سریال و انمیشن

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

کارگردان کیم هان مین پس از یک و نیم سال با فیلم نوریانگ دریای مرگبار به پرده نقره‌ای بازگشت تا پروژه یک دهه خود درباره دریاسالار یی سون شین را به پایان برساند، این بار با پایان حماسی. با بررسی فیلم Noryang: Deadly Sea 2023 همراه ما باشید.

فیلم Noryang: Deadly Sea در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر ساخته شد تا با شخصیت‌های حماسی و گرافیک رایانه‌ای پیچیده‌تر نسبت به قسمت اولش «دریاسالار: جریان‌های خروشان»، بزرگترین موفقیت کره جنوبی در تمام دوران با 17 میلیون بازدید، و پیش‌درآمد آن «هانسان: اژدهای در حال ظهور» همه چیز را به اتمام برساند. در حالی که «دریاسالار: جریان‌های خروشان» بر تلاش یی سون شین برای غلبه بر بحران با روحیه تسلیم‌ناپذیرش تمرکز می‌کند و «هانسان: اژدهای در حال ظهور» رهبری استراتژیک او را تشریح می‌کند، «نوریانگ» همه چیز در مورد هدف نجیب و مرگ معنادار دریاسالار یی است که به جنگ دریایی هفت ساله پایان می‌دهد. با معرفی فیلم کره ای نوریانگ دریای مرگبار همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

داستان فیلم نوریانگ دریای مرگبار

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

در سال 1598، جنگ هفت ساله ایمجین به پایان نزدیک می‌شود زیرا مهاجمان وائه آماده عقب نشینی از چوسون می‌شوند. دریاسالار یی سون شین ناوگان متفقین از کشتی‌های چوسون و مینگ را برای نابودی ارتش وائه رهبری می‌کند. نیروهای چوسون، مینگ و وائه در تنگه نوریانگ، دریای مرگباری که دریاسالار یی آخرین نبرد شجاعانه خود را در آن انجام می‌دهد، درگیر می‌شوند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم نوریانگ دریای مرگبار

بیایید با هنرپیشه های فیلم سینمایی نوریانگ دریای مرگبار آشنا شویم.

کیم یون سوک در نقش یی سون شین

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

کیم یون سوک متولد 21 ژانویه 1968 است. این هنرمند در عناوینی مانند فیلم “Escape from Mogadishu 2021″، فیلم “Another Child  2019″، فیلم “Dark Figure of Crime  2018” و سریال “Love Me When You Can  2006” نقش آفرینی کرده است.

همچنین بخوانید :

بک یون شیک در نقش شیمازو یوشیهیرو  در فیلم Noryang: Deadly Sea

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

بک یون شیک متولد 16 مارس 1947 است. این بازیگر پیشکسوت در آثاری همچون فیلم “Feng Shui 2018″، فیلم “The Chase  2017″، فیلم “The Last Princess 2016” و سریال “Vagabond 2019” حضور دارد.

همچنین بخوانید :

جونگ جه یونگ در نقش چن لین در فیلم نوریانگ دریای مرگبار

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

جونگ جه یونگ متولد 21 نوامبر 1970 است. این بازیگر را می‌توانید در سریال “On the Verge of Insanity 2021″، فیلم “Carter 2022” و فیلم “The Odd Family: Zombie On Sale 2019” دنبال کنید.

نقد فیلم Noryang: Deadly Sea

این بخش حاوی اسپویل داستان فیلم است.

«نوریانگ: دریای مرگبار»، آخرین قسمت سه گانه کارگردان کیم هان مین درباره دریاسالار افسانه‌ای نیروی دریایی کره جنوبی، یی سون شین است که با مرگ دو شخصیت تاریخی که برای همیشه چشم انداز ژئوپلیتیک آسیای شرقی را شکل دادند، باز و بسته می‌شود.

فیلم با صحنه‌ای آغاز می‌شود که در آن جنگ سالار ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی، مغز متفکر حملات ژاپنی‌ها به کره، بلافاصله پس از دستور به نیروهای ژاپنی برای عقب نشینی از شبه جزیره کره می‌میرد. این فیلم حماسی 2.5 ساعته آخرین نبرد دریایی بین ژاپن در حال عقب نشینی و نیروهای متحد چوسون و سلسله‌های مینگ که آنها را تعقیب می‌کردند را بازگو می‌کند.

از قضا، درگیری و نزاعی که قرار بود جنگ هفت ساله را به پایان برساند، به دراماتیک‌ترین و مرگ‌بارترین شکل شعله‌ور شد. در نبرد نوریانگ، که در 16 دسامبر 1598 اتفاق افتاد و تا سپیده دم روز بعد ادامه داشت، بیشتر از هر نبرد دیگری در جنگ، سربازان جان باختند. با کاهش قدرت نظامی آنه‌ا، که به طور طبیعی تمایل آن‌ها را برای به خطر انداختن جان خود کاهش داد، هدف اصلی سربازان ژاپنی پیروزی نبود، بلکه صرفاً بقا و بازگشت ایمن به خانه بود.

همان‌طور که در خلاصه فیلم کره ای نوریانگ دریای مرگبار گفتیم، برای یی سون شین، ماموریت او روشن بود: نابود کردن دشمن. همان قدر که مسئولیت او برنده شدن در جنگ به عنوان دریاسالار بود، انتقام شخصی او از نیروهای ژاپنی بود که جان پسرش و تعداد بیشماری دیگر را گرفتند. یی سون شین معتقد است که پایان دادن به جنگ “به روش صحیح” مسیر را برای ملت آماده می‌کند و درسی به دشمن می‌دهد که تهاجمات بی پروا برای آن‌ها گران تمام می‌شود. بازیگر کیم یون سوک که نقش یی سون شین را ایفا می‌کرد، ارائه اعتقاد قاطعانه دریاسالار از طریق دیالوگ‌های حداقلی، حسابی چالش برانگیز می‌کند.

همچنین بخوانید :

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

این بازیگر یک بازی درخشان را انجام داد، که تجسم عزم تزلزل ناپذیر و روح تسلیم ناپذیر سون شین برای مبارزه تا پایان جنگ بود که در نهایت جان او را گرفت. همانطور که کارگردان گفته است، کیم با قاطعیت دو سویه بودن یی سون شین را به تصویر کشید که “شور قوی”، همانطور که در «جریان های خروشان» دیده می‌شود، و “نگرش واقع بینانه” که در «هانسان» در همان زمان دیده می‌شود.

جنگ در «نوریانگ» با سه کشور درگیر – چوسون، مینگ چین و ژاپن – شدیدتر است و نبرد 100 دقیقه‌ای سکانس‌های اکشن تماشایی را ارائه می‌کند، ویترینی از تخیل کارگردان کیم بر اساس واقعیت تاریخی. حدود 30 میلیارد وون (22 میلیون دلار) تنها برای توالی نبرد هزینه شد که شامل 100 کشتی برای انتقال بزرگترین نبرد دریایی تاریخ آسیا و تنها نبردی است که در طول تهاجم هفت ساله ژاپن به کره در سال 1592 در شب رخ داد. جدای از به تصویر کشیدن واقع گرایانه نبرد دریایی، این شخصیت‌ها هستند که عمیقاً در بین مخاطبان طنین انداز می‌شوند.

کیم یون سوک که در فیلم نوریانگ دریای مرگبار نقش یی را بعد از چوی مین شیک (دریاسالار: جریان های خروشان) و پارک هه ایل (هانسان: اژدهای در حال ظهور) ایفا کرد، به طور یکپارچه اراده قدرتمند یی را برای القای تسلیم دشمن بر اساس این نیرو بیان کرد. اعتقاد به اینکه نسل بعدی ممکن است در غیر این صورت رنج بکشد. کیم یون سوک همچنین عذاب یی سون شین را برای محافظت از کشور با وجود از دست دادن مادر و پسرش در طول جنگ ابراز کرد. تصویر متقاعد کننده او از پدری داغدار به ویژه تأثیرگذار بود.

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

کیم یون سوک به جای شخصیت یی قدم می‌گذارد، اما چشمانش پر از اندوه و درد از سال‌های بی‌شمار مبارزه است. هسته عاطفی نوریانگ بین پویایی نه تنها یی و ارتشش، بلکه یک مرد و پسرش نیز بیان می‌شود، و به فیلمی نسبتاً خونین و تاریک لطافت می‌بخشد. گاهی اوقات کمی دراماتیک می‌شود، اما یک بار دیگر، با توجه به زمینه نبردها و مخاطراتی که در دست است، احساس موجه بودن می‌کند و به شیوه ای واقعی ظاهر می‌شود.

اوج فیلم بدون شک مرگ یی سون شین است. در اوج نبرد، یی به زانو در می‌آید و گلوله‌ای به شانه چپش اصابت می‌کند. او را با عجله به کابین خود می‌برند در حالی که پسرش همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد تا روحیه جنگندگی خود را حفظ کند. کیم آخرین کلمات معروف یی را به زبان می‌آورد، «مرگ من را اعلام نکن»، با صدای آهسته و آرام دریاسالار برای حفظ اخلاقیات بالا، و مرگ او را غم‌انگیزتر می‌کند.

حتی یک لحظه اشک‌آور وجود ندارد. در عوض، کیم یون سوک هر گونه احساسات بیش از حد را از این قسمت حذف کرد تا مرگ یی سون شین را به شیوه‌ای آرام اما سنگین به تصویر بکشد و آخرین لحظه قهرمان نیروی دریایی را الهی‌تر و الهام بخش‌تر کند. بازیگران آن بو هیون و بک یون شیک که به ترتیب در نقش پسر یی و یکی از رهبران ژاپنی طایفه شیمازو ظاهر می‌شوند، حتی پس از تیتراژ نیز تأثیری قوی بر روی مخاطب می‌گذارند. تصویر قانع کننده آن از پسری که حتی در مواقع اضطراری از پدرش حمایت می‌کند، همراه با بازیگری کاریزماتیک و صدای آهسته بک یون شیک، جواهرات پنهان «نوریانگ» هستند.

فیلم نوریانگ دریای مرگبار یک پایان بزرگ برای سه گانه دریاسالار یی سون شین

فیلم Noryang: Deadly Sea تجسم فداکاری یک دهه کارگردان به یک موضوع است: زندگی دریاسالار یی، عشق او به ملت و مردم، و استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جنگی عالی او. برخی ممکن است توضیحات طولانی – در عین حال ضروری – در مورد پویایی قدرت و تاریخ شرق آسیا در ابتدای فیلم را گیج کننده بدانند. این موضوع با سه زبان مختلف بیشتر گیج کننده بود، برخی از آن‌ها به لهجه‌های قدیمی، صحبت می‌شوند و حتی نیروهای متحد نمی‌توانند چشم در چشم ببینند که جنگ تا چه اندازه باید آغاز شود.

با زمان 1 ساعت و 40 دقیقه، صحنه‌های نبرد شبانه، مخاطب را به مرگبارترین جنگ دریایی آسیا می‌برد که در نهایت به جنگ ایمجین یا حمله ژاپن به کره (1592-1598) پایان داد. جنگ وحشیانه در دریا به رنگ سیاه رخ می‌دهد. فقط گاهی اوقات با شلیک توپ و تیرهای آتش تصویر کمی روشن می‌شود. سکانس‌های اکشن دراماتیک در طولانی‌مدت به‌طور واضح درگیری‌های مرگبار در کشتی‌های جنگی را بازسازی می‌کنند.

نه سال از اکران اولیه فیلم «جریان خروشان» می‌گذرد، و پایانی که در اینجا ارزش انتظار را داشته باشد، دارد. ما یک فیلمساز را می‌بینیم که کاملاً با مواد خود در ارتباط است و شور و اشتیاق نمایش داده شده در هر فریم احساس می‌شود. نوریانگ یک فرنچایز تقریباً یک دهه‌ای را انتخاب می‌کند و آن را وارد استراتوسفر سه گانه‌های بزرگ می‌کند.

ژانر فیلم سینمایی نوریانگ دریای مرگبار اکشن، تاریخی، درام و جنگی است. اگر در مورد نمرات فیلم Noryang: Deadly Sea کنجکاو هستید باید بگوییم این فیلم از سایت مای دراما لیست نمره 7.5 از 10 و از سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.4 از 10 را کسب کرده است. تاریخ اکران فیلم نوریانگ دریای مرگبار نیز 20 دسامبر 2023 بود.

سخن آخر

این یکی از بهترین فیلم های کره ای سال 2023 است، بدون شک، و مطمئنا یکی از هیجان انگیزترین‌ها. در مجموع، نوریانگ: دریای مرگبار یک سه گانه از قبل قوی دارد و کمک می‌کند تا در میان برخی از بهترین سه گانه های سینمایی مدرن در هر ژانری تثبیت شود. نبردهای زیادی که توسط دریاسالار یی رهبری می‌شود، همانطور که کیم هان مین فیلمساز گفته است، سرانجام به یک نتیجه رضایت بخش می‌رسد. فیلم Noryang: Deadly Sea نه تنها پایان یک حماسه بزرگ را می‌بیند، بلکه یک سوال بزرگ را مطرح می‌کند که مطمئنم طرفداران برای دانستن پاسخ آن فریاد مب‌زنند: آینده کارگردان کیم چیست؟ هر چه که باشد، ما برای دیدن پروژه بعدی او آماده خواهیم بود. ممنون که با مقاله ای دیگر همراه پلازا بودید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا