معرفی و نقد انیمه ضربه ویروسی (Viral Hit)

معرفی و نقد انیمه ضربه ویروسی (Viral Hit)

فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف آن، امروزه همه جا به چشم می‌خورند. پس بدیهی است که در دنیای انیمه نیز برخی از آثار به آن بپردازند. انیمه ضربه ویروسی یا همان ضربه فراگیر یکی از این انیمه‌ها است. انیمه Viral Hit یکی از انیمه‌های زیبای بهار 2024 است که طرفداران ژانر کمدی و اکشن نباید آن را از دست بدهند.

این انیمه که بر اساس مانهوای کره‌ای محبوبی با همین نام ساخته شده، ترکیبی از درام، اکشن و کمدی است که مخاطبان را با داستان جذاب و شخصیت‌های به‌یادماندنی‌اش سرگرم می‌کند. این انیمه داستان و موضوعی بسیار متفاوت را روایت می‌کند؛ موضوعی که شاید خیلی از آثار به آن بدین شکل نپرداخته‌اند. پس اگر درباره این انیمه کنجکاو هستید، تا انتها در معرفی انیمه ضربه ویروسی با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه ضربه ویروسی

معرفی انیمه ضربه ویروسی

داستان انیمه وایرال هیت در دنیایی اتفاق می‌افتد که پلتفرمی به نام نیوتیوب بین همه مردم فراگیر شده است. افراد مختلف سعی می‌کنند با استریم و لایو گرفتن فالوور به دست بیاورند و درآمدزایی کنند. یو هوبین (Yoo Ho-bin) که با نام ژاپنی کوتا شیمورا (Kota Shimura) در انیمه شناخته می‌شود، دانش آموزی لاغر اندام است که مورد قلدری و آزار و اذیت همکلاسی‌هایش که از نیوتیوبرهای معروف هستند، قرار می‌گیرد.

وو جی هیوک (Woo Ji-hyuk) که با نام ژاپنی تارو کانکو (Toru Kaneko) شناخته می‌شود، یکی از همین دانش آموزانی است که هو بین را آزار می‌داد. وو جی هیوک یک روز به خانه او رفته و با استفاده از حساب بانکی و کامپیوتر هو بین استریم می‌گیرد. اما ناگهان درگیری سختی بین او و هوبین درمی‌گیرد و این دعوای مضحک همه جای اینترنت و دنیا پخش می‌شود. این موضوع سبب معروف شدن هوبین به عنوان پسر مظلومی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته می‌شود.

وو جی هیوک که اکنون سوژه تمسخر و خنده تمام مدرسه شده است، سعی می‌کند از موقعیت استفاده کرده و پولی به جیب بزند. به همین دلیل، به هو بین پیشنهاد می‌دهد که به عنوان فیلم‌بردار در کنارش باشد. او به هوبین می‌گوید که باید تمرکز کانال تیوتیوب خود را بر مبارزه با قلدرها و بزهکاران بگذارد. هو بین با اکراه می‌پذیرد؛ چرا که با خود فکر می‌کند اگر کتک خوردن او سبب پول درآوردنش شود، حداقل می‌تواند زندگی راحت‌تری را تجربه کند.

با این که هیچ‌کس انتظار ندارد که هوبین  در مرکز یک کانال نیوتیوبی که بر مبارزه تمرکز دارد، باشد. اما او تمام تلاش خود را می‌کند تا از کانال نیوتیوب خود پول دربیاورد. او با افشای وجهه یکی از قلدرهایی که مدام او را اذیت می‌کرد، آغاز می‌کند.

با گذشت زمان و بالاتر رفتن فالوورهای هوبین، او برای این که خود را در دعوا بهتر کند.  از یک کانال نیوتیوب مرموز کمک بگیرد. این کانال که به نظر می‌رسد رازهای موفقیت در مبارزات را فاش می‌کند، به او تکنیک‌هایی آموزش می‌دهد که با استفاده از آن‌ها، او توانایی شکست دادن افراد قوی‌تر از خودش را پیدا می‌کند.

هوبین با تمرین‌های سخت و پرچالش، کم‌کم در مبارزات مهارت پیدا می‌کند و با انتشار ویدیوهای مبارزات خود در نیوتیوب، به سرعت به شهرت می‌رسد. او در این مسیر با دشمنان و رقبای قدرتمندی مواجه می‌شود که هر کدام از آن‌ها چالشی بزرگ برای او هستند. اما هوبین با استفاده از تکنیک‌های یادگرفته و اراده قوی خود، تلاش می‌کند تا بر تمامی این چالش‌ها غلبه کند.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه ضربه ویروسی

کاراکترهای انیمه ضربه ویروسی هر کدام به شیوه‌ای خاص و منحصر به فرد طراحی شده‌اند. درواقع، هر کدام از آن‌ها نماد و نمایان‌گر افراد خاصی از جامعه ما هستند؛ به عنوان مثال، کسانی که ظلم را می‌بینند و سکوت می‌کنند یا کسانی که می‌خواهند به هر نحوی از آب گل آلود ماهی بگیرند. این سبک طراحی شخصیت سبب شده تا هر کدام از شخصیت‌ها دیدگاهی تازه به ما بدهند.

یو هو بین (Yoo Ho-bin)

یو هو بین که در انیمه ژاپنی وایرال هیت با نام کوتا شیمورا (Kota Shimura) شناخته می‌شود، یک دانش آموز دبیرستانی لاغر اندام و آرام است. او مدام مورد قلدری و آزار دیگران قرار می‌گیرد و همین نیز سبب معروف شدنش می‌شود. مادر یو هوبین در بیمارستان بستری است و به همین دلیل او تنها در یک خانه کوچک زندگی می‌کند. یو هو بین هیچ استعداد خاصی ندارد، اما بسیار مهربان، صادق و فداکار است. بعد از معروفیتش در اینترنت، او راه جدیدی برای زندگی پیدا می‌کند؛ راهی که به او نشان می‌دهد دیگر جایی برای ترس و فرار وجود ندارد و باید با تمام ظلم‌ها مقابله کرد.

ساتوشی نیوا (Satoshi Niwa) ویس اکتور خوش صدا و بااستعداد ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. ساتوشی تاکنون نقش مثال‌زدنی در انیمه‌ها نداشته است و می‌توان گفت یو هو بین در انیمه وایرال هیت اولین شخصیت اصلی بوده که او دوبله کرده است.

همچنین بخوانید :

وو جی هیوک (Woo Ji-hyuk)

وو جی هیوک یا تارو کانکو (Toru Kaneko) در ابتدا هو بین را اذیت می‌کرد و با دیگر قلدرهای مدرسه همراه بود. اما بعد از وایرال شدن ویدئوی دعوا و شروع همکاریش با هو بین، دوستی این دو نیز آغاز شد. او یک تهیه کننده و مغر متفکر پشت تمام ویدئوهای هو بین بوده و می‌توان گفت شامه اقتصادی و مهارت او در تبدیل کردن فالوور به پول فوق العاده است. وو جی هیوک نه تنها مدیر برنامه عالی برای هو بین می‌شود، بلکه مانند یک دوست خوب گاهی به او کمک می‌کند.

شخصیت وو جی هیوک، صدای زیبای خود را مدیون ویس اکتور ژاپنی نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto) است. اوکوموتو یکی از بهترین ویس اکتورهای ژاپنی است که به دلیل انعطاف صدایش نقش‌های متنوعی را دوبله کرده است. صدای زیبای این ویس اکتور را می‌توان بر روی شخصیت‌هایی همچون رین اوکومورا (Rin Okumura) در انیمه جنگیر آبی، زک فاستر (Zack Foster) در انیمه فرشتگان مرگ، کاتسوکی باکوگو (Katsuki Bakugō) در انیمه آکادمی قهرمانانه من و گوزابورو آراسه (Gōzaburō Arase) در انیمه کوهستان مرده بازی مرگ، شنید.

سئونگ ته هون (Seong Tae-hoon)

ته-هون که با نام رئو شینجو (Reo Shinjo) شناخته می‌شود، در نگاه اول به عنوان فردی خونسرد و بی‌احساس به نظر می‌رسد. او هیچ ترسی از به کار بردن خشونت ندارد و حتی از ضرب و شتم دیگران برای لذت خود نیز استفاده می‌کند. این رفتارهای خشن و بی‌پروایانه او باعث شده که به او لقب «دیوانه ته-هون» بدهند.

ته-هون که در تایکواندو مهارت فوق‌العاده‌ای دارد، معتقد است که تنها با تکیه بر این هنر رزمی می‌تواند در هر مبارزه‌ای پیروز شود و حتی به تسلط بر UFC دست یابد. این اعتماد به نفس بیش از حد او گاهی به ضررش تمام می‌شود، زیرا که در مواجهه با مبارزان مختلف، تکنیک‌های دیگری مانند گلاویزی را نمی‌پذیرد و به همین دلیل بارها در مقابل فنون خفه کردن شکست خورده است. ته-هون فردی بسیار دقیق و باهوش است و می‌تواند با دیدن نشانه‌های کوچک، اطلاعات زیادی درباره حریفان خود به دست آورد.

کایتو ایشیکاوا (Kaito Ishikawa) صداپیشه جوان و خوش صدای ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. ایشیکاوا یکی از زیباترین صداهای دنیای انیمه را دارد و به واسطه همین صدای زیبا و استعداد فوق العاده در نقش‌های زیادی درخشیده است؛ از جمله جنوس در انیمه مرد تک مشتی، آراتا کوکونوئه (Arata Kokonoe) در انیمه ترور در رزونانس، نائوفومی در انیمه ظهور شوالیه سپر و کیوکا کودو (Kiyoka Kudo) در انیمه ازدواج شاد من.

همچنین بخوانید :

کیم مون سئونگ (Kim Moon-seong)

مون-سونگ که به عنوان یک مبارز حرفه‌ای MMA شناخته می‌شود، از همان ابتدا به عنوان فردی با جذبه و اقتدار معرفی می‌شود. او با قامت بلند و شانه‌های پهنش، حضوری ترسناک و تاثیرگذار دارد که باعث می‌شود هر کسی که با او برخورد کند، حس احترام و ترس را تجربه کند.

در آغاز داستان، مون-سونگ را می‌بینیم که در کلاس هوبین یو خوابیده است و وقتی که صدای قلدری پاکگو را می‌شنود، با لحنی آرام به او می‌گوید که سر و صدا نکند. این واکنش ساده ولی مقتدرانه، نشان‌دهنده‌ی توانایی مون-سونگ در کنترل اوضاع و تاثیرگذاری بر دیگران است. پاکگو که متوجه می‌شود مون-سونگ کیست، فورا عقب‌نشینی می‌کند، و این نشان می‌دهد که او حتی در میان قلدرها نیز احترام زیادی دارد.

مون-سونگ علاوه بر قدرت فیزیکی، از هوش و درایت بالایی برخوردار است. او توانایی تحلیل و درک سریع موقعیت‌ها را دارد و می‌تواند به راحتی بفهمد که چه کسی در مبارزات آموزش دیده است. این توانایی او در تشخیص جزئیات و خواندن نشانه‌ها، او را به یکی از مبارزان بی‌همتا و استثنایی تبدیل کرده است.

با وجود ظاهر خشن و بی‌احساس، مون-سونگ در عمق قلبش فردی حساس و دلسوز است. او در طول داستان به هوبین کمک می‌کند و حتی او را در هنرهای رزمی آموزش می‌دهد. این رفتار نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی حمایتی و انسانی او است که با وجود خشونت ظاهری، در نهایت به دوستان خود وفادار است و از آن‌ها حمایت می‌کند.

یویچی ناکامورا (Yuichi Nakamura) صداپیشه‌ای است که بسیاری از اوتاکوها او را می‌شناسند. ناکامورا با صدایی طلایی خود تاکنون شخصیت‌های بسیاری را برای ما خاطره‌انگیز ساخته است. از بین این شخصیت‌ها می‌توان به گوجو ساتورو در انیمه جوجوتسو کایسن، رنجی یومو (Renji Yomo) در انیمه توکیو غول، گورن ایچینوسه (Guren Ichinose) در انیمه اسرافیل پایانی و گرید در انیمه کیمیاگر تمام فلزی اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه وایرال هیت

انیمه وایرال هیت اقتباسی وفادارانه از مانهوای کره‌ای محبوب به همین نام، نوشته پارک تائه جون و با تصویرگری کیم جونگ هیون، بوده است. انیمه ضربه ویروسی در استودیوی ژاپنی Okuruto Noboru و به کارگردانی ماساکازو هیشیدا (Masakazu Hishida) ساخته شده است. زمان پخش انیمه ضربه ویروسی به تاریخ 11 آپریل 2024 (23 فروردین 1403) برمی‌گردد و حدودا 12 قسمت دارد.

نقدهای زیادی بر این انیمه وارد شده که اکثر آنها از داستان جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن تمجید کرده‌اند. شخصیت هوبین، با اینکه در ابتدا ضعیف و بی‌پناه به نظر می‌رسد، با پشتکار و تلاش خود توانسته توجه بسیاری را جلب کند. یکی از نکات مثبت این انیمه، استفاده از دو مبارز حرفه‌ای به عنوان مشاور برای طراحی صحنه‌های مبارزه است که به واقع‌گرایی و جذابیت این صحنه‌ها افزوده است.

در فصل اول، داستان به خوبی پیش می‌رود و شخصیت‌های منفی با پس‌زمینه‌های احساسی عمیق معرفی می‌شوند که به پیچیدگی و جذابیت داستان می‌افزاید. اما در فصل دوم، برخی از منتقدان معتقدند که کیفیت داستان کاهش یافته است، زیرا نویسنده اصلی، پارک تائه جون، از پروژه کنار رفته و نقش مشاوران مبارز نیز کمتر شده است.

از دیگر نقاط قوت  انیمه Viral Hit می‌توان به طراحی هنری زیبا و پویا و موسیقی متن جذاب آن اشاره کرد. اما آنچه بیش از همه به چشم می‌آید، نحوه برخورد انیمه با مفاهیم اجتماعی و مشکلات روزمره است که توانسته است ارتباط عمیقی با مخاطبان برقرار کند.

با تمام این اوصاف، برخی منتقدان معتقدند که انیمه در برخی نقاط بیش از حد دراماتیک می‌شود و شخصیت‌ها گاهی تصمیمات غیرمنطقی می‌گیرند. به عنوان مثال، هوبین در مواجهه با قلدرها، برخی اوقات بیش از حد دچار احساسات می‌شود که شاید برای برخی بینندگان باورپذیر نباشد.

امتیازات انیمه Viral Hit

انیمه Viral Hit که به نام How to Fight نیز شناخته می‌شود در سایت‌های بسیاری مورد نقد و بررسی منتقدین و مخاطبان قرار گرفته است. این انیمه امتیاز 7.3 از 10 را از کاربران سایت مای انیمه لیست دریافت کرده است. همچنین، در سایت IMDb نمره 6.9 را به دست آورد.

کلام آخر

انیمه ضربه فراگیر را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین انیمه‌های بهار 2024 دانست. چرا که به موضوعاتی مانند مشکلات نوجوانان در مدرسه و همچنین فضای مجازی می‌پردازد. انیمه وایرال هیت می‌تواند هم شما را بخنداند و هم به فکر فرو ببرد. در هر قسمت شما با ماجرای جدیدی از هوبین و حریفانش روبرو هستید که لحظاتی هیجان انگیز برایتان فراهم می‌آورند.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل