معرفی فیلم اسکوپ (Scoop)؛ بررسی داستان و بازیگران

معرفی فیلم اسکوپ (Scoop)؛ بررسی داستان و بازیگران

فیلم اسکوپ (Scoop) اثری در ژانر درام-بیوگرافی محصول سال 2024 در شبکه نتفلیکس است. در فیلم خبر داغ به تماشای پشت‌صحنه مصاحبه جنجالی شبکه BBC با شاهزاده اندرو، در سال 2019، می‌نشینیم.

یک مصاحبه جنجالی که تاثیر آن فقط اندکی کمتر از سقوط یک هواپیما روی نفتکش، ایجاد یک سونامی یا یک انفجار هسته‌ای توصیف شده، موضوع یکی از جدیدترین فیلم‌های نتفلیکس است. فیلم اسکوپ (Scoop)، که با نام فیلم خبر داغ نیز شناخته می‌شود، اثری به کارگردانی فیلیپ مارتین (Philip Martin)، است. پیتر موفات (Peter Moffat) و جف باستیل (Geoff Bussetil) فیلمنامه آن را با الهام از کتاب Scoops، نوشته تدوینگر سابق برنامه Newsnight یعنی سم مک‌آلیستر (Sam McAlister) نوشته‌اند.

ژانر فیلم خبر داغ درام و بیوگرافی است و داستان پشت‌پرده مصاحبه شاهزاده اندرو با شبکه BBC در سال 2019 را روایت می‌کند. شبکه نتفلیکس تاریخ اکران فیلم اسکوپ را 5 آوریل 2024 (17 فروردین 1403) اعلام کرده بود و فیلم پس از اکران در این تاریخ با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدین روبرو گشت.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با معرفی فیلم Scoop 2024 در کنار شما باشیم. ابتدا مروری بر داستان فیلم داریم، سپس با بازیگران آن آشنا می‌شویم و در بخش آخر نیز نگاهی به نظرات منتقدین و نمرات فیلم Scoop می‌اندازیم. اگر به آثار ژانر بیوگرافی علاقمندید، مقاله بهترین فیلم‌های بیوگرافی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم خبر داغ

بررسی فیلم اسکوپ معرفی فیلم Scoop 2024

داستان فیلم سینمایی اسکوپ در واقع یک بازگویی دراماتیک از روند تامین امنیت، فیلمبرداری و مصاحبه تلویزیونی شبکه BBC با دوک ادینبورگ، شاهزاده اندرو است. در این برنامه مجری و روزنامه‌نگار، امیلی مایتلیس با شاهزاده درباره ارتباطش با مجرمی به نام جفری اپستاین مصاحبه می‌کند.

قضیه از سال 2010 آغاز می‌شود. زمانی که یک عکاس در نیویورک عکسی از شاهزاده اندرو در حال قدم زدن با مجرمی به نام جفری اپستین در سنترال پارک می‌گیرد. 9 سال بعد، با همکاری کاخ بریتانیا و شبکه BBC، که دو سنگر قدرتمند تشکیلات بریتانیا هستند، مصاحبه‌ای برای شفاف‌سازی برخی مسائل برنامه‌ریزی می‌شود.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های فیلم خبر داغ

در فوریه 2023 نام بازیگرانی نظیر اندرسون و پاول برای بازی در فیلم اسکوپ منتشر شد، و بلافاصله فیلمبرداری فیلم نیز آغاز گشت. اواخر همان ماه بود که عکس‌هایی از اندرسون با گریم مایتلیس در اینترنت منتشر شد. در این بخش مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی فیلم خبر داغ داریم و سپس به اختصار با دیگر بازیگران و نقش آنها نیز آشنا خواهیم شد.

جیلیان اندرسون در نقش امیلی مایتلیس

جیلیان لی اندرسون (Gillian Leigh Anderson) بازیگر و نویسنده آمریکایی، متولد 9 آگوست 1968 (18 مرداد 1347) در شهر شیکاگو، و بزرگ‌شده لندن در انگلستان است. او فارغ‌التحصیل مدرسه تئاتر در دانشگاه دی پاول شیکاگو است و پس از فارغ‌التحصیلی به نیویورک رفت تا به طور جدی به بازیگری بپردازد. جیلیان بازیگری را از سال 1983 آغاز کرد و با نقش مامور ویژه FBI دانا اسکولی در سریال The X-Files (1993-2002, 2016-2018) به شهرت رسید.

نقش ترنس دیویس در فیلم The House of Mirth (2000) و نقش مارگارت تاچر در فصل چهارم سریال The Crown (2020) نیز بیش از پیش بر شهرت وی افزود. وی در کارنامه خود 107 نامزدی و 36 برد در جشنواره‌های مختلف را ثبت کرده است. در سال 2016 نیز نشان امپراتوری بریتانیا به پاس سال‌ها خدمت وی در عرصه هنر، به او اهدا شد.

کیلی هاوز در نقش آماندا تریسک

کلر جولیا هاوز (Clare Julia Hawes)، که با نام حرفه‌ای کیلی هاوز (Keeley Hawes) شناخته می‌شود، یک بازیگر انگلیسی متولد 10 فوریه 1976 (21 بهمن 1354) در شهر لندن است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1989 آغاز کرد و با نقش زویی رینولدز در سریال Spooks (2002-2004) به شهرت رسید. نقش الکس دریک در سریال Ashes to Ashes (2008-2010) و نقش جولیا مونتاگو در سریال Bodyguard (2018) نیز بر شهرت وی افزودند. وی برای بازی در سریال بادیگارد (2018) و سریال خانم ویلسون (2019) نامزد دریافت جایزه بفتا شده است. در میان جدیدترین کارهای او می‌‌توانیم فیلم Rebecca (2020) و فیلم To Olivia (2021) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

بیلی پایپر در نقش سم مک‌آلیستر

بیلی پل پایپر (Billie Paul Piper) خواننده سابق و بازیگر انگلیسی، متولد 22 سپتامبر 1982 (31 شهریور 1361) است. نام او اولین بار در 15 سالگی به عنوان خواننده آهنگ Because We Want To مطرح شد. تک آهنگ بعدی او به نام Girlfriend نیز غوغا به پا کرد. او پس از انتشار 2 آلبوم و یک تک‌آهنگ دیگر، در سال 2003 اعلام کرد که موسیقی را کنار گذاشته تا روی بازیگری متمرکز شود.

بیلی بازیگری را با سریال The Canterbury Tales در سال 2003 آغاز کرد. وی با نقش رز تایلر در سریال Doctor Who (2005-2006, 2008-2010) نام خود را به عنوان یک بازیگر مطرح کرد. او برای بازی در سریال I Hate Suzie (2020-2021) دو بار نامزد جایزه بفتا شده است. بیلی در سال 2017 برنده جایزه لارنس الیویه برای بازی در تئاتر Yerma شد.

همچنین بخوانید :

روفوس سوئل در نقش شاهزاده اندرو

روفوس فردریک سوئل (Rufus Frederik Sewell) بازیگر بریتانیایی، متولد 29 اکتبر 1967، برابر با 7 آبان 1346، در شهر لندن است. این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کار خود را از سال 991 آغاز کرده و در سال 1993 به واسطه بازی در سریال Middlemarch نامش مطرح گشت. سوئل بیشتر برای بازی در نقش فرد شرور فیلم، مثلا فیلم A Knight’s Tale (2001) و فیلم The Illusionist (2006)، شناخته می‌شود. در میان جدیدترین آثار او باید به فیلم The Father (2020)، فیلم Old (2021) و سریال The Diplomat (2023) اشاره کنیم.

در فهرست زیر نام و نقش بقیه بازیگران فیلم اسکوپ را با هم می‌خوانیم:

  • رومولا گارای (Romola Garai) در نقش اسمی رن
  • ریچارد گولدینگ (Richard Goulding) در نقش استوارت مک‌لین
  • آماندا ردمن (Amanda Redman) در نقش نتا مک‌آلیستر
  • کانر سویندلز (Connor Swindells) در نقش جائه دانلی
  • لیا ویلیامز (Lia Williams) در نقش فرن آنسورث
  • کالین ولز (Colin Wells) در نقش جفری اپستاین
  • آئویف هیندز (Aoife Hinds) در نقش ربکا
  • پل پاپلول (Paul Popplewell) در نقش ویراستار
  • اندرو مک‌بین (Andrew MacBean) در نقش تونی هال
  • چریتی ویکفیلد (Charity Wakefield) در نقش شاهزاده بئاتریس
  • زک کولتون (Zach Colton) در نقش لوکاس مک‌آلیستر

نقد فیلم اسکوپ

همانند مصاحبه‌ای که در سال 2019 انجام شد، فیلم خبر داغ نیز با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی منتقدین و بینندگان روبرو گشت. بیش از 16000 نفر در وبسایت IMDb به فیلم Scoop نمره داده و امتیاز 6.5 از 10 را نصیب فیلم کردند. در وبسایت راتن تومیتوز نیز از 81 نقد، 78% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه مروری اجمالی بر نظرات منتقدین و نمرات فیلم سینمایی اسکوپ داریم.

Observer/ امیلی زملر: 88

فیلم اسکوپ به عنوان یک تریلر ارائه شده و نتیجه خوبی هم گرفته است. اگرچه ما نتیجه را می‌دانیم، ولی مارتین به گونه‌ای ما را در روایت غرق می‌کند که احساس ناامنی به ما دست می‌دهد.

The Playlist/ گرگوری الوود: 83

فراتر از موضوع آن، یکی از دلایلی که فیلم خبر داغ واقعا قانع‌کننده است، کارگردانی فیلیپ مارتین است. سرعت فیلم سریع است ولی عجولانه نیست؛ و کارگردان کهنه‌کار سریال تاج هوشمندانه به بازیگریانش اجازه می‌دهد تا با نقاط قوت خود بازی کنند.

Variety/ گای لاج: 80

محرومیت فیلم Scoop درواقع نکته آن نیز هست: به وضوح آدرنالین و وحشت پویای یک ساعت در تلویزیون را به ما القا می‌کند، اما نمی‌تواند ما را به حقیقت یا عدالت کامل نزدیک کند.

San Francisco Chronicle/ مبک لاسال: 75

فیلم اسکوپ در بین خطوط خود نه تنها کاری که اندرو به احتمال زیاد انجام داده، بلکه آنچه او را وادار به این تصور کرده که می‌تواند از پس آن بربیاد را به وضوح منتقل می‌کند.

Rolling Stone/ دیوید فیر: 70

فیلم خبر داغ، که بیشتر به عنوان مکملی برای مصاحبه واقعی در نظر گرفته می‌شود تا تجزیه و تحلیل داستان پزشکی قانونی پشت آن، موفق می‌شود به بینندگان نشان دهد که در این عصر کلیک‌ها و بازدیدهای سریع، هنوز هم روزنامه‌نگاران واقعی و حرفه‌ای، که کار خود را آهسته و پیوسته انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند تا تحقیقی آرمان‌گرایانه را ارائه دهند، می‌توانند یک غول را سرنگون کنند.

Empire/ جان ناجت: 60

این فیلم دقیقا آن شاهزاده‌ای نیست که وعده داده شده بود؛ اما لحظات گیرا و اجراهای خارق‌العاده‌ای، به ویژه از سوی سویل و پایپر، در آن وجود دارد.

همچنین بخوانید :

New York Post/ جانی اولکسینسکی: 50

فیلم کارگردان فیلیپ مارتین به خودی خود ضعیف ساخته نشده است، اما تلاش‌های آن برای ایجاد تقلا و تکاپو در پشت صحنه برای مهیج کردن مصاحبه با دوک یورک، بی‌فایده است.

The Guardian/ پیتر بردشاو: 40

این درام به خاطر اهمیت بسیار زیاد خود خفه می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به بررسی فیلم اسکوپ پرداختیم و پس از آشنایی با داستان و بازیگران آن، مروری بر نقدهای منتقدین داشتیم. نظر شما درباره فیلم خبر داغ چیست؟ آیا این فیلم، و مصاحبه بی‌بی‌سی با شاهزاده اندرو را تماشا کرده‌اید؟ بازی کدام بازیگر بیش از همه توجه شما را به خود جلب کرد؟ نظرت، پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل