سریال و انمیشن

بررسی انیمه نیر اتوماتا؛ شخصیت‌ها، داستان و نقد

بررسی انیمه نیر اتوماتا؛ شخصیت‌ها، داستان و نقد

بازی کامپیوتری Nier Automata چند سالی است که بین گیمرها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. حال ژاپن با ساخت انیمه آن، دل اوتاکوها را نیز به دست آورده است. اگر درباره این انیمه و بازی محبوب آن کنجکاو هستید، با ما در معرفی انیمه نیر اتومات همراه باشید.

آرت زیبا و داستان اکشن و هیجان انگیز انیمه نیر اتومات ممکن است شما را به یاد انیمیشن خاطره انگیز نجات کودکان بیاندازد. در واقع، اگر عاشق آن انیمیشن فوق العاده بوده‌اید، مطمئنا از انیمه Nier Automata نیز لذت خواهید برد.

فهرست مطالب

داستان انیمه نیر اتومات

داستان انیمه نیر اتوماتا

انیمه نیر اتومات در سال 11945 در زمینی پسا آخرالزمانی که توسط بشریت رها شده است، اتفاق می‌افتد. زمین توسط بیگانگان اشغال شده است. این بیگانگان با استفاده از ارتشی با سربازان ماشینی Lifeforms می‌جنگند. انسان‌هایی که نجات یافته‌اند به ماه پناه بردند و ربات‌های سربازی تحت عنوان (آندروید) ساخته‌اند. آن‌ها در پس این هستند که زمین را از اشغال بیگانگان پاک کرده و دوباره به آن بازگردند.

اندرویدی‌ها، ربات‌هایی که توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند، برعلیه lifeformها میجنگند و با آن‌ها مقابله می‌کنند. درگیری بین انسان‌ها و ماشین‌های lifeform به یک جنگ طولانی تبدیل شده است. انسان‌ها آندروید‌های خود را ارتقا داده و ربات‌هایی به نام گروه YoRHa ساخته‌اند که نسبت به بقیه آندروید‌ها باهوش‌تر و به انسا‌ن‌ها شبیه‌ترند.

نخبه‌ترین آن‌ها آندرویدی به نام 2B است، یک نیروی جنگی نخبه مستقر در پناهگاه مداری، که با شورای بشریت روی ماه نیز ارتباط مستقیم دارد. او همانند سایر آندرویدها دارای ربات کوچکی است که همانند یک حیوان خانگی کوچک دستوراتش را اجرا کرده و گاهی در جنگیدن به او کمک می‌کند.

مدل‌ YoRHa 2B در یکی از جنگ‌هایش با ربات اره مانند غول پیکری با 9S مواجه می‌شود. 9S به او می‌گوید که به عنوان بخشی از یک نیروی شناسایی برای بررسی رفتار ماشین ها و کمک به نیروهای مقاومت به زمین فرستاده شده است. بدین ترتیب سفر اکتشافی آن دو بر روی زمین آغاز می‌شود.

2B و 9S در طول مدتی که در زمین بودند، ربات‌های ماشینی دشمن را سرکوب می‌کنند و با شخصیت‌های دیگری که در جهان وجود دارند، از جمله رهبر محلی مقاومت لیلی (Lily)، دوولا (Devola) و پوپولا (Popola)، یک جفت دوقلو اندرویدی قدیمی، پاسکال (Pascal) رهبر صلح‌طلب یک گروه ربات، آدم و حوا (Adam and Eve) آواتارهای انسان نما دوقلو، A2 یک عضو سرکش گروه YoRHa و امیل (Emil)، موجودی که پاسکال دهکده‌اش را پیرامون او تشکیل داده است، ارتباط برقرار می‌کنند. این تازه آغازی برای ماجراجویی این دو در کنار هم است.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه نیر اتوماتا

انیمه Nier Automata شخصیت‌های زیادی ندارد و بیشتر ماجراهای دو شخصیت اصلی روایت می‌شود. همین سبب شده تا شاهد صحنه‌های زیبایی از یک درام جذاب باشیم. در ادامه به معرفی کاراکترهای انیمه Nier Automata می‌پردازیم:

2B

شخصیت های انیمه نیر اتوماتا

«سرنوشت هر چیزی، پایان است. ما همیشه در یک مارپیچ بی پایان زندگی و مرگ گرفتار شده ایم.» این دیالوگی از 2B است که در ابتدای انیمه آن را از زبان او می‌شنوید.

2B یکی از قهرمانان انیمه نیر اتومات است که آن را شبیه یک دختر ساخته‌اند. او یک اندروید از گروه YoRHa بوده که برای مبارزه با Lifeformهای ماشینی که به سیاره زمین حمله کرده‌اند، ساخته شده است. او در طول ۱۴مین جنگ بین انسان‌ها و ماشین‌ها خدمت می‌کند.

2B یک اندروید جنگی همه منظوره است که به عنوان عضوی از پیاده نظام خودکار YoRHa در زمین مستقر می‌شود. او به تعداد زیادی سلاح برای نبردهای نزدیک مجهز است و می‌تواند با استفاده از سیستم پشتیبانی Pod با مرکز ارتباط گرفته یا به دشمن حمله کند. سلاح اصلی او یک شمشیر است. در طول انیمه Nier Automata می‌بینید که او نسبت به 9S احساس پیدا می‌کند. اما به دلیل این که از سوی مقامات بالا از داشتن احساس منع شده‌اند، نمی‌تواند حس خود را به او ابراز کند.

شخصیت جذاب 2B صدای جذاب خود را از صداپیشه خوش‌صدای ژاپنی یوی ایشیکاوا (Yui Ishikawa) دارد. گویی ایشیکاوا تبحر خاصی در دوبله کردن شخصیت‌های زن جنگجو دارد؛ چرا که دوبله میکاسا آکرمن در انیمه اتک آن تایتانز نیز برعهده او بوده است. از بین دیگر شخصیت‌هایی که ایشیکاوا دوبله کرده می‌توان به ویولت اورگاردن در انیمه ویولت اورگاردن، کاهو آسامیا در انیمه وایرال هیت، فویوتسوکی سان در انیمه آقای یخی و همکار باحالش و شیگوره یوکیمی (Shigure Yukimi) در انیمه اسرافیل پایانی اشاره کرد.

9S

کاراکترهای انیمه Nier Automata

«این جنگ احتمالا نتایج خوبی در پی خواهد داشت. 2B و من، جنگ ما نیز روزی از راه می‌رسد. اما آن داستان دیگری برای روز دیگری است.» این دیالوگ 9S از انیمه Nier Automata است که احساس بین خودش و 2B را شرح می‌دهد.

9S نیز یکی دیگر از شخصیت های انیمه نیر اتوماتا است که با 2B همکاری می‌کند. او در نهایت فرماندهی گروهان C را برعهده می‌گیرد. 9S توانایی جنگیدن را دارد، اما بیشتر برای تحقیق و اسکن کردن محیط اطرافش ساخته شده است. او درباره محیط اطراف و همچنین لایف فورم‌ها بسیار کنجکاو است و بعدها درگیر احساسات خاصی با 2B می‌شود.

ناتسوکی هانائه (Natsuki Hanae) صداپیشه خوش صدا و شناخته‌شده ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. ناتسوکی هانائه تاکنون شخصیت های انیمه ای بسیاری را دوبله کرده که از بین آن‌ها می‌توان به کن کانکی در انیمه توکیو غول، وانیتاس در انیمه کتاب خاطرات وانیتاس و دوک در انیمه دوک مرگ و خدمتکارش اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

A2

دانلود انیمه نیر اتوماتا

«من هرگز متوجه نشدم که این دنیا چقدر زیبا است.» دیالوگ A2 در انیمه نیر اتومات.

A2 نمونه اولیه خط اندروید YoRHa است و از داده‌های رزمی او و همرزمانش برای ایجاد آندروید‌های برتری همچون 2B و 9S استفاده شده است. او دوست ندارد صحبت کند و بسیار خودخواه است. او که روی زمین رها شده، بعد از نبرد با 2B به آن‌ها می‌گوید که فرمانده به آن‌ها خیانت کرده و آن‌ها را به حال خود گذاشته است. هدف او از بین بردن تمام ماشین‌هایی است که زمین را تسخیر کرده‌اند.

 Pod 042

Pod 042 و Pod 153 دو دستگاه کوچک هستند که به قهرمانان داستان ما کمک می‌کنند. به طور کلی، podها برای کمک به گروهان YoRHa ساخته شده‌اند. آن‌ها معمولا به سلاح‌های متنوعی برای حمله‌های طولانی مسلح شده‌اند.

پادها به سربازان کمک می‌کنند تا با مرکز فرماندهی تماس بگیرند و دستورات را دریافت کنند. اساسا ۶ پاد وجود دارد که با نام‌های 042A، 042B، 042C، 153A، 153B و 153C نامگذاری شده‌اند. پاد 042 به 2b کمک می‌کند و در اکثر مواقع در کنار او دیده می‌شود.

همچنین بخوانید :

فرمانده سفید

تریلر انیمه Nier Automata

او فرمانده گروهان YoRHa است. درواقع او کسی است که A2 و تیمش را برای مقابله با ربات‌های بیگانه به جزیره هاوایی بر روی زمین فرستاد. او انتظار داشت که هیچ یک از آن‌ها زنده نمانند. اما برخلاف تصور او، A2 زنده ماند به همین دلیل فرمانده او را خائن تلقی کرد. فرمانده سفید در انیمه نیر اتومات شخصیت بسیار مرموزی دارد. او از رازهای بسیاری باخبر است که با دانلود انیمه نیر اتوماتا و دیدن آن می‌توانید به آن‌ها پی ببرید.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه Nier Automata

دانلود انیمه نیز اتوماتا

انیمه نیر اتومات یک انیمه سریالی بسیار زیبا است که براساس بازی کامپیوتری به همین نام که توسط PlatinumGames ساخته شده و Square Enix آن را منتشر کرده، ساخته شده است. زمان پخش انیمه نیر اتوماتا ۸ ژوئن ۲۰۲۳ بوده است. کارگردانی این اثر زیبا را ریوجی ماسویاما (Ryouji Masuyama)، نویسندگی آن را ماسویاما و همکارش یوکو تارو (Yoko Taro) برعهده داشته‌اند. آهنگ‌های زیبای آن را نیز استودیوی موسیقی موناکو (Monaca) ساخته است.

همچنین بخوانید :

یوکو که کارگردانی و نویسندگی بازی اصلی را بر عهده داشت، با ماسویاما در نوشتن فیلمنانه اقتباسی از بازی، همکاری کرد. موناکا که روی موسیقی بازی کار می‌کرد هم برای بازسازی قطعات قبلی و هم ساخت موسیقی اصلی بازگشت. تم‌های آغازین و پایانی به ترتیب توسط آیمر (Aimer) و آمازارشی (Amazarashi) ساخته شده است. بد نیست بدانید که ویس اکتورهای ژاپنی و انگلیسی بازی، باری دیگر در انیمه به جای شخصیت‌ها صحبت کردند. متاسفانه پخش انیمه نیر اتوماتا دو بار به دلیل بیماری همه‌گیر COVID-19 به تعویق افتاد و در نهایت در ژانویه 2023 پخش شد. تعداد قسمت های انیمه نیر اتومات که تاکنون پخش شده است، ۸ اپیزود هستند.

بررسی انیمه Nier Automata Ver1.1a یک سفر هیجان‌انگیز به دنیای پسا‌آخرالزمانی است که ابتدا در قالب یک بازی ویدیویی ساخته شده بود و حالا به شکل یک انیمه عرضه شده است. این انیمه، تلاش می‌کند تا داستان پیچیده و پرفراز و نشیب بازی را به تماشاگران تلویزیون منتقل کند. اما آیا این تلاش موفق بوده است؟ خب، بستگی به انتظارات شما دارد.

انیمه Nier Automata Ver1.1a از همان ابتدا تماشاگران را به وسط یک نبرد شدید پرتاب می‌کند؛ نبردی که یادآور صحنه‌های نفس‌گیر و پیچیده بازی است. اگرچه انیمه در بازسازی این صحنه‌ها تا حد زیادی موفق بوده، اما نمی‌تواند کاملاً همان حس و حال بازی را منتقل کند. یکی از نکات مثبت این انیمه، استفاده از موسیقی استثنایی و بسیار تأثیرگذار بازی است که نقش مهمی در ایجاد جو و احساسات مختلف ایفا می‌کند. با این حال، آهنگ ابتدایی انیمه با نام “Escalate” که توسط Aimer اجرا شده، هرچند خوب است، اما به اندازه موسیقی اورجینال بازی با دنیای انیمه Nier Automata هم‌خوانی ندارد.

از نظر داستانی نیز انیمه تا حد زیادی به منبع اصلی وفادار است و بسیاری از صحنه‌ها و دیالوگ‌های بازی را با دقت بازسازی می‌کند. اما در همین وفاداری، مشکلی نهفته است. بسیاری از عناصری که در بازی تأثیرگذار بودند، به دلیل ماهیت تعاملی بازی، در انیمه چندان موفق عمل نمی‌کنند. برای مثال، صحنه‌های اکشن انیمه، هرچند که از لحاظ بصری جذاب هستند، اما فاقد آن عمق و تعاملاتی هستند که بازی ارائه می‌دهد.

به وضوح برای کسانی طراحی شده که با بازی آشنایی ندارند. این تصمیم باعث شده تا برای برخی از طرفداران قدیمی بازی، انیمه حس تکرار و حتی کسل‌کننده‌ای داشته باشد. اما این به این معنا نیست که انیمه بدون ارزش است. برای کسانی که تازه با دنیای Nier Automata آشنا می‌شوند، انیمه می‌تواند یک مقدمه جذاب و گیرا باشد که آن‌ها را به سمت تجربه بازی سوق دهد.

انیمه نیز اوتومات یک انیمه است که تلاش می‌کند تا به پیچیدگی‌ها و عمق داستان بازی اصلی وفادار بماند، اما در برخی موارد نمی‌تواند کاملاً همان حس و تجربه را منتقل کند. این انیمه برای تازه‌واردان به دنیای Nier Automata مناسب است و می‌تواند آن‌ها را به سمت تجربه کامل بازی هدایت کند. اما برای طرفداران قدیمی، این انیمه شاید نتواند تمام انتظارات آن‌ها را برآورده کند و بیشتر به عنوان یک یادآوری از خاطرات بازی به نظر برسد تا یک تجربه جدید و مستقل.

امتیازات انیمه نیر اتوماتا

ژانر انیمه Nier Automata اکشن، فانتزی، علمی-تخیلی و درام است. کمتر انیمه‌ای می‌توانید پیدا کنید که چنین ژانر‌هایی را با هم به زیبایی ترکیب کند. معمولا انیمه‌هایی که اقتباسی از یک بازی هستند، دارای گرافیک بالا و داستانی ضعیف هستند. اما این انیمه توانسته در کنار آرت چشم نواز و صحنه‌های مبارزه جذاب، داستان هیجان انگیزی را نیز به نمایش بگذارد.

انیمه Nier Automata تاکنون دارای ۸ قسمت بوده است و با همین تعداد کم اپیزود توانسته نمرات خوبی کسب کند. این انیمه در سایت MyAnimeList نمره 7.4 از 10 و در سایت IMDb نمره 7.4 از 10 را به خود اختصاص داده است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

انیمه نیر اتومات یکی از شاهکارهای سال 2023  است که هر اوتاکویی را مجذوب خود می‌کند. ممکن نیست این انیمه زیبا را ببینید و آن را به دوستان خود معرفی نکنید. چرا که تنها با دیدن تریلر انیمه Nier Automata می‌توانید به زیبایی آن پی ببرید. از این که در بررسی انیمه NieR:Automata با پلازا همراه بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم بعد از لذت بردن از این انیمه زیبا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا