معرفی گوشی ریلمی P1 و P1 Pro و مقایسه مشخصات آن‌ها

معرفی گوشی ریلمی P1 و P1 Pro و مقایسه مشخصات آن‌ها

گوشی‌های ریلمی P1 و P1 پرو به‌تازگی به بازار عرضه شده‌اند و باید دید که می‌توانند فروش مناسبی را تجربه کنند یا خیر. در ادامه به بررسی کامل‌تر مشخصات گوشی ریلمی P1 و P1 Pro می‌پردازیم.

در حال حاضر گوشی‌ گوشی ریلمی P1 و مدل پرو آن، یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده و البته اقتصادی بازار هستند که از قابلیت‌های بسیار متنوعی نیز برخوردارند. این نمونه از گوشی‌ها دارای طراحی بسیار زیبا، باریک و مقاومی هستند که این موضوع توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. گوشی realme P1 با وجود قیمت اقتصادی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، صفحه نمایش با کیفیت، پخش صدای مناسب و باتری مقاومی دارد و این موضوع از جمله عواملی است که سبب شده افراد زیادی تمایل به استفاده از این گوشی داشته باشند.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی‌های Realme P1 و Realme P1 Pro

مشخصات گوشی ریلمی P1 گوشی ریلمی P1 پرو
ابعاد ۱۶۳ در ۷۵.۵ در ۸ میلی‌متر ۱۶۱.۵ در ۷۴ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۸۸ گرم ۲۱۷ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ ۶.۷ اینچ
نوع صفحه نمایش امولد امولد
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسل
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه دایمنسیتی ۷۰۵۰ اسنپدراگون ۶ نسل ۱
دوربین‌های پشتی ۲ + ۵۰ مگاپیکسل ۸ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
میزان رم ۸ و ۶ گیگابایت  ۸ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
قیمت کانفیگ پایه
حدود ۱۷۰ یورو حدود ۲۵۰ یورو

بررسی گوشی ریلمی P1 و P1 Pro

گوشی ریلمی P1 و P1 Pro از جدیدترین نمونه گوشی های هوشمند موجود در بازار است که مشخصات آن با وجود قیمت مناسب در حد گوشی‌های میان‌رده است. همچنین می‌توان گفت که وجود ویژگی‌های خاص در این گوشی‌ها سبب شده است تا محبوبیت این نمونه از گوشی در میان افراد چندین برابر شود. ریلمی P1 با داشتن بدنه باریک دارای صفحه نمایش بسیار باکیفیت است که در نگاه اول توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

گوشی ریلمی P1 و P1 Pro

وجود دوربین‌ ۵۰ مگاپیکسل با وضوح بالا از دیگر عواملی است که سبب محبوبیت این گوشی شده‌ است. هر کدام از بخش‌های مختلف گوشی‌های ریلمی ریلمی P1 و مدل Pro، مانند صفحه نمایش، پردازنده، رم و کارت حافظه، دوربین، بدنه، دوربین‌های سلفی و… دارای مشخصاتی هستند که آگاهی از آن‌ها، سبب شناخت و آشنایی بیشتر افراد با این نوع از گوشی‌ها می‌شود. این موضوع نیز در امر خرید گوشی کمک شایانی می‌کند‌ تا بتوانید یک خرید خوب را تجربه کنید. در ادامه بخش‌های مختلف گوشی هوشمند ریلمی P1 و گوشی ریلمی P1 Pro را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طراحی

طراحی این گوشی به گونه‌ای است که توجه افراد با سلیقه‌های متفاوت را به خود جلب می‌کند. این گوشی دارای طراحی بدنه زیبا و باریک است که سبب خوش دست بودن آن نیز شده است. همچنین می‌توان گفت که ریلمی P1 با ضخامت ۷.۹۱ میلی‌متر و وزن ۱۸۸ گرمی، از این نظر شرایط خوبی دارد و گوشی ریلمی P1 Pro نیز با ضخامت ۸.۳۵ میلی‌متری ۲۱۷ گرم وزن دارد. طراحی بدنه نیز طرح‌واره‌هایی از خود دارد که جذابیت آن در زیر نور را دوچندان می‌کند. گوشی ریلمی P1 در رنگ‌های سبز و قرمز و مدل پرو نیز رنگ‌های قرمز و آبی عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید :

صفحه نمایش

این گوشی با صفحه نمایش امولد و رفرش‌ریت 120 هرتزی، صفحه نمایش نسبتا با کیفیتی دارد. گوشی ریلمی P1 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی و گوشی ریلمی P1 Pro نیز دارای صفحه نمایش 6.7 همچنین اینچ است که تراکم پیکسلی نسبتا برابری دارند. این ویژگی سبب شده تا افراد به وسیله این گوشی به تصاویر بسیار باکیفیت، با وضوح بالا و همچنین رنگ‌های زنده دسترسی داشته باشند.

در گوشی P1 نسبت بدنه به نمایشگر ۸۷.۳ درصد و برای گوشی ریلمی P1 Pro برابر با ۹۰.۴ است که نشان‌دهنده‌ی حاشیه کمتر مدل پرو است. روشنایی صفحه نمایش مدل معمولی در بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ نیت و برای مدل پرو این عدد بین ۸۰۰ تا ۹۵۰ نیت است که در این زمینه نیز گوشی ریلمی P1 Pro عملکرد بهتری از نظر نور صفحه نمایش ارائه می‌کند.

پردازنده

گوشی ریلمی P1، دارای پردازنده مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۵۰ است. این پردازنده در حال حاضر یکی از بهترین پردازنده‌ها برای این رده از گوشی‌ها بشمار می‌رود؛ اما گوشی ریلمی P1 Pro دارای تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ است. این پردازنده‌ها دو تا از جدیدترین تراشه‌های روز دنیا محسوب می‌شوند که به‌طور گسترده در گوشی‌های ریلمی و موتورلا به‌کار گرفته می‌شوند؛ اما هر دو ۸ هسته و عملکرد نسبتا مشابهی دارند. اما تراشه اسنپدراگون با توجه به لیتوگرافی ۴ نانومتری، قدرت بیشتری در اجرای بازی‌های سنگین دارد.

همچنین بخوانید :

پردازنده دیمنسیتی گوشی ریلمی P1 دارای پردازنده گرافیکی mail-G68 و پردازنده اسنپدراگون ۶ نسل ۱ نیز دارای پردازنده گرافیکی Adreno 710 است. وجود پردازنده باکیفیت سبب شده تا مشکل افت کیفیت عملکرد و کاهش سرعت عملکرد در این نمونه از گوشی‌ها به چشم نخورد.

رم و کارت حافظه

این دو مدل گوشی ریلمی، هر کدام با دو کانفیگ رم و حافظه تولید می‌شوند که افراد با توجه به نیاز خود، بتوانند مدل مناسب را خریداری کنند. گوشی ریلمی P1 و مدل پرو، هر دو از نظر حافظه در دو نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند؛ اما از نظر حافظه رم، تفاوت دارند. گوشی ریلمی P1 Pro کلا با رم ۸ گیگ عرضه می‌شود؛ در حالی‌که نسخه ۱۲۸ گیگابایت گوشی ریلمی P1 با رم ۶ و نسخه ۲۵۶ آن با رم ۸ تولید می‌شود.

روی هم رفته حافظه و رم گوشی ریلمی P1 در این رده قیمتی، قابل قبول بوده و به گونه‌ای است که افراد می‌توانند با خیال راحت برنامه و فایل‌های مختلف خود را در گوشی مورد نظر داشته باشند. حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در این گوشی‌ها به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند برنامه‌های مختلفی را جهت استفاده بر روی گوشی نصب کنند‌.

دوربین

در دوربین عملکرد دو گوشی ریلمی P1 و مدل پرو آن، با هم تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای دارند. گرچه دوربین واید یا اصلی هر دوی این گوشی‌ها ۵۰ مگاپیکسل است؛ اما گوشی ریلمی P1 به لنز ۵۰ مگاپیکسل و ۲۷ میلی‌متری JN1 سامسونگ مجهز است و گوشی ریلمی P1 پرو از لنز ۵۰ مگاپیکسل و ۲۶ میلی‌متری LYT-600 سونی با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. تفاوت دوربین این دو گوشی به همین جا ختم نمی‌شود و گوشی ریلمی P1 از دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل در کنار دوربین اصلی پشت بهره‌برداری می‌کند، در حالی‌که گوشی ریلمی P1 Pro از دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل بهره می‌برد.

همچنین بخوانید :

در زمینه‌ی فیلمبرداری کفه ترازو کاملا به نفع مدل پرو سنگینی می‌کند و این گوشی توانایی ثبت فیلم‌های 4K، فیلم‌های باکیفیت‌تری ثبت می‌کند. اما گوشی ریلمی P1 نیز با فیلم‌برداری 1080p کیفیت قابل قبولی ارائه می‌کند.

هر دوی این گوشی‌ها دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند که توان فیلمبرداری 1080p را دارا می‌باشد. دوربین‌ سلفی در گوشی‌های ریلمی P1، قابلیت ثبت عکس‌های قابل قبول و ویدئو با کیفیت 1080p با نرخ 30fps را دارند. افراد می‌توانند با استفاده از دوربین‌های این گوشی تصاویر بسیار زیبا و جذابی را تهیه کنند.

باتری و سایر مشخصات

گوشی ریلمی P1 و مدل Pro آن، دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم یونی هستند و با توان ۴۵ وات قابلیت شارژ شدن را دارند. در صورت استفاده از شارژر ۴۵ وات، این گوشی در ۲۷ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود. همچنین این گوشی‌ها از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند و دو سیمکارته نیز هستند.

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی‌های مدل P1 ریلمی به‌تازگی و در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ توسط معرفی و به بازار عرضه شدند. گوشی‌های ریلمی P1 و P1 پرو هر کدام در دو نسخه با حافظه و رم متفاوت عرضه شده‌اند که قیمت مدل پایه گوشی ریلمی P1 یا همان نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن، تقریبا ۱۹۰ دلار و قیمت مدل پایه‌ی گوشی ریلمی P1 Pro نیز در حدود ۲۶۰ دلار تعیین شد. نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی این دو گوشی نیز به ترتیب حدود ۲۳۰ و ۲۷۵ دلار قیمت‌گذاری شدند.

سخن نهایی

گوشی P1 و P1 Pro دو گوشی میان‌رده‌ی اقتصادی از برند رو به رشد ریلمی هستند که در انتهای فروردین ۱۴۰۳ به بازار جهانی عرضه شدند، اما به نظر می‌رسد بازار خوبی داشته باشند. وجود ویژگی‌های متنوع در این گوشی، کارایی آن را نیز دو چندان کرده است و تعادل میان مشخصات مختلف آن، سبب می‌شود که یک گوشی مناسب برای کاربری روزمره و عادی باشد. طراحی زیبا و باریک، سایز مناسب و کیفیت صفحه نمایش، دوربین قابل قبول، رم و حافظه داخلی کافی و مناسب، پردازنده‌های خوب در هر دو مدل عادی و پرو در کنار قیمت مناسب شبیه سایر گوشی‌های برند Realme، سبب می‌شود که این گوشی یکی از گزینه‌های جذاب در رده‌ی قیمتی خود باشد.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل