سریال و انمیشن

بیوگرافی مهتاب کرامتی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق زندگی او

بیوگرافی مهتاب کرامتی ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق زندگی او

مهتاب کرامتی یکی از هنرپیشگان زن ایرانی است که تا کنون فعالیت‌های درخشانی در سینمای کشور داشته است و در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی مهتاب کرامتی برویم.

مهتاب کرامتی بازیگر ایرانی در سال 1349 به دنیا آمد. او پس از اخذ مدرک کارشناسی میکروبیولوژی در سال 1375 به کلاس‌های زنده یاد امین تارخ رفت و سپس در سال 1376 با سریال مردان آنجلس شناخته شد. این بازیگر در بین سال‌های 1379 تا 1380 سریال برجسته خاک سرخ را بازی کرد و عمده شهرت او به این اثر برمی‌گردد. خانم کرامتی نخستین بار در سال 1377 با فیلم مردی از جنس بلور وارد سینما شد و در سال 1387 توانست با فیلم بیست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر دریافت کند. او همچنین سه بار دیگر نیز کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شده است. مهتاب کرامتی بین سال‌های 1385 تا 1401 سفیر حسن نیت و صلح یونیسف نیز بود. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با بیوگرافی مهتاب کرامتی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی مهتاب کرامتی

  • نام و نام خانوادگی: مهتاب کرامتی
  • تاریخ تولد: 25 مهر 1349
  • محل تولد: تهران
  • سن مهتاب کرامتی: 53 سال
  • قد مهتاب کرامتی: 175 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: مجرد (بین سال‌های 1364-65 تا 1380-81)
  • صفحه اینستاگرام مهتاب کرامتی: mahtab.keramati@

بیوگرافی مهتاب کرامتی

در این بخش بیوگرافی مهتاب کرامتی او از ابتدای زندگی تا به امروز را بررسی کرده و شما را با این بانوی خیر و موفق سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهیم کرد.

دوران کودکی و نوجوانی

این بازیگر در تاریخ 25 مهر 1349 در شهر ملایر به دنیا آمد. او فرزند دوم خانواده است و یک خواهر کوچک‌تر و یک خواهر بزرگ‌تر از خودش دارد. مادر خانم کرامتی در رشته صنایع غذایی تحصیلات دارند و پدرشان عضو ارتش بودند.  خواهر بزرگتر ایشان نیز داروساز است. این هنرمند نیز مانند بسیاری از بازیگران دیگر از کودکی به این حرفه علاقه‌مند بود و در دوران کودکی به همراه خواهر بزرگ‌ترش در خانه تمرین بازیگری می‌کردند. آنها نمایش‌های خود را بر اساس کتاب‌هایی که می‌خواندند، انتخاب و اجرا می‌کردند و همین موضوع موجب علاقه بیشتر مهتاب کرامتی به دنیای هنر و بازیگری شد.

او در دوران مدرسه نیز وارد گروه تئاتر دانش آموزی شد و سودای بازیگر شدن از همان زمان در ذهنش شکل گرفت. وی در سال 1368 پس از پایان دوران دبیرستان در رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد پذیرفته شد و در این رشته به ادامه تحصیل پرداخت. در سال دوم دانشگاه بود که با تماشای فیلم «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی، علاقه بیشتری به سینما و بازیگری پیدا کرد، اما تا پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی وارد این عرصه نشد و توجه خود را به درس و دانشگاه معطوف کرد.

همچنین بخوانید :

زندگی خصوصی مهتاب کرامتی

از زندگی شخصی این هنرمند اطلاعات چندانی توسط او منتشر نشده و خودش نیز در صفحات مجازی مانند اینستاگرام تنها اطلاعات مربوط به کارها و فعالیت‌های اجتماعی خود را به اشتراک می‌گذارد. اما در سال 1391 ماجرای طلاق مهتاب کرامتی از زبان خودش در یک مصاحبه بیان شد. او گفت که در سنین پایین و پیش از معروف شدن با بابک ریاحی‌پور نوازنده ایرانی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند دختر است. این زوج زندگی خوب و آرامی داشتند، اما به دلیل شرایط شغلی متفاوت با یکدیگر به تفاهم نرسیدند.

همین مسئله سبب شد تا مهتاب کرامتی و همسرش پس از چندین سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شوند. همسر مهتاب کرامتی سپس در سال 1390 با فردی دیگر آشنا شد و دخترش نزد پدر خود زندگی می‌کند. در پایین عکس مهتاب کرامتی و دخترش را ببینید.

زندگی خصوصی مهتاب کرامتی

زندگی شغلی مهتاب کرامتی

در این بخش بیوگرافی مهتاب کرامتی با زندگی شغلی او همراه شما هستیم.

زندگی حرفه ای مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی خود و با کمی وقفه در سال 1375 به پیشنهاد حبیب رضایی در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و با الفبای بازیگری آشنا شد. او همیشه دوست داشت که بازیگری را به صورت اصولی و دقیق آموزش ببیند و به همین دلیل در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد تا علاقه کودکی را به طور جدی دنبال کند. همین علاقه و استعداد سبب شد تا در سال 1376 برای بازی در مجموعه تلویزیونی «مردان آنجلس» به کارگردانی مرحوم فرج‌الله سلحشور انتخاب شود.

مهتاب کرامتی در مردان آنجلس / زندگی شغلی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در سریال مردان آنجلس در کاراکتر «بانو هلن» به ایفای نقش پرداخت و به عنوان اولین تجربه بازیگری، حضور بسیار خوب و هنرمندانه‌ای در این سریال داشت. او پس از تجربه موفق ایفای نقش در این سریال برای دومین مرتبه در کلاس‌های امین تارخ حضور پیدا کرد تا این بار به صورت حرفه‌ای با دنیای تئاتر آشنا شود. در حین آموزش و شرکت در کلاس‌های تئاتر در سال 1377 برای بازی در فیلم سینمایی «مردی از جنس بلور» به کارگردانی سعید سهیلی انتخاب شد. این فیلم اولین تجربه حضور کرامتی در یک فیلم سینمایی بود که در آن با ابوالفضل پورعرب همبازی شد. به گفته خودش در همان ابتدای بازیگری، پرویز پرستویی را به عنوان الگوی خود در این حرفه انتخاب کرد.

این هنرمند پس از حضور در فیلم سینمایی مردی از جنس بلور در سال 1378 در دو فیلم سینمایی دیگر به نام‌های «مومیایی 3» و «مرد بارانی» به ایفای نقش پرداخت. او در سال 1379 برای حضور در سریال تلویزیونی «خاک سرخ» انتخاب شد و توانست با پرویز پرستویی الگوی بازیگری خود همبازی شود. مهتاب کرامتی در خاک سرخ در مقابل دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا قرار گرفت و بازیگر زن اصلی این سریال بود که بازی بسیاری جذاب و هنرمندانه‌ای از خود به نمایش گذاشت. خاک سرخ یکی از بهترین سریال های مهتاب کرامتی در کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود که در زمان پخش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

مهتاب کرامتی در خاک سرخ / زندگی نامه مهتاب کرامتی

سریال خاک سرخ یکی از بهترین آثار تلویزیونی مهتاب کرامتی است که به واسطه ایفای نقش در کاراکتر «لیالی»، بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. وی پس از بازی در این سریال به مدت 1 سال از بازیگری در سینما و تلویزیون دوری کرد و به تمرین و اجرای تئاتر مشغول شد. در طول این یک سال در چندین تئاتر حضور پیدا کرد و مورد توجه کارگردانان تئاتر قرار گرفت. این هنرمند یک سال پس از فعالیت در تئاتر مجددا به عرصه بازیگری بازگشت و در چندین فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت. مهتاب کرامتی در مریم مقدس نقش کوتاهی را بر عهده داشت و باری دیگر در یک اثر تاریخی حضور پیدا کرد و با شبنم قلی‌خانی همبازی شد.

دهه 80 دهه پرکاری در دوران بازیگری مهتاب کرامتی بود و با حضور در فیلم‌های سینمایی متعدد و پرمخاطب به یکی از بازیگران پرکار زن سینمای ایران تبدیل شد. این هنرمند در سال 1387 با بازی در فیلم‌های «تردید»، «دوزخ، برزخ، بهشت»، «بیست» و «شبانه روز» در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به عنوان پرکارترین بازیگر زن ایرانی شناخته شد. او در همان سال نیز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم بیست به کارگردانی عبدالرضا کاهانی دریافت کرد.

همچنین بخوانید :

بیوگرافی مهتاب کرامتی ؛ سال های اخیر

از سال 1381 به بعد دیگر خانم کرامتی را در تلویزیون ندیدیم و عمده فعالیت‌های او به سینما ختم شد. او دهه 90 را با «اسب حیوان نجیبی است» شروع کرد و سپس آثار شاخصی همچون «فرزند چهارم»، «اشباح» و  «عصر یخبندان» را بازی کرد و برای عصر یخبندان توانست دیپلم افتخار انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را کسب کند. او در سال 1395 در جشن سینمای ایران بهترین بازیگر زن سینمای ایران شد و پس از آن آثار تحسین شده‌ای همچون «مزارشریف» و «صفر تا سکو» (به عنوان تهییه‌کننده) را در کارنامه خود ثبت کرد. فیلم‌ «صحنه‌زنی» اثر سینمایی جدید او محسوب می‌شود. در طی این سال‌ها مهتاب کرامتی دو سریال شبکه نمایش خانگی به نام‌های «رقص روی شیشه» و «میدان سرخ» در کارنامه خود داشت.

جدیدترین فیلم ا‌کران شده مهتاب کرامتی «فیلم اورکا» بود که برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال دوحه شد و در سال 1402 شاهد پخش آن در ایران بودیم. مهتاب کرامتی نقش‌آفرینی تاثیرگذاری در این فیلم داشت.

فیلم های مهتاب کرامتی

فیلم های مهتاب کرامتی

سال نام فیلم کارگردان
1377 مردی از جنس بلور سعید سهیلی
1378 مومیایی 3 محمدرضا هنرمند
1378 مرد بارانی ابوالحسن داوودی
1379 مریم مقدس شهریار بحرانی
1379 بهشت از آن تو علی‌رضا داوودنژاد
1382 ملاقات با طوطی علی‌رضا داوودنژاد
1382 شاه خاموش همایون شهنواز
1383 هشت‌پا علی‌رضا داوودنژاد
1383 رستگاری در 8/20 دقیقه سیروس الوند
1385 حس پنهان مصطفی رزاق‌کریمی
1385 پاداش سکوت مازیار میری
1385 آدم عبدالرضا کاهانی
1386 زن‌ها فرشته‌اند شهرام شاه‌حسینی
1386 آتش سبز محمدرضا اصلانی
1387 تردید واروژ کریم‌مسیحی
1387 دوزخ، برزخ، بهشت بیژن میرباقری
1387 شبانه‌روز امید بنکدار
1387 شیرین عباس کیارستمی
1387 بیست عبدالرضا کاهانی
1388 آدم‌کش رضا کریمی
1389 چیزهایی هست که نمی‌دانی فردین صاحب‌الزمانی
1389 آلزایمر احمدرضا معتمدی
1390 اسب حیوان نجیبی است عبدالرضا کاهانی
1390 زندگی خصوصی آقا و خانم میم روح‌الله حجازی
1390 آذر فرزاد مؤتمن
1391 فرزند چهارم وحید موسائیان
1392 ناخواسته برزو نیک نژاد
1392 اشباح داریوش مهرجویی
1392 رستاخیز احمدرضا درویش
1393 مزار شریف عبدالحسن برزیده
1393 عصر یخبندان مصطفی کیایی
1393 جامه‌دران حمیدرضا قطبی
1393 ارغوان امید بنکدار و کیوان علیمحمدی
1395 مرداد بهمن کامیار
1395 ماجان رحمان سیفی‌آزاد
1396 بهت عباس رافعی
1396 شاید عشق نبود سعید ابراهیمی‌فر
1396 جاده قدیم منیژه حکمت
1396 صفر تا سکو سحر مصیبی
1398 پیتوک سید مجید صالحی
1400 اورکا سحر مصیبی
1400 صحنه‌زنی علیرضا صمدی

سریال های مهتاب کرامتی

سال نام سریال کارگردان
1376-1377 مردان آنجلس فرج‌الله سلحشور
1379-1380 خاک سرخ ابراهیم حاتمی‌کیا
1379 مریم مقدس شهریار بحرانی
1381 روزهای به‌یادماندنی تورج منصوری و همایون شهنواز
همچنین بخوانید :

مجموعه های شبکه نمایش خانگی مهتاب کرامتی

سال نام سریال کارگردان
1397 رقص روی شیشه مهدی گلستانه
1400 میدان سرخ ابراهیم ابراهیمیان

تئاترهای مهتاب کرامتی

سال نام اجرا

کارگردان

1379-1380 آنتیگونه مجید جعفری
1379-1380 هملت مجید جعفری

جوایز و افتخارات مهتاب کرامتی

جوایز و افتخارات مهتاب کرامتی

این هنرمند محبوب و دوست داشتنی در طول سال‌های فعالیت درخشان خود در سینما و تلویزیون تا کنون جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و مورد تقدیر منتقدان قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید جوایز مهتاب کرامتی در طول چندین سال فعالیت در عرصه بازیگری را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :
سال عنوان جایزه جشنواره نام فیلم / سریال
1379 نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم‌های کمدی
1382 نامزد بهترین بازیگر زن درام برای بازی جشن دنیای تصویر (حافظ) خاک سرخ
1386 تقدیر خانه فرهنگ ایران در فرانسه
1386 نشان افتخار ملی فعالیت‌های اجتماعی جشن شب‌چله چلچراغ
1387 برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر بیست
1389 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر آلزایمر
1392 برنده بهترین بازیگر زن جشنواره BIAFF فرزند چهارم
1394 برنده بهترین بازیگر زن برای جشنواره ایماجین ایندیا اشباح
1394 برنده بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم شهر عصر یخبندان
1394 برنده دیپلم افتخار انجمن منتقدان سینمای ایران عصر یخبندان
1395 بهترین بازیگر زن سینمای ایران  جشن دنیای تصویر (حافظ)
1395 برنده نشان فیروزه برای صفر تا سکو مشترکا با طهورا ابوالقاسمی، جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت صفر تا سکو
1395 برنده بهترین بازیگر زن جشن دنیای تصویر مزار شریف
1396 برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند بلند مشترکا با طهورا ابوالقاسمی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران صفر تا سکو

معرفی بهترین سریال های مهتاب کرامتی

حال که با پیشینه درخشان این هنرمند محبوب و دوست داشتنی سینما، تئاتر و تلویزیون آشنا شدید، در این بخش بهترین سریال های مهتاب کرامتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. سریال مردان آنجلس

مهتاب کرامتی در اصحاب کهف / سریال های مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1376
  • کارگردان: مرحوم فرج‌الله سلحشور
  • سایر بازیگران: جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی، حسین یاری و اردلان شجاع کاوه

مجموعه مردان آنجلس یکی از بهترین سریال های مهتاب کرامتی است که اولین تجربه بازیگری او محسوب می‌شود. او در این سریال بازی درخشان و هنرمندانه‌ای از خود ارائه داد و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. این سریال در واقع روایتگر داستان تاریخی اصحاب کهف است که در زمان پخش با استقبال خوبی مواجه شد و بینندگان بسیاری داشت. مهتاب کرامتی در اصحاب کهف در نقش بانو هلن همسر ماکسی میلیان حضور پیدا کرد و بسیار خوش درخشید.

2. سریال خاک سرخ

بهترین فیلم های مهتاب کرامتی / زندگی شغلی مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1379
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
  • سایر بازیگران: پرویز پرستویی، حبیب رضایی، لاله اسکندری و بهناز جعفری

سریال خاک سرخ نیز یکی دیگر از برترین سریال های مهتاب کرامتی است که در سال‌های اولیه فعالیت خود در سینما در آن حضور پیدا کرد. این سریال در ژانر درام و جنگی ساخته شده و درباره دختری به نام لیلا است که در شب عروسی‌اش متوجه می‌شود که پدر و مادر واقعی‌اش افراد دیگری هستند. این ماجرا در زمان قبل از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی اتفاق می‌افتد و مریم برای پیدا کردن خانواده و هویت واقعی خودش تا خرمشهر می‌رود و…

3. سریال رقص روی شیشه

سریال های مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1397-1398
  • کارگردان: مهدی گلستانه
  • سایر بازیگران: بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایی و میترا حجار

رقص روی شیشه از سریال‌های خوب و جدید این بازیگر است که در شبکه نمایش خانگی پخش شد و خانم کرامتی نقش رعنا را در آن بازی می‌کرد. داستان این سریال درباره زوجی به نام رعنا و یغما است که زندگی خوب آنها با پنهان کاری تیره و تار می‌شود.

4. سریال میدان سرخ

زندگی شغلی مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1400
  • کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان
  • سایر بازیگران: حمید فرخ نژاد، بهرام افشاری، رضا یزدانی، کاظم سیاحی و مسعود کرامتی

میدان سرخ جز برترین و جدیدترین سریال‌های خانم کرامتی است که او در آن نقش اصلی را داشت و نامش در سریال شیدا بود. داستان این اثر درباره شیدا، زنی تنها است که همسرش و یک تروریست خارجی با‌ یکدیگر درگیر می‌شود و پای او را نیز به این بازی خطرناک می‌کشانند.

معرفی بهترین فیلم های مهتاب کرامتی

در این بخش بیوگرافی مهتاب کرامتی، فیلم‌های برتر او را می‌بینید.

1. فیلم سینمایی حس پنهان

بهترین فیلمهای مهتاب کرامتی / بیوگرافی مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1385
  • کارگردان: مصطفی رزاق کریمی
  • سایر بازیگران: محمدرضا فروتن، نیوشا ضیغمی، آتیلا پسیانی و حامد بهداد

فیلم سینمایی حس پنهان نیز یکی از بهترین فیلم های مهتاب کرامتی است که در آن با محمدرضا فروتن همبازی شد و در زمان اکران مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. او در این فیلم نقش یک دکتر روانشناس به نام «سیمین» را ایفا می‌کند که با همسرش دچار مشکل هستند. مشکلات این زوج با ورود دختری به نام «ندا» در زندگی‌شان بیشتر می‌شود و همسرش پس از مدتی با ندا ارتباط برقرار می‌کند و…

2. فیلم زن ها فرشته اند

مهتاب کرامتی و همسرش / فیلم های مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1386
  • کارگردان: شهرام شاه حسینی
  • سایر بازیگران: امین حیایی، نیکی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا، لادن طباطبایی و لیلا اوتادی

فیلم سینمایی زن‌ها فرشته‌اند نیز یکی از بهترین فیلمهای مهتاب کرامتی در ژانر کمدی است که در آن با امین حیایی و نیکی کریمی همبازی شد. او در این فیلم در نقش متفاوتی ظاهر شد و به خوبی از پس آن برآمد. مهتاب کرامتی در فیلم زن‌ها فرشته‌اند نقش زنی ثروتمند و عاشق پیشه به نام «لیلا» را بازی می‌کند که به همسرش فرهاد علاقه شدیدی دارد، اما متوجه می‌شود که فرهاد با دوست صمیمی‌اش ازدواج موقت کرده و…

همچنین بخوانید :

3. فیلم سینمایی بیست

مهتاب کرامتی و مهسا کرامتی / زندگی شغلی مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1387
  • کارگردان: عبدالرضا کاهانی
  • سایر بازیگران: پرویز پرستویی، علیرضا خمسه، مهران احمدی و حبیب رضایی

فیلم سینمایی بیست نیز یکی دیگر از ماندگارترین و بهترین فیلم های مهتاب کرامتی در کارنامه هنرش‌اش محسوب می‌شود که با گریمی متفاوت در آن حضور دارد. ایفای نقش در این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای مهتاب کرامتی به ارمغان آورد و به خاطر بازی هنرمندانه‌اش مورد تحسین قرار گرفت. او در این فیلم نقش زنی درمانده به نام «فیروزه» را بازی می‌کند که کارگر یک رستوران بوده و مشکلات مالی فراوانی دارد. صاحب رستوران قصد دارد آنجا را برای فروش بگذارد، اما کارگران می‌خواهند مانع از انجام این کار شوند.

4. فیلم آلزایمر

مهتاب کرامتی و بابک ریاحی پور / فیلم های مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1389
  • کارگردان: احمدرضا معتمدی
  • سایر بازیگران: مهدی هاشمی، فرامرز قریبیان و مهران احمدی

فیلم سینمایی آلزایمر یکی دیگر از فیلم های مهتاب کرامتی است که حول محور بیماری آلزایمر می‌گردد. او در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که سال‌های پیش همسرش را در سانحه تصادف از دست داده است. حال نشانه‌هایی از زنده بودن او پیدا شده، اما هیچکس باور نمی‌کند. تا اینکه روزی این مرد پس از سال‌ها با بیماری آلزایمر به خانه بازمی‌گردد.

5. فیلم عصر یخبندان

مهتاب کرامتی و بهرام رادان / تئاترهای مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1393
  • کارگردان: مصطفی کیایی
  • سایر بازیگران: بهرام رادان، سحر دولتشاهی، فرهاد اصلانی و آنا نعمتی

فیلم سینمایی عصر یخبندان نیز یکی دیگر از فیلم های مهتاب کرامتی است که در نقش زنی معتاد به نام «منیره» حضور دارد. منیره به دلیل سردی رابطه با همسرش و مشکلات زندگی به مواد مخدر رو می‌آورد و پس از مدتی با مردی به نام فرید آشنا می‌‌شود و با او ارتباط برقرار می‌کند. اما همسر منیره متوجه این ارتباط می‌شود و…

همچنین بخوانید :

6. فیلم جاده قدیم

مهتاب کرامتی و فرهاد اصلانی / تئاترهای مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1396
  • کارگردان: منیژه حکمت
  • سایر بازیگران: آتیلا پسیانی، محمدرضا غفاری، ترلان پروانه و لیلی رشیدی

فیلم سینمایی جاده قدیم نیز از جدیدترین فیلم های مهتاب کرامتی است که حضور هنرمندانه و درخشانی در آن دارد. او در این فیلم نقش زنی به نام «مینو» را بازی می‌کند که در شب عید و در هنگام بازگشت به منزل مورد تعرض جنسی قرار می‌‌گیرد و پس از آن دچار افسردگی شدید می‌شود و حاضر نیست به کسی بگوید که چه اتفاقی برایش افتاده است.

7. فیلم صحنه زنی

فیلم های مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1400
  • کارگردان: علیرضا صمدی
  • سایر بازیگران: بهرام افشاری، محمد نادری، پیام احمدی‌نیا، فرزانه سهیلی، لیندا کیانی و مجید صالحی

صحنه‌زنی از جمله آثار تحسین شده این بازیگر است که به روایت داستان گروهی خلافکار را روایت می‌کند که با صحنه سازی تصادف، از بیمه خسارت می‌گیرند. این اثر برنده سیمرغ نقره‌ای بهترین کارگردانی در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

8. فیلم اورکا

فیلم های مهتاب کرامتی

  • سال ساخت: 1400
  • کارگردان: سحر مصیبی
  • سایر بازیگران: ترانه علیدوستی، مهتاب نصیرپور، مسعود کرامتی و محمدرشنو

اورکا یکی از دیگر آثار ثبت شده در بیوگرافی مهتاب کرامتی است که او هم به عنوان بازیگر و هم به عنوان تهییه‌کننده در این اثر حضور داشت. فیلم اورکا هم بخاطر زاویه نگاه خود و هم موضوع جنجالی که داشت، مورد توجه قرار گرفت و توانست در جشنواره اجیال دوحه قطر جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال را کسب کند. نقش‌آفرینی مهتاب کرامتی در نقش خانم نظر آبادی مورد توجه قرار گرفت و توانست احساسات را به مخاطب انتقال دهد. اورکا داستان زنی به نام الهام است که قصد دارد رکورد گینس شنا با دستان بسه روی آب‌های آزاد را بزند اما با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود.

همچنین بخوانید :

حواشی مهتاب کرامتی

این بازیگر اصولا پرحاشیه نیست و نمی‌توان موارد زیادی از حاشیه در بیوگرافی مهتاب کرامتی پیدا کرد. اما چند مورد کمی جنجالی در کارنامه او وجود دارد.

حاشیه پوشش در جشنواره فیلم فجر

خانم مهتاب کرامتی در سی و چهارمین جشنواره فجر، مشاور هنری جشنواره بود. اما هنگام پخش مراسم، تصویر خانم کرامتی چندان پخش نشد و بعد از آن و تنها نام و عنوان او فقط اعلام شد. بررسی‌ها حاکی از این بود که تصاویر این هنرپیشه به دلیل مشکل پوشش او پخش نشدند و برایش حاشیه ساختند.

حاشیه دستمزد میلیونی مهتاب کرامتی

حواشی مهتاب کرامتی

یکی از حواشی پیرامون این بازیگر شایعه دستمزد میلیاردی‌اش در پلتفرم نماوا است. شایعات حاکی از این بود که قراردادی بین خانم کرامتی و پلتفرم مذکور به مبلغ 400 میلیارد تومان نوشته شده است. اما پس از پیگیری‌های ساترا این حاشیه رد شد.

ترک یونیسف

مهتاب کرامتی در تاریخ 10 شهریور 1385 به عنوان سفیر حسن نیت و صلح یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) فعالیت خود در این سازمان را آغاز کرد. او در ابتدا به مدت دو سال در یونیسف مشغول به کار و فعالیت شد و در این مدت اقدامات خیرخواهانه بسیاری از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای کودکان کرمان پس از زلزله بم انجام داد.

این هنرمند در فروردین 1390 همکاری خود با یونیسف را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد و در حال حاضر نیز یکی از سفیران فعال و خیر این سازمان است. حکم تمدید شده فعالیت مهتاب کرامتی در یونیسف تا هر زمانی که علاقه داشته باشد با این سازمان همکاری کند، اعتبار داشت اما او در سال 1401 تصمیم به ترک یونیسف گرفت.

داستان مهتاب کرامتی و مدیر برنامه

اخیرا شایعاتی درباره قرارداد چند صد میلیاردی این بازیگر با یکی از پلتفرم‌های ایرانی شده بود و به دنبال آن این بازیگر پستی در اینستاگرام خود قرار داد و صریحا اعلام داشت هیچ مدیر برنامه‌ای ندارد.

حقایق پنهان مهتاب کرامتی

در پایین با چند حقیقت از این بازیگر، همراه شما هستیم.

  • مهتاب کرامتی از سال 1373 و پیش از ورود به عرصه بازیگری در زمینه طراحی و تولید لباس فعالیت داشته است.
  • او در منطقه غرب تهران نیز صاحب یک مزون لباس است.
  •  این بازیگر در سال 1394 در مصاحبه‌ای عنوان کرد که هدفش از بازیگری، کسب درآمد نیست و این کار را صرفا بر اساس علاقه شخصی‌اش انجام می‌دهد.
  • خانم کرامتی معمولا در طول شبانه روز آب زیاد می‌نوشد و همیشه به واسطه اینکه مادرش یک متخصص تغذیه بود، بر روی وزن و سالم غذا خوردن خود، تاکید دارد.
  • او در کودکی به فوتبال علاقه داشت و همیشه دروازه‌بان بود. همچنین یکی از سرگرمی‌هایش پرتاپ توپ‌هایی از میوه درختان چنار به سمت پسرهای مو بلند محله بود.
  • او در سال 1394 به عنوان پرکارترین بازیگر شناخته شد و هشت ماه تمام بدون فاصله، تصویرش بر سر در سینماها قرار داشت.
  • خانم کرامتی به کتاب خواندن علاقه زیادی دارد و به همین دلیل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2016 شرکت کرد و خودش نیز به نشر کتاب و حمایت از آثار می‌پردازد.
  • این بازیگر بین سال‌های 1385 تا 1401 سفیر حسن نیت و صلح یونیسف بود.
  • این هنرپیشه به حقوق پایاپای زنان و مردان اعتقاد دارد و فمینیست است.
  • او مدیریت یک دفتر فرهنگی در تهران به نام اندیشه پردیس جم را برعهده داشت.
  • خانم کرامتی در زمینه موسیقی نیز فعالیت‌هایی انجام داده و با ارکستر سمفونیک تهران، کنسرت‌های شهرداد روحانی و همایون شجریان همکاری داشته است.

آلبوم عکس های مهتاب کرامتی

در قسمت آخر بیوگرافی مهتاب کرامتی با چند عکس زیبا از این بازیگر همراه شما هستیم.

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی مهتاب کرامتی را به همراه بهترین فیلم‌ها و سریال‌های او مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که خواندید این هنرمند در سال 1376 و با بازی در سریال تاریخی مردان آنجلس به عرصه بازیگری وارد شد و به محبوبیت رسید. مردان آنجلس و خاک سرخ از بهترین سریال های مهتاب کرامتی هستند که در زمان پخش مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند. شما کدامیک از آثار این هنرمند را بیشتر می‌پسندید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا