تقویم محتوایی اینستاگرام چیست و چرا برای پیج لازم است؟

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست و چرا برای پیج لازم است؟

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست و چطور می‌توان آن را ایجاد کرد؟ در این مطلب همه چیز درباره تقویم تولید محتوا اینستاگرام را توضیح خواهیم داد.

Instagram یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای مشاغل است. یک تقویم محتوا می‌تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد، دنبال کنندگان شما را افزایش دهد، وفاداری را تقویت کند و برای محصول یا خدمات شما هیجان ایجاد کند. برای اینکه در همه این موارد موفق باشید، باید به طور مداوم پست بگذارید. ایجاد یک تقویم محتوای اینستاگرام، برنامه ریزی پست‌ها، به حداکثر رساندن کارایی و اطمینان از ارسال مکرر در پلتفرم را امکان پذیر می‌کند. در ادامه بیشتر تقویم محتوایی اینستاگرام را توضیح داده ایم. همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب:

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

تقویم محتوایی اینستاگرام یک نمای کلی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی آینده شما است که بر اساس تاریخ و زمان سازماندهی شده است. این تقویم می‌تواند به شکل یک فایل، صفحه اکسل یا صفحه تعاملی باشد. تولیدکنندگان محتوا از تقویم‌های محتوا برای برنامه ریزی پست‌ها، مدیریت کمپین‌ها و بررسی استراتژی‌ها استفاده می‌کنند.

تقویم محتوایی اینستاگرام

داشتن یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خود را در این پلتفرم کنترل کنید و برای آن آماده باشید. همچنین به شما امکان می‌دهد تا محتوای خود را متناسب با موضوع خود سازماندهی کنید.

همچنین در وقت شما صرفه جویی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا از ارسال خودکار استفاده کنید. با استفاده از برنامه‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی، می‌توانید به طور کامل پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را از قبل تنظیم کنید. اگر از یکی از این برنامه ها استفاده می کنید، همچنین می‌توانید در بهینه ترین زمان برای مخاطبان خود پست ارسال کنید.

همچنین بخوانید :

هنگامی که یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد می‌کنید، می‌توانید یک یا دو بار پست‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات موجود در آن‌ها دقیق هستند. در نهایت، همانطور که اشاره کردیم، داشتن یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام باعث می‌شود که شما به طور مداوم پست بگذارید.

چگونه یک تقویم محتوایی اینستاگرام ایجاد کنم؟

باور کنید یا نه، در واقع این کار ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. مهم است که توجه داشته باشید که می‌توانید تا جایی که می خواهید از قبل در تقویم خود برنامه ریزی کنید. برخی از افراد دوست دارند هر روز برنامه ریزی کنند، برخی دیگر می‌خواهند محتوای اینستاگرام خود را هر هفته برنامه ریزی کنند. برخی از کسب و کارها ترجیح می دهند یک برنامه محتوای کلی یک ساله ایجاد کنند و سپس پست‌های اینستاگرام را با گذشت زمان قرار دهند. هیچ راه درست یا غلطی برای تنظیم برنامه محتوایی اینستاگرام وجود ندارد، اما زمانی که با آن پیش می‌روید، باید به آن فکر کنید.

۱. استراتژی خود را تعیین کنید

اگر استراتژی کلی خود را نمی‌دانید، راه خود را با ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام خود گم خواهید کرد. این یکی از مراحلی است که شما واقعاً فقط باید اولین بار انجام دهید، مگر اینکه در حال کار بر روی ایجاد تغییرات در استراتژی خود باشید. برای کمک به شما در این زمینه، در اینجا شش تا از بهترین سوالاتی که باید هنگام ایجاد استراتژی بپرسید، آورده شده است.

  • هدف کلی اکانت من چیست؟
  • هر چند وقت یک بار می‌خواهم در روز/هفته پست بگذارم؟
  • آیا حساب من یک موضوع خاص را دنبال می‌کند؟
  • چه زمانی از روز برای منطقه زمانی و صنعت من بهترین است؟
  • چه نوع محتوایی را می‌خواهم پست کنم؟
  • چه کسی مسئولیت نگهداری و برنامه ریزی پست‌های این حساب را بر عهده خواهد داشت؟

زمانی که پاسخی برای همه این سوالات پیدا کردید، ادامه مطلب را دنبال کنید تا تقویم تولید محتوا اینستاگرام خود را بسازید.

۲. بررسی محتوای اینستاگرام را انجام دهید

اگر برای مدت طولانی در اینستاگرام پست می‌گذارید، قبل از شروع به ساخت تقویم محتوای اینستاگرام خود، باید یک بررسی برای اینستاگرام انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا ببینید چه محتوایی خوب عمل می‌کند و چه چیزی باید تغییر کند. انجام بررسی لازم نیست دشوار باشد و می‌تواند به اطلاع رسانی از نوع محتوایی که در تقویم محتوای خود برای اینستاگرام برنامه ریزی کرده اید، کمک کند. شش مرحله اصلی برای اجرای بررسی محتوای اینستاگرام وجود دارد:

اهداف خود را تعیین کنید: قبل از شروع ایجاد تقویم تولید محتوای اینستاگرام خود، باید تعیین کنید که کدام محتوا توجه مخاطبان شما را جلب کرده است. همچنین می‌توانید هدفی تعیین کنید که چقدر می‌خواهید اینستاگرام خود را رشد دهید و در چه مدت زمانی.

بررسی دنبال کننده‌ها: شما باید مطمئن شوید که فالوورهای شما واقعاً فالوورهای واقعی هستند. تقریباً ۱۰٪ از فالوورهای شما ممکن است فیک باشند، که می‌تواند داده‌های شما را مخدوش کند و نرخ تعامل شما را کاهش دهد. می‌توانید در میان فالوورهای خود جستجو کنید تا ببینید کدام حساب‌ها واقعی هستند و کدام‌ها واقعی نیستند، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد. در عوض، ابزارهایی مانند FakeCheck.co و Social Audit Pro می‌توانند به شما کمک کنند تا تعداد فالوورهای جعلی را تعیین کنید و به شما در پیدا کردن و حذف آن‌ها کمک کنند.

بررسی محتوای خود: این مهم ترین مرحله برای شما قبل از ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام است. شما باید محتوایی را که قبلاً برای مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید، به‌طور کامل بررسی کنید و ببینید که چقدر باعث تعامل شده است. می‌توانید با مشاهده تجزیه و تحلیل‌های داخلی اینستاگرام شروع کنید، اما می‌توانید از ابزاری مانند Sprout Social یا Hootsuite نیز برای دریافت تجزیه و تحلیل عمیق استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند به شما در ارزیابی برداشت‌ها، دسترسی، تعامل و موارد دیگر کمک کنند. همچنین باید هشتگ‌ها و کپشن‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی از آن‌ها استفاده می‌کنید.

همچنین بخوانید :

پروفایل خود را آنالیز کنید: وقتی افراد جدیدی از صفحه شما بازدید می‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند شما را دنبال کنند یا خیر، به پروفایل شما نگاه می‌کنند. مطمئن شوید که عکس پروفایل، نام کاربری، عنوان، بیو اینستاگرام، لینک و نکات برجسته شما به روز هستند. هرچه بتوانید پروفایل خود را منسجم تر کنید، برای کاربران جذاب تر خواهد بود.

به زمان پست‌های خود دقت کنید: آیا در زمان‌های مناسب برای اکانت خود پست می‌گذارید؟ باور کنید یا نه، زمانی که در اینستاگرام پست می‌گذارید، می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد خوب پست‌های شما داشته باشد. شما می‌توانید این زمان‌ها را در برنامه ریزی محتوای اینستاگرام خود یادداشت کنید.

نرخ تعامل خود را بررسی کنید: نرخ تعامل شما یکی از مهم ترین معیارهایی است که می‌توانید در اینستاگرام ردیابی کنید. در این مرحله باید تعامل برند خود را با دیگران در پلتفرم تجزیه و تحلیل کنید. آیا به نظرات و پیام‌ها پاسخ می‌دهید؟ آیا با اینفلوئنسرها در تعامل هستید یا در بازاریابی‌های تأثیرگذار شرکت می‌کنید؟ این کارها اغلب می‌توانند تعامل شما را افزایش دهند.

۳. محتوای خود را ذخیره کنید

ایجاد فرآیندی برای ذخیره سازی محتوا، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید هنگام ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام خود انجام دهید. هر حساب متفاوت است و به روش‌های مختلف عمل می‌کند. برخی انتخاب می‌کنند که کپشن و هشتگ‌های خود را ایجاد کنند و سپس عکس‌ها را در هفته‌ای که قرار است پست کنند، مطابقت دهند. سایر تولید کنندگان محتوا انتخاب می‌کنند که تمام محتوای خود را در Dropbox یا گوگل درایو ذخیره کنند تا زمانی که زمان انتشار فرا می‌رسد، آماده دسترسی باشند.

مهم نیست که ترجیح شما چیست، ایده خوبی است که یک سیستم ذخیره سازی محتوا آماده راه اندازی داشته باشید تا بتوانید هنگام شروع برنامه ریزی محتوا از آن استفاده کنید.

۴. یک الگوی تقویم محتوایی اینستاگرام را انتخاب کنید

قالب‌های مختلف تقویم محتوایی اینستاگرام و ابزارهای مدیریت زیادی وجود دارد که می‌توانید برای این منظور از آن‌ها استفاده کنید، اما ما پنج مورد از محبوب‌ترین آن‌ها را ارزیابی می‌کنیم.

تقویم محتوایی اینستاگرام Hootsuite

Hootsuite به صورت رایگان قالب تقویم محتوا را به شما ارائه می‌دهد و صفحات آن به شکل یک فایل Google Sheets نشان داده می‌شود. این الگو شامل برنامه ریزی برای پست‌ها در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین است. آن‌ها انواع محتوا و همچنین مکان‌هایی را برای کپی، افزودن لینک‌ها و پست‌های را ارائه کرده اند.

Trello

Trello یک برنامه لیست سازی و برنامه ریزی است که می‎‌توانید به عنوان تقویم تولید محتوای اینستاگرام از آن استفاده کنید. می‌توانید از نمای ستونی با فهرست‌ها استفاده کنید، یا می‌توانید «power upا» را اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد برنامه ریزی خود را به تقویم تبدیل کنید. شما می‌توانید کارت‌هایتان را با استفاده از قابلیت «due dates» مرتب کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا کارت‌ها را بر اساس ددلاین آن‌ها یا زمان انتشار مرتب کنید. Trello دارای قابلیت کشیدن و رها کردن است و حتی اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را با iCalendar خود همگام کنید. پیوست کردن تصاویر به کارت‌ها نیز آسان است، بنابراین تمام اطلاعات شما می‌تواند در یک مکان باشد.

همچنین بخوانید :

برنامه تقویم محتوایی اینستاگرام HubSpot

Hubspot ترکیبی از Hootsuite و Trello است و صفحه‌گسترده‌ای است که به شکل تقویم طراحی شده است. این فایل به‌عنوان یک فایل اکسل ارائه می‌شود و دارای برگه‌های مختلفی است که شامل اطلاعات متفاوتی است. هر پلتفرم اجتماعی می‌تواند برگه مخصوص به خود را داشته باشد و همچنین یک نمای کلی تقویم ماهانه نیز وجود دارد. همچنین صفحه‌ای وجود دارد که به‌عنوان یک مخزن محتوا عمل می‌کند که می‌توانید پست‌های وبلاگ یا سایر محتوای خود را هنگام ایجاد آن‌ها، همراه با یک قطعه متن و هر اطلاعات مرتبط دیگری در آن قرار دهید.

Evernote

Evernote یک تقویم رسانه اجتماعی ساده و تمیز با فضایی برای محتوای پنج هفته ای فراهم می‌کند. الگو آماده آن فیس‌بوک، توییتر و لینکدین را دارد، اما می‌توانید آن را ویرایش کنید تا به برنامه‌ریز محتوای اینستاگرام نیز تبدیل شود. این برنامه یک الگوی ساده با کادر برای اضافه کردن عنوان و هر هشتگی است که ممکن است بخواهید استفاده کنید.

۵. محتوای خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید

اکنون که یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کرده اید، می‌توانید برای انتشار پست‌ها برنامه ریزی کنید. به این فکر کنید که چقدر خوب است که همه پست‌های اینستاگرام خود را برای هفته یا ماه آینده بدون نیاز به انجام کار دیگری آماده کنید. شما نمی‌توانید پست ها را مستقیماً در اینستاگرام زمان بندی کنید؛ بنابراین، باید از یک ابزار شخص ثالث استفاده کنید. ما برخی از این ابزارها را قرار داده ایم که محتوای شما را در زمان معین منتشر می‌کنند.

تقویم محتوایی اینستاگرام Loomly

Loomly یک برنامه زمان بندی محتوا است که به شما کمک می‌کند تا پست‌های خود را در زمان مقرر در اینستاگرام قرار دهید. این پلتفرم شامل ایده‌های پست، نکات بهینه‌سازی و انتشار خودکار است. اگر تبلیغات پولی را به استراتژی خود اضافه کنید، می‌توانید از طریق Loomly نیز آن‌ها را مدیریت کنید و می‌توانید به تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته دسترسی داشته باشید تا همیشه بدانید که محتوای شما همانطور که باید عمل می‌کند.

Sprout Social

با Sprout Social به راحتی پست‌های اینستاگرام خود را برنامه ریزی کنید. این برنامه به شما یک مکان مناسب برای سازماندهی محتوا در قالب تقویم می‌دهد تا مطمئن شوید که با تقویم محتوای اینستاگرام شما مطابقت دارد. با Sprout Social کتابخانه خود را بسازید، نتایج خود را دنبال کنید و پست‌های خود را در محبوب ترین زمان‌ها با ویژگی زمان ارسال بهینه، منتشر کنید.

Hootsuite

علاوه بر الگوی تقویمی که قبلاً به آن اشاره کردیم، برنامه تقویم تولید محتوا اینستاگرام Hootsuite همچنین ارسال خودکار را ارائه می‌دهد که می‌توانید به عنوان یک برنامه تلفن همراه به پلتفرم دسترسی داشته باشید تا نتایج خود را در هر زمان مشاهده کنید. Hootsuite همچنین به شما امکان می‌دهد محتوایی را از سایر پلتفرم‌ها و محتوایی که از قبل در تقویم پست اینستاگرام شما برنامه‌ریزی نشده‌اند، تهیه کنید.

همچنین بخوانید :

Planoly

یکی دیگر از گزینه‌های عالی، Planoly برای برنامه ریزی پست‌ها در تقویم تولید محتوا اینستاگرام شما است. Planoly حتی به شما این امکان را می‌دهد که استوری‌های اینستاگرام خود را از قبل برنامه ریزی کنید و با تجزیه و تحلیل آن‌ها اطمینان حاصل می‌کند که می‌دانید چه اتفاقی در حساب شما می‌افتد.

AgoraPulse

AgoraPulse یک تقویم مشترک است، بنابراین شما می‌توانید با هر کسی در تیم خود که نیاز به دسترسی به تقویم تولید محتوای اینستاگرام دارد، همکاری کنید. حتی می‌توانید تقویم محتوای خود را برای اینستاگرام در پلتفرم پیش‌نویس کنید و پست‌ها را برای تأیید بقیه تنظیم کنید. سپس می‌توانید بعداً آن‌ها را مرور کنید و به راحتی برای انتشار برنامه‌ریزی کنید.

جمع بندی

تقویم تولید محتوا اینستاگرام ابزار مفیدی برای ساده‌سازی جریان محتوای شما و کمک به تولید محتوا در اینستاگرام هستند. علاوه بر این، مدیریت یک تقویم محتوای اینستاگرام می‌تواند واقعاً سرگرم کننده باشد. سعی کنید هرچه سریع تر تقویم محتوای اینستاگرام خود را بسازید تا از مزایای آن برخوردار شوید.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل