لپ تاپ کاستوم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

لپ تاپ کاستوم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر به دنبال خرید لپ تاپ جدید هستید، احتمالا با مدل‌هایی که عنوان کاستوم شده را به یدک می‌کشند، مواجه شده‌اید. اما لپ تاپ کاستوم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شاید در هنگام خرید یک لپ‌تاپ جدید، این اولین سؤالی باشد که در ذهن شما عزیزان نیز نقش می‌بندد و دوست دارید به طور کامل معنی لپ تاپ کاستوم را متوجه و با مزایا و معایب آن آشنا شوید. شرکت‌های گارانتی کننده‌ی لپ تاپ، برای اینکه کانفیگ مورد نظر بازه‌ی بیشتری از مشتریان را فراهم کنند، با تغییر سخت‌افزارهای قابل ارتقای لپ تاپ‌ها، یک مدل را در چند کانفیگ مختلف و با قیمت متفاوت عرضه می‌کنند. ما در ادامه این مقاله پلازا قصد داریم به طور کامل درباره لپ تاپ کاستوم صحبت نماییم، پس بهتر است که در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

لپ تاپ کاستوم چیست؟

برای پاسخ به سؤال لپ تاپ کاستوم چیست؟ تنها کافی است تا معادل فارسی کلمه کاستوم را درک نماییم. در واقع کاستوم در زبان فارسی به معنای سفارشی است. لپ تاپ کاستوم محصولی است که به طور خاصی سفارشی شده و قطعات آن با نسخه استاندارد تولید شده توسط کارخانه اصلی فرق دارد. این موضوع خرید را برای مصرف‌کنندگان راحت‌تر خواهد کرد. شما به‌عنوان مشتری و مصرف‌کننده این حق را خواهید داشت تا خودتان کانفیگ لپ‌تاپ موردنظر خود را تنظیم کنید و از این نظر بهترین لپ‌تاپ را بر اساس نوع فعالیت داشته باشید.

لپ تاپ کاستوم

شما می‌توانید لپ‌تاپ‌های از قبل Custom شده را خریداری کرده یا درخواست دهید تا نمایندگی فروش، خودش لپ‌تاپی که خودتان دوست دارید را برای شما کاستوم کند تا بتوانید آن را خریداری کرده و در کارهای خود از آن استفاده نمایید تا مشکلی وجود نداشته باشد.

آیا لپ‌تاپ‌های کاستوم شده نو هستند؟

یکی از سؤالات رایج افراد درباره لپ تاپ کاستوم این است که آیا این لپ‌تاپ‌ها نو هستند؟ به‌خاطر زیاد شدن بازار لپ‌تاپ‌های استوک در بازار کشورمان، برخی از افراد ممکن است که لپ تاپ کاستوم را با استوک اشتباه بگیرند. برخی از افراد تصور می‌کنند که لپ‌تاپ‌های کاستوم دست‌دوم هستند و ممکن است که پس از چند مدت استفاده خراب شوند و نیاز باشد تا لپ‌تاپ جدیدتری خریداری نمایید.

همچنین بخوانید :

در واقع باید اشاره کرد که این نوع لپ‌تاپ‌ها نیز نو بوده و تنها یکی دو مورد از سخت‌افزار آن‌ها توسط شرکت ارائه کننده‌ی خدمات گارانتی، ارتقا داده می‌شود؛ عمدتا هارد و رم در اندازه‌های مختلف، ارتقا داده شده و لپ تاپ مربوطه با حافظه یا رم بالاتر و با قیمت بیشتر به فروش می‌رسد. بنابراین هیچ مشکلی در این زمینه دیده نمی‌شود و شما به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و با خیال راحت استفاده کنید. البته باید در هنگام خرید حواس‌جمع باشید و از جای معتبر و مناسب خرید خود را انجام دهید.

در واقع نمایندگی‌های فروش در هنگام کاستوم کردن و ارتقا سخت‌افزار لپ‌تاپ، از قطعات نو و سالم استفاده می‌کنند و به همین دلیل لپ‌تاپ‌های کاستوم نیز نو محسوب می‌شوند. اما اگر از قطعات کارکرده استفاده شود دیگر این لپ‌تاپ‌ها نو محسوب نمی‌شوند. کمپانی اصلی و سازنده لپ‌تاپ در هنگام تحویل محصولات به نمایندگی‌ها، درباره کاستوم کردن لپ‌تاپ‌ها نیز اطلاعاتی در اختیار قرار می‌دهند. برای مثال برخی از لپ‌تاپ‌ها توان استفاده از برخی از سخت‌افزارها را نداشته و باید به این موضوع توجه لازم را داشت.

مزیت لپ تاپ کاستوم

ممکن است در هنگام گشت‌وگذار در بازار به محصولی بر بخورید که از شکل ظاهری و امکانات اصلی آن خوشتان بیاید، اما سخت‌افزار آن به‌گونه‌ای نباشد که بتواند نیازهای روزانه شما عزیزان را برطرف کند. در چنین شرایطی استفاده از لپ تاپ کاستوم بهترین گزینه خواهد بود. از جمله مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم این است که شما می‌توانید با حفظ شکل ظاهری قدرت لپ‌تاپ را ارتقا داده و از این طریق لپ‌تاپ موردنظر را خریداری کنید. البته که امکان تغییر شکل ظاهری نخواهد بود و تنها سخت‌افزار آن قابل‌تغییر خواهد بود.

همچنین بخوانید :

البته در برخی از مواقع نیز بحث ارتقا نیست و افراد سعی می‌کنند تا سخت‌افزار لپ‌تاپ خود را کاهش داده و قدرت آن را کمتر کنند، زیرا همه ما به لپ‌تاپ‌های پر قدرت احتیاج نداریم و ممکن است که یک لپ‌تاپ معمولی نیز بتواند نیازهای روزانه ما را برطرف نماید.

در چنین شرایطی شما می‌توانید درخواست دهید تا سخت‌افزار تغییر کرده و با نمونه‌های معمولی‌تر جایگزین شود. این موضوع روی قیمت لپ تاپ کاستوم نیز تأثیرگذار خواهد بود و قیمت آن را کاهش می‌دهد و می‌توانید با قیمتی مناسب‌تر لپ‌تاپ مورد علاقه خود را خریداری نمایید.

معایب لپ تاپ کاستوم

هر محصولی علاوه بر مزیت‌هایی که دارد، معایبی نیز دارد که باید ما نیز به مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم اشاره داشته باشیم تا شما در همگام خرید مشکلی نداشته باشید و بتوانید آن چیزی که دوست دارید را خریداری کنید.

لپ تاپ کاستوم نیز برای خود معایبی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی نمود. این معایب زمانی خود را بیشتر نشان خواهند داد که شما سعی کنید محصول خود را از یک فروشگاه نامعتبر خریداری نمایید و این موضوع مشکل‌ساز است.

خطر تعویض قطعات دست‌دوم

اگر از نمایندگی‌ها یا فروشگاه‌های معتبر لپ تاپ کاستوم خود را خریداری نکنید، همیشه خطر تعویض قطعات اصلی با قطعات دسته دوم وجود دارد. در واقع قطعات دسته دوم طول عمر کمتری نسبت به قطعات نو دارند و ممکن است پس از چند ماه استفاده، این قطعات به مشکل برخورده و دچار افت قدرت و مشکلات شبیه به این موضوع شوند. به همین دلیل حتماً باید از قطعات نو و تازه استفاده گردد.

در طرف مقابل قطعاتی که قبلاً استفاده شده‌اند، قیمت پایین‌تری داشته و به همین دلیل است که برخی از فروشگاه‌ها از قطعات دسته دوم استفاده می‌کنند. اما این در حالی است که شما پول قطعات نو را پرداخت می‌نمایید، ولی قطعات دسته دوم نصیب شما می‌شود. در قطعات دسته دوم هیچ گارانتی وجود نداشته و به‌هیچ‌وجه معلوم نیست که تا مدت برای شما کار کند. حتی ممکن است که فردای خرید لپ‌تاپ قطعات آن با مشکل مواجه شده خراب شوند و این موضوعات بسته به انتخاب شما خواهد داشت که از کدام فروشگاه خرید کنید.

گارانتی

یکی دیگر از معایب لپ تاپ کاستوم این است که هیچ‌کدام از این محصولات شامل گارانتی رسمی شرکت نخواهد شد و این موضوع موجب می‌شود در صورت خرابی هر کدام از قطعات شما خودتان باید تمامی هزینه تعویض قطعات را پرداخت نمایید. در گارانتی شرکت‌های تولید لپ‌تاپ به این موضوع اشاره شده است که در صورت باز شدن لپ‌تاپ گارانتی لپ‌تاپ ابطال شده و شرکت هیچ مسئولیتی در قبال لپ‌تاپ موردنظر نخواهد داشت که باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشید و حواس‌جمع باشید.

به همین دلیل اگر گارانتی محصولی که خریداری می‌کنید برای شما عزیزان مهم است، بهتر است که خرید لپ تاپ کاستوم را فراموش کرده و به سراغ نسخه‌های استاندارد تولید شده توسط کمپانی سازنده بروید، در غیر این صورت انتظار گارانتی نداشته باشید. البته برخی از فروشگاه‌ها نیز وجود دارند که خودشان لپ‌تاپ‌های کاستوم را با گارانتی به خریدار تحویل می‌دهند. در واقع این گارانتی به کارخانه مربوط نیست و این خود فروشنده است که محصول خود را تضمین کرده و برای چند سال خدمات گارانتی به شما ارائه می‌کند.

بروز مشکل در عملکرد لپ‌تاپ

یکی دیگر از معایب لپ تاپ کاستوم این است که ممکن است در عملکرد لپ‌تاپ موردنظر مشکلاتی به وجود بیاید که باید حواستان به این موضوع باشد. البته درصورتی‌که درباره قطعات لپ‌تاپ اطلاعاتی داشته باشید این موضوع مشکل‌ساز نخواهد بود. مثلا ممکن است که فروشگاه به درخواست شما از قطعاتی استفاده نماید که با قطعات اصلی لپ‌تاپ همخوانی نداشته باشد. این موضوع نه‌تنها موجب بهبود عملکرد لپ‌تاپ نخواهد شد، بلکه موجب هنگی و کندتر شدن آن خواهد شد که باید حواس‌جمع باشید.

همچنین بخوانید :

برای مثال وقتی که شما رم لپ‌تاپ را از ۴ به ۸ ارتقا می‌دهید، همیشه موجب بهبود عملکرد آن نخواهد شد. ممکن است که هسته لپ‌تاپ موردنظر با رم ۸ هم خوانی نداشته باشد. در کنار اینکه شما توقع افزایش سرعت و کیفیت لپ‌تاپ را دارید با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهید شد. البته درصورتی‌که فروشگاه از کیفیت لازم برخوردار باشد، باید اطلاعات و هشدارهایی را در این زمینه به شما عزیزان بدهد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. درصورتی‌که خود فروشنده اطلاعی در این زمینه نداشته باشد این مشکل به وجود خواهد آمد.

جمع‌بندی

در نهایت با پاسخ سؤال لپ تاپ کاستوم چیست؟ همراه شما عزیزان بودیم و به مزایا و معایب لپ تاپ کاستوم نیز اشاره‌ای داشتیم و سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. حال شما می‌توانید خودتان تصمیم‌گیرنده باشید و در صورت نیاز لپ تاپ کاستوم را انتخاب نمایید. نظر شما چیست؟ آیا لپ تاپ کاستوم ارزش خرید دارد و می‌توان به آن اعتماد داشت؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل