سریال و انمیشن

معرفی 5 مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته

معرفی 5 مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته

معرفی 5 مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته

یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از پایه امروزه به دلیل اهمیت و کاربردهای فراوان زبان انگلیسی در تمام موقعیت های زندگی به یکی از دغدغه های تمام مردم تبدیل شده است. برخی از علاقه مندان به یادگیری زبان به دلیل مشغله کاری و محدودیت زمانی به دنبال کتاب های آموزشی هستند و ما در این مقاله به بررسی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا بتوانید به کمک کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته مسیر یادگیری خود را شروع کنید.

چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی، کتاب های آموزشی هستند اما انتخاب کتاب مناسب یکی از عواملی است که بر تمام مسیر یادگیری زبان آموزان تاثیر می گذارد پس باید با دقت و توجه به عوامل مختلف کتاب مناسب خود را انتخاب کنید و مسیر یادگیری را شروع کنید.

برخی از کتاب های آموزشی از روش های جدید و تازه تری برای آموزش استفاده کرده اند و دارای سطح علمی و نکات بیشتری نسبت به دیگر کتاب ها هستند. یکی از مهم ترین عواملی که در فرآیند انتخاب کتاب مناسب می تواند به شما کمک کند، انتخاب لهجه موردنظر از زبان انگلیسی است. می خواهید انگلیسی بریتیش یاد بگیرید یا انگلیسی امریکن؟ پس از پاسخ به این سوال شما می توانید عوامل دیگری مانند نگارش کتاب، سطح آموزش و نحوه آموزش را بررسی کنید.

در حقیقت انتخاب کتاب مناسب تنها به هدف شما برای یادگیری زبان انگلیسی، شیوه مطالعه و سطح دانش شما دارد. در ادامه برخی از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید بدون نگرانی و با اطلاعات کامل کتاب آموزشی مناسب خود را انتخاب کنید.

روش مطالعه زبان انگلیسی با کتاب آموزشی

ممکن است تا به حال این را شنیده باشید که افرادی برای آموزش زبان انگلیسی از پایه، اقدام به تهیه کتاب های آموزشی کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیده اند و مطالعه خودآموز را مسیری سخت و بدون نتیجه می دانند. یکی از نکات بسیار مهم درباره مطالعه خودآموز این است که شما روش مطالعه صحیح به کمک کتاب های آموزشی را بدانید.

در مراکز آموزشی اساتید زبان انگلیسی به شما کمک می کنند و عملا مسیر یادگیری را کنترل می کنند اما در روش مطالعه خودآموز، زبان آموز باید خودش نقش استاد را برای خود ایفا کند و مسیر یادگیری را کنترل کند. برخی از نکات مهم درباره مطالعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • متون انگلیسی و مباحث آموزشی در کتاب را با صدای بلند بخوانید چراکه یکی از نکات مهم در یادگیری هر زبانی، تلفظ صحیح عبارات و کلمات است.
  • تمرکز ویژه ای بر روی یادگیری واژگان قرار دهید و از روش هایی مانند ساخت ژورنال واژگان انگلیسی یا فلش کارت کمک بگیرید.
  • جزوه ای مختص به گرامر های مختلف داشته باشید تا در زمان مرور مطالب، دچار سردرگمی نشوید و مطالب را راحت تر پیدا کنید.
  • از روش های دیگر آموزشی مانند اپلیکیشن آموزش زبان و بازی های آموزشی نیز استفاده کنید.

کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته

حالا که با روش مطالعه صحیح کتاب های آموزشی و چگونگی انتخاب کتاب مناسب آشنا شده اید، وقت بررسی 5 مورد از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته رسیده است. شما به کمک توضیحات مرتبط با هر کتاب می توانید آن را به خوبی بررسی کنید و در نتیجه با انتخاب کتاب موردنظر خود، مسیر یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.

1. مجموعه کتاب American English File

American English File

این مجموعه کتاب آموزشی که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده، مطالب آموزشی را در قالب 6 کتاب در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته برای زبان آموزان تقسیم بندی کرده است. در این مجموعه از کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته با وجود توجه به تمام نکات ضروری آموزشی، تمرکز ویژه ای بر مبحث قواعد و مکالمه قرار گرفته است که به کمک جزئیات و نکات مکمل ارائه شده تاثیر قابل توجهی بر سطح دانش زبان آموزان می گذارد.

ویرایش های جدید مجموعه امریکن انگلیش فایل، به دلیل به روز رسانی محتویات درسی با توجه به مفاهیم روز مورد استقابل تعداد زیادی از زبان آموزان و مدرسین زبان انگلیسی قرار گرفته است، هر درس در این کتاب ها در دو بخش مختلف آموزش داده می شود و این فاصله به کمک آموزش مهارت های ضروری پر می شود.

این مجموعه کتاب آموزش خود را از سطح مبتدی و اطلاعات ابتدایی درباره زبان انگلیسی شروع می کند و تا مرحله پیشرفته همراه زبان آموزان می ماند و نکته مثبت درباره این مجموعه این است که زبان آموزان می توانند با هر سطح دانشی در زبان انگلیسی از آموزش های این کتاب استفاده کنند.

2. مجموعه کتاب  Headway

مجموعه کتاب Headway

مجموعه هدوی یکی از پرفروش ترین کتاب های آموزشی است که می تواند زبان آموزان را از سطح مبتدی تا پیشرفته همراهی کند و طبق بررسی کلی می توان گفت که برنامه آموزشی این کتاب تعادل را بین آموزش هر چهار مهارت زبان انگلیسی برقرار کرده است. این مجموعه آموزش های خود را در قالب 6 کتاب ارائه کرده که هر کتاب در حدود 14 درس مهارت های گرامر، واژگان، رایتینگ و اسپیکینگ را پوشش داده است.

متن های استفاده شده در این کتاب ممکن است تاحدودی برای زبان آموزان سخت باشد اما موضوعات انتخاب شده، موضوعاتی کاربردی و جالب هستند که زبان آموزان در زندگی روزمره خود با آن ها سروکار خواهند داشت.

نکته قابل توجه درباره متن های به کار رفته در این مجموعه این است که برخی از کلمات در متون انگلیسی پیشرفته و سخت هستند که می تواند برای زبان آموزان مبتدی مشکل باشد اما این امر به عنوان یکی از مزایای این مجموعه به حساب می آید زیرا می تواند دایره لغت شما را تا حدود بسیار زیادی گسترش دهد. یکی از معایب این کتاب مرتبط با فایل های صوتی لیسنینگ است چراکه سرعت صحبت در فایل های صوتی ممکن است برای افرادی که در مهارت لیسنینگ خود ضعف دارند زیاد و مشکل ساز باشد.

3. مجموعه کتاب Four Corners

کتاب های فور کورنرز که توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده اند برای یادگیری زبان انگلیسی توسط هر سن و سطح دانشی از زبان انگلیسی مناسب هستند. این مجموعه از کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته به تقویت هر چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن در زبان آموزان به کمک روش تدریس ساده و لذت بخش خود می پردازد.

این مجموعه در قالب چهار کتاب با عناوین a، b، c و d تدوین شده است که در هر کتاب تمام مهارت های ضروری برای یادگیری زبان انگلیسی مورد بررسی قرار گرفته شده است. یکی از ویژگی های قابل توجه درباره این مجموعه تمرکز ویژه آن بر آموزش و تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی در زبان آموزان است چراکه این مهارت برای زبان آموزان از دیگر مهارت ها سخت تر است و تسلط بر آن مرتبط با دانش زبان انگلیسی نیست و نیاز به آموزش های تخصصی دارد.

4. مجموعه کتاب Interchange

مجموعه کتاب های اینترچنج را می توان یک دوره کامل آموزشی زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا نیمه پیشرفته در نظر گرفت که توسط مدرس برجسته انگلیسی جک ریچاردز تالیف شده و توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است. این مجموعه در قالب 4 کتاب آموزشی طراحی شده که زبان آموزان را از سطح مبتدی تا یک مرحله پس از سطح متوسط همراهی می کند و نکته جالب درباره این مجموعه این است که هر سطح آن دارای سه کتاب مختلف در عناوین کتاب دانش آموز، کتاب کار و کتاب راهنمای مدرس است.

روش آموزشی این کتاب تمام مهارت های زبان انگلیسی را پوشش می دهد  و در بخش ابتدایی هر درس، زبان آموز در ابتدا با کلمات کلیدی و مفهوم کلی هر درس آشنا می شود تا ذهن او برای آموزش مطالب کاملا آماده باشد و بتواند به راحتی مطالب را فرا گیرد و می توان گفت یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه آموزش لغات و مکالمات ضروری و مرتبط با موضوع هر درس است.

یکی از دلایلی که این کتاب را به یکی از بهترین کتاب های آموزشی در حوزه زبان انگلیسی تبدیل کرده، آموزش و انتقال مفاهیم به کمک روش های ساده و روان است که باعث شده هرکسی با هر سطح دانشی در زبان انگلیسی بتواند از مطالب آموزشی این کتاب استفاده کند.

5. مجموعه کتاب Top Touch

آخرین مورد از کتاب های آموزش زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم، مجموعه هشت جلدی تاپ تاچ است که آموزش های آن از سطح مبتدی شروع می شود و زبان آموز را تا سطح پیشرفته و پایانی زبان انگلیسی همراهی می کند.

کتاب های این مجموعه به گونه ای طراحی شده اند که یکدیگر را کامل می کنند و درحقیقت هر دو کتاب از این مجموعه که در عناوین a و b مشخص شده اند یکدیگر را کامل می کنند و یک سطح از زبان انگلیسی را به صورت کامل پوشش می دهند. رنگ بندی مختلف روشی است که سطوح را از یکدیگر جدا کرده است؛ رنگ آبی برای مقدماتی، رنگ قرمز برای مبتدی، رنگ سبز برای متوسط و رنگ بنفش برای سطح پیشرفته.

تمام کتاب ها جز کتاب های آبی که سطح مقدماتی با 7 درس، دارای 5 درس هستند و در حقیقت زبان آموز هر سطح را به کمک 10 درس پشت سر می گذارد و به مرحله بعدی می رود، موضوعاتی که در مطالب این مجموعه به کار رفته موضوعاتی است که زبان آموزان در زندگی روزمره با آن ها سروکار دارند که این مورد به یکی از ویژگی های مثبت این کتاب تبدیل شده است.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران

منبع:پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا