سریال و انمیشن

اندروید باکس با اندروید تی وی چه فرقی دارد؟

اندروید باکس با اندروید تی وی چه فرقی دارد؟

تفاوت اندروید باکس با اندروید تی وی چیست؟ آیا می‌دانید اندروید باکس و تی وی باکس چه مزیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم و تفاوت اندروید باکس با اندروید تی وی را بررسی کنیم.

همچنین بخوانید :

با پیشرفت علم و تکنولوژی، فناوری تلویزیون نیز پیشرفت زیادی کرده است و عرضه تلویزیون‌های هوشمند یک گام مهم در این مسیر بوده است. امروزه تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند این محصولات را با قابلیت اتصال به اینترنت، نصب اپلیکیشن‌های مختلف و پخش موسیقی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حال سوال اینجا است که برای بهره‌مندی از این تکنولوژی باید سراغ خرید یک تلویزیون جدید برویم یا می‌توانیم توسط دستگاهی این امکانات را روی تلویزیون‌های معمولی خود مشاهده کنیم؟ با پلازا همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب 

اندروید تی وی چیست؟

اندورید سیستم عاملی است که برای دستگاه‌های موبایل، تبلت‌ها و گجت‌های هوشمند پشتیبانی می‌شود. این سیستم عامل از نوع اوپن سورس است و توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های مختلفی برای این سیستم عامل بنویسند. در سال‌های اخیر، Android TV وی توسط گوگل برای عملکرد بهتر تلویزیون‌ها به آن‌ها اضافه شده است و وظیفه‌ای شبیه به سیستم عامل اندروید روی گوشی‌های هوشمند دارد.

همچنین بخوانید :

تفاوت اندروید باکس با اندروید تی وی

سیستم عامل ذکر شده مانند نسخه اصلی اندروید از نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا بهره می‌برد، زیرا مشکلات اسکیلینگ رفع شده و در تلویزیون‌ها از صفحه نمایش افقی بزرگ‌تر با نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید :

اندروید تی وی یا اندروید باکس؟

در این قسمت به تفاوت اندروید باکس با اندروید تی وی و معایب و مزایای هر یک می‌پردازیم:

  • اندروید تی وی قابلیت نصب تمام برنامه‌ها را ندارد و قابلیت آن در حد چند برنامه محدود است که معمولا هنگام خرید روی دستگاه نصب شده است، اما اندروید باکس‌ها از هر نرم افزار و برنامه‌ای پشتیبانی می‌نماید و از این نظر کارایی بهتری نسبت به تلویزیون‌های هوشمند دارد.
  • یکی از مشکلات اساسی در اندروید تی وی ها ناسازگاری‌های آن‌ها با برخی از برندهای مطرح است، چرا که سازندگان تلویزیون برخی برندها سیستم عامل اختصاصی خود را دارند و برندهایی مانند سامسونگ یا ال جی از اندروید باکس‌ها به طور کامل پشتیبانی نمی‌کنند.
  • اغلب قیمت یک محصول فاکتوری مهم برای ما هنگام خرید است. اندروید باکس‌ها قیمت خیلی پایین‌تری نسبت به اندروید تی وی‌ها دارند و قیمت یک تلویزیون هوشمند چند ده برابر دستگاه اندروید باکس است.

مزایای اندروید تی وی‌ها

  • امکان دسترسی و نصب اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی
  • پشتیبانی از چندین حساب کاربری روی تلویزیون
  • دسترسی به سرویس‌های استریمینگ محبوب
  • قابلیت جستجوی صوتی فایل مدنظر
  • پخش موسیقی‌ها و ویدیوها

تفاوت اندروید باکس با اندروید تی وی

لیست بهترین اندروید تی وی‌ها

لیست تولید کنندگان اندروید تی وی‌ها بسیار کم است و تنها شرکت‌هایی مانند سونی، فیلیپس، شارپ و های سنس اندروید تی وی را به بازار عرضه کرده‌اند.

  • Sony A9G: سونی A9G را می‌توان به عنوان بهترین انتخاب برای خرید یک تلویزیون اندروید شناخت. این تلویزیون آخرین محصول سونی با صفحه نمایش OLED است که عمق رنگ بسیار بالایی دارد. تلویزیون Sony A9G بالاترین کنتراست ممکن برای یک تلویزیون دارد. وجود طراحی باریک، اسپیکرهای مناسب و پورت HDMI به محبوبیت این محصول افزوده است.
  • Sony X950H: یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید تلویزیون اندروید مدل Sony X950H است. این محصول سونی یک تلویزیون LED با روشنایی بالا بوده و شامل طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها است.
  • Philips 804 OLED: فیلیپس با عرضه تلویزیون اندروید با فناوری OLED، بزرگ نمایی مناسب و کنتراست عالی این محصول را به بهرین اندروید تی وی بین المللی تبدیل کرده است.
  • Hisense H8G: تلویزیون Hisense H8G یک تی وی اندورید با ارزان قیمت با کیفیت خوب است. وجود رزولوشن بالا و کیفیت تصویر در کنار قیمت مناسب ارزش خرید این محصول را بالا برده است.
همچنین بخوانید :

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس یک دستگاه قابل حمل است که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و با اتصال آن به تلویزیون یا مانیتور می‌توان از امکانات مختلف آن استفاده کرد. این سیستم عامل ها با استفاده از سیستم عامل اندروید، پردازنده‌ها و اتصالات می‌توانند یک تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل نمایند. اندروید باکس‌ها با امکاناتی که دارند بهترین گزینه برای ارتقای تلویزیون‌های قدیمی به تلویزیون‌های هوشمند به حساب می‌آیند.

مزایای اندروید باکس‌ها

  • امکان نصب انواع اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی تلویزیون
  • استفاده از سرویس‌های پخش فیلم، آپارات، یوتیوپ و …
  • امکان اتصال کیبورد، موس و دسته بازی
  • داشتن حافظه داخلی قابل ارتقا

بهترین اندروید باکس‌ها

بهترین اندروید باکس‌های موجود در بازار ایران:

اندروید باکس فیلیمو Stick-101: فیلیمو Stick-101 یک اندروید باکس جمع و جور است که با پشتیبانی از استاندارد 4k HDR امکان تماشای محتوا با رزولوشن 4k را فراهم می‌نماید.

اندروید باکس شیائومی Mi box 2nd gen 2023: این اندروید باکس توسط شرکت شیائومی در سال ۲۰۲۳ راهی بازار شد که با کیفیت 4K و نرخ فریم ۶۰ یک اندروید باکس عالی محسوب می‌شود. این محصول از یک پردازنده چهار هسته‌ای از هسته‌های Cortex A55 در فرکانس ۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد. ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۲ گیگابایت رم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید :

اندروید باکس مدل X98H Pro 4K: اندروید باکس X98H Pro 4K یکی از گران‌ترین مدل‌های اندروید باکس محسوب می‌شود. وجود پردازنده ۶۴ بیتی Allwinner H618 و پردازنده گرافیکی Mail-G31 MP2 یکی از بهترین انتخاب‌ها است. دو پورت HDMI 2.0 و دکمه سوییچ HD می‌تواند دو نمایشگر یا تلویزیون را همزمان به دستگاه متصل نماید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی و بررسی تفاوت اندروید باکس با اندروید تی وی بپردازیم و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. اندروید تی وی بهترین سیستم عامل برای یک تلویزیون است و در صورتی که بخواهید تلویزیون خود را به یک تلویزیون اندرویدی تبدیل کنید اندروید باکس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا