سریال و انمیشن

معرفی و بررسی تبلت وان پلاس پد پرو (OnePlus Pad Pro)

معرفی و بررسی تبلت وان پلاس پد پرو (OnePlus Pad Pro)

وان پلاس پد پرو تبلتی جدید است که وان پلاس آن را به تازگی معرفی کرده و می توان گفت از نظر سخت افزاری و قیمت یکی از بهترین های بازار خواهد بود. در این مقاله از پلازا قرار است با هم مشخصات و نقاط قوت و ضعف OnePlus Pad Pro را به صورت کامل با هم بررسی کنیم.

سال ۲۰۲۴ در حالی شروع شد که خیلی از اصلی ترین ارائه دهندگان دیوایس های همراه، مانند سامسونگ و اپل، محصولات دندان گیری برای امسال رو نکرده و بیشتر شاهد تکرار مکررات سال ۲۰۲۳ به همراه افزایش قیمت های بالا بودیم. در این میان برند های دیگری که به دنبال نام و اسم رسم بودند، عملکرد به نسبت بهتری از خود نشان دادند. یکی از این برند ها وان پلاس است که توانسته خود را خیلی سریع به جمع ده برند پرفروش موبایل در دنیا رسانده و محصولاتی خوب و با کیفیت را با قیمت هایی پایین تر از انتظار به بازار عرضه کند. تبلت وان پلاس پد پرو یکی از جدیدترین محصولات این برند است که در آخر ماه جولای معرفی شده و به نظر می رسد وان پلاس می خواهد در شش ماهه دوم ۲۰۲۴ بازار را به نفع خود برگرداند.

فهرست مطالب

مشخصات وان پلاس پد پرو

برای اینکه بدانیم تبلت OnePlus Pad Pro چند مرده حلاج است و می تواند چه کارهایی را برای ما انجام دهد، لازم است نگاهی به زیر صفحه درخشان آن داشته باشیم و ببینیم سخت افزاری که دارد در چه حدی است. اگر دستی در موبایل و شناخت سخت افزار ان داشته باشید در اولین نگاه متوجه خواهید شد که با یکی از خوب های بازار طرف هستیم که می تواند سخت افزاری به روز و متناسب با سال ۲۰۲۴ را ارائه داده و در عین حال قیمت را تا حد بسیار خوبی پایین نگه دارد. جدول زیر می تواند جزئیات سخت افزاری این تبلت را در اختیار ما قرار دهد:

مشخصه ها تبلت وان پلاس پد پرو
نمایشگر ۱۲.۱ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۲۱۲۰ در ۳۰۰۰ و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳
حافظه/رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم | ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
سیستم عامل اندروید ۱۴، اکسیژن او اس ۱۴.۱
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی
دوربین جلو اعلام نشده
باتری ۹۵۱۰ میلی آمپری با شارژر ۶۷ واتی
پشتیبانی از سیم کارت ندارد
قیمت در حدود ۴۵۰ دلار

همانطور که می بینید با وجود برخی از مواد مجهول در این جدول باز هم می توانیم این نتیجه را بگیریم که با یکی از دستگاه های خوب امسال طرفیم. در ادامه با هم هر کدام از این موارد را به صورت موردی باز کرده تا واقعا ببینیم در وان پلاس پد پرو چه خبر است.

معرفی وان پلاس پد پرو

در یکی دو ماه گذشته بند وان پلاس هفته های شلوغ و پر کاری را داشته و توانسته چندین محصول حرفه را به صورت همزمان در پایان ماه جولای نمایش دهد. برخی از این موارد بیشتر با هدف عرضه در بازار داخلی چین تولید شده و با سیستم عامل های خاص بازار داخلی چین عرضه شده اند. از مهمترین این دستگاه ها می توان به گوشی Ace 3 Pro و همینطور ساعت هوشمند OnePlus Watch 2R که نسخه بعدی ساعت وان پلاس واچ ۲ است، اشاره کرد. اما برخی از آنها به نظر می رسد برای اهداف بزرگی طراحی شده و قرار است در سطح جهانی بازار را به دست بیاورند که وان پلاس پد پرو هم یکی از همین موارد است.

تبلت وان پلاس پد پرو

وان پلاس اعلام کرده بود که به زودی قرار است تبلتی را برای رقابت با آیپد پرو روانه بازار کند و به نظر می رسد وان پلاس پد پرو همین دستگاه باشد. در مورد اینکه آیا واقعا این برند چینی می تواند نیاز های کاربران را در این سطح از کیفیت برطرف کند و خود را به اپل برساند حرف و حدیث های زیادی وجود دارد که برای اثبات آن باید تا عرضه کامل این تبلت و مقایسه آن در دست کاربران منتظر ماند، اما باید گفت وان پلاس پد پرو از نظر توانایی از خیلی از هم رده های خود بالاتر خواهد بود و اگر با همین قیمتی که اکنون شایع است عرضه شود، می تواند موفقیت های زیادی کسب کند. در ادامه تبلت وان پلاس پد پرو را از نظر ویژگی های مختلف به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

طراحی و بدنه وان پلاس پد پرو

یکی از اصلی ترین جلوه های وان پلاس پد پرو که می توان از تصاویر آن درک کرد، طراحی خاص و افقی این تبلت است که آن را تبدیل به یک گزینه ایده آل برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ سبک برای کار های عمومی می گردند کرده است. این تبلت به صورتی طراحی شده است که بتواند بیشترین همخوانی را با کیبورد های مگنتیک وان پلاس داشته باشد و در کنار آن به صورت یکپارچه و مانند یک لپ تاپ زیبا و کلاسیک دیده شود. طراحی افقی، گوشه های منحنی، بدنه و صفحه مات و همینطور حاشیه تصویر نازک آن همه جوره حس یک تبلت مدرن، جدید و پر قدرت را به کاربران منتقل می کند.

قیمت وان پلاس پد پرو

وان پلاس هنوز البعاد دقیقی از این دستگاه ارائه نداده است، اما وزن ۵۸۴ گرمی و قطه ۶.۵ میلیمتری آن نوید یک دستگاه باریک و خوش دست را می دهد که برای اندازه ۱۲.۱ اینچ کمی سنگین تر از سایرین به نظر می رسد. همینطور وان پلاس پد پرو به همراه یک قلم استایلوس به کاربران عرضه می شود که آن را برای طراحان تبدیل به گزینه ای خوب می کند. البته باید گفت از نظر اندازه این دستگاه برای این کار کمی کوچک است. به هر حال مقاله بهترین تبلت های قلم دار می تواند موارد دیگری با این ویژگی را نیز در اختیار شما قرار دهد.

در مورد سایر موارد مانند جنس فریم و بدنه و همینطور فناوری های ضد آب و یا محافظت صفحه هنوز هیچ اطلاعی در دست نیست و تنها شاهد شایعات مختلف و حدس و گمان های نا معتبر هستیم. در کل میتوان گفت که شرایط تبلت وان پلاس پد پرو از نظر طراحی بسیار ایده آل بوده و سطح این دستگاه از هم رده هایان بسیار بالاتر خواهد بود.

سخت افزار تبلت OnePlus Pad Pro

سخت افزار را می توان یکی از نقاط نسبتا تاریک در مورد تبلت وان پلاس پد پرو دانست. هر چند این دیوایس به عنوان یکی از قوی ترین دستگاه های روز ارائه شده است، اما هنوز نوع تراشه ان از طرف وان پلاس به صورت رسمی تایید نشده است. در خیلی از وبلاگ های تکنولوژی اعلام کرده اند که این تبلت قرار است با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به بازار عرضه شود که در این حالت باید گفت قیمت پایین آن با این موضوع تناقض خواهد داشت و اگر اینطور باشد با یکی از دستگاه های فوق العاده عالی به نسبت قیمت طرف هستیم.

سخت افزار تبلت OnePlus Pad Pro

در نسخه قبلی این تبلت یعن وان پلاس پد از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ با معماری ۴ نانومتری استفاده شده بود و وان پلاس پد گو (برای اطلاعات بیشتر به مقاله تبلت OnePlus Pad Go مراجعه کنید) نیز با تراشه هلیو G99 عرضه شده است. در صورتی که شایعات درست باشد و وان پلاس پد پرو با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه شود می توان گفت یک پیشرفت بزرگ از نظر سخت افزاری در تبلت های وان پلاس رخ داده است.

در کنار پردازنده، رم و فضای ذخیره سازی بالا نیز از ویژگی های مهم سخت افزاری این تبلت به شمار می روند. در این دستگاه ما در مجموع سه نسخه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی از فضای ذخیره سازی را داریم. در این جا نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با ۸ گیگابایت رم، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با ۸ و ۱۲ گیگابایت رم و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی که نسخه پرفورمنس به حساب می آید با ۱۶ گیگابایت رم عرضه شده است که وان پلاس پد پرو را به یک دستگاه قدرتمند برای تقریبا هر کاری تبدیل می کند. در مجموع باید گفت ارزیابی سخت افزاری وان پلاس پد پرو دستگاهی قدرتمند را نشان می دهد که در سال ۲۰۲۴ یک تبلت بروز و قوی به حساب می آید و می تواند هر کاری که از آن بخواهید را بدون مشکل برای شما هندل کند.

صفحه نمایش OnePlus Pad Pro

تبلت وان پلاس پد پرو یک صفحه نمایش با کیفیت ۱۲.۱ اینچی را به کاربران خود ارائه می دهد که از پنل IPS LCD استفاده می کند که می تواند رزولوشن ۲۱۲۰ در ۳۰۰۰ را که نزدیک به 4K است در اختیار کاربران قرار دهد. هر چند این دیسپلی از خیلی تبلت ها و گوشی های دیگر که این روز ها با پنل های اولد و سوپر امولد خودنمایی می کنند ساده تر است، اما باید گفت ویژگی های کاملا پریمیوم و خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در این دستگاه ما نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز را داریم که در کنار چگالی ۳۰۴ نقطه در اینچ تصویری روان و بسیار با کیفیت را ارائه می دهد.

وان پلاس پد پرو

علاوه بر این، نوردهی ۹۰۰ نیت این صفحه نمایش می تواند در وضوح تصویر آن نقش بسیار پر رنگی داشته باشد. همینطور فناوری هایی مانند دالبی ویژن و +HDR10 باعث شده اند تا وان پلاس پد پرو قادر باشد تصاویر را با کیفیت رنگ بهتری ارائه داده و در نمایش جزئیات وضوح بیشتری داشته باشد.در کل باید گفت که این صحفه یک صفحه ایده عال برای این تبلت است که کیفیت بالایی را به کاربران می دهد.

دوربین تبلت وان پلاس پد پرو

در مورد تبلت ها باید گفت که انتظارات از دوربین ها چندان بالا نیست و حتی تبلت هایی مانند آیپد های پرو نیز دوربین هایی که روی گوشی موبایل استفاده می کنند را برای تبلت ها به کار نمی برند. با این وجود، این تبلت می تواند از نظر دوربین کیفیت خوبی را به کاربران اختصاص دهد. در اینجا ما یک دوربین تک ماژوله ۱۳ مگاپیکسلی را داریم که می تواند فیلمبرداری را با کیفیت 4K و در 30 فریم بر ثانیه برای ما انجام دهد. دوربین سلفی این تبلت نیز همین دوربین تک ماژوله ۱۳ مگاپیکسلی است که می تواند در کارهای مختلف مانند تماس های تصویری مورد استفاده قرار بگیرد. جزئیات نوع و ویژگی های تخصیص این دوربین نیز هنوز توسط وان پلاس اعلام نشده است.

دوربین تبلت OnePlus Pad Pro

ویژگی های نرم افزاری OnePlus Pad Pro

یکی از سوالاتی که برای خیلی از کاربران ایجاد می شود این است که آیا خرید این دستگاه می تواند کار یک لپ تاپ را برای آنها انجام دهد. در این خصوص باید گفت که وان پلاس پد پرو با سیستم عامل اندروید ارائه می شود و اگر شما نیاز به برنامه های تخصصی نداشته باشید و بخواهید برای موارد عمومی از آن استفاده کنید، می توانید روی آن حساب کنید. وان پلاس پد پرو به صورت پایه با سیستم عامل اندروید ۱۴ ارائه می شود و می تواند به اندروید ۱۵ نیز ارتقا پیدا کند.

البته باید گفت که این دستگاه در بازار چین با سیستم عامل اکسیژن او اس (OxygenOS) ارائه می شود که یکی از مشتقات دیگر سیستم عامل چینی هیدروژن او اس (HydrogenOS) به حساب می آید. این سیستم عامل ها بر اساس اندروید ساخته شده اند و صرفا قوانین و مقررات چین روی آنها اعمال می شود.

فیچر ها و ارتباطات وان پلاس پد پرو

یکی از نقاط ضعف وان پلاس پد پرو را می توان عدم ارائه سیم کارت و پشتیبانی از این شبکه ها دانست. هر چند که خیلی از تبلت ها این ویژگی را ارائه نمی دهند اما این موضوع برای یک دستگاه نسخه پرو، می تواند یک نکته منفی لحاظ شود. ارتباطات در این دستگاه به کمک وای فای و بلوتوث فراهم می شود که ورژن ها و اطلاعات دقیق آنها ارائه نشده است.

ویژگی ها و ارتباطات وان پلاس پد پرو

همینطور در مورد سنسور ها، موقعیت یابی و یا وجود حسگر اثر انگشت اطلاعاتی منتشر نشده است. در خصوص ویژگی های دیگر می توان به حضور ۴ اسپیکر استریو در این تبلت اشاره کرد. اما باید گفت که از خروجی صدای جک ۳.۵ میلیمتری و فناوری NFC در این تبلت ارائه نمی شود.

باتری OnePlus Pad Pro

یکی دیگر از نقاط قوت این تبلت را می توان باتری قدرتمند آن دانست. در اینجا ما یک باتری ۹۵۱۰ میلی آمپری از نوع پلیمر لیتیوم داریم که می تواند با شارژر ۶۷ واتی در مدت کوتاهی شارژ شود. حتی با توجه به بالا بودن قدرت پردازنده و صفحه نمایش نسبتا پر مصرف آن باز هم این باتری می تواند نیاز های کاربران را به سادگی برطرف کرده و یک باتری خوب و قدرتمند به حساب بیاید.

تاریخ عرضه و قیمت وان پلاس پد پرو

در مورد تاریخ عرضه وان پلاس پد پرو باید گفت که این تبلت در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ به صورت رسمی از طرف وان پلاس معرفی شده و دو روز بعد در بازار چین عرضه شده است. البته هنوز راه خود را به بازار جهانی باز نکرده است ولی انتظار می رود که این اتفاق به زودی بیفتد. با توجه به قیمت این دستگاه و اینکه دیوایس های چینی عمدتا راه خود را سریع به بازار ایران باز می کنند، می توان گفت که وان پلاس پد پرو در بازار این نیز وارد خواهد شد و مشکلی برای ورود نخواهد داشت.

مشخصات وان پلاس پد پرو

در خصوص قیمت وان پلاس پد پرو باید گفت که حرف و حدیث های زیادی وجود دارد ولی می توان هزینه ای بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار را برای این تبلت در نظر داشت که قیمتی معقول به نظر می رسد. در صورتی که این دستگاه با همین رنج قیمتی عرضه شود می توان آن را به نسبت ویژگی های یکه در اختیار ما قرار می دهد، مقرون به صرفه دانست.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی تبلت وان پلاس پد پرو پرداختیم و دیدیم که این دستگاه از نظر ویژگی ها و امکانات در چه سطحی قرار دارد. در این خصوص باید گفت که OnePlus Pad Pro یک دستگاه خوب و حرفه ای با صفحه نمایش ۱۲.۱ اینچی ۱۴۴ هرتزی، پردازنده ای قدرتمند که احتمالا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشد، ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت رم، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه و یک باتری ۹۵۱۰ میلی آمپری با شارژر فست ۶۸ وات خواهد بود که از هر نظر یک تبلت خوب و قدرتمند به شمار می رود. در صورتی که در مورد این دستگاه نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا