سریال و انمیشن

معرفی گوشی ریلمی GT 6 + تصاویر و مشخصات

معرفی گوشی ریلمی GT 6 + تصاویر و مشخصات

گوشی ریلمی GT 6 یکی از جدیدترین ساخته‌های ریلمی است که به‌عنوان یک گوشی با سخت‌افزار قدرتمند و باکیفیت تولید شده و آماده عرضه به بازار جهانی است.

تمرکز ریلمی در ساخت این گوشی، روی صفحه نمایش آن بوده و این صفحه نمایش که ریلمی آن را Hyper Display نامیده، طبق ادعای این شرکت، درخشان‌ترین نمایشگر حال حاضر در میان تمام گوشی‌های هوشمند است. Realme GT 6 قرار است یک گوشی قاتل پرچمدار باشد و برای این منظور سخت‌افزار و طراحی خوبی نیز دارد.

گوشی ریلمی GT 6 یک گوشی عالی و کاربردی که می‌تواند نیاز‌های شما عزیزان را به‌راحتی هرچه تمام‌تر برطرف کند و کار‌های مختلفی از آن بر می‌آید. به همین دلیل است که ما نیز قصد داریم در ادامه این مقاله پلازا به مشخصات گوشی ریلمی GT 6 اشاره‌ای داشته باشیم. پس اگر خرید یک گوشی در این حدود قیمتی را درنظر دارید، بهتر است که با بررسی ریلمی GT 6 در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Realme GT6

ویژگی‌ها گوشی ریلمی GT 6
نمایشگر ۶.۷۸ اینچی LTPO امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۲۶۴ در ۲۷۸۰
پردازنده اسنپدراگون 8s نسل ۳
پردازنده گرافیکی Adreno 735
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری Realme UI 5
حافظه داخلی / رم ۲۵۶ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت رم
دوربین‌ ۸ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۱۲۰ واتی
قیمت حدود ۷۰۰ یورو

بررسی کامل گوشی ریلمی GT 6

گوشی ریلمی GT 6 جزو گوشی‌های میان‌رده بازار محسوب می‌شود اما وقتی که به مشخصات ریلمی GT 6 نگاهی می‌اندازیم می‌توانیم از این گوشی به‌عنوان قاتل پرچمداران حال حاضر بازار یاد کنیم؛ زیرا که از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار است.

این گوشی مشخصاتی دارد که معمولا باید برای بهره‌برداری از این امکانات به‌سراغ گوشی‌های پرچمدار بازار رفت. حتی در برخی از موارد این گوشی امکاناتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد که نمی‌توانید در هیچ گوشی دیگر آن را به‌دست بیاورید.

طراحی گوشی ریلمی GT 6

طراحی گوشی ریلمی GT 6

گوشی ریلمی GT 6 در ابعاد ۱۶۲ در ۷۵.۱ در ۸.۶۵ میلیمتر ساخته شده است و یک گوشی کاملا خوش‌دست به‌حساب می‌آید که به‌لطف طراحی، به‌خوبی در دستان مصرف‌کننده جا خواهد گرفت و امکان استفاده یک دستی از گوشی به‌راحتی فراهم بوده و مشکلی نیست. از طرفی دیگر این گوشی دارای وزن ۱۹۹ گرمی بوده و جزو گوشی‌های سبک بازار محسوب می‌شود. البته که در هنگام استفاده طولانی مدت این احتمال وجود دارد که دست شما خسته شود و نتوانید برای مدت زمان طولانی گوشی را به‌صورت یک دستی نگه دارید.

همچنین بخوانید :

ریلمی برای ساخت قسمت پشتی از پلاستیک‌های کاملا مقاوم استفاده کرده است. همچنین این گوشی از فریم‌های پلاستیکی استفاده می‌کند که در برابر ضربه مقاومت خیلی بالایی ندارند و بهتر است حواستان جمع باشد تا ضربه محکمی به گوشی وارد نشود. قسمت جلویی گوشی نیز از شیشه ساخته شده است که توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود و تحمل بالایی در برابر ضربه‌های احتمالی خواهد داشت. این گوشی در دو رنگ نقره‌ای و سبز تولید شده است که در حال حاضر می‌توانید خریداری نمایید.

صفحه‌نمایش  Realme GT6

گوشی ریلمی GT 6 از یک صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی از نوع LTPO امولد استفاده کرده است. همچنین نسبت بدنه به نمایشگر در این گوشی ۹۱.۸ درصد خواهد بود که موجب شده این گوشی لبه‌های نازکی داشته باشد. رزولوشن تصویر در این گوشی نیز ۱۲۶۴ در ۲۷۸۰ پیکسل خواهد بود و این اعداد نشان دهنده این است که گوشی جدید ریلمی از کیفیت صفحه‌نمایش بالایی برخوردار بوده و می‌تواند نیاز‌های روزانه شما را به‌راحتی برطرف کند و از استفاده گوشی نهایت لذت را ببرید.

صفحه‌نمایش این گوشی از تراکم پیکسلی ۴۵۰ پیکسل در هر اینچ نیز برخوردار است. همچنین رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی این گوشی موجب شده است تا تصاویر کاملا روان باشند و با مشکل لگ و افت فریم مواجه نشوید که در همگام تجربه بازی‌های مختلف بسیار مهم است. یکی از امکاناتی که در حال حاضر تنها می‌توانید در این گوشی به آن دست پیدا کنید، حداکثر روشنایی ۶۰۰۰ نیتی است که صفحه‌نمایش این گوشی را به پرنور‌ترین محصول حال حاضر دنیا تبدیل کرده است و هیچ گوشی نمی‌تواند در این سطح روشنایی به شما بدهد.

بررسی گوشی ریلمی GT 6

پردازنده گوشی ریلمی GT 6

بدون شک با بررسی ریلمی GT 6 می‌توان متوجه شد که یکی از مهمترین نقاط قوت این گوشی در مقایسه با رقبا پردازنده آن است که کمپانی سازنده تلاش کرده است تا از یکی از قدرتمندترین تراشه‌های حال حاضر بازار گوشی استفاده کند که با توجه به قیمت ریلمی GT 6 می‌توانید از قدرت آن در گوشی‌های میان‌رده بهره‌مند شوید. گوشی ریلمی GT 6 از تراشه‌ اسنپدراگون 8s نسل ۳ استفاده می‌کند که قدرت بسیار بالایی در پردازش برنامه‌های مختلف دارد. یک تراشه ۴ نانومتری که هشت هسته‌ای بوده و قدرت آن بدون شک شما را شوکه خواهد کرد.

از هشت هسته تشکیل‌دهنده این تراشه، یک هسته آن از نوع Cortex-X4 با کلاک ۳ گیگاهرتز، ۴ هسته از نوع Cortex-720 با کلاک ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته از نوع Cortex-A520 با کلاک ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود که قدرتمند هستند. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی نیز برخوردار است که توسط کمپانی کوالکام ساخته شده است. این گوشی از تراشه‌های گرافیکی Adreno 735 برخوردار است که از قدرت بالایی برخوردار بوده و با ترکیب Snapdragon 8s می‌تواند قدرت بالایی را به‌ارمغان بیاورد.

رم و حافظه داخلی ریلمی GT 6

گوشی ریلمی GT 6 در زمینه رم و حافظه داخلی نیز عملکرد خوب و قابل‌قبولی را داشته است. هر چند که این گوشی در زمینه حافظه داخلی چندان تنوع بالایی را ندارد، اما با حافظه بالایی که در اختیار دارد می‌تواند نیاز‌های شما عزیزان را برطرف نماید. این گوشی از حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت برخوردار است. در حال حاضر گوشی‌های مختلف از حافظه‌های یک ترابایتی برخوردار هستند و نبود این موضوع به‌راحتی در این گوشی حس می‌شود و می‌توانست عملکرد این گوشی را بهتر کند.

همچنین بخوانید :

همچنین این گوشی از حافظه رم ۸ الی ۱۶ گیگابایتی نیز برخوردار بوده و تنوع خوبی در این زمینه دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از کانفیگ‌های ممکن را انتخاب نمایید. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ و ۱۲ و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی نیز با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

این گوشی از پردازنده‌های UFS 4.0 استفاده می‌کند که قدرت بالایی در زمینه انتقال داده‌ها دارند. همچنین باید اشاره داشت که این گوشی از حافظه خارجی یا همان SD Card نیز پشتیبانی نمی‌کند. البته که حافظه داخلی این گوشی بالا بوده و نیازی به حافظه خارجی نیست.

دوربین Realme GT6

گوشی ریلمی GT 6 از طراحی دوربین‌های سه گانه استفاده کرده است. این دوربین‌ها در قسمت مربعی قرار گرفته‌اند که رنگ آن با قسمت پشتی گوشی متفاوت است. دوربین‌های پشتی این گوشی در گوشه سمت چپ گوشی قرار گرفته‌اند و قابل استفاده هستند. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید بوده و ۵۰ مگاپیکسلی است. همچنین این گوشی از یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی برخوردار است. دوربین سوم این گوشی نیز از نوع تله فوتو بوده و یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی نیز از نوع واید و ۳۲ مگاپیکسلی است.

همچنین بخوانید :

از جمله قابلیت‌های این دوربین می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار با خاصیت تشخیص فاز اشاره کرد که در دوربین‌های اصلی و تله فوتو قرار گرفته است. دوربین اولترا واید این گوشی نیز از قابلیت پوشش ۱۱۲ درجه‌ای برخوردار است و می‌تواند بسیار کارآمد باشد. با توجه به مشخصات دوربین و پردازنده موجود در گوشی امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K با فریم ریت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه فراهم است. همچنین شما می‌توانید فیلم‌برداری را با کیفیت 1080p و با فریم ریت ۲۴۰ فریم بر ثانیه و کیفیت 720p با فریم ریت ۴۸۰ فریم بر ثانیه تجربه نمایید.

باتری

گوشی ریلمی GT 6 از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که در طول روز برای استفاده‌های عادی، یک بار شارژ کردن کافی خواهد بود. اما برای بازی نیاز است که در طول روز چندین بار گوشی را به شارژ متصل کنید تا ظرفیت باتری پر شود. این گوشی از قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع برخوردار بوده، اما از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. درون جعبه گوشی یک عدد شارژر با قدرت ۱۲۰ وات قرار دارد که می‌توان در ده دقیقه شارژ گوشی را به پنجاه درصد رساند و برای صد درصد شدن تنها به ۲۸ دقیقه زمان نیاز خواهد بود.

مشخصات ریلمی GT 6

قیمت ریلمی GT 6

بهتر است که در بخش پایانی درباره قیمت ریلمی GT 6 نیز صحبتی داشته باشیم تا اطلاعات درباره این گوشی تکمیل گردد. در حال حاضر گوشی ریلمی در وضعیت عرضه شده قرار گرفته است و شما به‌راحتی می‌توانید این گوشی را تهیه کرده و استفاده نمایید.

این گوشی برای اولین‌بار در تاریخ ۲۰ ژوئن سال ۲۰۲۴ معرفی کردید و پنج روز بعد از آن در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۴ نیز به بازار جهانی عرضه گردید. باید اشاره کرد که این گوشی در هنگام عرضه با قیمت تقریبی ۷۰۰ یورو به بازار جهانی عرضه گردیده است.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی ریلمی GT 6 و بررسی قیمت ریلمی GT 6 همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. حال شما می‌توانید به‌راحتی این گوشی میان‌رده را که با امکانات گوشی‌های پرچمدار عرضه شده است را خریداری نمایید. نظر شما چیست؟ آیا این گوشی ارزش خرید و استفاده را دارد؟ خوشحال می‌شویم که در قسمت کامنت‌ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا