سریال و انمیشن

آموزش زنگ زدن و مخفی کردن شماره به صورت ناشناس

آموزش زنگ زدن و مخفی کردن شماره به صورت ناشناس

تماس گرفتن با شماره ناشناس شاید در گذشته به عنوان یک روش غیرقابل انجام شناخته می‌شد اما امروزه مخفی كردن شماره تماس از طریق برخی روش‌ها امکان پذیر است. دقت داشته باشید برای زنگ زدن با شماره ناشناس باید شرایط اولیه‌ای را دارا باشید تا بتوانید به این موضوع دسترسی پیدا کنید. در ادامه به روش انجام آن اشاره خواهیم داشت.

امروزه اشخاص بسیاری در تلاش هستند تا به تماس گرفتن با شماره ناشناس دسترسی پیدا کنند. این موضوع می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مفید باشد. اما دقت داشته باشید که با مخفی كردن شماره تماس ممکن است با مشکلاتی نیز مواجه شوید که برای جلوگیری از بروز آنها کافیست که این مقاله را تا انتها دنبال نمایید. در ادامه این مقاله پلازا به نحوه مخفی کردن Caller ID و زنگ زدن با شماره ناشناس اشاره خواهیم داشت.

فهرست مطالب

تماس گرفتن با شماره ناشناس

در گذشته مخفی كردن شماره تماس فقط مخصوص بخش‌های امنیتی و مهم دولتی بود تا کسی نتواند در این زمینه سوء استفاده‌ای از مردم داشته باشد. اما امروزه زنگ زدن با شماره ناشناس برای برخی گوشی‌ها در شرایط خاص امکان پذیر شده است و همین موضوع سبب شده تا کاربران بسیاری در تلاش باشند تا برای یکبارهم که شده در این زمینه بتوانند بدون درج شدن شماره تماس با اشخاصی که مدنظر دارند ارتباط صوتی داشته باشند. در ادامه به روش انجام اینکار اشاره خواهیم داشت.

چگونه با شماره ناشناس تماس بگیریم؟

برای مخفی کردن شماره تماس خود از طریق تلفن همراه، شماره خود را به صورت زیر وارد کنید:

  • برای اندروید: روی چرخ دنده (Settings) در بالای صفحه تماس خود کلیک کنید و سپس به “Settings” یا “Supplementary Services” بروید. روی More Settings بزنید و سپس گزینه “Caller ID” را پیدا کرده و آن را به وضعیت “Hide number” تغییر دهید.

تماس گرفتن با شماره ناشناس

  • برای آیفون: روی تنظیمات (Settings) کلیک کرده و به قسمت “Phone” بروید. سپس “Show My Caller ID” را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

مخفی كردن شماره تماس

با انجام این تنظیمات، هنگام تماس، شماره شما به عنوان “پنهان” یا “شماره مخفی” در دستگاه تلفن گیرنده نشان داده می‌شود و افراد نمی‌توانند آن را ببینند.

لطفا توجه داشته باشید که این امکان ممکن است در برخی کشورها همچنان غیرفعال باشد یا مشکل قانونی داشته باشد؛ بنابراین، این کار را با دقت و هوشمندانه انجام دهید.

همچنین بخوانید :

البته گفته می‌شود برای زنگ زدن و مخفی کردن شماره به صورت ناشناس شما می‌توانید از شماره مجازی یا یکسری برنامه‌های خاص همانند: Hide My Phone Number، Hidden Call، Hide Phone Number Contacts، در این زمینه استفاده کنید اینکه این دو روش تا چه حد می‌تواند موثر و مفید باشد مشخص نیست! همچنین برخی از کاربران از کد مخفی کردن شماره موبایل در زمان تماس استفاده می‌کنند که باز هم معلوم نیست این کار جواب بدهد یا خیر.

آموزش زنگ زدن و مخفی کردن شماره به صورت ناشناس

در دستگاه‌های مختلف همچون گوشی اپل، گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی مسیر دسترسی به مخفی کردن شماره تفاوت زیادی نداشته فقط عنوان گزینه‌ها متنوع می‌باشد. در صورتی که مسیر فوق برای مدل گوشی شما کارایی نداشت می‌توانید موارد مشابه که درگیر آنها شده‌اید را در بخش نظرات ارسال کنید تا کارشناسان پلازا شمارا در این زمینه همراهی کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

برای زنگ زدن و مخفی کردن شماره به صورت ناشناس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به منوی تنظیمات گوشی خود بروید.
  • سپس به بخش “تلفن” یا “شبکه و اتصالات” رفته و بر روی “تماس‌ها” یا “شماره‌ گیری” کلیک کنید.
  • در این بخش، گزینه‌ای با عنوان “شماره ناشناس” یا “مخفی کردن شماره” وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.
  • سپس این گزینه را فعال کنید تا وقتی تماس برقرار می‌کنید، شماره شما برای مخاطب مخفی باقی بماند.
  • حالا می‌توانید با زدن دکمه تماس، به صورت ناشناس با شماره مخفی، تماس بگیرید.
همچنین بخوانید :

توجه داشته باشید که به‌منظور حفظ حریم خصوصی مخاطبین، از این قابلیت بی‌اعتنا استفاده کنید و برای اهداف ناخواسته از این امکان استفاده نفرمایید. همانطور که گفته شد این قابلیت برای کشورهایی که دارای حفظ حریم خصوصی کاربران قوانین مختلفی را تصویب کرده‌اند، ممکن است کارآمد باشد یا نباشد. در همین زمینه می‌توانید تجربیات خود که از طریق مسیر فوق انجام داده‌اید را برایمان ارسال کنید. دقت داشته باشید که این موضوع ممکن است در کشور ایران کارایی نداشته باشد اما برای تست هم که شده است یکبار آن را امتحان کنید.

سخن پایانی

روش تماس گرفتن با شماره ناشناس به اتمام رسید که در این زمینه به اطلاعات و توضیحات بسیار خوبی اشاره شد. شما عزیزان درمورد مخفی كردن شماره تماس اگر سوال یا نظری داشتید که به آن اشاره نشده است کافیست که در بخش نظرات ما را همراهی کنید و سوالات خود پیرامون زنگ زدن با شماره ناشناس، را برایمان ارسال کنید. با انجام چنین کاری به تکمیل شدن مقاله نیز از زوایای مختلف کمک خواهید نمود.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا