سریال و انمیشن

معرفی انیمه نیروی آتش (fire force)؛ یکی از جذاب ‌ترین انیمه های شونن نسل جدید

معرفی انیمه نیروی آتش (fire force)؛ یکی از جذاب ‌ترین انیمه های شونن نسل جدید

انیمه نیروی آتش یکی از بهترین انیمه های شونن نسل جدید بوده که با داستان خلاقانه و شخصیت‌های جالب آن اوتاکوهای بسیاری را طرفدار خود کرده‌ است. انیمه fire force مطمئنا جز آن دسته از انیمه‌هایی خواهد شد که بارها تماشا خواهید کرد.

برای بسیاری از اوتاکوهایی که با انیمه‌های جذابی مانند ناروتو، دراگون بال یا نئون جنسیس اوانجلین بزرگ شده‌اند، پیدا کردن انیمه جذاب و هیجان‌انگیز در بین انیمه‌های نسل جدید کمی سخت است. اما نباید از انیمه و استودیوهای انیمه‌سازی ناامید شویم، چرا که هنوز آثار ارزشمندی ساخته و اکران می‌شوند. یکی از این آثار، انیمه نیروی آتش است. انیمه فایر فورس یک انیمه بی‌نظیر در بین آثار شوننی است که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند. اگر شما هم به دنبال یک اثر شونن واقعی و جذاب می‌گردید، پس با ما همراه باشید تا این انیمه زیبا را به شما معرفی کنیم.

داستان انیمه نیروی آتش

داستان انیمه نیروی آتش

انیمه نیروی آتش در دنیایی اتفاق می‌افتد که حدود 250 سال پیش یک فاجعه بزرگ با نام Daisaigai رخ داد. این فاجعه سبب شد تا جهان به آتش کشیده شود و بسیاری از کشورها از بین بروند. از این رو، همان تعداد انسان‌های کمی که باقی مانده بودند، برای بقا و زنده ماندن به امپراتوری توکیو پناه بردند؛ چرا که امپراتوری توکیو، علیرغم از دست دادن برخی از زمین‌ها و منابع خود همچنان پابرجا مانده بود.

پابرجا ماندن امپراتوری توکیو به دلیل نیروی خاصی بود که تحت تصرف صنایع هایجیما قرار داشت؛ صنایعی که از نیروگاه انرژی حرارتی دائمی آماتراسو را برای تامین انرژی کشور استفاده می‌کرد.

با این حال، مشکلات انسان‌ها هنوز به طور کامل حل نشده بود. زیرا برخی از انسان‌ها خود به خود و به دلیلی نامعلوم آتش می‌گرفتند و هیچ راه درمانی‌ هم برای آن‌ها وجود نداشت. به این انسان‌ها دوزخی گفته می‌شد. انسان‌های دوزخی در بین مردم به نسل اول آتش معروف شدند و به دنبال آن‌ها نسل دوم و سوم آتش نیز وجود داشتند که می‌توانستند آتش درون وجود خود را کنترل کرده و شکل انسانی خود را حفظ کردند.

امپراطوری توکیو برای این که بتواند دوزخیان یا همان نسل اول آتش را مهار کند، یگان‌هایی با نام نیروی آتش تاسیس کرد. این یگان‌ها شامل نسل آتش دوم، سوم یا هر انسان عادی که دوست داشت در مقابل دوزخیان قرار بگیرد می‌شد.

حال داستان انیمه fire force از آن‌جایی آغاز می‌شود که پسر جوانی به نام شینرا کوساکابه (Shinra Kusakabe) که یکی از انسان‌های نسل سوم آتش است، به یگان 8 آتش می‌پیوندد. وقتی شینرا تنها یک کودک خردسال بود، مادرش به یک دوزخی تبدیل شده و به همراه برادرش جان سپرد. شینرا به دلیل این که یک نسل سومی بوده و همچنین تنها بازمانده این واقعه ناگوار بود، به عنوان مقصر شناخته شده و از سوی تمام دوستان و آشنایانش طرد شده بود. اما حال در سن 16 سالگی بازگشته بود تا با کمک به هم‌نوعانش به یک قهرمان تبدیل شود.

با پیوستن او به گروه آتش و پشت سر گذاشتن ماموریت‌های مختلف، او دوستان جدیدی پیدا می‌کند و همچنین مهارت‌ها و قدرت‌های خود را افزایش می‌دهد. تا این که شخص مرموزی به نام جوکر پیدا می‌شود و به او می‌گوید که برادرش شو (Sho) زنده است.

این سبب می‌شود تا شینرا و دیگر اعضای یگان 8 به دنبال شو و همچنین دلیل این که چرا انسان‌ها به دوزخی تبدیل می‌شوند، بگردند. سپس آن‌ها با گروهی که به سفیدپوشان معروف هستند روبرو می‌شوند که به دنبال گرد هم آوری شعله‌های پاک و تمام کسانی از آن متولد شده‌اند، هستند. این که هدفشان چیست و نقشه‌های شوم خود را چگونه پیش می‌برند تنها با تماشای این انیمه دستگیرتان می‌شود.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه نیروی آتش

انیمه fire force شخصیت‌های بسیار جذاب و همچنین دوست داشتنی دارد. هر کدام از این شخصیت‌ها به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی کاراکترهای انیمه fire force خواهیم پرداخت:

شینرا کوساکابه (Shinra Kusakabe)

انیمه نیروی آتش

شینرا قهرمان مغرور و بلندپرواز انیمه نیروی آتش است. او از کودکی تنها بزرگ شده و به همین دلیل بسیار مستقل است. شینرا قصد دارد برادرش را پیدا کرده و به قولی که به مادرش داده بود عمل کند. او با نام مستعار ردپای شیطان شناخته می‌شود؛ زیرا قدرت آتشین درون وجودش او را قادر می‌سازد از پاهاش شعله‌هایی زبانه بکشد. این قدرت سبب می‌شود تا شینرا تنها کسی باشد که قادر به پرواز است.

شینرا کوساکابه بعد از فوت مادر و گم شدن برادرش تیک عصبی عجیبی پیدا کرد. او هنگامی که عصبی یا ناراحت می‌شود و همچنین مواقعی که می‌ترسد یا تحت استرس قرار می‎گیرد، پوزخند وحشتناکی می‌زند. این سبب شد تا دیگران او را شیطان بنامند.

گاکوتو کاجیوارا (Gakuto Kajiwara) ویس اکتور خوش صدای این شخصیت است. کاجیوارا تاکنون در انیمه‌های بسیاری دوبله کرده که از بین آن‌ها می‌توان به شخصیت آستا در انیمه شبدر سیاه، شخصیت هیتوهیتو تادانو (Hitohito Tadano) در انیمه کیمی نمیتونه ارتباط برقرار کنه و شخصیت یو هایبارا (Yu Haibara) در فصل دوم انیمه پرطرفدار جوجوتسو کایسن اشاره کرد.

آرتور بویل (Arthur Boyle)

انیمه fire force

آرتور شخصیت دوست داشتنی انیمه fire force است. او یک نسل سومی بوده و قادر است اشعه‌های الکترومغناطیسی را در بدن خود کنترل کند. با این که آرتور یکی از قدرتمندترین سربازان یگان آتش است، اما کمی توهمی است. او خود را شوالیه آرتور می‌نامند و با استفاده از توهماتش قدرتش را افزایش می‌دهد؛ هر چه بیشتر از واقعیت دور می‌شود، قدرتش نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، دوستان و همرزمانش از این موضوع برای گول زدن و بهره بردن از نهایت قدرت او استفاده می‌کنند. آرتور و شینرا در یگان 8 یک رقابت دوستانه و همچنین بسیار بامزه را با هم آغاز می‌کنند.

یوسوکه کوبایاشی (Yūsuke Kobayashi) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. کوبایاشی در انیمه‌هایی همچون انیمه موشوکی تنسی به جای شخصیت رووین میگوردیا (Rowin Migurdia)، موب سایکو به جای توشیکی مینه‌گیشی (Toshiki Minegishi) و انیمه دکتر استون به جای شخصیت سنکو ایشیگامی (Senku Ishigami) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

آکیتارو اوبی (Akitaru Ōbi)

انیمه Enen no Shouboutai

اوبی فرمانده یگان 8 است. آکیتارو با این که هیچ قدرت خاصی ندارد، اما با تمرکز بر قدرت جسمانی خود یکی از قوی‌ترین سربازان آتش به شمار می‌آید. به گونه‌ای که می‌تواند در مقابل قوی‌ترین‌ها بایستد. کاپیتان اوبی فرد شاد و بشاشی است و تنها زمانی که ببیند شخصی با زندگی انسان‌ها بازی می‌کند، عصبانی می‌شود. آکیتارو به خوبی می‌داند که مهار دوزخیان درست به معنی کشتن آن‌ها است و به همین دلیل به سربازان جوان‌تر تاکید می‌کند اسلحه‌های خود را به هیچ عنوان در معرض عموم به نمایش نگذارند.

کارویا ناکای (Kazuya Nakai) صداپیشه باتجربه ژاپنی با صدای گرم و بم خود شخصیت کاپیتان اوبی را دوبله کرده است. ناکای در کارنامه خود آثار ارزشمندی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه‌ دفترچه مرگ به جای شخصیت کانزو موگی (Kanzo Mogi)، انیمه کیمیاگر تمام فلزی به جای شخصیت میژور مایلز (Major Miles)، انیمه سامورایی چامپلو به جای شخصیت موگن (Mugen) و انیمه جنگیر آبی به جای شخصیت ریوجی سوگورو (Ryuji Suguro) اشاره کرد.

 تاکهیسا هیناوا (Takehisa Hinawa)

انیمه نیروی آتش

گروهان 8 ستوان و نسل دومی که شعله‌های آتش خود را با استفاده از سلاح گرم کنترل می‌کند. هیناوا قدرت، سرعت و مسیر گلوله‌هایی را که شلیک می‌کند کنترل می‌کند تا جایی که می‌تواند با یک گلوله معمولی به یک تانک آسیب برساند. او شخصیتی سرد، خشن و بسیار سخت‌گیر دارد. با این حال به تمام دوستانش اهمیت می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های او، مهارت بسیار بالای او در آشپزی است.

کنیچی سوزومورا (Kenichi Suzumura) صداپیشگی هیناوا را برعهده دارد. سوزومورا یکی از صداپیشگان بسیار مطرح ژاپن بوده و در آثار زیادی نیز حضور داشته است. از بین انیمه‌هایی که او تاکنون دوبله کرده می‌توان به انیمه فیت به جای شخصیت رومانی آرچامن (Romani Archaman)، انیمه شیطان کش به جای شخصیت اوبانای ایگورو (Obanai Iguro)، انیمه اسرافیل پایانی به جای شخصیت کرولی اسفورد (Crowley Eusford) و انیمه فری به جای شخصیت موموتارو میکوشیبا (Momotarou Mikoshiba) اشاره کرد.

ماکی اوزه (Maki Oze)

شخصیت های انیمه نیروی آتش

ماکی یک سرباز نسل دومی است که قبل از پیوستن به یگان 8، عضو ارتش توکیو بود. پدر او ژنرال دانرو اوزه از نیروهای مسلح امپراتوری توکیو و برادرش تاگاکی ستوان اول بخش تحقیقات جنایی است. او یک جنگجوی باتجربه است که علاوه بر قدرت آتش خود، قدرت جسمانی بالایی نیز دارد. ماکی می‌تواند آتش خود را به شکل گلوله‌های آتشین کوچک که معمولا برای آن‌ها اسم نیز می‌گذارد، درآورده و آنان را کنترل کند. علاوه بر این، می‌تواند شعله‌های آتش را از فاصله‌ای دور کنترل کند. این به ماکی اجازه می‌دهد تا هر شکلی از آتش را خاموش کند، جذب کند یا از بین ببرد.

شینمون بنیمارو (Shinmon Benimaru)

کاراکترهای انیمه fire force

شینمون بنیمارو در انیمه نیروی آتش فرمانده یگان 7 و قدرتمندترین سرباز آتش است؛ زیرا هم قدرت نسل دومی و هم سومی را با هم در وجودش دارد. او به یک باره می‌تواند قدرت شعله ویرانگر خود را آزاد کرده و همه چیز را بسوزاند. بنیمارو از صنایع هایجیما و تمام دولت بیزار است و تمایل دارد از دهکده کوچکی که در آن زندگی می‌کند، محافظت کند.

ویس اکتور خوش صدای بنیمارو کسی جز مامورو میانو (Mamoru Miyano) نیست. مامورو میانو یکی از خوش صداترین و همچنین کارکشته‌ترین ویس اکتورهای ژاپن است و همین سبب شده تا در آثار جذاب بسیاری حضور داشته باشد. در بین انیمه‌هایی که او دوبله کرده می‌توان انیمه دفترچه مرگ به جای شخصیت اصلی آن یعنی لایت یاگامی، انیمه سگ های ولگرد بانگو به جای شخصیت دازای اوسامو، انیمه دروازه اشتاینز به جای شخصیت رینتارو اوکابه (Rintaro Okabe)، انیمه توکیو غول به جای شو تسوکیاما (Shuu Tsukiyama) و فصل سوم انیمه سایکو پس به جای شخصیت شیزوکا هومورا (Shizuka Homura) نام برد.

جوکر (Joker)

داستان انیمه fire force

جوکر یکی از مرموزترین شخصیت های انیمه fire force است. او برای رسیدن به هدف خاصی که دارد با هر کسی متحد می‌شود. جوکر کسی بود که به شینرا درباره برادر و مادرش گفت و همچنین کسی است که اطلاعات زیادی درباره صنایع هایجیما دارد. او که یک جنایتکار تحت تعقیب و یک نسل سومی است که شعله‌های خود را به شکل کارت‌های بازی درمی‌آورد.

کنجیرو تسودا (Kenjiro Tsuda) ویس اکتور صدا طلایی ژاپنی دوبله این شخصیت را برعهده داشته است. تسودا ویس اکتوری است که به دلیل صدای جادویی خود در سطح جهان شناخته شده است و در سال 2023 جایزه جذاب‌ترین صدا را به دست آورد. او در انیمه‌هایی همچون انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت نانامی کنتو، انیمه توکیو غول نیکو (Nico)، انیمه مرد تک مشتی به جای اتمیک سامورایی (Atomic Samurai) و انیمه به سوی تو ای ابدی به جای شخصیت بیهولدر (The Beholder) حضور داشته است.

امتیازات انیمه نیروی آتش

انیمه Enen no Shouboutai

انیمه نیروی آتش در تاریخ 6 جولای 2019 (15  تیر  1398) منتشر شد و از آن زمان تاکنون نمرات بسیار درخشانی را در سا‌یت‌های مختلف به دست آورد. این انیمه در سایت محبوب مای انیمه لیست از 10 نمره 7.7 و در سایت IMDb نمره 7.6 را به دست آورده است. این نمرات نشان می‌دهد که انیمه fire force هم از سوی منتقدین و هم مخاطبان مورد تحسین قرار گرفته است.

سخن پایانی

انیمه نیروی آتش داستانی جذاب و شخصیت‌پردازی قوی دارد، پس بدیهی است که بسیاری از اوتاکوها آن را دوست بدارند. این انیمه از سال 2019 تاکنون در حال پخش است و می‌توان گفت یک اثر ارزشمند و قوی به شمار می‌آید. نظر شما درباره این انیمه چیست؟ آیا انیمه نیروی آتش می‌تواند همینطور قوی باقی بماند؟

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا