سریال و انمیشن

فیلم پاپیون؛ داستان، بازیگران، نمرات

فیلم پاپیون؛ داستان، بازیگران، نمرات

فیلم پاپیون یکی از فیلم‌هایی است که در سال 1973 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم Papillon 1973 آشنا شویم.

ژانر فیلم پاپیون درام و بیوگرافی است و یکی از بهترین فیلم های جهان با موضوع زندان است که بر اساس یک رمان Autobiography با همین عنوان اثر Henri Charrière تولید شده بود که عنوان آن در فرانسوی به معنای پروانه است که به تتو و لقب Henri Charrière اشاره دارد. کارگردانی این فیلم را فرنکلین جی شفنر (Franklin J. Schaffner) بر عهده داشته است و بر اساس سایت آی‌ام‌دی‌بی این فیلم کاندید دریافت یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب شده بود. همچنین در سال 2017 فیلم دیگری بر اساس همین رمان با بازی چارلی هانم (Charlie Hunnam) و رامی ملک (Rami Malek) منتشر شد.

تاریخ اکران فیلم پاپیون 16 دسامبر 1973 برابر با 25 آذر 1352 بود. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان استیو مک کوئین (Steve McQueen)، داستین هافمن (Dustin Hoffman)، ویکتور جوری (Victor Jory) و آنتونی زربی (Anthony Zerbe) را نام برد. همچنین مدت زمان فیلم پاپیون حدود 2 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به معرفی فیلم Papillon 1973 خواهیم پرداخت و در مورد داستان و بعضی از بازیگران و نقدهای این فیلم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم پاپیون

فیلم Papillon 1973

به طور خلاصه فیلم سینمایی پاپیون داستان Henri Charrière را در دهه 1930 دنبال می‌کند که برای گذراندن دوران محکومیت به یک اردوگاه کار منتقل شده است. او با زندانی دیگری به اسم Louis Dega آشنا می‌شود و می‌خواهد از آن‌جا فرار کند. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم Papillon 1973 را تماشا کنید. همچنین این فیلم برای کودکان مناسب نیست.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم پاپیون

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم سینمایی پاپیون و نام‌های شخصیت‌هایی که نقش‌های آن‌ها را بازی کرده‌اند آشنا خواهیم شد.

استیو مک کوئین

بررسی فیلم پاپیون

استیو مک کوئین یک بازیگر اهل آمریکا بود که در تاریخ 24 مارس 1930 برابر با 4 فروردین 1309 متولد شد و در تاریخ 7 نوامبر 1980 برابر با 16 آبان 1359 درگذشت. او کاندید دریافت جایزه‌های گلدن گلوب و اسکار شده بود. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود می‌توان فیلم The Magnificent Seven محصول سال 1960 و فیلم The Great Escape محصول سال 1963 را نام برد. استیو مک کوئین در فیلم پاپیون در نقش Henri Charrière یا Papillon حضور داشت.

همچنین بخوانید :

داستین هافمن

معرفی فیلم Papillon 1973

داستین هافمن یک بازیگر اهل آمریکا است که در تاریخ 8 آگوست 1937 برابر با 17 مرداد 1316 در لس آنجلس (Los Angeles) در ایالت کالیفرنیا (California) متولد شد. او جایزه‌های متعددی کسب کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا و جایزه Primetime Emmy را نام برد. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم Kramer vs. Kramer و مجموعه انیمیشن Kung Fu Panda که در آن صداپیشه شخصیت استاد شیفو است نام برد. داستین هافمن در فیلم Papillon 1973 ایفای نقش Louis Dega را بر عهده داشت.

همچنین بخوانید :

ویکتور جوری

هنرپیشه های فیلم سینمایی پاپیون

ویکتور جوری یک بازیگر تئاتر، فیلم و تلویزیون کانادایی آمریکایی بود که در نوامبر 1902 متولد شد و در فوریه 1982 درگذشت. از جمله فیلم‌های معروفی که او در آن‌ها بازی کرده بود می‌توان فیلم Gone with the Wind محصول سال 1939 را نام برد. ویکتور جوری در فیلم پاپیون در نقش Indian Chief حضور داشت.

همچنین بخوانید :

آنتونی زربی

بازیگران فیلم پاپیون

آنتونی زربی یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 20 می 1936 برابر با 30 اردیبهشت 1315 متولد شد. از جمله فیلم‌های معروفی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان قسمت دوم و سوم مجموعه فیلم The Matrix را نام برد. آنتونی زربی در فیلم Papillon 1973 در نقش Toussaint بازی کرده بود.

نقد فیلم سینمایی پاپیون و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم سینمایی پاپیون و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سه سایت‌ آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8 از 10، 58 از 100 و 72 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهای کمی که درباره فیلم Papillon 1973 به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

 TV Guide Magazine / بدون نام: 80

فیلم پاپیون با مهارت فنی بالایی تولید شد و بازی‌های درخشانی توسط مک‌کوئین و هافمن ارائه می‌دهد.

Village Voice / اندرو ساریس: 70

شفنر واقعا یک فیلم پر انرژی از محتواهای به طور خطرناکی افسرده‌کننده تولید کرده است.

Variety / بدون نام: 50

برای 150 دقیقه بدون توقف حال و هوای فیلم پاپیون ناامیدی و بی‌رحمی است.  داستان آن با وجود محدودیت‌های آن بسیار خوب است اما ارتباط کافی با شخصیت‌های اصلی وجود ندارد.

The New Yorker / پالین کیل: 50

فیلمی به طور دقیق تولید شده و بیهوده خسته کننده.

Time Out / بدون نام: 50

از آنجایی که شفنر نمی‌تواند دید لازم برای جلوگیری از به طور غیریکنواخت اپیزودی شدن فیلم Papillon 1973 را پیدا کند، در نهایت فیلم پاپیون طوری به نظر می‌رسد که گویی توسط حداقل سه کارگردان مختلف تولید شده است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم سینمایی پاپیون پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر فیلم Papillon 1973 را ببینید و اگر می‌خواهید با داستان و کاراکترهای این فیلم بیشتر آشنا شوید آن را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم پاپیون و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر فیلم یا سریال دیگری تماشا کرده‌اید که مقاله آن در این سایت موجود نیست و دیدن آن را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید، می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا