پیامک

پنج تا از بهترین روغن برای پوست شما

پنج تا از بهترین روغن برای پوست شما

پنج تا از بهترین روغن برای پوست شما

زمان خداحافظی با مرطوب کننده های معمولی است. روغن‌های صورت به دلیل توانایی طبیعی در آبرسانی و تغذیه انواع پوست به یکی از اجزای اصلی کمد وسایل زیبایی تبدیل شده‌اند.

علیرغم نامی که ممکن است روی آن قرار داشته باشد ، روغن های صورت، پوست شما را چرب نمی کنند،
از همه مهم تر، آنها مملو از مواد مفید برای شما مانند پلی فنول ها، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش التهاب کمک می کنند و به پوست درخشندگی می بخشند.

خواه به دنبال از بین بردن قرمزی، جلوگیری از تحریک ناشی از آکنه یا روزاسه، پوستی حجیم و یا به سادگی مرطوب کردن آن هستید، برای یافتن بهترین روغن های طبیعی برای پوست خود، ادامه مطلب را بخوانید.

پیشنهاد این مقاله:

  • کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین درمان فوری کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن دارای مجوز از سازمان غذا و دارو

  • کرم برنزه کننده فوری و با اندگی 4 ماهه فلورسان ساخت کشور روسیه

  • ژل لاغری فوری و دائمی هات چیلی، بهترین چربی سوز فوری و موضعی بدن

روغن نارگیل

این روغن خوراکی خوش بو و شیرین در همه چیز از مراقبت از پوست گرفته تا دستور العمل های اسموتی استفاده می شود.

این روغن که با فشار دادن چربی گوشت نارگیل ساخته می شود، در سال های اخیر به دلیل خواص درمانی آن محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است.

چرا کار می کند: سرشار از ویتامین Eاست،روغن نارگیل را می توان به عنوان یک مرطوب کننده سنتی استفاده کرد.
از آنجایی که روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب است، به عنوان نوعی مانع روی پوست عمل می کند و رطوبت را در خود نگه می دارد.
این روغن به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است و به محافظت از پوست و مو در برابر عناصر کمک می کند (به ویژه در ماه های سخت زمستان مفید است) و بوی خوش می دهد!

نحوه استفاده: روغن نارگیل به صورت جامد در دمای اتاق، نقطه ذوب حدود 75 درجه فارنهایت دارد. این بدان معنی است که اگرچه ممکن است در دمای اتاق بافتی مشابه با ژله نفتی داشته باشد،
به محض استفاده از آن در پوست ذوب می شود. با این حال، روغن نارگیل ممکن است برای کسانی که پوست چرب‌تری دارند، کمی سخت باشد.
آن را در حمام به عنوان یک کرم اصلاح مرطوب کننده و نرم کننده مو استفاده کنید، یا بعد از آن به عنوان یک جایگزین کاملا طبیعی برای لوسیون یا نرم کننده مو استفاده کنید.

روغن آرگان

روغن آرگان استخراج شده از آجیل درخت آرگان مراکشی، این روغن یک مرطوب کننده و تسکین دهنده قوی برای انواع پوست است.

چرا برای پوست موثر است: روغن آرگان مملو از ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است. به اندازه کافی سبک است .
که بتوان از آن به عنوان یک مرطوب کننده روزمره و بدون چربی استفاده کرد، اما همچنین می تواند برای درمان افرادی که دارای بیماری های پوستی شدیدتر هستند، مانند اگزما یا روزاسه، استفاده شود. روغن آرگان به لطف خواص آنتی اکسیدانی خود، با دفع آسیب رادیکال های آزاد، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و پوست را درخشان می کند.

نحوه استفاده: این روغن فقط برای پوست های خشک نیست، بلکه می تواند با کاهش سبوم برای افرادی که پوست چرب دارند، به کنترل تولید چربی نیز کمک کند.

این روغن مغذی را می توان روزانه زیر آرایش یا در شب برای درمان عمیق تر پوست استفاده کرد. همچنین برای موهای خشک و ناخن مناسب است.

پنج تا از بهترین روغن برای پوست شما

روغن دانه گل رز

روغن دانه گل رز چیست: این تغذیه کننده قوی پوست یکی از بهترین روغن های ضد پیری است. این گیاه از طریق روش پرس سرد از دانه های یک گونه گل رز خاص که عمدتاً در شیلی رشد می کند، استخراج می شود.

چرا موثر است: این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و حاوی ویتامین های E، C، D و بتا کاروتن است. سرشار از فواید سلامتی است، به محافظت و آبرسانی پوست، مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد و کاهش چین و چروک کمک می کند. اما این همه ماجرا نیست! ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها برای بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست، کمک به اصلاح لکه های تیره و کاهش ظاهر زخم ها، پوست را جوان می کنند.

نحوه استفاده: از آنجایی که این روغن، روغن “خشک” در نظر گرفته می شود.روغن دانه گل رز به راحتی وارد پوست می شود.
می توان آن را همراه با روغن ها یا لوسیون های دیگر به عنوان یک درمان مرطوب کننده و ضد پیری شدید استفاده کرد.

روغن مارولا

روغن مارولا چیست: این روغن که از مغز میوه مارولای آفریقایی برداشت می شود، به دلیل تطبیق پذیری، بافت سبک و فواید زیبایی که دارد،
مطمئناً محصول بزرگ بعدی خواهد بود. این روغن به لطف خواص سلامتی خود نه تنها خشکی، بلکه تحریک و التهاب را نیز کاهش می دهد.

چرا برای پوست مفید است: روغن مارولا سرشار از اسیدهای چرب است و گفته می شود که حاوی 60 درصد آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر روغن ها است،
به این معنی که در برابر پیری و آسیب های ناشی از نور خورشید تاثیر قوی دارد. این روغن همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که آن را برای پوست های تحریک شده یا مستعد آکنه ایده آل می کند.

پنج تا از بهترین روغن برای پوست شما

روش مصرف: این روغن چند منظوره برای پوست، مو و ناخن قابل استفاده است. از آنجایی که لایه‌ای چرب روی پوست باقی نمی‌گذارد، استفاده از آن در زیر آرایش یا حتی ترکیب با فونداسیون برای درخشندگی زیبا، ایده‌آل است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا چیست: استخراج شده از گیاهان بومی آمریکای شمالی،روغن جوجوبا برای همه چیز از آکنه گرفته تا پسوریازیس و آفتاب سوختگی استفاده می شود.
اما این در واقع یک روغن نیست، بلکه یک عصاره گیاهی است که در واقع از استرهای موم مایع تشکیل شده است.
این مهم است زیرا از بین تمام ترکیبات موجود در طبیعت، روغن جوجوبا از نظر ساختاری و شیمیایی شبیه به سبوم انسان است، به این معنی که ساختار پوست را تقلید می کند.

چرا مفید است: از آنجایی که روغن جوجوبا شبیه ساختار پوست ما است، بسته به اینکه پوست شما بیش از حد تولید کند یا کمتر تولید کند، می تواند روغن را تکثیر یا حل کند.
بنابراین، می تواند به تعادل تولید سبوم و از بین بردن آکنه کمک کند. روغن جوجوبا که از مواد معدنی و مواد مغذی مفید تشکیل شده است، به عنوان یک نرم کننده برای تسکین پوست و تامین رطوبت تمام روز عمل می کند.

روش استفاده: برای افرادی که پوست چرب دارند، می توان از چند قطره آن در صبح یا شب استفاده کرد تا رطوبت پوست را حفظ کند و به متعادل کردن رنگ پوست کمک کند.
همچنین یک جایگزین عالی برای لوسیون بدن برای کسانی است که پوست حساسی دارند. هنگامی که از روغن جوجوبا به عنوان درمان مو استفاده می شود، ممکن است به شوره سر کمک کند و پوست سر را سالم تر کند.

جمع بندی نهایی

روغن‌های صورت ممکن است یکی از بهترین رازهای زیبایی باشد، زیرا آرایشگران و افراد مشهور از آن برای صاف کردن و تسکین پوست استفاده می‌کنند.
این روغن‌ها به سرعت جذب پوست می‌شوند و با پوششی غیر چرب، رطوبت فوری را فراهم می‌کنند. به عنوان یک مزیت بزرگ، این داروهای طبیعی با کیفیت بالا در مقایسه با بسیاری از محصولات پوستی موجود در بازار،
بسیار مقرون به صرفه هستند. بنابراین دفعه بعد که برای محصولات مراقبت از پوست جدید خرید می کنید، چرا چیزی متفاوت را امتحان نکنید؟

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا