سریال و انمیشن

معرفی بهترین برنامه‌های پی‌دی‌اف ساز گوشی

معرفی بهترین برنامه‌های پی‌دی‌اف ساز گوشی

با استفاده از بهترین برنامه های پی دی اف ساز برای اندروید و آیفون، می‌توانید از طریق گوشی و بدون نیاز به کامپیوتر، فایل‌های PDF خود را بسازید. با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این اپلیکیشن‌های کاربردی آشنا شویم.

فرمت PDF به‌دلیل مزایای فراوانی که دارد، یکی از محبوب‌ترین فرمت‌ها برای اشتراک‌گذاری اسناد مختلف به‌صورت امن و بدون نگرانی از بهم‌ریختگی هستند. به همین خاطر هم هست که اپلیکیشن‌های PDF خوان زیادی برای پلتفرم‌های مختلف از گوشی گرفته تا ویندوز و مک عرضه شده‌اند. اما گذشته از خواندن PDF، برنامه‌هایی هم هستند که اجازه ساخت این نوع فایل‌ها را به‌شما می‌دهند. در این مطلب پلازا می‌خواهیم با معرفی بهترین برنامه های پی دی اف ساز برای اندروید و آیفون، با امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دهند، آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین برنامه پی دی اف ساز برای اندروید و آیفون

برنامه‌های مختلفی برای ساخت و ویرایش فایل‌های PDF در اندروید و آیفون وجود دارند. در ادامه به تعدادی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه اشاره می‌کنیم.

۱. اپلیکیشن Image to PDF؛ ساده ترین برنامه پی دی اف ساز گوشی

پی دی اف ساز

  • نقاط قوت: پشتیبانی از اکثر فرمت‌های تصویری، امکان خواندن فایل‌های PDF، رابط کاربری ساده
  • نقاط ضعف: تبلیغات فراوان و آزاردهنده

برنامه پی دی اف ساز Image to PDF، یک اپلیکیشن همه‌کاره برای مدیریت فایل‌های پی دی اف است. با استفاده از آن می‌توانید تصاویر با فرمت‌های مختلف از جمله JPG یا PNG را به فرمت PDF تبدیل کنید. برنامه از اکثر فرمت‌های تصویری مطرح پشتیبانی می‌کند و در کنار این ویژگی، امکان خواندن فایل‌های PDF، تغییر ابعاد تصاویر، فشرده‌سازی پی دی اف و گذاشتن رمزعبور را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. به گفته سازندگان این برنامه، در آینده قرار است امکان ویرایش فایل‌های PDF نیز به این برنامه افزوده شود.

همچنین بخوانید :

۲. اپلیکیشن Adobe Scan: PDF Scanner, OCR

پی دی اف ساز

  • نقاط قوت: پشتیبانی از قابلیت تشخیص متن، امکان ویرایش عکس‌ها
  • نقاط ضعف: برخی قابلیت‌ها پولی هستند

گزینه بعدی که می‌توانیم به‌عنوان بهترین برنامه پی دی اف ساز معرفی کنیم، اپلیکیشن ادوبی اسکن است. این برنامه یک اپلیکیشن اسکن اسناد است که از قابلیت تشخیص متن برخوردار است و این امکان را به‌شما می‌دهد تا اسناد را با فرمت PDF ذخیره کنید. کافی است با دوربین خود از اسناد مدنظر عکس گرفته و آن‌ها را به‌صورت فایل PDF ذخیره کنید. این برنامه همچنین امکان ویرایش تصاویر و برش دادن یا چرخاندن آن‌ها را نیز به‌شما خواهد داد.

  • دانلود اپلیکیشن Adobe Scan: PDF Scanner, OCR برای: اندروید | iOS

۳. اپلیکیشن Document Scanner – PDF Creator

پی دی اف ساز

  • نقاط قوت: امکان اشتراک‌گذاری فایل، امکان پرینت اسناد از داخل برنامه، پشتیبانی از اسکن کد QR
  • نقاط ضعف:

برای دانلود نرم افزار ساخت PDF با گوشی، می‌توانید نیم‌نگاهی هم به برنامه Document Scanner – PDF Creator داشته باشید. این برنامه نیز یک اپلیکیشن اسکن اسناد است که امکان عکس گرفتن از اسناد و ذخیره آن‌ها به‌صورت PDF را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید اسناد را در حافظه گوشی و همچنین گوگل درایو نیز ذخیره کنید؛ علاوه بر این، امکان تبدیل گروهی عکس‌ها به فایل PDF، اسکن کردن بارکد، تشخیص متن در عکس‌ها، حذف نویز و قراردادن واترمارک در اسناد نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • دانلود اپلیکیشن Adobe Scan: PDF Scanner, OCR برای: اندروید | iOS
همچنین بخوانید :

۴. اپلیکیشن Photo to PDF Maker؛ برنامه‌ای کاربردی برای ساخت پی دی اف

بهترین برنامه پی دی اف ساز

  • نقاط قوت: ساخت PDF با عکس، امکان بهینه‌سازی حجم، امکان اضافه کردن هدر
  • نقاط ضعف: تبلیغات فراوان

برنامه Photo to PDF Maker یک اپلیکیشن برای تبدیل تصاویر به PDF است. با این برنامه می‌توانید چندین تصویر را به‌صورت همزمان به فایل PDF تبدیل کنید و آن‌ها را از داخل برنامه با دیگران به‌اشتراک بگذارید. از دیگر ویژگی‌های برنامه می‌توان به امکان اضافه کردن متن به هدر صفحه اشاره کرد. این برنامه همچنین امکان ویرایش نام فایل را هم به‌شما می‌دهد. همچنین شما می‌توانید عکس‌های داخل گالری را هم به فایل PDF تبدیل کنید.

  • دانلود اپلیکیشن Photo to PDF Maker برای: اندروید

۵. اپلیکیشن PDF Editor – Edit Everything

پی دی اف ساز

  • نقاط قوت: امکان ویرایش PDF، امکان تبدیل فرمت، کاهش حجم PDF، امکان رمزگذاری، اضافه کردن واترمارک
  • نقاط ضعف: برخی امکانات نیاز به اشتراک دارند

برنامه PDF Editor – Edit Everything یک ابزار جامع برای مدیریت فایل‌های PDF به‌حساب می‌آید. این برنامه امکانات فراوانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد ولی برخی امکانات آن نیز رایگان نیستند. شما با حساب کاربری رایگان می‌توانید تا ۱۵ صفحه را ویرایش کرده و به‌عنوان PNG ذخیره کنید.

اما دلیل اصلی که این برنامه را در این فهرست آورده‌ایم، امکان ساخت PDF در آن از فایل‌های تصویری، ورد، پاورپوینت و ادوبی ایلاستریتور اشاره کرد.

  • دانلود اپلیکیشن PDF Editor – Edit Everything برای: اندروید | iOS
همچنین بخوانید :

۶. برنامه Foxit PDF Editor، پی دی اف ساز حرفه‌ای موبایل

بهترین برنامه پی دی اف ساز

  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده، پشتیبانی از فرمت های رایج، کیفیت بالای اسناد ساخته شده با برنامه
  • نقاط ضعف: برای دسترسی به همه امکانات باید نسخه پولی خریداری شود

برنامه Foxit PDF Editor یکی از ابزارهای قدرتمند برای ایجاد، ویرایش و مدیریت فایل‌های PDF است که برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله اندروید و iOS در دسترس است. امکاناتی مثل ساخت فایل PDF، ویرایش فایل PDF، حاشیه‌نویسی، قابلیت پر کردن فایل PDF، اشتراک‌گذاری فایل‌ها و امکان رمزنگاری روی فایل‌ها از دیگر ویژگی‌هایی است که این برنامه ارائه می‌کند. این برنامه به دلیل ویژگی‌های قدرتمند و کاربردی، یکی از انتخاب‌های برتر برای مدیریت و ساخت فایل‌های PDF محسوب می‌شود.

۷. برنامه PDF Maker

بهترین برنامه پی دی اف ساز برای اندروید

  • نقاط قوت: کاملا رایگان، ابزارهای عالی برای ویرایش حرفه‌ای فایل‌های پی‌دی‌اف
  • نقاط ضعف: نیازمند اینترنت است، فقط از اسناد آفیس پشتیبانی می‌کند

PDF Maker یکی دیگر از ابزارهای خوب برای دانلود نرم افزار ساخت PDF با گوشی است که با الهام گیری از ویژگی های بسیار توانسته امتیاز خوب ۴.۰ را در گوگل پلی کسب کند. استودیو توسعه دهنده برنامه که OrangePalm نام داشته توانسته گزینه خوبی را در این سبک عرضه کند که برای ساخت و ویرایش، فقط از فایل های مایکروسافت آفیس پشتیبانی می‌کند و این مورد یک ضعف برای برنامه بشمار می‌رود.

در راستای ویرایش حرفه ای فایل های PDF بدنیست بدانید که پی دی اف میکر امکان افزودن تصویر به فایل را به شما خواهد داد که در این زمینه میتوانید سرعت عمل خوبی را در اختیار داشته باشید. امکان سفارشی سازی متن و تغییر سایز بخش های مختلف فایل سبب خواهد شد تا دیگر نیازی به ابزارهای مشابه نداشته باشید.

همچنین بخوانید :

۸. برنامه PDF Creator

پی دی اف ساز

  • نقاط قوت: رابط کاربری ساده، ابزارهای ویرایش متن
  • نقاط ضعف: برخی اوقات فرمت‌ متن بهم ریخته می‌شود

برنامه  بهترین پی دی اف ساز اندروید برای کاربرانی است که می‌خواهند فایل‌های PDF متنی بسازند. برنامه دارای ابزارهای ویرایش متن پیشرفته مثل کپی و پیست، انتخاب فونت، رنگ و اندازه نوشته است ولی امکانات اضافه دیگری ندارد؛ به همین خاطر هم این برنامه بیشتر برای کسانی مناسب است که یک برنامه ساده برای نوشتن و ساخت فایل PDF از نوشته‌های خود هستند. البته شاید بهتر بود رابط کاربری آن کمی مدرن‌تر می‌شد و برخی باگ‌های عجیب و غریب مثل بهم ریختن فرمت متن هنگام ذخیره به صورت PDF نیز برطرف می‌شد.

نکات مهم در استفاده از نرم افزار پی دی اف ساز برای گوشی

دانلود نرم افزار ساخت PDF با گوشی می‌تواند مفید باشد، اما برای بهره‌وری بهتر و افزایش کارایی، رعایت نکات زیر می‌تواند به‌شما کمک شایان توجهی کنند:

  • انتخاب نرم‌افزار مناسب: مطمئن شوید نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید امکاناتی مانند ایجاد، ویرایش، حاشیه‌نویسی، امضا و اشتراک‌گذاری فایل‌های PDF را داراست.
  • امنیت: برای محافظت از اطلاعات حساس، از قابلیت رمزگذاری فایل‌های PDF استفاده کنید. همچنین نرم‌افزار را از فروشگاه‌های رسمی مانند گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود کنید تا از امنیت آن مطمئن باشید.
  • ذخیره‌سازی در فضای ابری: برای دسترسی آسان‌تر و جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات، فایل‌های خود را در سرویس‌های فضای ابری مانند گوگل درایو یا دراپ‌باکس ذخیره کنید.
  • استفاده از OCR: اگر نیاز به استخراج متن از تصاویر دارید، از قابلیت OCR (تشخیص کاراکتر) استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که این ویژگی سازگاری خیلی خوبی با زبان فارسی ندارد.
  • پشتیبان‌گیری منظم: در تنظیمات نرم‌افزار، قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار را فعال کنید تا هیچ‌گاه اطلاعات مهم خود را از دست ندهید. اگر برنامه فاقد چنین ویژگی است، خودتان به‌صورت دستی از فایل‌ها پشتیبان تهیه کنید.

سخن پایانی

معرفی بهترین برنامه های پی دی اف ساز به اتمام رسید. در این فهرست کوتاه، تلاش کردیم تا بهترین برنامه‌های موجود را معرفی کنیم. نظر شما در مورد اپلیکیشن‌های سازنده PDF چیست؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مقاله با ما در میان بگذارید و اگر ابزار پیشنهادی دیگری دارید، برای افزودن به این فهرست به ما اطلاع دهید. همراه ما باشید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا