سریال و انمیشن

چگونگی انتخاب بهترین استابلایزر برای خانه

چگونگی انتخاب بهترین استابلایزر برای خانه

امروز می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین استابلایزر را انتخاب کنید. شاید الان برای شما این سوال پیش بیاید که این دستگاه چیست و اصلا چه کاربردی دارد؟ ما در این مقاله به این سوال شما نیز پاسخ خواهیم داد.

بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی ما به‌دلیل نوسانات ناگهانی یا ادامه‌دار برق دچار مشکلات جدی می‌شوند. با استفاده از دستگاه استابلایزر تلاش می‌شود تا از چنین آسیب‌هایی تا حد ممکن جلوگیری شود. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

استابلایزر چیست و چگونه کار می‌کند؟

استابلایزرها مجهز به سنسورهایی هستند که نوسانات ولتاژ برق را تشخیص می‌دهند. این سنسورها تغییرات ولتاژ را به صورت پیوسته مانیتور می‌کنند و اطلاعات را به سیستم کنترل استابلایزر ارسال می‌کنند.

استابلایزر وسیله‌ای به‌شدت کاربردی‌است که می‌تواند عمر وسایل برقی شما را افزایش دهد. این دستگاه با ایجاد ثبات در برق شهری می‌تواند چنین هدفی را محقق کند. این دستگاه در مسیر جریان برق قرار خواهد گرفت و از بروز نوسان در جریان برق و همچنین پرش‌های پیوسته آن جلوگیری خواهد کرد.

ممکن است که گاهی نام این دستگاه را ترانسفورماتور یا ثابت‌کننده ولتاژ شنیده باشید. بسیاری از مشکلات جدی لوازم برقی مختلف به‌دلیل جریان برق است که در ادامه حتما این موضوع را نیز جدا بررسی خواهیم کرد.

چرا به استابلایزر احتیاج داریم؟

هر وسیله الکترونیکی که ما از آن استفاده می‌کنیم برای طیف گسترده‌ای ولتاژ‌های ورودی طراحی شده است. مقادیر آن‌ها نیز محدود است و این محدودیت را حساسیت و محدوده کاری تجهیزات مشخص می‌کند. برای مثال برخی از تجهیزات برقی می‌توانند درصد نوسان بین 5 تا 10درصد را مدیریت کنند. در بسیاری از مناطق کشور ما این نوسانات بیشتر از ظرفیت دستگاه‌های مختلف است.

روشنایی گسل‌های الکتریکی، خاموش‌کردن دوره‌ای دستگاه‌ها و سیم‌کشی معیوب برق از مهم‌ترین دلایل برای وجود چنین نوساناتی هستند که می‌توانند به دستگاه‌های برق آسیب جدی وارد کنند. وسایل الکترونیکی امروز ارزش زیاد دارند و نوسان‌ها می‌توانند به‌مرور زمان اجزای داخلی آن‌ها را دچار اشکال جدی کنند. به همین دلیل باید از ابزارهایی کمک گرفت که بتواند جریان برق را به‌شکل استانداردی به آن‌ها برساند. اهمیت استابلایزر در چنین موقعیتی مشخص می‌شود.

محافظ برق با استابلایزر چه تفاوتی دارد؟

پیش‌از اینکه بخواهیم وارد بحث انتخاب بهترین استابلایزر شویم بد نیست که بدانیم این دستگاه چه تفاوتی با محافظ برق دارد. در تعریفی که از استابلایزر ارائه کردیم ممکن است این سوال پیش بیاید که مگر محافظ‌های برق همین کار را انجام نمی‌دهند؟ چرا باید از دستگاه دیگری استفاده کرد؟

اول از همه بدانید که این 2 دستگاه کاربرد و عملکردشان با یکدیگر متفاوت است. محافظ‌های برق تنها یک برد دارند که می‌تواند در زمان تغییر ولتاژ اتصال برق را قطع کند. مدار تاخیر در دستگاه‌های محافظ برق این امکان را می‌دهد که وصل‌شدن جریان برق را به‌طور موقت به تاخیر بیندازند. اما اگر در جایی زندگی می‌کنید که نوسانات برق بسیار زیاد است عملا محافظ‌ها نمی‌توانند کمکی به شما بکنند. این دستگاه درصورت بروز نوسانات ولتاژ، جریان برق را قطع نمی‌کند. بلکه با اصلاح آن جریان را ادامه می‌دهد.

مزیت‌های استفاده از استابلایزر چیست؟

درصورت بروز نوسانات کوتاه‌مدتی مثل رعد و برق چنین دستگاهی می‌تواند بسیار خوب عمل کرده و نوسانات را مدیریت کند. این دستگاه می‌تواند هزینه برق مصرفی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. این دستگاه جلوی نوسانات را می‌گیرد و جریان برقی شهری را برای شما ثابت نگه می‌دارد.

بسیاری از لوازم گران‌قیمت برقی درصورت قرارگرفتن در معرض نوسانات زیاد دچار اشکالات جدی خواهند شد و از عمر مفید آن‌ها نیز کاسته می‌شود. اگر شما نیز دستگاه‌های الکترونیکی گران‌قیمتی در خانه خود دارید، استفاده از نسخه‌های خانگی استابلایزر یک تصمیم فوق‌العاده برای شما خواهد بود.

چند نوع استابلایزر وجود دارد؟

برای انتخاب بهترین استابلایزر ابتدا باید با انواع مختلف آن آشنا بود. به‌طور کلی 3 نوع مهم از استابلایزرها وجود دارند که ما در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • استابلایزر رله‌ای: مدل‌های رله‌ای عمر خیلی خوبی دارند و ارزان هم هستند. همین هم باعث شده تا پرطرفدار باشند.
  • سروو موتوری: این مدل قدرت تشخیص بالاتری دارد و به‌طور کلی بهتر است.
  • سوئیچینگ: در میان ترانس‌های مختلف این مدل بیشترین دقت را دارد و می‌تواند برای استفاده‌های دقیق به‌کار رود.

انواع استابلایزر

یک استابلایزر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای انتخاب بهترین استابلایزر باید از توان مصرفی و ولتاژ مناسب تجهیزات آگاهی داشته باشید. محصولات صنعتی و خانگی با هم متفاوت هستند و تفاوت آن‌ها باید حتما لحاظ شود. شما برای استفاده خانگی یک دستگاه مناسب همان فضا نیاز خواهید داشت.

جریان مصرفی، تعداد فاز ورودی، نوع کاربرد و اطلاعاتی دیگری ازاین‌دست می‌تواند به شما کمک شایانی کند برای اینکه بتوانید تشخیص دهید چگونه می‌توان بهترین استابلایزر را تهیه کرد. در لینک https://www.hajirsanat.com/stabilizer-products/ می‌توانید محصولات مختلف این دستگاه را ببینید و مشخصات مختلف آن‌ها را با هم مقایسه کنید. برخی ویژگی‌های اضافی می‌تواند قیمت دستگاه را افزایش دهد اما در نهایت باعث این خواهد شد که شما بتوانید دستگاهی حرفه‌ای‌تر داشته باشید.

چگونه می‌توانیم بهترین استابلایزر را تهیه کنیم؟

شرکت‌های مختلفی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها بهترین استابلایزر را تهیه کنید بسیار هستند اما قطعا یکی از بهترین موارد برای شما شرکت بزرگ هژیر صنعت خواهد بود.

این شرکت با بیش از 30 سال تجربه در تولید 70 نوع یوپی‌اس صنعتی، مخابراتی، ماژولار و اداری و همچنین انواع استابلایزر می‌تواند به شما تجربه بسیار خوبی از خریدن این دستگاه‌ها را ارائه دهد. با مراجعه به وب‌سایت رسمی این مجموعه می‌توانید از قیمت استابلایزر و محصولات مختلف این مجموعه باخبر شوید.

بهترین استابلایزر

جمع‌بندی

برای انتخاب بهترین استابلایزر حتما مواردی که در متن گفته شد را لحاظ کنید و تمامی آن‌ها را در نظر بگیرید. این دستگاه در نقطه‌ای مثل ایران که نوسانات برق در آن بسیار شدید هستند می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و باعث شود که دستگاه‌های شما کمترین آسیب ممکن را ببینند.

بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی از نوسانات برق آسیب‌های شدیدی خواهند دید که می‌تواند به شما هزینه‌های اضافی را تحمیل کند. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید. با مراجعه به سایت هژیر صنعت می‌توانید محصولات مختلف در زمینه استابلایزر را مشاهده کنید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا