سریال و انمیشن

معرفی سریال ادیسه کره ای (A Korean Odyssey)؛ بررسی داستان و بازیگران

معرفی سریال ادیسه کره ای (A Korean Odyssey)؛ بررسی داستان و بازیگران

سریال ادیسه کره ای (A Korean Odyssey) یک سریال پربیننده از کره جنوبی است که در سال‌های 2017 و 2018 منتشر شد. این سریال در ژانر فانتزی، عاشقانه و ترسناک ساخته شده و داستان آن برگرفته از یک رمان کلاسیک چینی، مربوط به قرن 16، است.

ادیسه یکی از معروف‌ترین اسطوره‌های دنیا است که تقریبا همه مردم جهان حداقل یک بار نام او را شنیده‌اند. اما آیا با اودیسه کره ای آشنا هستید؟ سریال ادیسه کره ای (A Korean Odyssey) یک سریال تلویزیونی است که در سال 2017 از شبکه tvN کره جنوبی پخش می‌شد. نام اصلی این سریال به کره‌ای  화유기 است و براساس یک رمان کلاسیک چینی مربوط به قرن 16، به نام Journy to the West، ساخته شده است. ژانر سریال A Korean Odyssey فانتزی، عاشقانه، کمدی و ترسناک است. این سریال جذاب در زمان پخش طرفداران بسیاری یافت و نمرات خیلی خوبی از سوی منتقدین و بینندگان دریافت کرد.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی سریال ادیسه کره ای بپردازیم. پس از اینکه فهمیدیم این سریال چند قسمت دارد، به سراغ داستان و بازیگران آن می‌رویم و در بخش آخر نیز مروری بر نظرات منتقدین و نمرات سریال ادیسه کره ای خواهیم داشت. پیشنهاد می‌کنیم پس از خواندن این مطلب، مقاله بهترین سریال‌های کره‌ای را هم مطالعه بفرمایید.

فهرست مطالب

تعداد قسمت ها و زمان پخش سریال ادیسه کره ای

تعداد قسمت های سریال ادیسه کره ای ژانر سریال A Korean Odyssey

تعداد قسمت های سریال ادیسه کره ای 20 قسمت است که در یک فصل از شبکه tvN پخش شد. پخش سریال از 23 دسامبر 2017 (2 دی 1396) آغاز شد و طرفداران شنبه و یکشنبه هر هفته ساعت 21:00  به تماشای آن می‌نشستند. آخرین قسمت سریال در تاریخ 4 مارس 2018 (13 اسفند 1396) منتشر گشت.

خلاصه سریال ادیسه کره ای

داستان سریال ادیسه کره ای در سال 2017 روایت می‌شود، جایی که سون اوه گونگ و وو ما وانگ، در عین حال که با هم در تضاد هستند، ولی هر دو به دنبال نور واقعی در دنیای تاریکی هستند که در آنجا فقط شر رشد می‌کند. حدود 25 سال قبل سون اوه گونگ طی قراردادی که با سون-می بسته بود، وظیفه حفاظت از دختر کوچکی به نام جین سون-می را برعهده گرفت. اکنون این دختر می‌تواند هر زمان که نیاز به کمک داشت با سون اوه گونگ تماس بگیرد. و اکنون سرنوشت قصد دارد این دو را برای یک ماجراجویی تماشایی با هم همراه کند.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های سریال ادیسه کره ای

سریال A Korean Odyssey از حضور بازیگران بسیاری بهره برده است. 5 بازیگر اصلی، 10 بازیگر فرعی و تعداد بسیار زیادی بازیگر مهمان در این سریال حضور یافته‌اند. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی داریم و سپس به اختصار با نام و نقش برخی دیگر از بازیگران سریال A Korean Odyssey نیز آشنا می‌شویم.

لی سونگ-گی در نقش سون اوه-گونگ

هنرپیشه های سریال ادیسه کره ای نقد سریال A Korean Odyssey

لی سونگ گی (Lee Seung-gi) بازیگر، خواننده، مجری و ترانه‌سرای کره‌ای، متولد 13 ژانویه 1987 (23 دی 1365) در شهر سئول است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2004 آغاز کرد و امروزه یکی از محبوب‌ترین، مشهورترین و گران‌قیمت‌ترین سلبریتی‌ها در کره جنوبی محسوب می‌شود. فعالیت‌های وی به عنوان بازیگر، خواننده و مجری افتخارات بی‌شماری نظیر جایزه دیسک طلایی در خوانندگی و جایزه هنری بیکسانگ در بازیگری را برای او به ارمغان آورده است. در بازیگری با آثاری نظیر سریال Gu Family Book (2013) و سریال Brilliant Legacy (2009) به شهرت رسید. در میان جدیدترین کارهای وی نیز می‌توانیم سریال The Law Café (2022) را نام ببریم. لی سونگ-گی و لی دا-این در سال 2023 ازدواج کرده و هم‌اکنون یک فرزند دارند.

چا سونگ-وون در نقش وو ما-وانگ

معرفی A Korean Odyssey 2017 زمان پخش سریال ادیسه کره ای

چا سونگ-وون (Cha Seung-won) بازیگر کره‌ای، متولد 7 ژوئن 1970، برابر با 17 خرداد 1349، در شهر سئول است. او در سال 1988 از دانشگاه انصراف داد تا کار خود را به عنوان یک مدل آغاز کند. در سال 1997 نیز با حضور در سیتکام New York Story کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد. چا سونگ-وون با حضور در آثاری نظیر فیلم Kick the Moon (2001) و فیلم Ghost House (2004) نام خود را به عنوان بازیگر مطرح کرد. او به عنوان بازیگری که خود را با هر نقشی تطبیق می‌د‌هد، شناخته می‌شود و در میان متفاوت‌ترین کارهای او می‌توان به فیلم تاریخی و مهیج Blood Rain (2005) و فیلم درام My Son (2007) اشاره کرد. سریال One Ordinary Day (2021) و سریال Our Blues (2022) از جدیدترین آثار او هستند.

اوه یئون-سو در نقش جین سون-می

خلاصه سریال ادیسه کره ای سریال A Korean Odyssey

اوه هایت-نیم (Oh Haet-nim)، که با نام اوه یون-سو (Oh Yeon-seo) شناخته می‌شود، خواننده سابق و بازیگر کره‌ای، متولد 22 ژوئن 1987 (1 تیر 1366) در جینجو است. او در 15 سالگی به سئول رفت و فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان خواننده در گروه LUV آغاز کرد. این گروه یک سال بعد منحل شد و اوه یون-سو مشغول به تحصیل در مدرسه هنرهای آنیانگ شد تا فعالیت خود را به عنوان بازیگر ادامه دهد. او با سریال My Husband Got a Family (2012) به شهرت رسید. اخیرا نیز وی را در سریال Mad for Each Other (2021) و سریال Café Minamdang (2022) دیده‌ایم.

همچنین بخوانید :

لی هونگ-گی در نقش پی. کی

بازیگران سریال ادیسه کره ای سریال A Korean Odyssey

لی هونگ-گی (Lee Hong-gi)، که با نام هونگکی نیز شناخته می‌شود، بازیگر و خواننده متولد 2 مارس 1990، برابر با 11 اسفند 1368، در شهر سونگنام در کره جنوبی است. او فعالیت خود را از سال 2002، به عنوان بازیگر و خواننده، آغاز کرد و در ابتدا به عنوان خواننده گروه راک F.T. Island به شهرت رسید. اولین کار او به عنوان بازیگر، درام کودکانه Magic Kid Masuri بود، وی در آن زمان 12 سال داشت. هونگکی با سریال You’re Beautiful (2009) و سریال A Korean Odyssey (2017) شناخته می‌شود.

جانگ گوانگ در نقش یون دائه-سیک

سریال A Korean Odyssey نمرات سریال ادیسه کره ای

جانگ گوانگ (Jang Gwang) بازیگر کره‌ای متولد 5 ژانویه 1952، برابر با 14 دی 1330، است. او فعالیت هنری خود را از تلویزیون با سریال Korea Gate، در سال 1995 آغاز کرد. در سال 2002 نیز با فیلم Whistling قدم به دنیای فیلم‌های سینمایی گذاشت. او در کنار بازیگری، به عنوان دوبلور نیز در نسخه کره‌ای آثاری چون انیمیشن Shrek (2001) و انیمیشن Up (2009) حضور داشته است. در میان جدیدترین کارهای او می‌توانیم فیلم Air Murder (2022) و سریال Little Women (2022) را نام ببریم.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران سریال ادیسه کره ای را با هم می‌خوانیم:

  • لی سه-یونگ (Lee Se-young) در نقش جونگ سه-را
  • کال سو-وون (Kal So-won) در نقش کودکی جین سون-می
  • سونگ جونگ-هو (Song Jong-ho) در نقش کانگ دائه-سونگ
  • کیم جی-سو (Kim Ji-soo) در نقش چا اون
  • سونگ جی-رو (Sung Ji-ru) در نقش سو بو-ری
  • لی ال (Lee El) در نقش ما جی-یونگ
  • کیم سونگ-اوه (Kim Sung-oh) در نقش لی هان-جو
  • سونگ هیوک (Sung Hyuk) در نقش ژنرال زمستان و پری تابستان

نقد سریال A Korean Odyssey

براساس داده‌های منتشرشده توسط Nielsen Korea، سریال ادیسه کره ای یکی از پربیننده‌ترین نمایش‌های تلویزیونی در زمان پخش بود. به علاوه این سریال رکورد بالاترین امتیاز برای قسمت اول یک درام تلویزیونی در میان مخاطبین را شکست. این سریال در مجموع 20 قسمت دارد که قسمت 6 با امتیاز 6.9 محبوب‌ترین قسمت، و قسمت 15 با امتیاز 3.5 کم‌امتیازترین قسمت سریال هستند. میانگین امتیازی که سریال ادیسه کره ای از مخاطبین خود در سئول دریافت کرده 5.7، و میانگین امتیازش از سوی مخاطبین بین‌المللی 5.4 است. بیش از 6000 نفر نیز در وبسایت IMDb به این سریال امتیاز داده و درنهایت نمره 8 از 10 را نصیب آن کرده‌اند.

متاسفانه نقدهای کمی برای این سریال نگاشته شده است. در ادامه بخش‌هایی از نقد هیلی هو که در وبسایت The Boar منتشر شده را با هم می‌خوانیم.

بررسی سریال ادیسه کره ای داستان سریال ادیسه کره ای

The Boar/ هیلی هو:

“من واقعا از این درام لذت بردم زیرا تعادل خوبی بین عاشقانه، فانتزی و طنز داشت. کشش بین شخصیت‌ها، به خصوص سام جونگ و سون اوه گونگ، را خیلی دوست داشتم گرچه برخی شخصیت‌ها می‌توانستند بیشتر توسعه یابند. همه بازیگران به خوبی انتخاب شده و در انتقال نقش‌های خود به خوبی عمل کرده و تاثیر ماندگاری ایجاد کردند.

سریال ادیسه کره ای، برخلاف نسخه هنگ‌کنگی آن که در سال 1996 منتشر شده و بیشتر بر مبارزه بین شیاطین تمرکز داشت، بر صحنه‌های زیباییشناختی و عاشقانه داستان تمرکز کرده است. صحنه‌های مبارزه در سریال این پتانسیل را داشتند که با دراماتیک‌تر شدن، بهتر عمل کنند اما شاید بودجه محدود مانع این کار شده است.

همچنین بخوانید :

… شما نمی‌توانید یک درام کره‌ای را بدون در نظر گرفتن موسیقی متن آن نقد کنید. … آهنگ‌های سریال A Korean Odyssey بسیار عالی بوده و با شخصیت‌ها و صحنه‌ها هم‌خوانی مناسبی داشتند. در پایان اینکه من قطعا تماشای این درام را به افراد علاقمند به ژانر فانتزی و عاشقانه توصیه می‌کنم. این اقتباس مهیج از همان ابتدا شما را جذب خودش کرده، می‌خنداند و می‌گریاند.

سخن پایانی

سریال ادیسه کره ای سریال A Korean Odyssey

بسیار خرسندیم که در این مقاله از پلازا، که به معرفی A Korean Odyssey 2017 اختصاص یافته است، با ما همراه شدید. ما در این مطلب داستان سریال ادیسه کره ای را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و نگاهی به نمرات سریال داشتیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ شما چه امتیازی به این سریال فانتزی کره‌ای می‌دهید؟ آیا با دیگر آثار کرهای در ژانر فانتزی آشنا هستید؟ نظرات خود را با ما و دیگر دوستان خود در پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا