سریال و انمیشن

غیر فعال کردن رمزگذاری سرتاسری (End-to-End Encryption) بکاپ واتساپ

غیر فعال کردن رمزگذاری سرتاسری (End-to-End Encryption) بکاپ واتساپ

حذف رمز گذاری سرتاسری چت‌های واتساپ امکان پذیر نیست، چون این یک ویژگی امنیتی اساسی پلتفرم است. با این حال، اگر رمزگذاری سرتاسری را برای پشتیبان‌گیری خود فعال کرده‌اید، می‌توانید مراحل زیر را برای حذف آن دنبال کنید.

همچنین بخوانید :

لطفاً توجه داشته باشید که غیرفعال کردن رمزگذاری سرتاسری واتساپ می‌تواند حریم خصوصی و امنیت پیام‌های شما را به خطر بیندازد. قبل از ادامه، مطمئن شوید که خطرات آن را درک کرده اید. اگر رمز عبور خود را فراموش کنید و به WhatsApp خود دسترسی نداشته باشید، نمی‌توانید نسخه پشتیبان رمزگذاری شده خود را بازیابی کنید. WhatsApp نمی‌تواند یک کپی از رمز عبور شما را ارسال کند یا آن را برای شما بازنشانی کند. در ادامه مطلب نحوه غیر فعال سازی رمز گذاری سرتاسری واتساپ را به شما توضیح خواهیم داد. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

رمز گذاری سرتاسری واتساپ چیست؟

رمزگذاری انتها به انتها (E2E) در واتس اپ از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که فقط شما و شخصی که با او در ارتباط هستید، می‌توانید آنچه را که ارسال می‌شود، بخوانید یا گوش دهید. هنگامی که پیامی را ارسال می‌کنید، روی دستگاه شما رمزگذاری می‌شود و تنها توسط دستگاه گیرنده می‌تواند رمزگشایی شود، بدون اینکه هیچ واسطه ای، از جمله WhatsApp، به محتوای پیام شما دسترسی داشته باشد.

رمز گذاری سرتاسری واتساپ از پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌های صوتی، فایل‌ها، استاتوس و تماس‌های شما در برابر افتادن در دستان اشتباه محافظت می‌کند. این شامل جاسوسان، هکرها و حتی شرکتی است که شما از خدمات آن استفاده می‌کنید.

همچنین بخوانید :

همچنین می توانید با ایجاد یک نسخه پشتیبان رمزگذاری شده سرتاسری در iCloud یا Google Drive، حفاظت E2E را به پایگاه داده واتس اپ گوشی خود اضافه کنید. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، پیام‌ها و رسانه‌های شما در فضای ابری ذخیره می‌شوند و با یک رمز عبور یا یک کلید رمزگذاری 64 رقمی ایمن می‌شوند. تا زمانی که به رمز یا کلید قبلی خود دسترسی داشته باشید، می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید. واتس اپ همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا از برنامه و تمام چت‌ها و فایل‌های رسانه ای به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم با رمز عبور محافظت کنند.

نحوه غیرفعالسازی رمز گذاری سرتاسری واتساپ

برای غیرفعال کردن رمزگذاری سرتاسر برای پشتیبان‌گیری از چت WhatsApp، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه WhatsApp را باز کنید و از Settings > Chats به Backup Chats بروید.

رمز گذاری سرتاسری واتساپ

  • خواهید دید که پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده End-to-End روشن است، روی آن ضربه بزنید.

رمز گذاری سرتاسری واتساپ

  • روی دکمه «Turn off» ضربه بزنید و رمز عبور یا کلید رمزگذاری فعلی خود را وارد کنید، برای تأیید دوباره روی «Turn off» ضربه بزنید.

رمز گذاری سرتاسری واتساپ

  • اگر رمز عبور را فراموش کرده‌اید یا encryption را گم کرده‌اید، روی «I forgot my password» یا «I lost my encryption» ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را برای تأیید هویت خود دنبال کنید. سپس برای تأیید دوباره روی «Turn off» ضربه بزنید.

رمز گذاری سرتاسری واتساپ

  • اکنون بکاپ شما دیگر رمزگذاری سرتاسری نیست.

رمز گذاری سرتاسری واتساپ

جمع بندی

شما می‌توانید از رمز عبور، Encryption، بیومتریک یا پین دستگاه خود برای غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده سرتاسر استفاده کنید. با این حال، اگر واتس اپ را در تلفن جدیدی بدون دسترسی به کلید قبلی ذخیره شده در تلفن خود راه اندازی کنید، نمی‌توانید نسخه پشتیبان خود را بازیابی کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، می‌توانید قبل از انتقال به تلفن جدید، آن را بازنشانی کنید.

منبع: پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا