سریال و انمیشن

۱۰ بازی مانند Stardew Valley که شما را به دنیای خود می‌کشانند

۱۰ بازی مانند Stardew Valley که شما را به دنیای خود می‌کشانند

بازی دره استاردیو یکی از بهترین عناوین استراتژی و مدیریتی است که می‌تواند برای سنین مختلف سرگرم کننده واقع شود. برای آشنایی با بازی‌های مشابه Stardew Valley مقاله‌ای مفید را برایتان تدارک دیده‌ایم.

بازی Stardew Valley برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که در همان زمان توانست گیمرهای بسیاری را به دلیل گیم پلی ساده و سرگرم کننده به سمت خود جذب کند. همین موضوع سبب شد تا نگاهی داشته باشیم به بهترین بازی های شبیه Stardew Valley؛ زیرا امروزه بازی‌هایی که در سبک استراتژیک منتشر می‌شوند با اینکه از مزایای بسیاری برخوردار هستند اما گیم پلی خوبی را برای سرگرمی ارائه نمی‌دهند. آشنایی با جایگزین‌های بهتر برای Stardew Valley، فرصت خوبی است تا بتوانید به بازی‌های مناسبی در این زمینه دسترسی پیدا کنید.

فهرست مطالب

بازی‌های مشابه Stardew Valley

پیش از معرفی بازی‌های مانند Stardew Valley باید بدانید که در این مقاله به مواردی اشاره شده که شاید در نگاه اول جزو بهترین بازی های شبیه Stardew valley نباشند اما باید بدانید که گیم پلی جذاب آنها دلیل خوبی برای سرگرمی بوده است. اگر تمام مراحل و چالش‌های بازی Stardew Valley را به پایان رسانده‌اید بدون تردید جایگزین‌های بهتر برای Stardew Valley گزینه خوبی برای شما خواهد بود تا بتوانید با لیست جدیدی از بازی‌های مشابه آشنا شوید.

1. بازی Farm Keeper

بازی‌های مشابه Stardew Valley

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس

Farm Keeper یک بازی شبیه‌سازی مانند Stardew Valley بوده که در سال ۲۰۲۳ عرضه شده شما در آن نقش یک نگهبان مزرعه را بر عهده می‌گیرید و مزرعه خود را مدیریت می‌کنید. هدف شما این است که از محصولات، حیوانات و ساختمان‌های مزرعه خود مراقبت کنید تا درآمد کسب کرده و مزرعه خود را گسترش دهید. شما می‌توانید انواع محصولات زراعی مانند ذرت، گندم و گوجه فرنگی را پرورش دهید و همچنین می‌توانید حیواناتی مانند گاو، خوک و مرغ را پرورش دهید. باید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به طور منظم آبیاری و بارور می‌شوند و حیوانات شما خوشحال هستند. با پیشرفت در بازی، می‌توانید محصولات و حیوانات جدید را باز کنید، ساختمان‌های مزرعه خود را ارتقا دهید و در رویدادها و چالش‌های مختلف شرکت کنید. هر چه در مدیریت مزرعه خود موفق‌تر باشید، پول بیشتری برای سرمایه گذاری در تجهیزات و پیشرفت‌های جدید به دست خواهید آورد.

همچنین بخوانید :

2. بازی PomoFarm

بازی‌های مشابه Stardew Valley

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس

PomoFarm عنوانی که در آن بازیکنان می‌توانند محصولات کشاورزی مختلف بکارند، حیوانات متنوع پرورش دهند و مزرعه خود را بسازند. بازیکنان می‌توانند انواع مختلفی از محصولات را کاشته، از حیواناتی مانند جوجه‌ها و گاوها مراقبت کنند و ماموریت‌های مختلفی را برای کسب پاداش انجام دهند. این بازی همچنین به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با بازدید از مزارع یکدیگر، تجارت آیتم‌ها و رقابت در رویدادها و چالش‌ها با دوستان خود تعامل داشته باشند. بازیکنان می‌توانند مزرعه خود را با تزئینات و ارتقاء‌های مختلف سفارشی کنند و با پیشرفت در بازی، زمین خود را گسترش دهند. اگر به دنبال جایگزین‌های بهتر برای Stardew Valley هستید پیشنهاد می‌شود عنوان محبوب PomoFarm را تجربه کنید. این بازی جذاب توسط wormpod در سال ۲۰۲۲ عرضه شد.

3. بازی Rune Factory 5

بازی‌های مشابه Stardew Valley

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز

یک بازی نقش‌آفرینی و مدیریت مزرعه که ترکیبی از رویدادهای جذاب و محتوای گسترده دارد. شما به عنوان یک قهرمان به دنیایی از اژدهاها، سحر و جادو و مزارع روستایی وارد می‌شوید و می‌توانید با موجودات مختلف تعامل داشته و داستان‌های جذاب را تجربه کنید. بازی‌های مانند Stardew Valley همیشه از جذابیت بالایی برخوردار بوده‌اند و پلیرها را به آرامش دعوت می‌کنند، بازیکنان می‌توانند به عنوان یک شخصیت مرد یا زن بازی کنند و می‌توانند در فعالیت‌های مختلفی مانند ماهیگیری، کار معدن، آشپزی و صنایع دستی شرکت کنند. این بازی‌ها همچنین دارای سیستم دوستیابی و ازدواج هستند که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با همسران احتمالی روابط خود را ایجاد کرده و در نهایت خانواده تشکیل دهند. سری Rune Factory به دلیل گیم پلی جذاب، شخصیت‌های متنوع و دنیای غوطه ور خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. این بازی در سال ۲۰۲۱ توسط Marvelous Inc طراحی شده است.

همچنین بخوانید :

4. بازی My Time at Portia

بازی‌های مشابه Stardew Valley

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، اندروید، پلی‌استیشن ۴، مک‌اواس و مایکروسافت ویندوز

یکی از بهترین بازی‌های شبیه Stardew Valley عنوان My Time at Portia خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این بازی نیز بر پایه مدیریت مزرعه و زندگی روستایی است و شما باید به تمام وظایف روزانه خود مانند کاشت و برداشت محصولات، ساخت و ساز و روابط اجتماعی پرداخته و جزیره خود را توسعه دهید. در این بازی، بازیکنان می‌توانند کشاورزی، ماهیگیری، صنایع دستی و کاوش در دنیای Portia داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند با مردم شهر تعامل داشته باشند، روابط خود را ایجاد کرده و حتی تشکیل خانواده دهند. با پیشرفت بازیکنان، اسرار خرابه‌های مرموز پراکنده در سراسر جهان برملا خواهد شد، یکی از لذت بخش‌ترین جنبه‌های My Time at Portia، دنیای جذاب و رنگارنگ آن بوده که پر از شخصیت‌ها و مکان‌های جالب برای کاوش است. این بازی همچنین یک تجربه گیم پلی آرامش بخش را ارائه می‌دهد، که برای بازیکنانی که به دنبال استراحت و فرار به دنیای مجازی هستند عالی است.

5. بازی Garden Paws

بازی‌های مشابه Stardew Valley

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز، سیستم‌عامل‌های مکینتاش

اگر علاقه‌مند به سری بازی محبوب Stardew Valley هستید، بدون شک عنوان Garden Paws نیز برایتان جالب خواهد بود. این بازی یک عنوان شبیه‌سازی کشاورزی آرامش بخش بوده که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. بازیکنان می‌توانند مزرعه خود را بسازند و تزئین کنند، حیوانات پرورش دهند، انواع مختلف محصولات کشاورزی را کاشت و برداشت نمایند و با ساکنان جزیره تعامل داشته باشند. این بازی انواع فعالیت‌ها مانند ماهیگیری، و پخت و پز، و همچنین رویدادهای فصلی و ماموریت‌ها را برای تکمیل ارائه می‌دهد. بازیکنان همچنین می‌توانند شخصیت، مزرعه و خانه خود را سفارشی سلزی کرده تا تکه کوچک منحصربه فرد خود را از بهشت بسازند. Garden Paws به دلیل سبک هنری زیبا، گیم پلی آرامش بخش و تمرکز آن بر خلاقیت و اکتشاف، نقدهای مثبتی دریافت کرده است. در این گیم پلی همه چیز در اختیار شماست تا بتوانید رویایی‌ترین مزرعه ممکن را به وجود آورید.

همچنین بخوانید :

6. بازی Farm Together

بازی‌های مشابه Stardew Valley

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، GeForce Now, مایکروسافت ویندوز، لینوکس، اکس‌باکس وان، سیستم‌عامل‌های مکینتاش، سیستم عامل مک کلاسیک

جایگزین‌های بهتر برای Stardew Valley وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت‌های خاص می‌باشند و به شما امکان می‌دهند تا مزرعه رویایی خودتان را به وجود آورید با افراد مختلف در تعامل باشید. Farm Together یک بازی کشاورزی شبیه‌سازی است که در آن بازیکنان می‌توانند مزرعه خود را کشت کنند، محصولات کشاورزی بکارند، حیوانات پرورش دهند و در فعالیت‌های کشاورزی مختلف شرکت کنند. این بازی دارای یک سبک هنری رنگارنگ و جذاب بوده و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا مزارع خود را با ساختمان‌ها، تزئینات و محصولات مختلف شخصی‌سازی و تزئین کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند از مزارع دوستان خود بازدید کنند، با آنها برای تکمیل وظایف خود تیم شوند و در رویدادهای فصلی شرکت نمایند. Farm Together گیم پلی آرامش بخش و یک تجربه کشاورزی آرام را برای بازیکنان در تمام سنین ارائه می‌دهد. این گیم جذاب و سرگرم‌کننده توسط Milkstone Studios طراحی و در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

7. بازی Harvest Moon: Light of Hope

بازی‌های مشابه Stardew Valley

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، اندروید، مایکروسافت ویندوز

یک بازی شبیه به Stardew Valley است که شما را به یک شهر کوچک و مزرعه‌ای جادویی می‌برد. در این بازی شما باید مزرعه خود را مدیریت کرده، گیاهان را آبیاری و برداشت کنید، حیوانات را نگهداری کرده و با ساکنان شهر رابطه برقرار کنید. هرآنچه لازم است برای پیشرفت را انجام دهید تا به یکی از بهترین مزرعه دارها تبدیل شوید، در Harvest Moon: Light of Hope، بازیکنان نقش یک کشاورز جوان را بر عهده می‌گیرند که به یک شهر کوچک و فرسوده می‌رسد که توسط طوفان اخیر ویران شده است.

همچنین بخوانید :

بازیکن باید با کاشت محصولات زراعی، پرورش حیوانات و بازسازی سازه‌ها شهر را بازسازی کنند. در طول مسیر، بازیکنان همچنین می‌توانند با ساکنان شهر ملاقات کرده و با آنها دوست شوند، در جشنواره‌ها شرکت کنند و حتی یک شریک عاشقانه پیدا کنند. این بازی دارای گرافیک به روز شده، مکانیک‌های کشاورزی جدید و تجربه گیم پلی ساده‌تر در مقایسه با عناوین قبلی Harvest Moon است. این عنوان در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است.

سخن پایانی

معرفی بازی‌های مشابه Stardew Valley به اتمام رسید و همانگونه که مشاهده کردید در این زمینه به 10 مورد از بهترین بازی‌های مانند Stardew Valley اشاره شد. حال شما عزیزان می‌توانید دیدگاه و نظرات خود در این زمینه را برایمان ارسال کنید و اگر در این زمینه نقدی نسبت به موارد نامبرده داشتید و یا احساس می‌کنید که بازی خوب دیگری نیز وجود داشته که به آن اشاره نشده، کافیست که باما در بخش نظرات همراه باشید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا