خوش چهره یویچی کسی جز نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto) نیست. اوکاموتو یکی از بهترین صداپیشگان ژاپنی است که تاکنون در انیمه‌هایی همچون انیمه جنگیر آبی به جای شخصیت رین اوکومورا، در انیمه فرشتگان مرگ به جای زک، انیمه آکادمی قهرمانانه من به جای شخصیت باکوگو و انیمه dead mount death play به جای شخصیت دوست داشتنی آراسه صحبت کرده است.

شینو کیمیزوکی (Shiho Kimizuki)

انیمه های اسرافیل پایانی

شینهو همانند یوئیچیرو عضو شرکت شیطان ماه است. او فردی منطقی با توانایی مبارزه عالی است، اما دیدگاه بدبینانه‌ای دارد و به نظر می‌رسد که مشکل‌ساز باشد. او نشان داده شده که خلق و خوی بدی دارد، اما در واقع بیشتر از آنچه نشان می‌دهد، به هم‌تیمی‌هایش اهمیت می‌دهد. او خواهری دارد که بیمار است و به ارتش پیوسته تا پول لازم برای درمان او را فراهم کند. سلاح نفرین شده شیهو، کیسکی‌او، یک سلاح شیطانی از نوع تسخیر است که به شکل دو شمشیر کوتاه درمی‌آید.

کایتو ایشیکاوا (Kaito Ishikawa) یکی از ویس اکتورهای جوان ژاپنی است که دوبله این شخصیت جذاب را برعهده داشته است. علاوه بر شینهو در انیمه اسرافیل پایانی، او در انیمه‌های دیگری همچون انیمه مرد تک مشتی به جای شخصیت جنوس، انیمه ازدواج شاد من به جای شخصیت کیوکا کودو، انیمه ماش به جای شخصیت لنس، انیمه خاطرات وانیتاس به جای شخصیت نوئه و انیمه ظهور شوالیه سپر به جای شخصیت نائوفومی صحبت کرده است.

فرید باتوری (Ferid Bathory)

تعداد قسمت های انیمه اسرافیل پایانی

او هفتمین خون آشام اجدادی است که خانواده یویچیرو را در هنگام فرار از شهر خون آشام‌ها کشت. او فوق العاده قوی بوده اما نسبتا آرام است و نمی‌توان از بین حرف‌هایش مقصود و منظورش را یافت. او به میکائلا هشدار می‌دهد که انسان‌ها حریص و حیله‌گر هستند و نباید آن‌ها را دست کم بگیرد. او از اهمیت دادن میکا به یو آگاه است. به همین دلیل، او به میکا قول داد در صورتی که میکا به حرف‌هایش گوش دهد، به یو آسیب نرساند.

تاکاهیرو ساکورای (Takahiro Sakurai) صداپیشگی فرید باتوری را برعهده دارد. تاکاهیرو در انیمه کدگیاس به جای سوزاکو کوروروگی (Suzaku Kururugi)، انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت دوست داشتنی و جذاب گتو سوگورو و در انیمه سایکو پس به جای شخصیت شوگو ماکیشیما (Shogo Makishima) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه اسرافیل پایانی

انیمه اسرافیل پایانی به کارگردانی دایسوکه توکودو (Daisuke Tokudo) در استودیو Wit Studio ساخته شده است. این انیمه زیبا اقتباسی از مانگایی با همین نام  نوشته تاکایا کاگامی (Takaya Kagami) و تصویرگری یاماتو یاماموتو (Yamato Yamamoto) است. تعداد قسمت های انیمه اسرافیل پایانی در 24 قسمت خلاصه می‌شود. تاکنون دو نسخه بازی از این اثر زیبا پخش شده است که تاحدودی داستان انیمه را دنبال می‌کند. برای سفر به دنیای خون آشام‌ها و ماجراجویی‌های جذاب تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

انیمه Seraph of the End یا Owari no Seraph که توسط استودیوی WIT ساخته شده، داستانی پسا-آخرالزمانی را روایت می‌کند که در آن یک ویروس مرموز تمامی انسان‌های بالای 13 سال را می‌کشد و بازماندگان توسط خون‌آشام‌ها به بردگی گرفته می‌شوند. در مرکز داستان، یوئیچیرو هیاکویا قرار دارد که به دنبال انتقام از خون‌آشام‌ها و آزادسازی بشریت است. این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام نوشته تاکایا کاگامی ساخته شده و دارای دو فصل است که هر کدام شامل 12 قسمت می‌باشد.

با اینکه داستان این انیمه از یک طرح کلیشه‌ای و تکراری شروع می‌شود، اما توانسته است با اجرای خوب و شخصیت‌پردازی قوی، تماشاگران را به خود جذب کند. شروع داستان کند و بدون اکشن است و تمرکز زیادی بر روی معرفی شخصیت‌ها و پیشینه‌ی آن‌ها دارد. این موضوع باعث می‌شود که بیننده به تدریج با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند و به عمق داستان پی ببرد. پس از گذر از نیمه‌ی اول فصل اول، اکشن و هیجان داستان افزایش می‌یابد و در فصل دوم به اوج خود می‌رسد.

دنیای این انیمه به خوبی ساخته و پرداخته شده است. رابطه بین انسان‌ها و خون‌آشام‌ها به شکلی واقع‌گرایانه و ترسناک به تصویر کشیده شده، به طوری که انسان‌ها برای بقا مجبور به اهدا خون به خون‌آشام‌ها هستند. خون‌آشام‌ها در این انیمه شبیه به داستان‌های کلاسیک خود مانند دراکولا هستند و از قدرت‌ها و بی‌مرگی خاصی برخوردارند که این باعث می‌شود به خوبی نقش منفی خود را ایفا کنند.

از نکات مثبت این انیمه می‌توان به انیمیشن زیبا، صداگذاری قوی و موسیقی تاثیرگذار اشاره کرد. صحنه‌های مبارزه با خون‌آشام‌ها به خوبی طراحی شده و هیجان و استرس را به بیننده منتقل می‌کند. اما باید گفت که این انیمه نیز از مشکلاتی نظیر کلیشه‌ای بودن داستان و پایان ناگهانی و باز رنج می‌برد. پایان فصل دوم با یک کلیف‌هنگر بزرگ همراه است که بسیاری از سوالات را بی‌پاسخ می‌گذارد و تماشاگران را در انتظار فصل سوم قرار می‌دهد.

نظرات مخاطبین درباره‌ی این انیمه متفاوت است. برخی از تماشاگران از شخصیت‌پردازی و توسعه داستان لذت برده و آن را یکی از انیمه‌های خوب در ژانر خود می‌دانند. به خصوص شخصیت یوئیچیرو و تلاش‌های او برای انتقام و آزادی بشریت مورد تحسین قرار گرفته است. اما برخی دیگر از مخاطبین این انیمه را به دلیل کلیشه‌ای بودن داستان و شخصیت‌های تکراری نقد کرده‌اند و آن را مشابه با بسیاری از انیمه‌های دیگر دانسته‌اند. به هر حال، این انیمه توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌مندان به ژانر پسا-آخرالزمانی و خون‌آشام‌ها را جلب کند و به عنوان یکی از انیمه‌های محبوب در این ژانر شناخته شود.

 امتیازات انیمه اسرافیل پایانی

زمان پخش انیمه اسرافیل پایانی 4 آپریل 2015 (15 فروردین 1394) بوده است. انیمه اسرافیل پایانی از این تاریخ تاکنون توانسته نظر بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کند. به همین دلیل، در سایت‌های مختلف نمره خوبی را به دست آورده است. انیمه Seraph of the End در سایت MyAnimeList نمره 7.5 و در سایت IMDb نمره 7.4 از 10 نمره را به دست آورد.

کلام آخر

انیمه اسرافیل پایانی را با هم بررسی کردیم. امیدواریم از دیدن این انیمه لذت برده و اوقات خوشی را همراه دوستان خود داشته باشید. از این که در  بررسی انیمه Seraph of the End همراه ما بودید، سپاسگزاریم. فراموش نکنید که نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا